wat precies is niet normaal???quote:op zondag 24 oktober 2004 14:21 schreef conflict het volgende:
shit man, ik zou professionele hulp gaan zoeken, dit is echt niet normaal hoor.
succes ermee maar wees gewaarschuwd voor de reacties die gaan komen.
dat je zoveel waarde hecht aan iemand die je nooit irl heb ontmoet.quote:op zondag 24 oktober 2004 14:22 schreef johnddd het volgende:
[..]
wat precies is niet normaal???
het ging diep manquote:op zondag 24 oktober 2004 14:25 schreef fayakill het volgende:
[..]
dat je zoveel waarde hecht aan iemand die je nooit irl heb ontmoet.
professionele hulp lijkt me ook het beste voor jou, veel succes!
ik heb geen vrienden, ik heb op zich met niemand contact verder. van de kroeg of discotheek moet ik absoluutniets hebben.quote:op zondag 24 oktober 2004 14:30 schreef tubbietje het volgende:
ik heb ook ooit is een internet vriendinnetje gehad die in finland woonde... en je kan zeker veel waarde aan iemand hechten die je nog nooit irl ontmoet hebt.
ook heb ik 2 jaar lang een relatie gehad met iemand die ik van het internet ontmoet heb.
maar ik kan je vertellen dat de wereld echt niet eindigd nu hoor... ga gewoon wat leuks met vrieden doen... lekker naar de kroeg of beter de discotheek
daar kan je een hoop moois bewonderen van de natuur en als je een beetje zelfvertrouwen heb opgewekt ook een scoren om het maar zo te zeggen!
en als je een 'nieuwe' vriendin hebt, ben je de situatie van nu allang weer vergeten.
succes iniedergeval!!!
zo denk je er nu over... dat je alleen de hand van dit meisje wil vasthouden... maar na een tijdje zal dit ook ophouden als je langere tijd geen contact meer met der heb gehad.quote:op zondag 24 oktober 2004 14:34 schreef johnddd het volgende:
[..]
ik heb geen vrienden, ik heb op zich met niemand contact verder. van de kroeg of discotheek moet ik absoluutniets hebben.
ik wil helemaal geen "lekkere wijven" bewonderen of scoren? ik ben zo maagd als de paus, ik heb nog nooit de hand van een meisje vastgehouden...ik wil gewoon dit meisje vasthouden, gewoon even vasthouden...
bedankt voor de opbeurende woorden...quote:op zondag 24 oktober 2004 14:39 schreef tubbietje het volgende:
[..]
zo denk je er nu over... dat je alleen de hand van dit meisje wil vasthouden... maar na een tijdje zal dit ook ophouden als je langere tijd geen contact meer met der heb gehad.
laat ik het zo zeggen dat er veel meer meisjes zijn op deze wereld... en op ieder potje past een dekseltje... ook de jouwe
en wie weet... nadat jullie ff elkaar niet hebben gesproken wil ze wel weer contact met je opnemen.
en dan krijg je een 'herkansing' die je goed kan benutten door gewoon vrolijk proberen te zijn... want dat zal je denk ik wel als je der weer spreekt!
en wie weet heb je dan nog wel beter contact met der
terecht dat ze het contact wil verbreken, je komt nogal egocentrisch over. heb jij haar ook wat te bieden naast al die negativiteit?quote:bovendien zou ik dan door haar liefde bij me wellicht mijn gevoelens beter kunnen plaatsen.
ik open wel eens een baggertopic of post wel eens een baggerreactie. ik verzeker je dat dit topic echt is.quote:op zondag 24 oktober 2004 14:44 schreef le_knightclub_soda het volgende:
wat had dit dan te betekenen?
![]()
een leven zonder vrienden is niet makkelijk, denk wel dat je niet de enige bent die geen vrienden heeft.quote:op zondag 24 oktober 2004 14:41 schreef johnddd het volgende:
[..]
bedankt voor de opbeurende woorden...
maar soms,
denk ik gewoon; wat heeft het leven allemaal voor een zin?
ik heb 20 jaar geleefd en ik heb nog nooit een echte vriendschap gehad,
dan gebeurt het nu toch,
en dan gaat het alsnog mis.
en morgen, tsja, gezellig een schooldag!![]()
![]()
zij voelde zich bij mij ook precies zo, namelijk geborgen, zonder schaamte, angst...quote:op zondag 24 oktober 2004 14:46 schreef _boo_ het volgende:
[..]
terecht dat ze het contact wil verbreken, je komt nogal egocentrisch over. heb jij haar ook wat te bieden naast al die negativiteit?
ik studeer religie & levensbeschouwing aan de uni, ik word ook wel gerespecteerd binnen de groep. maar ik voel geen begrip, ik voel me alleen. altijd. behalve als ik met haar praatte...ze is voor mij echt een soulmate...quote:op zondag 24 oktober 2004 14:47 schreef tubbietje het volgende:
[..]
een leven zonder vrienden is niet makkelijk, denk wel dat je niet de enige bent die geen vrienden heeft.
er zijn jammergenoeg zat mensen zonder vrienden, maar ik denk wel dat jij er als enige wat aan kan doen om wel vrienden te maken.
zou ik mogen vragen wat voor opleding je doet?
want ik doe nu hbo nivo informatica en zou me niet kunnen voorstellen dat er iemand niet gerespecteerd wordt in de groep (en het is een hele gemengde groep) maar vrienden maken heb je zo gedaan binnen onze opleiding
misschien dat je jezelf iets meer naar buiten zou moeten laten treden als je dat durft natuurlijk.
hmm. niet écht. heb vroeger ook nooit veel contact gehad, omdat ik toen nogal veel overgewicht had. daarvoor had ik op zich wel vriendjes waarmee ik speelde, maar toen was ik 9 ofzo. daarna heb ik eigenlijk nooit meer echte vriendschap gehad. naja daarvoor eigenlijk ook niet. ik heb ook niet echt een sociale achterstand denk ik. ik ben gewoon minder toegeeflijk in het maken van contacten, omdat ik me wellicht bij te weinig mensen thuis genoeg voel om volledig ongeremd contact met ze te willen en kunnen hebben.quote:op zondag 24 oktober 2004 14:46 schreef #ANONIEM het volgende:
volgens mij heb je veel meer meegemaakt dan alleen maar 'geen vrienden' en het verbreken van deze vriendschap. erge dingen gebeurd waardoor je sociaal een achterstand kreeg?
probeer misschien is voor te stellen om een terrasje (met dit weer in de kroeg) te pakken na schooltijd met een paar klasgenoten.quote:op zondag 24 oktober 2004 14:51 schreef johnddd het volgende:
[..]
ik studeer religie & levensbeschouwing aan de uni, ik word ook wel gerespecteerd binnen de groep. maar ik voel geen begrip, ik voel me alleen. altijd. behalve als ik met haar praatte...ze is voor mij echt een soulmate...
sorry zoiets komt echt niet in me op. ik moet er niet aan denken, zelfs.quote:op zondag 24 oktober 2004 14:54 schreef tubbietje het volgende:
[..]
probeer misschien is voor te stellen om een terrasje (met dit weer in de kroeg) te pakken na schooltijd met een paar klasgenoten.
als je gerespecteerd wordt moet dat een niet al te groot probleem vormen.
dan krijg je tenminste al iets meer contact met ze en is een volgende stap om is een keer iets leuks te gaan doen sneller gezet
ik denk dat je in je tweede alinea wel gelijk hebt. ze heeft ook gezegd, toen ze net het contact verbroken had, dat ik eerst gelukkig zou moeten worden voordat ze vrienden met me kon zijn; omdat ik haar anders teveel nodig zou hebben. ik begrijp dat wel...ik voelde me vrijdag heel goed en ik heb haar dat gemailed. maar ze reageerde nogal lauwtjes. van "groetjes, en veel geluk". ik dacht dat ze als ik me positief zou veolen wellicht wel met me zou willen omgaan. maar wellicht heb je wel gelijk, ze wil dat ik haar op een bepaalde manier niet meer nodig heb, voordat ik contact met haar kan hebben.quote:op zondag 24 oktober 2004 14:53 schreef henryhill het volgende:
[..]
hier zit 'm de kneep. en dan is het logisch dat je zoveel waarde gaat hechten aan die ene persoon met wie je wel een band hebt opgebouwd.
en van haar kant is het dan ook wel weer te begrijpen dat iemand die zoveel belang hecht aan jullie contact haar toch een beetje afschrikt. het feit dat zij zo belangrijk is voor jou wordt door haar ws. niet gezien als 'vleiend', maar eerder als een grote verantwoordelijkheid. en daar zitten mensen doorgaans niet op te wachten.
ik zou echt wat proberen te doen aan je gebrek aan vrienden, kennissen, eigenlijk sociale contacten in het algemeen. als je het idee hebt dat je dat niet zelf kan, heb 't er eens met je ouders over of neem contact op met je huisarts, die kan je ws. wel vertellen* welke professionele instanties je daarmee kunnen helpen.
* dat doen huisartsen toch ook, denk ik?
you don't know what you got till it's gone.quote:op zondag 24 oktober 2004 14:59 schreef johnddd het volgende:
[..]
ik denk dat je in je tweede alinea wel gelijk hebt. ze heeft ook gezegd, toen ze net het contact verbroken had, dat ik eerst gelukkig zou moeten worden voordat ze vrienden met me kon zijn; omdat ik haar anders teveel nodig zou hebben. ik begrijp dat wel...ik voelde me vrijdag heel goed en ik heb haar dat gemailed. maar ze reageerde nogal lauwtjes. van "groetjes, en veel geluk". ik dacht dat ze als ik me positief zou veolen wellicht wel met me zou willen omgaan. maar wellicht heb je wel gelijk, ze wil dat ik haar op een bepaalde manier niet meer nodig heb, voordat ik contact met haar kan hebben.
een illusie natuurlijk. ik kan haar wel niet nodig hebben, maar dan heb ik altijd wel wat anders nodig. andere vrienden, een baan, geld, een huis, whatever je maar kunt bedenken.
toch denk ik dat het dieper gaat dan nodig hebben. het voelde zo goed...zo goed
beginnen met haten? doe normaal zeg.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:03 schreef kebab het volgende:
stap 1: accepteren dat het voorbij is en nooit zal worden zoals jij het in gedachten had.
stap 2: stoppen met ophemelen, zeggen dat je van haar houd en dat ze alles voor je is.
stap 3: beginnen met haten, haar uit je hoofd dwingen en haar vervolgens vergeten*.
stap 4: de draad weer oppikken. niet zeuren. focussen op andere dingen in het leven.
*eventueel i.c.m. medicatie.
success![]()
nee ik heb geen hobby's of een sport.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:05 schreef mrx1982 het volgende:
[..]
you don't know what you got till it's gone.
maar ik denk dat je gewoon het contact ff moet laten rusten, als je haar telkens gaat mailen schrikt zij mss wel van en komt dat opdringerig over. gewoon laten rusten en je richten op irl plezier maken. probeer ook niet teveel aan haar te denken. er zijn toch wel dingen die je leuk vindt, hobby's of een sport waar je jezelf op kan richten. er zijn genoeg leuke dingen te doen, je moet het alleen wel willen en doen. en niet teveel je eigen ellende in stand houden door te denken dat het toch allemaal niet lukt. beetje positief zijn hoor
vooral zo blijven praten loser... dan komt het zeker niet goed...quote:op zondag 24 oktober 2004 15:05 schreef johnddd het volgende:
[..]
beginnen met haten? doe normaal zeg.
en een draad of andere dingen in het leven zijn er niet. alles wat ik uit dit leven wilde zat in mijn vriendschap met haar. een fijne tijd, een heel fijn gesprek, een eerlijke omgang, wederzijds begrip, liefde. voorbij.
maar je hebt toch wel interesses. er moet toch wel iets zijn naast het contact met haar wat je leuk vindt. je studie bijv. ik neem aan dat je wel met mensen omgaat daar. je moet jezelf gewoon wat meer richten op de dingen irl en niet op een contact via internet, hoewel dat natuurlijk niet erg is maar je moet jezelf daar niet alleen op focussen.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:07 schreef johnddd het volgende:
[..]
nee ik heb geen hobby's of een sport.
wat ie waarschijnlijk wilde zeggen is dat het ook niet goed is je op 1 persoon te richten, ik weet niet maar het is niet echt bevorderlijk als zei alles voor jou is, maar dat zij naast jou nog heel veel anderen contacten heeft en dus jij maar een deel bent van haar verzameling vrienden.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:05 schreef johnddd het volgende:
[..]
beginnen met haten? doe normaal zeg.
en een draad of andere dingen in het leven zijn er niet. alles wat ik uit dit leven wilde zat in mijn vriendschap met haar. een fijne tijd, een heel fijn gesprek, een eerlijke omgang, wederzijds begrip, liefde. voorbij.
vooral mij loser blijven noemen. zal me helpen.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:07 schreef mr_knoxville het volgende:
[..]
vooral zo blijven praten loser... dan komt het zeker niet goed...begin steeds beter te begrijpen waarom ze je niet meer wil spreken.
ik heb niet echt interesses, mijn studie boeit me ook niet zo, met de mensen daar heb ik af en toe als het nuttig is eens een gesprek, maar verder zie ik ze alleen de 6 lesuren per week, meer niet.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:11 schreef mrx1982 het volgende:
[..]
maar je hebt toch wel interesses. er moet toch wel iets zijn naast het contact met haar wat je leuk vindt. je studie bijv. ik neem aan dat je wel met mensen omgaat daar. je moet jezelf gewoon wat meer richten op de dingen irl en niet op een contact via internet, hoewel dat natuurlijk niet erg is maar je moet jezelf daar niet alleen op focussen.
er zijn zoveel mensen op deze aarde, daar zitten echt wel meerdere mensen tussen met wie je het kan vinden zij is echt niet de enige waarbij je denkt dat ze alles voor je is. maar je moet gewoon niet in je eigen ellende blijven geloven en daar jezelf door mee laten sleuren want zo beland je in een neerwaartse spiraal.
als je dit verhaal nou leest is het toch begrijpelijk dat zij jou niet wilt. begrijp me niet verkeerd maar dit komt erg negatief over en wat zou zij met zo'n jongen willen? je moet het niet alleen vanuit jezelf bekijken maar ook vanuit haar. ik denk dat je eerst je (levens)instelling moet veranderen want zo blijf je in zo'n ellendige situatie zitten. je bent 20 geen enkele redenen om nu al bij de pakken neer te gaan zitten heel je leven ligt nog voor je.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:12 schreef johnddd het volgende:
[..]
vooral mij loser blijven noemen. zal me helpen.![]()
anyways, ik zeg alleen hoe het zit, niet hoe ik graag zou willen dat het was. ik woon thuis met mijn moeder die op vakantie is, ik doe af en toe de afwas en stofzuig eens, ik ga vaak twee keer in de week naar school. verder heb ik geen contact of levensdoel. ik zal het je sterker vertellen, ik hoef ook geen levensdoel. daar geloof ik helemaal niet in. ik wil alleen maar een fijne tijd hebben met iemand waar ik van houd, met haar. ik hoef geen hobby, of sport, zelfs geen baan, of kinderen. niemand kan mij vertellen waarom ik dat zou willen. ik wil gewoon een goeie tijd hebben met haar, zolang als het kan, what more can i want?
het is tijd voor een andere studie dude, de studie die je nu doet is echt helemaal compleet niets voor jou.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:12 schreef johnddd het volgende:
[..]
anyways, ik zeg alleen hoe het zit, niet hoe ik graag zou willen dat het was. ik woon thuis met mijn moeder die op vakantie is, ik doe af en toe de afwas en stofzuig eens, ik ga vaak twee keer in de week naar school. verder heb ik geen contact of levensdoel. ik zal het je sterker vertellen, ik hoef ook geen levensdoel. daar geloof ik helemaal niet in. ik wil alleen maar een fijne tijd hebben met iemand waar ik van houd, met haar. ik hoef geen hobby, of sport, zelfs geen baan, of kinderen. niemand kan mij vertellen waarom ik dat zou willen. ik wil gewoon een goeie tijd hebben met haar, zolang als het kan, what more can i want?
natuurlijk kan iemand jou vertellen waarom je dat zou willen!quote:op zondag 24 oktober 2004 15:12 schreef johnddd het volgende:
...
verder heb ik geen contact of levensdoel. ik zal het je sterker vertellen, ik hoef ook geen levensdoel. daar geloof ik helemaal niet in. ik wil alleen maar een fijne tijd hebben met iemand waar ik van houd, met haar. ik hoef geen hobby, of sport, zelfs geen baan, of kinderen. niemand kan mij vertellen waarom ik dat zou willen.
...
studeren doe ik niet echt, behalve naar lessen gaan. verder slaap ik, kijk ik tv, laat ik de hond uit en computer ik.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:14 schreef zweefvliegje het volgende:
zit je 24/7 achter de pc? (als je niet aan het studeren/eten/slapen bent?)
je moet irl contact zoeken joh!
zelf had ik een keer een jongen op msn ontmoet, en die lijkt wel wat op jou denk ik..
die jongen had weinig tot geen vrienden en klaagde alles van zich af op msn.
hij zat er heel erg op te hameren met me af te spreken, en hij dreigde zelfs een paar keer zichzelf wat aan te doen als ik daar geen gehoor aan gaf.
ik heb dus nooit wat met hem afgesproken en we hebben dikke ruzie gehad! ik had hem verteld dat ik niet wilde afspreken omdat ik toch nooit wat met hem zou willen en dat het volgens mij alleen maar verwachtingen schepte als ik 1 keer zou afspreken.
toen heb ik hem geblokkeerd en heeft hij veel nieuwe emailadressen aangemaakt om me toch nog te stalken! verschrikkelijk was dat... hopelijk ben/wordt jij niet ook zo!
alsjeblieft, ga sporten of zoiets of ga uit waar je nieuwe mensen ontmoet, als je niet aan je studiegenoten wil vragen of ze een keer wat met je willen afspreken!
sluit jezelf niet op maar kom naar buiten, en voor je het weet heb je rl vrienden!
sterkte
ik heb nooit gevraagd om dit leven en om het te leven. ik heb helemaal geen zin in alelrlei losse sociale contacten...ik wil meerg ewooon één persoon. gewoon één iemand. gewoon een soulmate.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:20 schreef zweefvliegje het volgende:
[..]
natuurlijk kan iemand jou vertellen waarom je dat zou willen!
zelfs ik kan dat.. namelijk: als je al die dingen hebt, krijg je sociale contacten.
sociale contacten zijn goed voor hoe je je voelt.
als je dat dus niet hebt, wordt je deptressief, want je voelt je gewoon kut omdat je geen afleiding hebt oid.
ja vooral doen. ze zal erg blij zijn als een wildvreemde opeens voor haar neus staat. dat komt pas echt stalkerig over.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:24 schreef johnddd het volgende:
heel misschien ga ik haar nog eens opzoeken irl om te zien of ze ook in my face kan zeggen dat ze geen contact meer wil.
het probleem isquote:op zondag 24 oktober 2004 15:30 schreef zweefvliegje het volgende:
ik heb een idee ts..
ga naar je dokter en laat hem je een verwijsbrief geven naar de psycholoog.
waarom? omdat je niks wil, behalve een soulmate.
die psycholoog moet samen met jou uitzoeken waarom jij niks wilt, behalve dat.
waarschijnlijk kom je er met hem/haar wel uit, en kan niemand van ons hier je helpen.
maar klaarblijkelijk wil die andere persoon dat nietquote:op zondag 24 oktober 2004 15:27 schreef johnddd het volgende:
[..]
ik heb nooit gevraagd om dit leven en om het te leven. ik heb helemaal geen zin in alelrlei losse sociale contacten...ik wil meerg ewooon één persoon. gewoon één iemand. gewoon een soulmate.
een psycholoog is geen wonderdokter hoor.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:30 schreef zweefvliegje het volgende:
ik heb een idee ts..
ga naar je dokter en laat hem je een verwijsbrief geven naar de psycholoog.
waarom? omdat je niks wil, behalve een soulmate.
die psycholoog moet samen met jou uitzoeken waarom jij niks wilt, behalve dat.
waarschijnlijk kom je er met hem/haar wel uit, en kan niemand van ons hier je helpen.
nam-myo-ho-ren-ge-kyoquote:op zondag 24 oktober 2004 15:42 schreef johnddd het volgende:
misschien is mijn probleem wel dat ik zen-boeddhist ben.qua filosofie. maar blijkbaar nog niet qua gevoel. (even een kleine introductie: het zen-boeddhisme ziet in feite het leven zoals het is, hoe dat dan ook is, zodner bepaald doel, met als uiteindelijk resultaat het van zich afwerpen van alle banden aan de wereld en daarmee het uitdoven van de innerlijke vlam wat leidt tot verlichting).
ik zie er dus bepaald geen heil in te studeren en later een baan te nemen, ofzo. het probleem is dat ik wel bepaalde begeerten heb, zoals liefhebben en met iemand samen zijn. die wil ik nog niet uitschakelen. dat hoeft van mij ook helemaal niet. maar tegelijkertijd zie ik geen nut om mijn dingen te doen (en als het toch moet, zoals bij bepaalde plichten, doe ik ze onder luid gezeur) behalve het bevredigen van mijn drang naar het samenzijn met iemand, en dan heb ik het niet noodzakelijkerwijs over seks ofzo, gewoon een bepaalde liefde, een bepaald gevoel.
er is echt niks zo leuk als chatten met haar! ze is een geweldige chatsterquote:op zondag 24 oktober 2004 18:56 schreef marsuperstar het volgende:
wil je nou niks of wil je stiekum niks willen omdat niets zo leuk is als chatten met haar?
[ik denk het laatste]
weet wat je zegt dat soort dingen zijn strafbaarquote:op zondag 24 oktober 2004 14:34 schreef johnddd het volgende:
ik ben zo maagd als de paus, ik heb nog nooit de hand van een meisje vastgehouden.
quote:op zondag 24 oktober 2004 19:07 schreef johnddd het volgende:
ik geloof dat het me nu eindelijk begint te dagen.
ik wilde haar keuze wel eerst goed begrijpen. ik vind namelijk niet dat we het te makkelijk mogen opgeven. maar helaas, het is niet goed uitgevallen, zo blijkt wel, en ik denk dat ze inderdaad gelijk heeft. ok dat heeft ze altijd als haar gevoel zegt dat ze me niet meer wil maar als je ook een discussie hebt dan is het wel belangrijk elkaars argumenten goed te bekijken enzo.quote:op zondag 24 oktober 2004 19:46 schreef dawg het volgende:
als je van haar houdt respecteer je haar keuze. cliche maar waar.
je kan iemands mening respecteren zonder te accepterenquote:op zondag 24 oktober 2004 19:46 schreef dawg het volgende:
als je van haar houdt respecteer je haar keuze. cliche maar waar.
ja dat is keihard. in nederland is het nog gekker vind ik, omdat je qua afstand eigelijk niet meer buitengesloten kan zijn, in de vs ofzo heb je nog weleens dorpjes die echt in the middle of nowhere liggen volgens mij, maar in nl bestaat the middle of nowhere nauwelijks, mischien in het noorden ofzo. maarja sommige mensen zoals de ts hebben schijnbaar ook weinig behoeften aan vrienden ,wil alleen 1 persoon heel graag om zich heen.quote:op zondag 24 oktober 2004 19:50 schreef tjarie het volgende:
het doet mij zo enorm pijn
en het laat mij zo enorm in een waanwereld drijven
het feit dat mensen in een zo grote wereld met zo veel mensen in alle soorten en maten nog zo vaak geen vrienden hebben
het doet me pijn
triest dat een contact met een meisje via internet, het diepste contact is wat je ooit gehad hebt. ik meen hier uit op te maken dat je irl weinig tot geen contacten hebt? heb je zelf enig idee hoe dit komt?quote:op zondag 24 oktober 2004 14:45 schreef johnddd het volgende:
ik zie ook geen reden meer om mezelf nog op te beuren. er is nog nooit iets beters in mijn leven geweest dan dit, dus ik heb zoiets van laat het nu dan maar helemaal zitten
lekker safe achter je pc. dan is het ook makkelijker je te uiten (of anders voor te doen).quote:op maandag 25 oktober 2004 08:22 schreef johnddd het volgende:
omdat ik irl nog nooit iemand ben tegengekomen zoals zij.
volgens mijn moeder kan het wel komen omdat ik vrij intelligent bent, ze vindt zelf misschien hoogbegaafd. ik weet het niet, maar ik denk dat dat deel van het probleem kan zijn, dat weinig mensen mij begrijpen.
je moeder houdt je isolatie van de buitenwereld dus alleen maar in stand door te claimen dat je hoogbegaafd en 'anders' bent. dat sterkt jou in de gedachte dat niemand je begrijpt. als je nu eens begint met jezelf te zien als een normaal mens, zoals elk ander, met dezelfde behoeftes en onzekerheden dan zal sociaal contact misschien wat makkelijker gaan.quote:op maandag 25 oktober 2004 08:22 schreef johnddd het volgende:
omdat ik irl nog nooit iemand ben tegengekomen zoals zij.
volgens mijn moeder kan het wel komen omdat ik vrij intelligent bent, ze vindt zelf misschien hoogbegaafd. ik weet het niet, maar ik denk dat dat deel van het probleem kan zijn, dat weinig mensen mij begrijpen.
oh puh-lease. stopt ze je ook nog in?quote:op maandag 25 oktober 2004 08:22 schreef johnddd het volgende:
volgens mijn moeder kan het wel komen omdat ik vrij intelligent bent, ze vindt zelf misschien hoogbegaafd.
je bent 20 en zit de hele week thuis. op 6 lesuurtjes na.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:12 schreef johnddd het volgende:
[..]
blijf jezelf maar krampachtig heel speciaal voelen, dan blijft iedereen voor je op de vlucht slaan.quote:op maandag 25 oktober 2004 10:57 schreef johnddd het volgende:
he verdomme, probeer je het een beetje vermomd te zeggen dat je hoogbegaafd bent, krijg je te horen dat je een mama's kindje bent.
ik denk niet dat je dan goed begrijpt dat ik heel anders tegen de wereld aankijk dan anderen. dat is gewoon een feit. ik kan er ook niets aan doen, dat wil ik ook niet. daar zou ik nog ongelukkiger van worden.
"maar ik kijk anders tegen de wereld aan."quote:op maandag 25 oktober 2004 10:57 schreef johnddd het volgende:
ik denk niet dat je dan goed begrijpt dat ik heel anders tegen de wereld aankijk dan anderen. dat is gewoon een feit. ik kan er ook niets aan doen, dat wil ik ook niet. daar zou ik nog ongelukkiger van worden.
ja ik ga hulp zoeken. ik weet alleen niet wat er uit moet komen.quote:op maandag 25 oktober 2004 11:02 schreef nietzman het volgende:
[..]
"maar ik kijk anders tegen de wereld aan."
well no shit sherlock. iedereen is een mooie bloem in een groot weiland. iedereen is uniek en mooi op zijn eigen manier, elk mens is uniek en prachtig. leeft volgens zijn eigen model en heeft zijn eigen visie. van de x miljard mensen op deze aarde zijn er geen twee die hetzelfde zijn. zoveel mensen, zoveel visies.
jij bent op dit moment degene die zich buiten het 'hokje' waar de 'wereld' inzit rekent. get your act together, en kun je dat niet alleen, zoek hulp. professionele.
"ik ben hoogbegaafd, alles wat ik doe is toch wel goed" ietsje aangepaste quote van hans teeuwenquote:op maandag 25 oktober 2004 10:57 schreef johnddd het volgende:
he verdomme, probeer je het een beetje vermomd te zeggen dat je hoogbegaafd bent, krijg je te horen dat je een mama's kindje bent.
eerst is het misschien en nu ben je opeens hoogbegaafdquote:op maandag 25 oktober 2004 10:57 schreef johnddd het volgende:
dat hoeft ook niet, het is alleen niet goed om jezelf buiten de rest van het sociale stelsel te plaatsen omdat je jezelf 'anders' vindt.quote:op maandag 25 oktober 2004 11:04 schreef johnddd het volgende:
ik vind het moeilijk te begrijpen waarom iedereen zich moet conformeren.
ach daar was ik me eigenlijk nooit van bewust. ik denk dat pas de laatste tijd. ik voelde me gewoon niet om mijn gemak in sociale situaties. ik deed altijd veel op school, haalde mooie cijfers, maar ik ging me afvragen waartoe het allemaal leidde. ik voelde me er niet goed bij. ik ben daar nooit uitgekomen, omdat ik er ook gewoon niet uit kan komen waartoe het dan wel allemaal niet leidt. ik geloof niet dat het leven nuttig is (en in feite dus ook niet nutteloos), en soms zit dat me nogal dwars bij dingen die ik liever niet wil. ik zit gewoon met dingen als waarom zou ik gaan werken als ik liever thuiszit en later toch doodga, waarom zou ik studeren als ik daar geen zin in heb, waarom zou ik met mensen omgaan als dat niet goed voelt, etc.quote:op maandag 25 oktober 2004 11:05 schreef aardwetenschapper het volgende:
[..]
"ik ben hoogbegaafd, alles wat ik doe is toch wel goed" ietsje aangepaste quote van hans teeuwen
het klinkt eenbeetje alsof je je hoogbegaafdheid, als excuus gebruikt om niks te doen.
niemand snapt me boehoe.
dan ga je toch iets doen waarmee je geen mensen tegenkomt.
maar als je ooit gaat sporten zou ik niet gaan zwemmen.
laat ik maar aardig blijven, jij wil je niet conformeren, goedzo, maar je wilt ook niet inzien dat de dingen die je wil in the leven nou eenmaal wat aanpassing vereisen. iedereen kijkt anders tegen het leven aan, je bent echt niet zo uniek als je denkt , dat is gewoon geen excuus. als je eens wat sociale ervaring zou opbouwen, had je dat allang ontdekt.quote:op maandag 25 oktober 2004 11:04 schreef johnddd het volgende:
[..]
ja ik ga hulp zoeken. ik weet alleen niet wat er uit moet komen.
waarom kan ik niet anders tegen het leven aankijken?
ik vind het moeilijk te begrijpen waarom iedereen zich moet conformeren.
o ja en voor die persoon die mij de waarheid wilde vertellen, als ik je er nou hierbij om vraag, dan krijg jij geen ban, ok?
maar nu gaan we dan even de realiteit door laten dringen.quote:op maandag 25 oktober 2004 11:12 schreef johnddd het volgende:
[..]
ach daar was ik me eigenlijk nooit van bewust. ik denk dat pas de laatste tijd. ik voelde me gewoon niet om mijn gemak in sociale situaties. ik deed altijd veel op school, haalde mooie cijfers, maar ik ging me afvragen waartoe het allemaal leidde. ik voelde me er niet goed bij. ik ben daar nooit uitgekomen, omdat ik er ook gewoon niet uit kan komen waartoe het dan wel allemaal niet leidt. ik geloof niet dat het leven nuttig is (en in feite dus ook niet nutteloos), en soms zit dat me nogal dwars bij dingen die ik liever niet wil. ik zit gewoon met dingen als waarom zou ik gaan werken als ik liever thuiszit en later toch doodga, waarom zou ik studeren als ik daar geen zin in heb, waarom zou ik met mensen omgaan als dat niet goed voelt, etc.
zeikerd...hoogbegaafdheid is geen excuus voor kinderachtig zelfmedelijden en onwil om iets van je leven te makenquote:op maandag 25 oktober 2004 10:57 schreef johnddd het volgende:
ik denk meer in filosofische termen dan in maatschappelijke termen.quote:op maandag 25 oktober 2004 11:20 schreef aardwetenschapper het volgende:
[..]
maar nu gaan we dan even de realiteit door laten dringen.
stel je voor, dat je ouders ineens wegvallen en de financiele steun wegvalt.
wat dan? geen thuis waar je kan zitten tot je dood gaat, geen internet, op den duur neemt de deurwaarder je pc mee. daarom moet je werken om jezelf te voeden.
dat je nu kan thuiszitten totdat je doodgaat is pure luxe en die luxe is niet van jou.
ga eerst eens in je eigen levensonderhoud voorzien, misschien zie je dan het nut van werken.
das een lekkere dooddoener, heb je er ooit weleens iemand mee overtuigd?quote:op maandag 25 oktober 2004 11:47 schreef johnddd het volgende:
[..]
ik denk meer in filosofische termen dan in maatschappelijke termen.
nee die inslag heb ik niet helemaal. ik geloof [natuurlijk] wel in de evolutietheorie, maar ik geloof niet dat ik als een dier moet zijn om gelukkig te worden, ofzo. alles is op zich natuur. maar goed.quote:op maandag 25 oktober 2004 12:02 schreef aardwetenschapper het volgende:
[..]
das een lekkere dooddoener, heb je er ooit weleens iemand mee overtuigd?
ik hoef niet op jou in te gaan want ik denk in filosofische termen.
of heb je stiekem toch wel een baantje en wat vrienden?
nou even puur filosofisch gezien.
jij vindt het leven doelloos.
maar als je vanuit het dierenrijk kijkt, vanwaaruit wij geevolueert zijn, dan zie je dat het voornaamste levensdoel in stand houding van de soort is, dus ons voornaamste levensdoel dat we instinctief hebben meegekregen is voortplanten.
om jou genen door te geven moet je het beste vrouwtje vinden en het beste vrouwtje valt op het beste mannetje.
en in onze maatschappij heb je nou eenmaal status nodig en die verwerf je door macht en geld te vergaren.
puur filosofisch zou dat al een reden zijn om niet thuis te gaan zitten.
maar das geldt alleen als je een evolutionistische inslag hebt.
het is gewoon hardstikke waar wat ie zegt. ik had ook niet kunnen gaan studeren en de hele dag thuis hangen (ik woon nog steeds wel thuis hoor) maar daar schiet je echt niks mee op. zo kan je iemand toch ook helemaal niks bieden. ik bedoel je hebt geen hobby geen interesse (dat zeg je zelf tenminste), dus bijna geen ervaring om met iemand te delen. ik blijf er bij dat een hobby een uitkomst is, dat hoeft geen hippe hobby te zijn. en geld is gewoon nodig, ik zou ook wel willen dat ik geen zuurstof nodig had, lekker lang onderwater blijven. en als je niks mankeert krijg je echt geen uitkering meer, zou ik ook vet onterecht vinden als je dat zou krijgen. ik heb heel veel begrip voor iedereen die in de put zit en geen vrienden heeft (heb dat zelf ook een tijdje zo gevoeld ooit), maar als je niet bereid bent te werken voor iets, daar kan ik gewoon niet bij.quote:op maandag 25 oktober 2004 11:47 schreef johnddd het volgende:
[..]
ik denk meer in filosofische termen dan in maatschappelijke termen.
dat is geen probleem meer. ze heeft een keuze gemaakt en het probleem is weg. ook voor jou zou dit geen probleem meer moeten zijn.quote:op maandag 25 oktober 2004 14:44 schreef johnddd het volgende:
ik wil echt werken aan mezelf. het probleem is dat ze nu over me heen is en dat ze nooit meer contact met me wil omdat "ze daar geen reden toe ziet".
quote:op maandag 25 oktober 2004 10:57 schreef johnddd het volgende:
quote:weet je wat jij moet doen, jezelf een flinke schop onder je kont geven en niet zo zeiken!
als dat haar keuze is.. fijn... haar probleem en niet het joue. er zijn zat andere mensen die wel leuk zijn. en in het vervolg sneller afspreken wanneer je iemand op internet ontmoet want van al die uren ouwehoeren achter de pc word je ook niks wijzer!
je hebt haar nog nooit gezien?quote:op woensdag 27 oktober 2004 11:34 schreef johnddd het volgende:
hoef ik alleen maar naar haar te kijken en hoe zij anderen behandelt...
dan win je ook nooit met trivial pursuit.quote:op zondag 24 oktober 2004 15:07 schreef johnddd het volgende:
[..]
nee ik heb geen hobby's of een sport.
en je kijkt ook al naar as the world turns?quote:op maandag 25 oktober 2004 15:57 schreef johnddd het volgende:
tjarie, mijn e-mail is atwt@home.nl
je mag me mailen als je wilt!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |