Bron: http://www.minbuza.nl/def(...)F920582DAX3X45253X76quote:Op wat voor manieren kun je Nederlander worden?
Er zijn drie manieren om Nederlander te worden.
Van rechtswege (automatisch)
Door geboorte
Elk kind van een gehuwde Nederlandse vader of moeder is na zijn geboorte automatisch Nederlander, ook als het buiten Nederland geboren is. Het kind van een ongehuwde Nederlandse moeder is ook na geboorte automatisch Nederlander.
Let op: kinderen die vóór 1 januari 1985 zijn geboren uit een Nederlandse moeder en een buitenlandse vader zijn in de regel geen Nederlander geworden door geboorte.
Wat hij zegt, lijkt me.quote:Op zondag 24 oktober 2004 03:12 schreef Vincenzo het volgende:
Als je een nederlands paspoort hebt is er toch niets aan de handOf zie ik dat verkeerd ?
Nou het zit zo, dat paspoort hadden ze nooit mogen verstrekken, officieel ben ik immers geen Nederlander.quote:Op zondag 24 oktober 2004 03:12 schreef Vincenzo het volgende:
Als je een nederlands paspoort hebt is er toch niets aan de handOf zie ik dat verkeerd ?
Nee.quote:Op zondag 24 oktober 2004 03:15 schreef APK het volgende:
Edit: waren/zijn jouw ouders getrouwd?
Schandalig!quote:Op zondag 24 oktober 2004 03:19 schreef IllegaleNepNederlander het volgende:
Nee.
Dat klinkt misschien grappig, en dat is het misschien ook wel als je zelf niet met dit probleem zit.quote:Op zondag 24 oktober 2004 03:18 schreef Steijn het volgende:
Het land uit he.
Dat was geplanned voor na de geboorte, het had een groot feest moeten worden, maar wegens het plotselinge overlijden van mijn vader is dat helaas niet doorgegaan.quote:Op zondag 24 oktober 2004 03:22 schreef APK het volgende:
Schandalig!![]()
Ik dacht altijd dat 20 jaar duurde. Of is dat alleen bij misdrijven het geval?quote:Op zondag 24 oktober 2004 03:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je woont toch al langer dan 5 jaar in NL.. en dan is de zaak verjaard ofzo..
Zou je denken? dat zou mooi zijn, hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 24 oktober 2004 03:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je woont toch al langer dan 5 jaar in NL.. en dan is de zaak verjaard ofzo..
quote:Het kind van een ongehuwde Nederlandse moeder is ook na geboorte automatisch Nederlander.
Zijn moeder heeft natuurlijk ook per ongeluk een Nederlands paspoort gekregen.quote:Op zondag 24 oktober 2004 03:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
En deze regel dan....
[..]
Ja daar zat ik dus mee, het is jammer dat er niet meer details bijstaan maar volgens mij is die wet er alleen maar om te voorkomen dat kinderen statenloos worden in zo'n geval.quote:Op zondag 24 oktober 2004 03:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
En deze regel dan....
[..]
Een Nederlands paspoort maakt iemand nog geen Nederlander imo, volgens de wet misschien wel.quote:Op zondag 24 oktober 2004 03:12 schreef Vincenzo het volgende:
Volgens de NL wet, NL wet...blarieblarielariepolitiek gelul.quote:Op zondag 24 oktober 2004 04:14 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Een Nederlands paspoort maakt iemand nog geen Nederlander imo, volgens de wet misschien wel.
ik snap dan ook niet waarom het nu in ene een probleem is terwil TS al vanaf geboorte een paspoort heeft.quote:Op zondag 24 oktober 2004 04:14 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Een Nederlands paspoort maakt iemand nog geen Nederlander imo, volgens de wet misschien wel.
Boerenkool maakt de Nederlander.quote:Op zondag 24 oktober 2004 04:14 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Check.quote:Rijkswet op het Nederlanderschap
Artikel 3
1.
Nederlander is het kind waarvan ten tijde van zijn geboorte de vader of de moeder Nederlander is, alsmede het kind van een Nederlander die voordien is overleden.
kon dat vroegerquote:Op zondag 24 oktober 2004 19:08 schreef Inu het volgende:
Er is niks aan de hand, want de wet was dus zo dat als je voor 1985 geboren bent uit een buitenlandse vader, terwijl je ouders niet getrouwd zijn, dat je dus gewoon de nationaliteit van je moeder krijgt. Je bent dus gewoon een Nederlander
Zeg puisterige nerd, dit soort reacties plaats je maar op Tweakers of iets dergelijks maar niet hier.quote:Op maandag 25 oktober 2004 00:09 schreef Piro het volgende:
Verkapt 'ik wil aandacht topic'.
Slotje..
Dat klinkt erg goed, dat ze dat niet wat duidelijker op die site hebben kunnen zetten zegquote:Op zondag 24 oktober 2004 19:08 schreef Inu het volgende:
Er is niks aan de hand, want de wet was dus zo dat als je voor 1985 geboren bent uit een buitenlandse vader, terwijl je ouders niet getrouwd zijn, dat je dus gewoon de nationaliteit van je moeder krijgt. Je bent dus gewoon een Nederlander
Huilie, dramaqueen.quote:Op maandag 25 oktober 2004 00:23 schreef IllegaleNepNederlander het volgende:
[..]
Zeg puisterige nerd, dit soort reacties plaats je maar op Tweakers of iets dergelijks maar niet hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |