abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25069226
Zag er net goed uit op de webcam !
pi_25121552
Toen ik naar Oostenrijk reed hoorde ik op de radio dat je boven de 700 nog prima kon skieen in het Sauerland.

Als het niet zo lomp was geweest was het een leuke grap geweest
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25127475
Ik ben er dit jaar 3 keer geweest. In oktober ben ik niet wezen skiën, gewoon wat wandelen en gezellig doen met vrienden. Er lag geen sneeuw. In november nog een keer gegaan met vrienden, niet geskied, maar wel 50cm sneeuw. In Januari weer geweest met vrienden, toen wel skiën, wederom 50cm sneeuw, prachtige dag gehad.

Op dit moment ligt er zo'n 70cm sneeuw. Er wordt dit weekend nog meer sneeuw verwacht en de temperaturen blijven onder de nul graden. Er zou volgende week wel eens een meter sneeuw kunnen liggen.

Het dorpje Winterberg vind ik ook wel een aanrader, gezellige cafe's en restaurants. Wel erg veel nederlanders daar...
pi_25214121
wat zin de kosten voor een skipas voor 1 dag??? ongeveer. ... .. . .
pi_25214214
Vanaf 9:00 kost skipas 20 euro, vanaf 13:00 14 euro.
pi_25216825
En het ziet er nog steeds goed uit op de webcam .

Helaas kan ik pas weer in de tweede helft van maart, ik weet niet of er dan nog sneeuw ligt .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_25218382
Hoeveel liften zijn er ongeveer, hoe lang zijn de afdalingen ongeveer, hoeveel afdalingen zijn er ongeveer, hoe moeilijk zijn de pistes?

Stel je bent een ervaren skieer die al 20 jaar een week minimaal naar de Alpen gaat, vind je Winterberg dan leuk of vind je er dan niks aan. Of is het bijvoorbeeld wel leuk om bijvoorbeeld een keer een dagje of weekend met vrienden te gaan skieen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25219575
Of je opent een paar linkjes in dit topic en kijkt naar het kaartje . Maar de afdalingen zijn maximaal ongeveer 1200m lang, een stuk of 15 liften, vooral lichte pistes.

Ik ski al 20 jaar in oostenrijk, en ik vind winterberg nog steeds leuk voor een dagje. Omdat het zo dichtbij is en in verband met de drukte vind ik een weekend niet de moeite waard. Dan liever 4 dagen oostenrijk. Ik denk dat als je in het westen/noorden woont 2 dagen wel slimmer is als 1 dag.
(Voor mij is de reistijd 3 uur)
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_25223273
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel liften zijn er ongeveer, hoe lang zijn de afdalingen ongeveer, hoeveel afdalingen zijn er ongeveer, hoe moeilijk zijn de pistes?

Stel je bent een ervaren skieer die al 20 jaar een week minimaal naar de Alpen gaat, vind je Winterberg dan leuk of vind je er dan niks aan. Of is het bijvoorbeeld wel leuk om bijvoorbeeld een keer een dagje of weekend met vrienden te gaan skieen?
Pistes zijn erg makkelijk, bij een aantal pistes kwam ik amper op snelheid op snowboard. Ik ben 2x in de alpen geweest (week boarden en keer n week skieen) en als je dat gewend bent kan dit gebied weleens erg tegenvallen. Pistes zijn heel kort, en de sleepliften gaan erg langzaam. Zeker om te boarden is dit niet echt een ideel gebied.
Maar verder is het wel super leuk om er een dagje heen te gaan, weekend zal ook nog net gaan, maar een week is echt te lang, zeker als je de alpen gewend bent.
  donderdag 3 maart 2005 @ 01:41:37 #60
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_25341239
ik zat te denken om een dagje of hooguit 2 te gaan boarden in winterberg maar als ik het zo allemaal lees is het niet echt de moeite waard. Vooral op een board is het zwaar irritant als heuveltjes heel kort en niet steil zijn.. dan kom je niet op snelheid. Met ski's kan je nog een beetje afduwen maar met een snowboard zuigt het zwaar.
Prijzen zijn redelijk (20 euro voor een dag skipas, 18 voor boardhuur per dag, 20 euro voor een slaapplaats) en het is maar 3 uurtjes rijden als je een beetje plankt vanuit nl dus daarom leek het me aantrekkelijk maar als is ik zie hoe lang de pistes zijn.. mwah laat maar
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')