Zo denken ze wel, maar ze worden massaal gerecensuurd en weggefilterd door de linkse kliek.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 19:40 schreef vidivici het volgende:
Ik wist niet dat het rechtse vertand zo dacht, zal jij wel weer de enige wezen..
Het is dus idd zo dat zelfs rechtse mensen (weet geen percentage) hier net als linkse mensen denken en vinden dat staatsteun in dit geval toegestaan is.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 19:40 schreef vidivici het volgende:
Ik wist niet dat het rechtse vertand zo dacht, zal jij wel weer de enige wezen..
Waarom snijden wij ons dan in de vingers? Azie snijd zichzelf in de vingers. De aziatische belastingbetaler (die betaald die schepen namelijk) is zo stom om voor ons krom te liggen. Wij profiteren alleen maar. Goedkope schepen, wat wil je nog meer.quote:Het probleem is dat Nederland of Europa het wel af zou kunnen schaffen (al acht ik die kans niet supergroot) de VS en diverse Aziatische landen doen het zeker niet. Je snijdt jezelf dus gewoon in de vingers.
Ze KOSTEN belastinggeld. Waar dacht je dat die subsidies anders van betaald worden.quote:1) Werven genereren belasting en veel werkgelegenheid. Grote schepen kosten tegenwoordig milliarden.
Synergie waar geen vraag naar is!quote:2) Zeevaart is nog altijd een van de sterke kanten van nederland. Als je het produkt zeevaart integraal bekijkt mag je op deelgebieden best wel wat geld toe geven ten bate van de synergetische effecten.
Als er vraag naar is waarom moet de overheid dan op de vraag in springen. Dat kunnen particuliere bedrijven doen. Net als 200 jaar geleden.quote:200 jaar geleden waren er ook al schepen, dus er is nooit vraag geweest naar nieuwe?
Begrijp je zelf wel wat je zegt?
Maar antwoord geven op de vraag doe je niet/durf je neit (je bent dus een lafbek). Dus nogmaals: moeten we ook de lampenfabrieken steunen (steunen, het woord klinkt zo mooi, wie kan er nou tegen zijn, he) omdat ze oneerlijke concurentie krijgen van de zon?quote:Je hebt een beetje een obsessieve neiging tot schelden, wat ook al uit je twee "onterechte" bans blijkt (ja, ik zoek uit met wie ik te maken heb).
Dat iemand jouw denkbeelden niet deelt (ik deel de jouwe zeker niet), betekent niet dat je ze met hard schreeuwen van je gelijk moet overtuigen.
Nee, het ook klopt niet. De zon schijnt immers geen 24 uur per dag, dus is geen concurrent van een lamp of een kaars. De lamp en de kaars zijn daarintegen wel concurrenten van elkaar.quote:Op maandag 25 oktober 2004 11:36 schreef accelerator het volgende:
Dus nogmaals: moeten we ook de lampenfabrieken steunen (steunen, het woord klinkt zo mooi, wie kan er nou tegen zijn, he) omdat ze oneerlijke concurentie krijgen van de zon?
Tuurlijk is de zon wel een concurent van de lampenfabrieken en de kaarsenfabrikanten. We moeten overdag toch kiezen tussen daglicht en kunstlicht. Dan concureren ze toch.quote:Op maandag 25 oktober 2004 11:45 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nee, het ook klopt niet. De zon schijnt immers geen 24 uur per dag, dus is geen concurrent van een lamp of een kaars. De lamp en de kaars zijn daarintegen wel concurrenten van elkaar.
Jep, echter vervalt die positie op het moment dat het begint te schemeren, dan hou je twee keuzes over. Kunstmatig licht of gaan slapen. En zelfs al heb je zoals ik heb meegemaakt gedurende de zomer meer dan 20 uur zonlicht, toch gebruik je lampen. Waarom? Omdat een huis/kantoor nou eenmaal niet voor 100% bestaan uit glas of welk soort transparant materiaal dan ook.quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:03 schreef accelerator het volgende:
[..]
Tuurlijk is de zon wel een concurent van de lampenfabrieken en de kaarsenfabrikanten. We moeten overdag toch kiezen tussen daglicht en kunstlicht. Dan concureren ze toch.
DAN wel maar dat is toch niet de hele dag!!!!!! Als het de hele dag donker zou zijn zouden de kaarsenfabrieken en lampenfabrikanten toch een veel grotere omzet hebben.quote:Jep, echter vervalt die positie op het moment dat het begint te schemeren, dan hou je twee keuzes over.
Niet dat Nederland nog enige scheepswerven van formaat of enige betekenis heeft, de Koninklijke Schelde ontwerpt op dit moment zelf bijna niks meer en zal ook wel snel opgedoekt kunnen worden, maar het is triest om alle kennis wat Nederland ooit had op het gebied van scheepsbouw weg te zien stromen. En als de kennis eenmaal weg is, zie hem dan maar eens terug te krijgen. Onderwater lassers moeten tegenwoordig al uit het buitenland worden gehaald.quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:14 schreef accelerator het volgende:
[..]
DAN wel maar dat is toch niet de hele dag!!!!!! Als het de hele dag donker zou zijn zouden de kaarsenfabrieken en lampenfabrikanten toch een veel grotere omzet hebben.
Waarom verzet jij je tegen een cadeau (dat zijn die aziatische schepen nameljk)?
Toen Fokker verdween waren we ook bang dat er kennis verloren zou gaan. Niets is minder waar. We hebben tal van toeleveringsbedrijven die technisch hoogwaardige produkten maken voor de vliegtuigindustrie. Dat de vliegtuigen zelf hier nou niet meer gemaakt worden, soit!quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:25 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Niet dat Nederland nog enige scheepswerven van formaat of enige betekenis heeft, de Koninklijke Schelde ontwerpt op dit moment zelf bijna niks meer en zal ook wel snel opgedoekt kunnen worden, maar het is triest om alle kennis wat Nederland ooit had op het gebied van scheepsbouw weg te zien stromen. En als de kennis eenmaal weg is, zie hem dan maar eens terug te krijgen. Onderwater lassers moeten tegenwoordig al uit het buitenland worden gehaald.
En zou er nu een bedrijf kunnen zijn die zelfstandig een vliegtuig zou kunnen ontwerpen en bouwen met hetzelfde rendement als Fokker had? Ben bang dat dat niet het geval is.quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:29 schreef accelerator het volgende:
[..]
Toen Fokker verdween waren we ook bang dat er kenni sverloren zou gaan. Niets is minder waar. We hebben tal van toeleveringsbedrijven die technisch hoogwaardige produkten maken voor de vliegtuigindusrtie. Dat de vliegtuigen zelf hier nou niet meer gemaakt worden, soit!
Volgens mij heb je nu mijn punt wel duidelijk gemaakt, maar ik ben blij dat disciple je al aan alle kanten eruit geluld heeft, dat scheelt mij weer kostbare tijd, die ik weer in nuttige topics (of mijn studiequote:Op maandag 25 oktober 2004 11:36 schreef accelerator het volgende:
Maar antwoord geven op de vraag doe je niet/durf je neit (je bent dus een lafbek). Dus nogmaals: moeten we ook de lampenfabrieken steunen (steunen, het woord klinkt zo mooi, wie kan er nou tegen zijn, he) omdat ze oneerlijke concurentie krijgen van de zon?
De onbevooroordeelde waarnemer aan het woord.quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:45 schreef BitetheBullet het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nu mijn punt wel duidelijk gemaakt, maar ik ben blij dat disciple je al aan alle kanten eruit geluld heeft, dat scheelt mij weer kostbare tijd, die ik weer in nuttige topics (of mijn studie) kan steken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |