Ik ga bijna elk jaar wel een dagje skieen in winterberg. voor mij (omgeving eindhoven) is het 270 km, met 3 uurtjes rijden ben je er. Ik ga altijd op een gewone doordeweekse dag, dan is het er heerlijk rustig, vaak zelfs geen wachttijden voor de liften! Ik ben er nooit in de vakanties/weekenden geweest maar als het even kan zou ik deze periodes mijden, op de webcam ziet het er dan gigantisch druk uit; heeft iemand hier ervaring mee, of het ook echt zo is?
Voor een dag of weekend is het ideaal, voor langer zou ik voor de echte wintersport gebieden gaan. Winterberg is wel een veel betere keus boven de indoorhallen, veel llangere pistes, veel meer afwisseling, echtere sfeer, en goedkoper (de reis niet mee gerekend) voor een dag skieen. Hallen zijn kut in vergelijking tot winterberg.
![]()
. Ik ben ook wel voor een dag naar de ardennen en de duitse eifel (gebiedjes van 1 of 2 liftjes)geweest, maar de iets grotere afstand naar winterberg is het meer dan waard.
Aan het skiegebied zijn elk jaar verbeteringen/uitbreidingen. Dit jaar 4e stoeltjeslift in gebruik genomen, 5 pistes met sneeuwkanonnen. Maar het leukste is natuurlijk als het hele gebied open is!
Als je verblijf zoekt moet dat wel te vinden zijn via
www.winterberg.de Ik zou alleen niet te lang vooruit iets vast leggen ivm de sneeuw(on)zekerheid.
Winterberg
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."