abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 februari 2005 @ 21:08:24 #26
48196 Radeon_NL
To Be or Not Be
pi_25220721
Deze ep had toch een goeie cliffhanger, Veronica vindt haar ma, en wie was dievent die ineens wegliep in de bar (die van vent van Kane Securty?).
Live for the moment. Because it may never come again.
pi_25222444
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:30 schreef SuperSiem het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar deze serie, maar de eerste afleveringen zijn erg lastig te vinden. Kan ik met een gerust hart nu beginnen met kijken, of is er net zoals bij bijv. Buffy en Angel een seizoenlange, overkoepelende verhaallijn waar ik nu dus al meer de helft van heb gemist?
Deze serie moet je eigenlijk wel vanaf het begin kijken en dan ook op volgorde. In elke aflevering zitten wel een aantal losse verhalen, maar er is ook 1 lijn die door de hele serie loopt en het is leuker als je die vanaf het begin meekrijgt in plaats van er midden in te vallen.
pi_25224877
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:30 schreef SuperSiem het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar deze serie, maar de eerste afleveringen zijn erg lastig te vinden. Kan ik met een gerust hart nu beginnen met kijken, of is er net zoals bij bijv. Buffy en Angel een seizoenlange, overkoepelende verhaallijn waar ik nu dus al meer de helft van heb gemist?
Nee, je moet echt vanaf aflevering 1 kijken inderdaad. Er is namelijk niet 1 overkoepelende verhaallijn, er zijn er sowieso al drie en misschien wel meer. Zelfs Buffy seizoen 5 en Angel seizoen 4 waren nog relatief makkelijk te volgen vanaf latere momenten in het seizoen denk ik.
Als je nu zou beginnen, zou er veel te veel aan je voorbij gaan.

Het is een serie waarin details belangrijk zijn en meerdere verhaallijnen door elkaar lopen. In de laatste aflevering waren er 4 verschillende verhaallijnen, die overigens allemaal in dezelfde aflevering tot een climax of oplossing kwamen.

Opletten loont bij deze serie.
In deze aflevering zat bijvoorbeeld een leuke hommage aan de film Pretty in Pink, Molly Ringwald en Duckie. Alleen door kleding, muziekkeuze en haarstijl.

Ook de karakters zijn zeer consistent. Nu zag je bijvoorbeeld dat Veronica heel standvastig alcohol weigerde op een feestje. Dit revereert weer naar iets wat in haar verleden gebeurd is, en is niet zomaar een willekeurige beslissing.
pi_25225266
Het enige wat ik alleen niet snap is wat ze in die deputy ziet Ze spetteren niet echt van het scherm samen
pi_25225568
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 00:59 schreef Bigs het volgende:
Het enige wat ik alleen niet snap is wat ze in die deputy ziet Ze spetteren niet echt van het scherm samen
Mijn interpretatie zou zijn, dat ze hem heerlijk ongecompliceerd vindt. Ze leeft in een wereld waar ze misbruikt is, waar ze uitgestoten is, waar ze verstrengeld is geraakt in een web van leugens en bedreigingen.
Deputy Doodie is een eerlijke en veilige jongen. Iets wat ze voor haar gevoel nu wel kan gebruiken.

Overigens heeft hij 'rebound guy' spreekwoordelijk op zijn voorhoofd geschreven, dus het gaat zeker niet lang duren. De liefde van haar leven is ie zeker niet, dat hebben ze wel duidelijk gemaakt.
pi_25225818
Hmm zit iets in.. zowel in dat ongecompliceerde als in dat rebound guy (dat laatste kon je ook moeilijk missen idd ). Achja we zien wel wat het wordt..
pi_25235511
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 00:38 schreef Lamon het volgende:

[..]

Nee, je moet echt vanaf aflevering 1 kijken inderdaad. Er is namelijk niet 1 overkoepelende verhaallijn, er zijn er sowieso al drie en misschien wel meer. Zelfs Buffy seizoen 5 en Angel seizoen 4 waren nog relatief makkelijk te volgen vanaf latere momenten in het seizoen denk ik.
Als je nu zou beginnen, zou er veel te veel aan je voorbij gaan.

Het is een serie waarin details belangrijk zijn en meerdere verhaallijnen door elkaar lopen. In de laatste aflevering waren er 4 verschillende verhaallijnen, die overigens allemaal in dezelfde aflevering tot een climax of oplossing kwamen.
Dat klinkt echt heel erg goed, maar helaas voor mij wordt het dus nog even wachten. Misschien dat het ergens op tv komt, of dat de afleveringen later beter vindbaar worden.
And there was much rejoicing.
  donderdag 24 februari 2005 @ 19:45:06 #33
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25237439
http://kristen-bell.net/

Op deze site staan ook de filmpjes van interviews met oa Letterman!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25448746
Veronica Mars staat aan het randje van de afgrond De kijkcijfers blijven toch tegenvallen, de aflevering van volgende week is alweer 3 werken uitgesteld.

Wat je hiertegen kunt doen is voor de show stemmen op de volgende pagina:
http://www.eonline.com/Go(...)005/050226_poll.html

Die persoon gaat smeken voor de show met de meeste stemmen
pi_25449068
Het is wel een serie waar UPN betere kijkcijfers van heeft dan series in voorgaande jaren op die zender, nadat Buffy afgelopen was. UPN heeft daarnaast op dit moment niet zo'n geweldig programma aanbod. Ik zal echt raar opkijken als ze deze serie dit jaar cancellen.
pi_25449514
Achja als ze dit seizoen iig maar afmaken.. anders word ik echt gek (moet! alle! antwoorden! hebben!)
pi_25529553
quote:
How Veronica Mars Became a Girl, but Not a Hit
(Tuesday, March 15 02:39 PM)
By Daniel Fienberg

LOS ANGELES (Zap2it.com) Not to question the infinite and apparently universal appeal of men who like to wear diapers, starving children or deceased Sherlock Holmes fans, but there's something disconcerting about the fact that nearly 11 times more people watch CBS' "CSI: Crime Scene Investigation" on a weekly basis than tune in to UPN's "Veronica Mars." The viewership gap between television's most popular crime drama and one of its most criminally neglected is some 24 million folks per week, a statistic that would never come to mind looking around the crowded Directors Guild of America Theatre during Monday (March 14) night's session of the William S. Paley Television Festival.

"This is about the size of our viewing audience," executive producer Joel Silver noted.

Despite the ever-present awareness that it may take a minor miracle for "Veronica Mars" to return next season, optimism was still in the air at Monday's event. Rob Thomas, the show's creator, told the crowd that he had spent the day with his writing staff breaking stories for a possible second season and moderator Cynthia Littleton ended the panel discussion by telling the crowd to swamp Les Moonves with letters of support, going so far as to give the Viacom bigwig's address.

Rather than dwelling on negligible Nielsens and a foggy future, the evening's discussion mostly centered how a show about a teenage gumshoe with traumatic backstory made it on television in the first place. In the beginning, Thomas explained, "Veronica Mars" was conceived as a young adult novel focusing on a male protagonist. That project went nowhere. Thomas, whose credits include "Cupid" and a stint writing for "Dawson's Creek," wanted to create a primetime soap, but in the wake of the early cancellation of "Freaks and Geeks," he realized that a genre hook might be necessary to get networks interests. Even after the detective aspects were enhanced and the hero underwent a sexual reassignment, the "Veronica Mars" script languished in Thomas' desk until a basic meeting with UPN execs revealed that the netlet was hoping to rebrand with a focus on young female viewers. Thomas figured his show, which he describes as "teen life through a noir lens," would be perfect. The 21st Century Nancy Drew got an extra boost with the casting of Bell, a relatively unknown actress.

"I never read any Nancy Drew," Bell admits. "I wish I had been obsessed with Nancy Drew growing up. It would have been great for the show."

What Bell, one of the small screen's unsung heroes, responded to was the mixture of toughness and vulnerability in Veronica, as well as a unique overall voice that mixed hard-boiled crime fiction with the always emotional, frequently sarcastic, but rarely glib cadences of genuine high schoolers, specifically teen girls.

"That voice is him," cracks Silver, looking over at Thomas. "He's the young girl voice."

Thomas, who spent five years as a high school journalism teacher offers both his own defense and a bit of advice for the tin-eared purveyors of teen dialogue.

"If you want to write teenage girls, advise a high school yearbook for five years," he says.

Merely capturing the battle for status and security in a high school that combines a volatile mixture of races and economic classes would have been enough of a challenge and tossing in a crime-of-the-week genre format has occasionally seemed complicated matters. But what has endeared "Veronica Mars" to its tiny, but passionate following, is the complex mythology that involves the murder of Veronica's best friend, the unexplained departure of her mother and her date rape.

"It's a bitch," Thomas admits. "It takes us nearly as long to break an episode as to write it."

Thomas has promised all season that many of the show's most important mysteries will be solved by the season finale. That episode will drop the crime-of-the-week structure and concentrate entirely on lingering questions in the death of Lilly Kane. The season's penultimate episode will provide some answers regarding Veronica's date rape. That episode will feature some flashback footage to the aftermath of the rape that was shot for the original pilot, but had to be edited out because of fears that the material might be too intense or dark for uninitiated viewers. The season will reach a climax that Thomas claims he's been building two from the beginning.

"I knew the ending from before the series was ordered and I had a vague idea when I was writing the pilot," he says.

The fate of "Veronica Mars" won't be sealed until UPN makes its upfront presentation to advertisers in May, but until that time, producers will keep doing everything possible to stir up new viewers.

"We're just trying to keep people knowing that the show's there," Silver says.

BRON: ZAP2IT.COM
pi_25853731
Ze was wel weer hot deze aflevering
pi_25872322
Zo typerend dat de kijkcijfers na deze slimme en emotionele aflevering een 'all-time-low' hebben bereikt, nu geef ik een eventueel tweede seizoen niet echt veel kans meer.
Weer een goede serie om zeep geholpen..

Totdat dat zover is, ga ik natuurlijk nog wel genieten van de rest van dit seizoen, en de dvd aanschaffen (in de hoop dat die er zal komen).
Deze aflevering was weer super, lekker veel plot advancements, veel emotionele revelaties voor Veronica en een hilarische Sally Field Oscar referentie op de koop toe.

Kan een show te slim voor zijn eigen goed zijn? De kijkcijfers zeggen ja. Bah..

[ Bericht 0% gewijzigd door Lamon op 31-03-2005 01:56:15 ]
pi_25878951
Ik snap niet waarom die serie het zo slecht doet.. ik ben er vanaf de eerste aflevering verslingerd aan geweest..
pi_25880419
dit was een van de betere afleveringen, hoe zonde van de kijkcijfers. Zou het komen omdat er zoveel weken geen nieuwe ep is geweest, dat de mensen zijn vergeten te kijken?

en misschien zijn ze idd wel te slim voor hun eigen goed. dat is een van de redenen waarom ik het zo leuk vind...
I love it when a plan comes together !
  donderdag 31 maart 2005 @ 22:43:00 #42
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25893080
Het is op het kanaal "UPN" waar ook "Star Trek" op is, wat ook niet draait.
Dat komt wellicht omdat UPN een kanaal is wat meer gericht is op "negers" misschien...
pi_25896760
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:43 schreef HarigeKerel het volgende:
Het is op het kanaal "UPN" waar ook "Star Trek" op is, wat ook niet draait.
Dat komt wellicht omdat UPN een kanaal is wat meer gericht is op "negers" misschien...
Dat zou best invloed kunnen hebben, ja. Aan de andere kant ben ik blij dat het niet op een zender als FOX komt, dan had de serie bij aflevering 3 of 4 al de doodsteek gehad.
Misschien had de serie nog het meest thuis gehoord op WB, klein genoeg om de serie een kans te geven, maar net iets meer bereik qua doelgroep.
pi_26062547
De laatste episode was de eerste matige aflevering die de serie gehad heeft wat mij betreft.

Mijn problemen;

Als Veronica's vader toendertijd Duncan's shirt in de wasmachine had gevonden, waarom dan Jake kane verdenken en niet Duncan?

Waarom zei Logan niets over het feit dat Weevil op Veronica's verdachtenlijstje stond? Na het voorval van de Lilly-tatouage op Weevil's arm een aantal afleveringen terug, zou er nu toch een belletje bij hem moeten gaan rinkelen.

Misschien worden deze zaken nog uitgelegd, maar nu lijkt het toch op slordig schrijfwerk, en dat past niet bij deze serie. Als het Smallville, Charmed of een andere crap-serie was, zou ik het niet erg vinden, maar deze serie is slimmer dan dat.
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:50:01 #45
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26062811
Ja ik ben het geheel met je eens hoor Lamon, deze aflevering miste "het" gewoon... welicht hebben de schrijvers al de handdoek in de ring gesmeten.
pi_26062933
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 00:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Ja ik ben het geheel met je eens hoor Lamon, deze aflevering miste "het" gewoon... welicht hebben de schrijvers al de handdoek in de ring gesmeten.
Och, zo ver zou ik niet gaan. Dit was vast al een flink tijdje terug geschreven.
En de schrijver van deze aflevering is een nieuweling en heeft dus nog geen eerdere aflevering geschreven, dat kan de reden zijn.
Niettemin had Rob Thomas (de creator) de aflevering moeten herschrijven, zodat alles weer klopte en 'in character' zou zijn.
pi_26094999
Veronica Mars krijgt een tweede seizoen ondanks de matige kijkcijfers!

Mooi zo, kwaliteit boven kwantiteit. That's a first.
pi_26096413
pi_26096600
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:18 schreef Lamon het volgende:
Veronica Mars krijgt een tweede seizoen ondanks de matige kijkcijfers!

Mooi zo, kwaliteit boven kwantiteit. That's a first.
heb je daar ook een bron bij? tvguide, futoncritic en ap2it hebben er niks over (tenzij ik er overheen lees...)
pi_26098515
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:27 schreef JohnHannibalSmith het volgende:

heb je daar ook een bron bij? tvguide, futoncritic en ap2it hebben er niks over (tenzij ik er overheen lees...)
Eigenlijk indirect van Rob Thomas zelf (de creator).
Hij post zelf soms op de Veronica Mars sectie van het Television Without Pity forum. Hij heeft al eerder een interview gedaan met de moderator van dat forum, en gisteren hebben ze elkaar blijkbaar gesproken, en had Rob Thomas het goede nieuws vernomen van Dawn Ostroff, network executive van UPN, dat het tweede seizoen nu definitief een 'go' was.

En Television without Pity is een 100% betrouwbare bron wat dat betreft, dat hebben ze al talloze keren bewezen. Ook is het posten van Rob Thomas zelf daar geen omstreden feit ofzo, maar netjes en duidelijk bewezen. De mensen die op die site modereren en recappen worden daar ook gewoon voor betaald. Dus het gaat er daar streng en volledig professioneel aan toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')