abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 oktober 2004 @ 19:57:10 #101
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_22848303
Ik vind het grote probleem van sirenes dat je niet altijd goed hoort van welke kant ze komen. Ik heb daar al een paar keer "last" van gehad. NIet dat ik de weg belemmerde of zo, maar dat ik extreem zat op te letten en de auto van de andere kant kwam.

Op de snelweg is het nog akeliger, daar hoor ik ze niet eens! En mijn gehoor is echt wel oke. Maar waarschijnlijk rijden ze dan gewoon heel hard.

Maar voor de mieren******** onder ons, ik heb ze nog nooit gehinderd.
That's the way the cookie crumbles
  zondag 24 oktober 2004 @ 20:50:06 #102
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_22849598
Oke, jij geeft aan we niet goed te horen zijn, en op bijv. een snelweg zijn we ook wat moeilijker te horen, maar jij kijkt tenminste wel om je heen.
Maar helaas doen heel veel mensen dat nog veelste weinig, als iedereen z'n spiegels nu eens wat vaker zou gebruiken zouden wij al heen blij zijn.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  zondag 24 oktober 2004 @ 21:27:59 #103
78498 classpc
I don't like change
pi_22850619
Komt er dus op neer dat de moeder van TS zag dat het groen was, en toen meteen gas heeft gegeven.
Op hetzelfde moment reed de wagen van de politie ook de kruising op, waardoor beide op elkaar in reden.
Kan zijn dat moeder de radio ook nog eens te luid had staan, waardoor ze de sirene niet hoorde.

Ga je moeder eens uithoren, TS.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  maandag 25 oktober 2004 @ 00:43:55 #104
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22855959
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 17:08 schreef Farao het volgende:

[..]

Ja, ik wijs naar de automobilist omdat die niet het gebrek bij zichzelf wil leggen, "ow ik zag en hoorde de ambulance niet, dat ligt aan de ding zelf, maar niet aan mij" ,maar dat alle andere auto's om hun heen die ambulance wél die gezien en gehoord hebben daar denken ze niet aan.

Het is altijd "ja die ambulance's rijden te hard, en ze letten niet op, en de sirene is te zacht" maar 't is nooit van "ja ik was niet op aan't letten", en daar irriteer ik me aan ja.
Daar ga je weer. Wéér is per definitie de fout bij de bestuurder. Of de bestuurder wel of niet de schuld op zich neemt ("Ja, ik was fout"), jij gaat er op voorhand al vanuit dat de bestuurder zijn fout ontkent, én ook daadwerkelijk fout is.
quote:

En dat ik deze situatie niet kende maakt niet uit, feit blijft gewoon dat er niet goed opgelet is, omdat ze anders die ambulance en poltie met zwaailicht en sirene wel had gezien.
Hoe goed moet je opletten om zo'n ding te zien? 5 minuten om je heen kijken? Tien minuten met de motor uit en de radio uit, met de ramen open, luisterend naar een ambulance?
quote:

En ik kijk niet neer op automobilisten die ons niet zien, maar ik irriteer me er wel aan, want er zijn er nog genoeg die gewoon helemaal niet reageren, niet opzij gaan, gewoon niet om hun heen kijken en niet in de spiegels kijken, terwijl dat gewoon wel moet gebeuren, en dat kost soms gewoon echt levens.
Je spreekt jezelf anders flink tegen met wat je hierboven zegt.
  maandag 25 oktober 2004 @ 01:06:37 #105
48645 Farao
pi_22856417
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 00:43 schreef Slarioux het volgende:

Hoe goed moet je opletten om zo'n ding te zien? 5 minuten om je heen kijken? Tien minuten met de motor uit en de radio uit, met de ramen open, luisterend naar een ambulance?
[..]
Nee een half uur om je heen kijken en 3 rondjes om je auto lopen nou goed

Door zo'n opmerking lijkt 't net alsof je nog nooit in een auto gereden heb....

Als je gewoon, voordat je direct je gas intrapt, bij groen licht even naar links en rechts kijkt is het al genoeg.
Dan zie je namelijk dat er 2 duidelijk zichtbare voorrangsvoertuigen aan komen die je gewoon voorrang moet verlenen.
Of dat er een idioot aankomt die door 't rood kijkt.

Maar misschien dat je je mening wel aanpast als wij eens te laat komen voor de reanimatie van een familielid van jou omdat er weer van die ezels op de weg zaten die nooit in de spiegels en om zich heen kijken...
  maandag 25 oktober 2004 @ 01:23:09 #106
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22856694
Gut, en nu ben ik de lul :'). Moet ik nu respect voor je hebben? Btje dreigen met "stel dat we te laat zijn voor de reanimatie van een familielid"? Steek dat maar in je bips. Had wel wat meer van jou verwacht.

Zoals ik al zei, we kennen geen van beiden de situatie. Maar ik durf wel te zeggen dat het kan dat TS' moeder daar wel gekeken heeft, en de boel niet heeft gezien. Tja, helaas. Wel opgelet, niet gezien: jammer maar helaas. Kán.

Maar jij vind dus nog steeds dat ze die ambu/politie combinatie had moeten zien. Wanneer dan ook. Hoe dan ook. Er zijn zat situaties waar dat gewoon niet kan, helemaal in Arnhem. Dat je echt uit je auto moet om het kruispunt te overzien. Maargoed, volgens jij bestaat zoiets dus niet.
  maandag 25 oktober 2004 @ 02:09:25 #107
48645 Farao
pi_22857472
Dus als je wel goed oplet dan zie je toch 2 voorrangsvoeruit met mistens 10 velle knipperende lampen en 'n enorm kabaal over het hoofd, en dat noem je dan "wel opgelet".

niet gezien = niet opgelet.

Je kan mij niet wijs maken dat als je goed oplet dat je zoiets over het hoofd ziet.
  maandag 25 oktober 2004 @ 02:13:48 #108
48645 Farao
pi_22857527
En je hoeft helemaal geen respect voor mij te hebben, maar probeer je eens in te denken hoe het voelt als er iemand onder jou handen sterft, terwijl dat eigenlijk niet gehoeven had, als het verkeer een beetje had opgelet en tijdig plaats gemaakt had, ipv dat je 5 minuten achter elke auto hangt voordat ie opzij gaat, dan was je optijd geweest, en dan was die persoon niet dood gegaan.

Maar jij kan je toch niet voorstellen hoe dat voelt, en je kan je blijkbaar ook niet in mijn situatie plaatsen, dan had je mijn frustratie's vast wel begrepen.
  maandag 25 oktober 2004 @ 02:15:51 #109
48645 Farao
pi_22857557
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 01:23 schreef Slarioux het volgende:

Maar jij vind dus nog steeds dat ze die ambu/politie combinatie had moeten zien. Wanneer dan ook. Hoe dan ook.
Ja daar blijf ik bij ja.

Als al het verkeer op de hele kruising het ziet, en iedereen verleent voorrang op 1 auto na, dan ligt dat aan die auto ja, en niet aan die voorrangsvoertuigen.

Autorijden = zien wat je er om heen gebeurd, en daarop reageren.
En niet met de oogkleppen op 't gaspedaal induwen om maar zo snel mogelijk thuis te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')