abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56373398
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:25 schreef bladibladibla het volgende:
Sinds dit jaar heb ik een nieuw skijack. Heel mooi, superwarm, maar helaas zitten er maar weinig zakken in. Dus nou weet ik niet zo goed hoe ik al mijn spullen mee moet krijgen. Typisch vrouwenprobleem

Als ik ga skiën neem ik het volgende mee:
- skibril (goggles dus, voor als het weer en zicht erg slecht is, normaal heb ik een speciale skizonnebril op)
- kleine portemonnee
- muts (zal ik waarschijnlijk wel veel ophebben)
- pakje sultana's
- klein pakje drinken
- rol pepermunt
- telefoon
- skislot

Die kleine zaken (portemonnee, telefoon, eten) krijg ik allemaal wel in mijn zakken van mijn jas en broek, maar waar o waar laat ik mijn skibril en muts?

Ik ben geen fan van rugzakken, omdat ik dan van iedereen spullen mag meeslepen en omdat ik het niet fijn vind in stoeltjesliften. Een heuptasje zou een optie zijn, maar mijn jas is vrij lang, dus dat zit ook niet heel fijn.

Is er hier nog iemand met ideeën?
ik neem altijd een rugzakje mee van 20 liter, weegt niks en alles past erin, sjaal, goggle, zonnebril hoes,portemonnee, telefoon, eten, drinken, etc. Merk er niks van en hij is ook handig als backprotector . Heeft me vorig jaar zeker een zere rug gescheeld (hard onderuit gegaan met snowboard en plat op de rug(zak) geland ).
pi_56373566
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:43 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Kijk als de sneeuw tegenvalt dan kunnen we daar mooie wandelingen maken. En eerlijk gezegd vind ik ski-liften dwars over een berg lelijk, ook al is het nog zo handig. Waren we een beetje ervaren skieers dan had ik wel voor plaats met ski lift gekozen dat vergroot ski gebied.

En staat er niet in andere draad hoe fantastisch ski vakantie was op maagdelijk sneeuw? We hoeven echt niet de eerste toerist sinds 1906 (opening trein boemel) te zijn, maar een beetje ruimte voor ongeorganiseerde sneeuw pret heeft onze voorkeur, zeker de eerste dagen. En eigenlijk vind ik het idee om een krabbelveld te delen met een horde kinderen niet erg uitnodigend.

On-line heb ik al diverse sites met tips over skieen en etiquette gezien
Deze site vond ik gisteren erg uitgebreid; http://www.abc-of-snowboarding.com/pisteetiquette.asp
hmmm zal je flink tegenvallen ben ik bang. Als beginner kun je absoluut niet op een ongeprepareerde piste skien of snowboarden. Poedersneeuw is inderdaad fantastisch, maar dan moet je wel wat ervaring hebben om de ski's onder controle te hebben, valt niet mee. En hoe wil je les nemen? Of was je van plan zonder les te gaan skien?

ff ontopic: heeft iemand een idee waar ik op dit moment een goedkope snowboardbroek kan kopen van vorig jaar oid? Liefst met een waterkolom van minimaal 10.000mm, merk maakt niet zoveel uit (Burton, Session whatever), als de prijs maar om en nabij de 100euro is maximaal.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sport_Life op 28-01-2008 23:01:17 ]
pi_76375551
Ik ga over 2 weken voor het eerst met een aantal vrienden op wintersport in Gerlos. Dankzij deze topic weet ik ondertussen welke kleding ik nodig heb voor op de piste. Maar hoeveel paar sokken, (thermisch) ondergoed en/of pullies heb je ongeveer nodig voor een week?

Verder had ik nog een andere vraag. Op vakantie is de apres-ski ook niet onbelangrijk. Daarom vroeg ik mij af wat voor kleding men draagt in de apres-ski? Draagt men gewoon die kleding die men op de piste aan heeft of gaat men eerst terug naar het hotel/appartement om zich om te kleden? Met andere woorden: moet je ook gewoon normale kleding meenemen? (Scheelt anders wel een halve koffer )
pi_76378808
Wij Douchen en kleden ons altijd wel even om ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')