abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22817541
Rude, bespaar je de moeite....
Power perceived is power achieved.
pi_22818029
Volgens mij zijn tijd en ruimte op deze manier met elkaar verweven.
Ik geef het voorlopig nog niet op, dat is het laatste wat een "wetenschapper" zou doen in het proberen zijn gelijk te halen.

Ik probeerde in mijn theorie de tijd als een kromme lijn te zien. Deze kromme lijn is eigenlijk de baan die wij door het heelal maken. Alle materie in het heelal volgt deze lijn. Je moet je voorstellen dat het heelal een soort centifuge is waarbij wij tegen de wand worden gedrukt. (zwaartekracht?) Door nu naar het midden van de centifuge te bewegen wordt jou omtreksnelheid lager. Anders gezegt, door te bewegen vertraag je richting het middelpunt van de centifuge.
Stel dat 1 omwentelling met de centrifuge 300.000 km is ( aan de buitenzijde) dan komt 1 omwentelling overeen met 1 sec en 300.000km.
Omdat wij altijd per seconde 300.000km afleggen zul je indien je naar de binnenzijde van de centrifuge beweegt meer als 1 omwentelling moeten maken per seconde. Aan de binnenzijde is 1 omwentelling immers een kleinere afstand. Stel dat je per omwentelling slechts 150.000km aflegt. Daar waar de persoon aan de buitenzijde 300.000km aflegt leg jij slechts 150.000km af.
Als er voor de persoon aan de buitenzijde 1 seconde is voorbij gegaan is er dan voor jou slechts een halve seconde voorbij gegaan.
Hierdoor ontstaat het tijdsverschil bij beweging. Op het moment dat jij met 300.000km/sec sta je eigenlijk stil in de centifuge en houd de tijd op met bestaan. Jou afgelegde weg is dan ook 0.
pi_22818119
Zie jij een centrifuge? Zie ik een centrifuge?
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 14:44:11 #5
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_22818137
Rude, alsjeblieft, doe ons dit niet weer aan.

Je hebt geen enkele kennis hierover

Slotje?
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_22818142
Het was toch een trompet?

Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 14:44:43 #7
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_22818150
*kuch* bullshit *rochel*
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 14:46:28 #8
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_22818192
Dit hebben we toch al meerdere malen geprobeerd
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_22818253
Ik vind jullie tegenargumenten wel wat slapjes.....
Maar goed, gelukkig hebben jullie er wel plezier in om mijn posts te lezen.
pi_22818285
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 14:49 schreef rudeonline het volgende:
Ik heb het gelezen tot:
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 14:40 schreef rudeonline het volgende:
Je moet je voorstellen dat het heelal een soort centifuge is
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 14:51:19 #11
100054 Quarks
pi_22818296
quote:
Ik krijg spontaan last van plaatsvervangende schaamte

Voor tegenargumenten, zie alle andere topics die je op internet fora gepost hebt.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 14:51:20 #12
693 ChOas
pi_22818297
quote:
Ik denk niet dat 'plezier' het woord is wat ik zocht
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 14:52:37 #13
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_22818329
leedvermaak is het wel
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_22818388
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 14:50 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen tot:
[..]
Daarom begrijp je er waarschijnlijk zo weinig van. Dat is wel een beetje jammer.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 14:56:32 #15
100054 Quarks
pi_22818419
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 14:55 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Daarom begrijp je er waarschijnlijk zo weinig van. Dat is wel een beetje jammer.
Rude, je bent echt hilarisch; je zou komiek moeten worden
pi_22818472
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 14:55 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Jij hebt nooit de trompet-theorie gelezen?

Heb je überhaupt ooit weleens van superstrings gehoord?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 14:59:11 #17
70361 Fries
Niet die van de Mac!
pi_22818473
quote:
Je moet je voorstellen dat het heelal een soort centifuge is waarbij wij tegen de wand worden gedrukt. (zwaartekracht?)
Dan is het toch geen zwaartekracht? Dan is het middelpuntvliedende kracht.

Of wat?
Mmmmm... lekker, niet?
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:01:14 #18
100054 Quarks
pi_22818512
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 14:59 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Jij hebt nooit de trompet-theorie gelezen?

Heb je überhaupt ooit weleens van superstrings gehoord?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit heeft verder ook niets met de supersnaren theorie te maken hoor.
pi_22818530
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:01 schreef Quarks het volgende:

[..]

Dit heeft verder ook niets met de supersnaren theorie te maken hoor.
Nou ja, toch wel een beetje enzo.
pi_22818583
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 14:59 schreef Fries het volgende:

[..]

Dan is het toch geen zwaartekracht? Dan is het middelpuntvliedende kracht.

Of wat?
Dat was gewoon een idee van mij, omdat de ruimte krom zou kunnen zijn ( het licht vertoond bepaalde kromming) dacht ik dat wij misschien zwaartekracht zouden ondervinden omdat wij met 300.000 km/sec in een enorme bocht vliegen. Zwaartekracht zou dan eigenlijk ook een soort centrufigaalkracht kunnen zijn.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:05:22 #21
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_22818595
Pff iedereen weet otch dat ruimte en tijd een complot zijn van de amerikaanse overheid...
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_22818614
Wij vliegen met de lichtsnelheid? Raaaaight.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_22818765
Doordat wij bewegen onstaat er steeds meer tijd. Ook gaan wij steeds sneller, maar dit merken wij niet omdat ongemerkt onze secondes korter worden.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:16:24 #24
693 ChOas
pi_22818798
En je theorie ondersteunt ook Frame-dragging ?

[Stephen Roberts]
pi_22818839
Met frame dragging wordt alleen maar bewezen dat tijd en ruimte met elkaar verbonden zijn.
Dat houd dus in dat een ruimte niet kan bestaan zonder tijd.
pi_22818841
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:14 schreef rudeonline het volgende:
Doordat wij bewegen onstaat er steeds meer tijd.
Waarom?
quote:
Ook gaan wij steeds sneller
Waarom?
quote:
maar dit merken wij niet omdat ongemerkt onze secondes korter worden.
Zucht, je haalt weer referentiekaders door elkaar.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:21:02 #27
693 ChOas
pi_22818886
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:18 schreef rudeonline het volgende:
Met frame dragging wordt alleen maar bewezen dat tijd en ruimte met elkaar verbonden zijn.
Dat houd dus in dat een ruimte niet kan bestaan zonder tijd.
Nee, frame-dragging is de theorie dat door een roterende massa de structuur van ruimte/tijd verandert.

[Stephen Roberts]
pi_22818948
Iki denk dat wij steeds sneller bewegen omdat wij ( alle massa in de ruimte) worden aangetrokken door een andere massa. Dit zou ook b.v een zwart gat kunnen zijn, omdat wij in het heelal "bijna" geen weerstand ondervinden kunnen wij oneindig lang blijven versnellen.

Wat betreft de referentiekaders denk ik dat deze alleen maar zijn bedacht om het tijdsverlies te verklaren. Daar zou dus ook gewoon een andere theorie voor kunnen bestaan.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:26:20 #29
100054 Quarks
pi_22818988
No, Stop....the horror
pi_22819017
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:21 schreef ChOas het volgende:

[..]

Nee, frame-dragging is de theorie dat door een roterende massa de structuur van ruimte/tijd verandert.
Is verandering niet hetzelfde als creeeren?
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:28:03 #31
81237 releaze
best of both worlds
pi_22819026
man, wat zijn jullie vervelend.

dat jullie nou "meer" weten over het heelal etc, betekent toch niet dat iemand anders NIET over zijn ideeen mag gaan filosoferen? dat het nou niet overeenkomt met jullie ideeen, wetenschappelijk onderbouwd en what not, laat hem aub.. of kom met tegenargumenten aan zodat er nog een beetje discussie voor anderen valt te lezen..

en vraag anders bij de mod een stop op ruimte en tijd theorieen-topics aan, want alles is al honderd keer door jullie voorgekauwd? het valt toch in de search te vinden? dus is er toch geen nut dat anderen hun filosofieen ventileren? *rolls eyes*

ik heb zo'n fuckhekel aan zo'n instelling..

en het is nieteens alsof de TS aankomt met een "HET IS ZO EN NIET ANDERS!11!!!" verhaal, alleen maar "feiten" naar jullie hoofden schopt, maar gewoon, een beetje filosofie. weerleg het een beetje met een tegenargument of hou anders aub je knar dicht...

/einde rant.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:32:20 #32
693 ChOas
pi_22819136
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:28 schreef releaze het volgende:

dat jullie nou "meer" weten over het heelal etc, betekent toch niet dat iemand anders NIET over zijn ideeen mag gaan filosoferen? dat het nou niet overeenkomt met jullie ideeen, wetenschappelijk onderbouwd en what not, laat hem aub.. of kom met tegenargumenten aan zodat er nog een beetje discussie voor anderen valt te lezen..

en vraag anders bij de mod een stop op ruimte en tijd theorieen-topics aan, want alles is al honderd keer door jullie voorgekauwd? het valt toch in de search te vinden? dus is er toch geen nut dat anderen hun filosofieen ventileren? *rolls eyes*

en het is nieteens alsof de TS aankomt met een "HET IS ZO EN NIET ANDERS!11!!!" verhaal, alleen maar "feiten" naar jullie hoofden schopt, maar gewoon, een beetje filosofie. weerleg het een beetje met een tegenargument of hou anders aub je knar dicht...

/einde rant.
Oh ja joh ?

Probeer hier eens tegenin te redeneren:

" 1+1=1....als je 1 sec bij 1 km optelt krijg je vanzelf 1 km/sec."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:33:19 #33
693 ChOas
pi_22819159
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:32 schreef ChOas het volgende:

[..]

Oh ja joh ?

Ik kan er niet eens naar kijken

[Stephen Roberts]
pi_22819207
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:24 schreef rudeonline het volgende:
Wat betreft de referentiekaders denk ik dat deze alleen maar zijn bedacht om het tijdsverlies te verklaren. Daar zou dus ook gewoon een andere theorie voor kunnen bestaan.
Ja jongen. En ik ben Sinterklaas.
quote:
[...]
Nou eh... Ik weet niet of je de discussies een beetje gevolgd hebt, maar serieuze tegenargumenten zijn wel gegeven. Meer dan eens. In een discussie gaat het er om dat je op elkaar reageert. Rude echter trekt zich weinig tot niets aan van onze argumenten. Bovendien, natuurlijk mag iedereen zijn of haar ideeën ventileren. Maar Rude zegt letterlijk dat de Relativiteitstheorie het (ten dele) mis heeft, en hij heeft daar een oplossing voor. Maar vervolgens kan hij het niet wiskundig onderbouwen en ook is het niemand echt duidelijk wat zijn 'theorie' nou voor meerwaarde heeft ten opzichte van de huidige theoriën. Je ideeën ventileren, ok. Maar domweg algemeen geaccepteerde theoriën gaan verwerpen met nonsense-argumenten en niet openstaan voor tegenargumenten is onzin.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:37:44 #35
100054 Quarks
pi_22819240
quote:

/einde rant.
TS heeft geen enkele wiskundige kennis 'what so ever', komt keer op keer dezelfde argumenten die al tig keer weerlegd zijn.
Verder komt het er wel op neer dat hij zegt: "Het is zo en niet anders", al dan niet letterlijk.
Als je andere Rudeonline topics eens doorkijkt begrijp je wat wij bedoelen.
Het is zo frustrerend om telkens weer op nieuw dezelfde dingen moet herhalen.

Kortom, het klopt van geen kant wat hij aankaart en hij blijft het koppig volhouden.

Zie het WFL feedback topic voor meer gefrustreerde mensen.
pi_22819284
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:32 schreef ChOas het volgende:

[..]

Oh ja joh ?

Dat is een kwestie van inzicht hebben.
Als je 2 verschillende eenheden bij elkaar optelt dan ontstaat er een nieuwe eenheid. Helaas gaat jullie wiskunde niet verder als een calculator of telraam.
Elk voorwerp op zich is 1.
Een pakje sigaretten is een optelsom van 20 sigaretten (marlboro b.v, zodat je het voor je kunt zien) + 1 pakje. Eenheden op zich kun je wel bij elkaar optellen. Echter wanneer je 2 verschillende eenheden bij elkaar optelt wordt de som 20 sigaretten + 1 leeg doosje = 1 pakje/sigaretten.
20 + 1 = 1 in dit geval. Zou je dezelfde eenheden bij elkaar optellen dan zou je inderdaad 20 + 1 =21 krijgen. Zo simpel is het.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:42:06 #37
100054 Quarks
pi_22819332
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:40 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Als je 2 verschillende eenheden bij elkaar optelt dan ontstaat er een nieuwe eenheid. Helaas gaat jullie wiskunde niet verder als een calculator of telraam.
Elk voorwerp op zich is 1.
Een pakje sigaretten is een optelsom van 20 sigaretten (marlboro b.v, zodat je het voor je kunt zien) + 1 pakje. Eenheden op zich kun je wel bij elkaar optellen. Echter wanneer je 2 verschillende eenheden bij elkaar optelt wordt de som 20 sigaretten + 1 leeg doosje = 1 pakje/sigaretten.
20 + 1 = 1 in dit geval. Zou je dezelfde eenheden bij elkaar optellen dan zou je inderdaad 20 + 1 =21 krijgen. Zo simpel is het.
Ik snap waar je heen wilt, maar zo werkt het helaas niet.
Dat is een kwestie van geen enkel wiskundig inzicht hebben.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:45:31 #39
81237 releaze
best of both worlds
pi_22819412
zoals ik al zei, weerleg (of iig een reply met inhoud) of hou je knar. of ga om een slotje in WFL feedback voor gefrustreerde mensen zeuren ofzo.. alhoewel ik natuurlijk wel begrijp dat "OMG KANSLOOS " x30 minder moeite kost dan een of andere wetenschappelijk geaccepteerde theorie neerpennen.

maar goed.
ik dacht dat ik mn zegje gedaan had..
bij deze danmaar.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:49:18 #40
100054 Quarks
pi_22819484
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:45 schreef releaze het volgende:
zoals ik al zei, weerleg (of iig een reply met inhoud) of hou je knar. of ga om een slotje in WFL feedback voor gefrustreerde mensen zeuren ofzo.. alhoewel ik natuurlijk wel begrijp dat "OMG KANSLOOS " x30 minder moeite kost dan een of andere wetenschappelijk geaccepteerde theorie neerpennen.

maar goed.
ik dacht dat ik mn zegje gedaan had..
bij deze danmaar.
Lees het topic Snelheid van licht (inmiddels gesloten) eens door (niet geopend door hem maar goed).

Dat wat hij zojuist gepost heeft, daar heeft hij 2 maanden geleden op physicsforums.com al antwoord op gehad van afgestuurde wiskundigen en natuurkundigen, die hij domweg dom noemt.

Ik snap dat dat niet Fok is maar hiermee geef ik aan hoe koppig hij is, en dat hij zich niets aantrekt van onze tegenargumenten.
pi_22819549
quote:

[..]

Dat is een kwestie van inzicht hebben. Als je 2 verschillende eenheden bij elkaar optelt dan ontstaat er een nieuwe eenheid. Helaas gaat jullie wiskunde niet verder als een calculator of telraam.
Ik wil niet arogant klinken, maar ik ben derdejaars Technische Natuurkunde. Jij?
het was óf deze reactie, óf iets in de trant van * Maethor komt niet meer bij van het lachen
pi_22819557
jullie tegenargumenten zijn niks anders dan stukjes tekst die jullie in boeken hebben gelezen zonder ook maar 1 keer een goed voorbeeld te noemen.
Waarom mag je de bestaande theorie niet in twijfel trekken, bang voor onvoldoende's??
pi_22819611
Kijk nou naar die 'wiskundige' uitleg van je net. Die slaat NERGENS op. Dringt het tot je door? Het is ONZIN. Je kunt alleen dingen met dezelfde eenheden optellen. Vermenigvuldigen van dingen met verschillende eenheden gaat wel, maar dan is de eenheid van het product ook het product van de twee oorspronkelijke eenheden.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:55:47 #44
100054 Quarks
pi_22819634
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:51 schreef rudeonline het volgende:
jullie tegenargumenten zijn niks anders dan stukjes tekst die jullie in boeken hebben gelezen zonder ook maar 1 keer een goed voorbeeld te noemen.
Waarom mag je de bestaande theorie niet in twijfel trekken, bang voor onvoldoende's??
Enig idee hoe die stukjes in die boeken terecht zijn gekomen?
Misschien door jarenlang zitten zwoegen en zweten om het wiskundig te testen.

Wij hebben voorbeelden ten overvloede genoemd die geaccepteerd worden en wiskundig sterk onderbouwd zijn; in twijfel trekken mag natuurlijk altijd, maar kom dan in godsnaam met goede argumenten waarmee je iets kunt bewijzen.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:56:13 #45
693 ChOas
pi_22819639
quote:

[..]

Sorry... Ik ben meestal vrij volwassen in discussies...

Daarom spijt dit me ook:

OMFG

[Stephen Roberts]
pi_22819644
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:51 schreef Maethor het volgende:

[..]

Ik wil niet arogant klinken, maar ik ben derdejaars Technische Natuurkunde. Jij?
het was óf deze reactie, óf iets in de trant van * rudeonline komt niet meer bij van het lachen

Waarden met de zelfde eenheid kun je bij elkaar optellen. Ik heb een massa van 2 kg, en eentje van 3. Samen weegt dit (2 kg + 3 kg) = 5 kg. Of in jouw bewoordingen ("kun je het voor je zien" ) 2 sigaretten + 3 sigaretten = 5 sigaretten.

Dingen met verschillende eenheden kun je niet optellen.
[..]
We doen de hele dag niks anders als verschillende waarde's bij elkaar optellen.
Een gevulde boodschappentas is toch ook gewoon een optelsom van verschillende waarde's.
We noemen elke eenheid dan een product, terwijl ze echter allemaal ( dat ligt aan je koopgedrag) verschillend zijn.
1 brood + 1 plak kaas zijn 2 producten, samen vormen ze uiteindelijk 1 broodje/kaas.
Misschien mag je dat op school niet zo doen, maar ja, ook de leraar kan het fout hebben.
pi_22819748
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:56 schreef rudeonline het volgende:

1 brood + 1 plak kaas zijn 2 producten, samen vormen ze uiteindelijk 1 broodje/kaas.
Waar willen we eigenlijk naar toe met deze berekening?

Afgezien van de lunch?
pi_22819758
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:56 schreef rudeonline het volgende:

[..]

We doen de hele dag niks anders als verschillende waarde's bij elkaar optellen.
Een gevulde boodschappentas is toch ook gewoon een optelsom van verschillende waarde's.
We noemen elke eenheid dan een product, terwijl ze echter allemaal ( dat ligt aan je koopgedrag) verschillend zijn.
Misschien mag je dat op school niet zo doen, maar ja, ook de leraar kan het fout hebben.
Mja, ik heb onderhand mn post ge-edit omdat het me te voordehandliggend leek. Maar goed. Wat jij noemt over die boodschappen is geen wiskunde. Ja, een boterham met een plak kaas is een boterham met kaas. Dus? Dit heeft niets met wiskunde te maken.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:05:20 #49
100054 Quarks
pi_22819842
Wat Maethor al zegt: dit is geen wiskunde.
Ik snap dat jij niet zoveel wiskunde kennis hebt (no offence) en dat je met dit soort zaken je ideeën probeert te ondersteunen, maar het spijt me, dat gaat zo echt niet.
pi_22819892
De grote vraag blijft nog steeds.......waarom niet?
pi_22819924
1 appel + 1 peer + 1 mandarijn = (1) fruit...

Zolang je tijd als een lijn ziet komt het natuurlijk nooit goed. Da's wel heel 2 dimensionaal denken.
pi_22819947
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:07 schreef rudeonline het volgende:
De grote vraag blijft nog steeds.......waarom niet?
Wat is volgens jou de uitkomst van de volgende (onzinnige) uitdrukking?
2 kg + 5 m + 3 s + 4 N = ...
pi_22819967
Waarom zou je je de tijd niet als een lijn kunnen voorstellen?
M'n wiskunde snap je in ieder geval wel....dat geeft toch hoop....:)
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:11:23 #54
100054 Quarks
pi_22819988
Jij haalt de begrippen door elkaar.
Een '/' geeft een deling aan, dat is niet gelijk aan optellen.
Waarom geef je aan de ene kant een optelling en aan de andere kant een deling?
pi_22819992
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:09 schreef Maethor het volgende:

[..]

Als je me even vertelt wat N is, dan krijg je zo antwoord.
pi_22820017
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:11 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Newton. Eenheid van kracht.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:13:38 #57
100054 Quarks
pi_22820040
quote:

[..]

Kijk daar ga je de mist in: N is om te beginnen een eenheid (newton).
Met meer variabelen valt jou wiskunde al in duigen.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:14:20 #58
693 ChOas
pi_22820057
quote:

[..]

[Stephen Roberts]
pi_22820093
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:11 schreef Quarks het volgende:
Jij haalt de begrippen door elkaar.
Een '/' geeft een deling aan, dat is niet gelijk aan optellen.
Waarom geef je aan de ene kant een optelling en aan de andere kant een deling?
De / geeft inderdaad een deling aan. Je kunt het zo zien dat als je 2 verschillende eenheden bij elkaar optelt b.v 1 appel + 1 boom = 1 appel/boom.
Dan staat de 1 voor 2 verschillende eenheden. 1/2=0.5 Echter 0.5 staat dan voor 1 appel en de andere 0.5 staat voor 1 boom. Het / teken geeft aan met hoeveel verschillende eenheden je werkt. Op deze manier is elke eenheid onder te verdelen in oneindig veel kleinere eenheden.
pi_22820157
1 appel + 1 boom is niet per definitie een appelboom. Als ik een appel bij een eik neerleg is het dan ineens een appelboom???
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:19:05 #61
100054 Quarks
pi_22820172
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:16 schreef rudeonline het volgende:

[..]

De / geeft inderdaad een deling aan. Je kunt het zo zien dat als je 2 verschillende eenheden bij elkaar optelt b.v 1 appel + 1 boom = 1 appel/boom.
Dan staat de 1 voor 2 verschillende eenheden. 1/2=0.5 Echter 0.5 staat dan voor 1 appel en de andere 0.5 staat voor 1 boom. Het / teken geeft aan met hoeveel verschillende eenheden je werkt. Op deze manier is elke eenheid onder te verdelen in oneindig veel kleinere eenheden.
Jij verdraaid de regeltjes op het moment dat het jou uitkomt.
Laten we de wiskunde even ontdoen van al het fruit:

1+1 = 1/1 volgens jou dan.

Maar zodra wij hiermee komen zeg jij weer: "1/2=0.5 Echter 0.5 staat dan voor 1 appel en de andere 0.5 staat voor 1 boom"

Wat jij doet is appels en peren vergelijken.
pi_22820212
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:09 schreef Maethor het volgende:

[..]

Goed, hier is je antwoord...

1 stuk beton wat in 3 seconden 5 meter aflegt nadat hij een duwtje heeft gekregen van 4 N.
De som is dus 1 en deze 1 staat voor 1 gebeurtenis. welke je kunt onderverdelen in 4 verschillende eenheden. / / / /
pi_22820242
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:16 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dit zou nog ergens op slaan: 1 appel / 1 boom = 1 appel / boom. Als in: ik heb een aantal appels, en een aantal bomen, hoeveel appels heb ik dan per boom? Maar optellen?

En ik wacht nog steeds op de uitkomst van mijn optelsom van kg, m, s, en N. Je weet nu dat N voor Newton staat.

By the way, niet weten dat N voor Newton staat, en wel de pretenties hebben om de Relativiteitstheorie te weerleggen.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:23:19 #64
100054 Quarks
pi_22820270
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:20 schreef rudeonline het volgende:

[..]

1 stuk beton wat in 3 seconden 5 meter aflegt nadat hij een duwtje heeft gekregen van 4 N.
De som is dus 1 en deze 1 staat voor 1 gebeurtenis. welke je kunt onderverdelen in 4 verschillende eenheden. / / / /
Jij schetst hier een situatie.
Maar wat als er in plaats van meter en newton eenheden als ampere, volt, of lux werden gegeven?
Daar kun je onmogelijk een situatie van schetsen.

Het kan nog altijd niet wat je doet.
pi_22820282
Hee. rude... ga eens naar de basisschool.. groep 3 werd dit mij uitgelegd.

of denk je ook 1+1=5? Tel maar na op je vingers.. klopt echt wel hoor..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_22820315
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:20 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Aha. Ok. De som is dus 1 volgens jou. Laten we nu de som iets aanpassen. In plaats van 5 meter zeggen we nu 6 meter. Verandert de uitkomst dan nog iets, of blijft het 1? laat me raden

Kom op Rude, je maakt jezelf belachelijk.
pi_22820386
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:23 schreef Quarks het volgende:

[..]

Jij schetst hier een situatie.
Maar wat als er in plaats van meter en newton eenheden als ampere, volt, of lux werden gegeven?
Daar kun je onmogelijk een situatie van schetsen.

Het kan nog altijd niet wat je doet.
Dan zou er een andere situatie zijn. Als je een beetje fantasie gebruikt kan je alles met elkaar combineren. De som zal dan in ieder geval 1 gedachtegang zijn.
By the way...... jij schetste een situatie en ik gaf je antwoord. Je moet de boel natuurlijk niet omdraaien.
pi_22820443
Waar vind ik trouwens het blok beton terug in de formule? En waarom is het geen 2 liter water?
pi_22820484
Hoe meer gegevens hoe nauwkeuriger het antwoord..... ik beschikte niet over alle gegevens...:)
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:31:12 #70
100054 Quarks
pi_22820498
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:27 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dan zou er een andere situatie zijn. Als je een beetje fantasie gebruikt kan je alles met elkaar combineren. De som zal dan in ieder geval 1 gedachtegang zijn.
By the way...... jij schetste een situatie en ik gaf je antwoord. Je moet de boel natuurlijk niet omdraaien.
Nee, jij schetst de situatie.
Iemand gaf jou een som en jij maakt daar een situatie van (met een blok beton).
De som kan niet 1 zijn, simpelweg omdat je dat onmogelijk kunt optellen.
In jou gedachtegang blijft de som 1 ongeacht wat de waarde van de eenheden zijn
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:32:07 #71
693 ChOas
pi_22820523
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:23 schreef Bensel het volgende:
Hee. rude... ga eens naar de basisschool.. groep 3 werd dit mij uitgelegd.

of denk je ook 1+1=5? Tel maar na op je vingers.. klopt echt wel hoor..
Wacht, Wacht!!! ... die klopt wel!!

[Stephen Roberts]
pi_22820594
Als je verschillende gebeurtenissen bij elkaar opteld is de uitkomst 1 verhaal.
Uiteindelijk is alles 1 of 0.
Spreek je over dezelfde eenheden dan kun je ze wel optellen. Zelfs die optelsom b.v 100 postzegels is uiteindelijk 1 verzameling postzegels met 100 /////..
pi_22820654
Als je een doos hebt waar 4 kerstballen inpassen, 1+1+1+1=4... en jij komt ineens met 4 duo's met kertsballen aanzetten dan is nog steeds 1+1+1+1=4... alleen heb je dan 8 kerstballen, en heb je het niet meer over hetzelfde, terwijl de formule precies hetzelfde is.
pi_22820743
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:36 schreef ScienceFriction het volgende:
Als je een doos hebt waar 4 kerstballen inpassen, 1+1+1+1=4... en jij komt ineens met 4 duo's met kertsballen aanzetten dan is nog steeds 1+1+1+1=4... alleen heb je dan 8 kerstballen, en heb je het niet meer over hetzelfde, terwijl de formule precies hetzelfde is.
dat doe je fout.....

4 kerstballen + 1 doos = 1 doos/kerstballen
De 1 kun je dan wel onderverdelen in 5 eenheden. Elke eenheid staat dan voor 1/5 deel van de doos met kerstballen. echter elke 1/5 staat eigenlijk voor 1 eenheid.
pi_22820814
met die 1+1+1+1=4 bedoel ik de optelsom van het aantal kerstballen dat er in de doos gaan.

Laat ik het anders zeggen.... is 1+1+1+1 dan 8 kerstballen, 4 duo's of 4 kerstballen?
pi_22820866
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:42 schreef ScienceFriction het volgende:
met die 1+1+1+1=4 bedoel ik de optelsom van het aantal kerstballen dat er in de doos gaan.

Laat ik het anders zeggen.... is 1+1+1+1 dan 8 kerstballen, 4 duo's of 4 kerstballen?
Dit slaat helemaal nergens op.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:44:36 #77
693 ChOas
pi_22820867
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:40 schreef rudeonline het volgende:

[..]

dat doe je fout.....

[Stephen Roberts]
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:45:13 #78
693 ChOas
pi_22820888
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:44 schreef rudeonline het volgende:

[..]

[Stephen Roberts]
pi_22820904
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:44 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Begint het te dagen?
pi_22820974
Maethor gaf jou een formule en jij telt alles maar zo bij elkaar op, maakt er een blok beton van... dat in 3 seconden een afstand van 5 meter aflegt...
pi_22821056
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:48 schreef ScienceFriction het volgende:
Maethor gaf jou een formule en jij telt alles maar zo bij elkaar op, maakt er een blok beton van... dat in 3 seconden een afstand van 5 meter aflegt...
Ja....en? hij vroeg toch om een antwoord wat dat kon zijn? Wat ik al zij, als ik meer gegevens zou hebben gehad dan zou mijn antwoord nog nauwkeuriger zijn geweest. Wat je ook opteld er is altijd maar 1 antwoord.
pi_22821129
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:50 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat je ook opteld er is altijd maar 1 antwoord.
Er zijn oneindig foute antwoorden te bedenken hoor...
pi_22821156
quote:

[..]

Ja....en?
Nou, ik had het niet over een blok beton. Maar dat doet er ook niet toe.

Kijk, als ik zeg, iets legt 2 kilometer af in 20 minuten, wat is zijn gemiddelde snelheid? Dan zeg jij (of nee, waarschijnlijk niet), 2 km / 20 min = 6 km / 1 h = 6 km/h. Meer gegevens heb je niet nodig. Een olifant die 2 km in 20 min aflegt, heeft een gemiddelde snelheid van 6 km/h, en Rude die hetzelfde doet ook. Ik gaf je alle gegevens die je nodig zou moeten hebben.
pi_22821229
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:53 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Er zijn oneindig foute antwoorden te bedenken hoor...
Wat wil je hier mee zeggen? Ik zeg toch al... met meer gegevens zou het antwoord steeds nauwkeuriger worden. Maar wat je ook doet goed of fout, elk antwoord is 1 antwoord op zich.
pi_22821232
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:34 schreef rudeonline het volgende:
Uiteindelijk is alles 1 of 0.
quote:

[..]
Wat je ook opteld er is altijd maar 1 antwoord.
En toch is Bill Gates rijker dan ik. Hoe kan dat dan?
pi_22821536
Omdat jullie mijn idee niet kunnen weerleggen gaan jullie domme vragen stellen. Niemand heeft nog kunnen weerleggen dat een eenheid is onder te verdelen in oneindig veel andere eenheden.
Niemand heeft mij kunnen vertellen waarom je verschillende eenheden niet bij elkaar op kunt tellen.
Een antwoordt als "dat kan niet" is geen weerlegging. Je zult dan iets meer moeten uitleggen waarom het niet kan.
pi_22821548
Even vanaf het begin:
je hebt 1 euro. je krijgt nog een euro.. Hoeveel euro heb je dan? 2 euro

je hebt 1 euro en je krijgt 1 dollar, hoeveel euro heb je dan? 1 euro

rekensom:
1 euro + 1 euro = 2 euro's
1 euro + 1 dollar = 1 euro en 1 dollar

Nu zonder eenheid (nummers kun je als gelijke eenheden beschouwen)
1 + 1 = 2

nu met 2 verschllende eenheden
1 km + 1 sec = 1 km en 1 seconde

Nu even wat jij heb gezegd:
1 km + 1 sec = 1 km/sec
uitgesproken klinkt het dan zo:
1 km plus 1 seconde is gelijk aan 1 kilometer PER seconde

Dat klopt dus niet

kun je het nu begrijpen? Dit is echt zo basis als het maar kan.
Twitch.tv/bensel15
pi_22821628
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 17:10 schreef rudeonline het volgende:
Omdat jullie mijn idee niet kunnen weerleggen gaan jullie domme vragen stellen. Niemand heeft nog kunnen weerleggen dat een eenheid is onder te verdelen in oneindig veel andere eenheden.
Niemand heeft mij kunnen vertellen waarom je verschillende eenheden niet bij elkaar op kunt tellen.
Een antwoordt als "dat kan niet" is geen weerlegging. Je zult dan iets meer moeten uitleggen waarom het niet kan.
Iets wat zo vanzelfsprekend is, is moeilijk uit te leggen. Maar het is niet waar dat we enkel "dat kan niet" zeggen. Ik heb al een paar keer serieus uitleg gegeven. En die 'Bill Gates'-vraag van mij is niet dom. Ik stel een wedervraag om jou in te laten zien dat wat jij zegt onzin is.

Anywho, Bensels post hierboven is zo duidelijk als het maar kan. Ik hoop dat je het nu begrijpt.
pi_22821630
Waarom klopt het niet? Probeer dat eens uit te leggen. De lichtsnelheid is 300.000km/sec. Die snelheid is toch een eenheid welke te verdelen is in afstand en tijd?
pi_22821664
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 17:10 schreef rudeonline het volgende:
meter is een maat voor een afstand. 1 cm ook. 1 cm + 1 meter = 1,01 meter of 101 cm. afstand is hier dus de eenheid. Kun jij deze eenheid onder verdelen? ik niet..
Twitch.tv/bensel15
pi_22821666
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 17:14 schreef rudeonline het volgende:
Waarom klopt het niet? Probeer dat eens uit te leggen. De lichtsnelheid is 300.000km/sec. Die snelheid is toch een eenheid welke te verdelen is in afstand en tijd?
Ja. Het licht reist in 1 seconde 300 000 km. Snelheid = afstand / tijd = 300 000 km / 1s = 300 000 km/s. Komt geen optellen aan te pas.
pi_22821748
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 17:17 schreef rudeonline het volgende:
De optelsom van afstand plus tijd = snelheid.
Ongelooflijk Lees dan ook eens, ik deel die twee op elkaar. Da's wat anders dan optellen.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:20:26 #94
693 ChOas
pi_22821782
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 17:17 schreef rudeonline het volgende:
De optelsom van afstand plus tijd = snelheid.
Nee

[Stephen Roberts]
pi_22821924
Je hebt een periode van 10 seconde. En in die 10 seconde is er 20 km afgelegt. Hoe bereken je nu de snelheid?
pi_22821978
Snelheid = afstand / tijd = 20 km / 10 s = 2 km / s.
pi_22822031
Goed, nu wil ik mijn snelheid per 10 seconde weten...
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:31:29 #98
693 ChOas
pi_22822076
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 17:30 schreef rudeonline het volgende:
Goed, nu wil ik mijn snelheid per 10 seconde weten...
Je snelheid per 10 seconden ? WTF ?

[Stephen Roberts]
pi_22822093
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 17:27 schreef Maethor het volgende:
Snelheid = afstand / tijd = 20 km / 10 s = 2 km / s.
Wat bedoel je nou. Gedurende die 10 seconden is je snelheid 2 km/s als je tenminste niet versnelt ondertussen. Wil je het uitdrukken in km /10 s (waarom zou ik niet weten) dan kom je dus op 20 km / 10 s.
pi_22822155
rude, ken je de formule: Snelheid = afstand/ tijd ? daaruit valt af te leiden: afstand = snelheid X tijd en tijd = snelheid / afstand. Dit is de onderlinge verhouding van die 3 eenheden.

Om deze verhouding samen te vatten kun je hier een driehoekje van maken:

afstand
-------------------
snelheid x tijd

Die lijn is een deellijn: Als je de snelheid wilt uitrekenen, moet je afstand delen door de tijd. Als je de afstand wilt weten, moet je snelheid x tijd doen. Als je de tijd wilt weten, moet je de afstand delen door de snelheid

Als je dit niet eens kan.. BLIJF MET JE POTEN VAN DE INGEWIKKELDERE DINGEN AF!!!!
Twitch.tv/bensel15
pi_22822159
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 17:31 schreef ChOas het volgende:

[..]

Je snelheid per 10 seconden ? WTF ?
Wat is mijn snelheid per 10 sec? je kunt toch ook berekenen wat mijn snelheid per 1/10 seconde is.
  Admin zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:37:46 #102
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_22822258
Hoooooooooo maar...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')