Om het wat makkelijker te maken voor andere *teckelmensen* om mee te praten maar even een nieuw topic gemaakt voor teckelpraat.
TS begint
Ik ben opgegroeid met teckels, maar mijn gevoel over ze was toen niet zo positief eigenlijk. Mijn oma fokte standaar korthaar teckels en had toen ik klein was had ze ook een ruwhaar. Maar eigenlijk al haar teckels waren verwend, kribbig, aanstellerig en vet. Vooral vet.
NEVER wilde ik dan ook een teckel.
Tot ik een hondje zocht, belde voor een advertentie en er achter kwam dat het om een teckeltje ging. Eenmaal daar bleek het toch wel een leuk hondje te zijn en zo kwam saar in mijn leven
![]()
Door haar kwam ik er achter dat die vervelende dingen waarvan ik dacht dat het bij teckels hoorde eigenlijk vooral door de eigenaren veroorzaakt worden.
![]()
Kort daarna kwam er een tweede teckeltje, een langhaar kaninchen teefje van acht weken oud. Eigenlijk ben ik vooral gek op ruwharen, kortharen op de tweede plaats en langharen vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg geweldig. Maar Yumah was zó leuk, mooi en lief dat ik toch voor de bijl ben gegaan. We wisten dat het een hondje was met een aantal probleempjes. Zo had ze kromme pootjes en een slechte rug. We wisten dit van te voren maar wilden haar toch een goede kans bieden. Helaas bleek ze ook onzichtbare problemen te hebben. Wat volgde waren weken van epileptische aanvallen en andere nare dingen. Het was slopend, zowel voor haar als voor ons. Uiteindelijk is ze in tijdens een epileptische aanval dood gegaan. We waren kapot.
Vanaf die periode heb ik een aantal keren teckels tijdelijk opgevangen tot er een ander huis voor ze was gevonden maar een andere teckel is er nooit meer gekomen.
Nu beginnen de kriebels weer opnieuw dus langzamerhand gaan we op zoek naar een leuk ruwhaar dwerg teefje, bij voorkeur een wildkleurtje. We hebben echter geen haast maar wachten af tot we iets echt leuks tegenkomen.
Wat is er zo leuk aan teckels? Ze zijn eigenwijs (een uitdaging om op te voeden!), handzaam, ontzettend gericht op aandacht, echte clowntjes.
Wat is er minder leuk aan teckels? Ze mogen absoluut geen trappen lopen, ze kunnen ook wel érg eigenwijs zijn, als ze eenmaal iets in hun kop hebben.......