abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22801719
Een nieuw jaar voor dit wintersport gebied in Duitsland.

http://www.skiliftkarussell.de
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_22802013
Weet iemand een goedkoop verblijf/appartement voor 2 personen in Winterberg of omgeving?
pi_22865888
Ik wil dit jaar ook één en misschien twee weekenden gaan snowboarden. Ik zit onder andere te denken aan Winterberg. Hoe kan ik daar het beste een veblijf boeken..?

En wat voor skigeeid is het? Duur, groot, Off piste mogelijkheden enz.?
pi_23247848
Jetzt schon bis 15 cm in Winterberg

http://ski.hochsauerland.de/wtbg-wetter1.html
  zondag 14 november 2004 @ 16:24:59 #5
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_23308614
is dit nou leuk skiën voor een ervaren skier dan?
Of is het echt ruk?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_23323920
Als alle pistes open zijn, kan ik me er wel een dag vermaken. Het zijn natuurlijk wel korte pistes en ook niet al te steil. Ik weet niet waar je woont, maar als je er langer als 4 - 5 uur voor moet rijden, dan zou ik het niet doen. Ik woon op 2 uurtjes rijden. Dus als sneeuw ligt, dan wil ik er nog wel eens naar toe rijden. Of ik nu naar Landgraaf of naar Winterberg rij, dat maakt niet zoveel uit. Overigens moet je de weekenden proberen te mijden, aangezien het er dan veschrikkelijk druk is.

Zondagavond weer eens in Landgraaf geweest. Lekker geskied. Alleen weer veel te veel snowboaders.
Zu hause ist alles besser
  maandag 15 november 2004 @ 11:25:46 #7
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_23324986
quote:
Op maandag 15 november 2004 10:30 schreef kaputwiehund het volgende:
Als alle pistes open zijn, kan ik me er wel een dag vermaken. Het zijn natuurlijk wel korte pistes en ook niet al te steil. Ik weet niet waar je woont, maar als je er langer als 4 - 5 uur voor moet rijden, dan zou ik het niet doen. Ik woon op 2 uurtjes rijden. Dus als sneeuw ligt, dan wil ik er nog wel eens naar toe rijden. Of ik nu naar Landgraaf of naar Winterberg rij, dat maakt niet zoveel uit. Overigens moet je de weekenden proberen te mijden, aangezien het er dan veschrikkelijk druk is.

Zondagavond weer eens in Landgraaf geweest. Lekker geskied. Alleen weer veel te veel snowboaders.
ik woon in scheveningen
ben afgelopen zondag naar zoetermeer geweest om te skiën
Moeilijk veel heuvels op de hoge baan. HEERLIJK was dat
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_24106749
*schopje*

Wie is er de afgelopen tijd nog geweest of gaat nog? Mijn buurjongen heeft de week na kerst een midweek geboekt, maar volgens mij lag er nog niet echt heel veel sneeuw; (daarom gaan wij naar bottrop, naar die indoorbaan - nogal sneeuwzeker )

Voor een redelijk ervaren snowboarder, is daar nog wat te doen of verveel ik me dan na 2 uurtjes al dood?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_24110417
Hoelang is dat rijden vanaf Utrecht?
pi_24110490
Hmmm, we gaan er waarschijnlijk ook een weekendje naar toe.
(tvp)

Iemand al heen geweest?

[ Bericht 20% gewijzigd door 8op op 20-12-2004 23:48:20 ]
  dinsdag 21 december 2004 @ 15:03:26 #11
22704 MarKey
Fetchez la vache!
pi_24117091
ik ga binnenkort nog een weekend naar een gebied in de buurt: www.postwiese.de

net als dit gebied werken ze met een 'Beschneiungsanlage', oftwel sneeuwkanonnen
Ik geloof dat de temperaturen daarbij niet boven 0 mogen uitkomen, maar zolang de temperatuur niet boven 0 komt zijn er skimogelijkheden.

Niet echt spectaculair allemaal maar wel dichtbij, met +/- 2,5 uur rijden ben ik er (woon vlakbij de duitse grens) en prima voor beginners of om 'even' een weekendje of zelfs een dag naar toe te gaan
You can't steal second base and keep one foot on first.
pi_24119505
He Winterberg. Daar ben ik met school geweest. Ik ben niet echt een wintersporter, dus dat was dan ook mn eerste keer. Het was allemaal niet hoog ofzo, ben er 2keer vanaf geweest en toen in die skihut zitten drinken. wel belachelijk duur in zo'n hutje
pi_24358850
Ik wil waarschijnlijk met wat vrienden 1 dagje er na toe gaan. Is dit aan te raden we kunnen ook eventueel in de auto slapen voor nog een dag.
  zondag 2 januari 2005 @ 19:54:14 #14
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_24359086
Ik ga bijna elk jaar wel een dagje skieen in winterberg. voor mij (omgeving eindhoven) is het 270 km, met 3 uurtjes rijden ben je er. Ik ga altijd op een gewone doordeweekse dag, dan is het er heerlijk rustig, vaak zelfs geen wachttijden voor de liften! Ik ben er nooit in de vakanties/weekenden geweest maar als het even kan zou ik deze periodes mijden, op de webcam ziet het er dan gigantisch druk uit; heeft iemand hier ervaring mee, of het ook echt zo is?

Voor een dag of weekend is het ideaal, voor langer zou ik voor de echte wintersport gebieden gaan. Winterberg is wel een veel betere keus boven de indoorhallen, veel llangere pistes, veel meer afwisseling, echtere sfeer, en goedkoper (de reis niet mee gerekend) voor een dag skieen. Hallen zijn kut in vergelijking tot winterberg. . Ik ben ook wel voor een dag naar de ardennen en de duitse eifel (gebiedjes van 1 of 2 liftjes)geweest, maar de iets grotere afstand naar winterberg is het meer dan waard.

Aan het skiegebied zijn elk jaar verbeteringen/uitbreidingen. Dit jaar 4e stoeltjeslift in gebruik genomen, 5 pistes met sneeuwkanonnen. Maar het leukste is natuurlijk als het hele gebied open is!

Als je verblijf zoekt moet dat wel te vinden zijn via www.winterberg.de Ik zou alleen niet te lang vooruit iets vast leggen ivm de sneeuw(on)zekerheid.

Winterberg
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 2 januari 2005 @ 19:56:00 #15
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_24359112
quote:
Op zondag 2 januari 2005 19:36 schreef pimpin het volgende:
Ik wil waarschijnlijk met wat vrienden 1 dagje er na toe gaan. Is dit aan te raden we kunnen ook eventueel in de auto slapen voor nog een dag.
In de auto slapen lijkt me ERG koud! Voor een dagje prima (zie hierboven .)
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_24359666
quote:
Op zondag 2 januari 2005 19:56 schreef Frezer het volgende:

[..]

In de auto slapen lijkt me ERG koud! Voor een dagje prima (zie hierboven .)
Ja dat is inderdaad koud, tot hoelaat zijn de kroegen open daar?
  zondag 2 januari 2005 @ 21:10:03 #17
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_24360294
whehe, das ook een oplossing, maar ik heb geen idee... Ik ben altijd maar voor 1 dagje daar geweest, dus geen tijd gehad om door te zakken.
pi_24457185
Tot hoe laat alles daar open is kan ik zondag wel even aan mijn buurjongen vragen die is er vorige week 2 dagen geweest; maar volgens mij boek je daar al een kamer met ontbijt voor een kleine 20 euro pp, daar zou ik persoonlijk niet voor in de auto gaan liggen hoor, 's avonds even kunnen douchen en fatsoenlijk slapen zijn ook belangrijk!
-
-
pi_24484398
Klopt als het inderdaad zo goedkoop is, is dat het geld dubbel waard natuurlijk.
  zondag 9 januari 2005 @ 15:20:51 #20
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24484630
meeting in winterberg
pi_24484775
Zit er voorlopig niet in denk ik, ook_gek, volgens de webcams ligt er nog geen sneeuw .
  zondag 9 januari 2005 @ 15:52:10 #22
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24485146
Zo dra er sneeuw licht dan
pi_24485384
Geen sneeuw? Vorige week lag er 50 cm! Of regent het daar sinds die tijd ofzo
-
-
pi_24485422
Ben ik geweest !! Tussen kerst en oud en nieuw.
pi_24485822
Als je er geweest bent, vertel dan ook even hoe het was?
-
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')