abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22792802
Hoeveel betalen jullie de oppas...eigenlijk is dat mijn vraag ..op het Nibud zeggen ze 3,30, maar ik vind dat wat weinig klinken. Nu moet ik wel zeggen dat ik het weer wel een redelijk bedrag vind voor een jong iemand. Een volwassene 3,30 geven vind ik...raar.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:54:40 #2
98615 Just-Little-Me
Catch me if You can!
pi_22792901
Gaat het over een vaste oppas (hele dagen)? Of gewoon voor af en toe een avondje?

Ik ben 18 en krijg ik als ik een avondje ga oppassen tussen de 3,50 en 5,00 per uur.. Dat ligt een beetje aan de mensen zelf.. Maar ik vind het iig niet raar of weinig als ik 3,50 krijg..
Hallo hart, ik ben een tijdje weg geweest.. maar ik ben weer thuis!
pi_22792945
vind dat eigenlijk maar weinig 3,50 en 5,00
pi_22793026
Ik had het zelf met mijn oude oppasgezin dat ik 5 euro als starttarief kreeg, en daarbovenop 5 euro per uur.... Dit was voor 2 meisjes, van anderhalf en drieeneenhalf
En dat vond ik wel netjes, meestal was het maar een paar uurtjes, dus dat viel wel mee...

Btw, ik weet niet of hier nog fokkers met kids in Groningen stad wonen, maar ik zoek nog weer een oppasgezin voor zo af en toe......
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 12:31:08 #5
98615 Just-Little-Me
Catch me if You can!
pi_22793096
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 11:58 schreef michelc85 het volgende:
vind dat eigenlijk maar weinig 3,50 en 5,00
Ik vind t wel ok.. ik bedoel: meestal liggen de kinderen al op bed als ik kom.. dusjah.. ik hoef eigenlijk niets te doen, op die ene x na dat ik ze op bed moet leggen dan..
pi_22793125
3,50-5,00 euro vind ik redelijk veel hoor, als je gewoon in een winkel werkt krijg je minder...
pi_22793170
Het ligt eraan wat ze allemaal nog extra doet...
pi_22793203
Ik heb eigenlijk alleen 's avonds wel eens een oppas. Mijn 3 zoontjes slapen dan dus meestal. De oppas krijgt 5 euro per uur. Vind ik niet heel goedkoop, maar dan heb ik wel een betrouwbare oppas bij wie ik mijn kinderen met een gerust hart achter laat.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 12:42:14 #9
50093 Icey1986
Boondock Saints
pi_22793246
Normaal werken ze voor het minimum loon in een supermarkt, nu wil jij ze meer geven terwijl ze alleen maar voor de TV hangen en je koelkast leegdrinken en chips zitten te eten?

Gewoon een hoog starttarief, en vervolgens 2,50 per uur ofzo. Zoiezo is het onverantwoordelijk om je kinderen lange tijd alleen te laten bij die meisjes van net 14 ~ 15.

Als het gaat om volwassen meiden, die op reguliere basis langskomen dan geld dit uiteraard niet.
And Shepards we shall be, for thee my lord, for thee. Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be.
pi_22793259
ik heb zelf ook jaren opgepast in verschillende gezinnen, ik zelf vroeg altijd 5 gld per uur.
en regels tja meestal mocht ik de kinderen nog net in bad steken, bij mij kregen ze altijd nog wat lekkers (leeftijden van mijn oppaskindjes varieerden van baby van 6 maand tot kinderen van 14 jaar) en zat ik vaak met ze te knutselen,liedjes zingen, ging ik mee naar de speeltuin (overdag) verhaaltjes voorlezen, rond sinterklaas/kerst maakt ik alles in dat thema voor de kinderen en als ik er al wat langer oppaste dan kregen ze vaak van mij nog wat leuks voor in de schoen/sok.

Als de kinderen op bed lagen, maakte ik meestal mijn huiswerk of er stond nog wat afwas die waste ik dan af.

succes ermee Catootje.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_22793478
ik betaal mijn oppasmoeder 4 euro per uur. Dit is een tarief per kind (ze werkt via gastouderbureau) en ik heb er (nog) maar eentje.
uit een aspergernest
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 12:58:19 #12
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_22793565
ja ligt eraan, overdag is 4 a 5 euro wel redelijk voor iemand van 18, minimum loon.
Maar des avonds mag het toch wel iets hoger, vooral als de ouders tot 2 a 3 uur weg blijven, dan mag je het wel verdubbelen.
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:10:45 #13
43556 miss_dynastie
pi_22793833
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:58 schreef Bob-B het volgende:
ja ligt eraan, overdag is 4 a 5 euro wel redelijk voor iemand van 18, minimum loon.
Maar des avonds mag het toch wel iets hoger, vooral als de ouders tot 2 a 3 uur weg blijven, dan mag je het wel verdubbelen.
Dus 's avonds als de kinderen slapen, verdient de oppas twee keer zoveel als wanneer de kinderen wakker zijn

3,50 per uur lijkt me een mooi bedrag Toot.
pi_22793873
quote:
Eerder andersom.. 's Avonds slapen kinderen meestal al, dus hoeft de oppas alleen maar tv te kijken.

De verantwoordelijkheid om met een kind de hort op te gaan is veel groter, en dus ook meer geld waard lijkt mij.
Big dick.
pi_22793883
quote:
Er word nogal vaak verwezen naar het minimumloon. Die vergelijking is onjuist omdat bij zoiets ook een bedrag aan belasting en verzekeringspremies moet worden afgedragen. Vaak word een oppas "zwart" betaald. Het is dan nogal profiteren als je zo iemand slechts het minimumloon geeft, vooral ook omdat ze doorgaans (avonds, weekenden en laat) werken waarbij iemand van zo een leeftijd dat wettelijk niet eens mag bij een regulier bedrijf (of daar weer toeslag voor krijgt)

En het lijkt me ook niet meer dan redelijk om bij meer kinderen ook meer te betalen. Dan is voor iemand van 15 E 3,50 voor een kind en bv 5 euro voor twee toch netjes denk ik (en als de oppas ouder is bv E,050 per jaar meer, immers minimumloon stijgt met de jaren en ervaring mag meer kosten.)
Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:13:49 #16
98615 Just-Little-Me
Catch me if You can!
pi_22793895
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:10 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dus 's avonds als de kinderen slapen, verdient de oppas twee keer zoveel als wanneer de kinderen wakker zijn

3,50 per uur lijkt me een mooi bedrag Toot.
Lijkt me ook onlogisch dat je savonds meer zou verdienen als oppas.. S'avonds hoef je juist weinig/niks te doen..
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:22:12 #17
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22794054
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:13 schreef Vanderdonk het volgende:
En het lijkt me ook niet meer dan redelijk om bij meer kinderen ook meer te betalen. Dan is voor iemand van 15 E 3,50 voor een kind en bv 5 euro voor twee toch netjes denk ik (en als de oppas ouder is bv E,050 per jaar meer, immers minimumloon stijgt met de jaren en ervaring mag meer kosten.)
Mee eens. Ik vind ook dat als je na 12 uur 's avonds thuiskomt je best een "nacht"toeslag mag betalen aan je oppas.

Toen ik nog oppas werk deed (toen ik 17 was) kreeg ik trouwens meestal 10 gulden per uur (wel vaak voor 3 kinderen).

Zelf zou ik trouwens nooit een oppas van 15 jaar inschakelen, maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_22794112
Ik verdiende een jaar of zes geleden meestal 5 gulden per uur. Dan kom je tegenwoordig wrs ergens tussen de 3 en 4 euro uit. 3,50 is voor een 17/18-jarige (ik was toen 15/16) een mooi bedrag.

Ik heb ook wel eens gelezen dat het redelijk is om bij één (slapend) kind minder te geven, dan wanneer iemand midden op de dag drie (wakkere) kinderen moet gaan bezig houden.
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:33 schreef daeri het volgende:
3,50-5,00 euro vind ik redelijk veel hoor, als je gewoon in een winkel werkt krijg je minder...
Mijn uurloon (vakkenvullen in een supermarkt) bedroeg tien euro... Voor 5 euro ga ik echt niet werken
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:36:57 #19
88646 Nicoluttje
Ikke is lief!!
pi_22794397
Ik was 20 toen ik een oppaskindje had. Ik kreeg denk ik best wel heel veel. Elke woensdagmiddag was ik er 3 uurtjes en kreeg 25 gulden. Later werd dat 13 euro.
Moet er denk ik wel even bij zeggen dat mijn oppaskindje wel heel moeilijk was, maar wel heel lief
Nicole is mijn naam!!!
En vanaf 1 feb onder een nieuwe naam!!
====================================
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:49:44 #20
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22794693
Ik denk dat het inderdaad uitmaakt wat voor kind je hebt en om welke tijden het gaat.
Moet de oppas de hele dag blijven, of de hele nacht? Moet de oppas zijn slaap opgeven ja of nee? Zijn vrije zaterdag(stap)avond ja of nee?
Moeten de kindjes nog naar bed? Nog eten misschien?

Denk dat het geheel van vanalles en nog wat afhankelijk is.

Snachts oppassen is opzich makkelijk, lekker tv kijken en met vrienden bellen en sms-en.... evt. vrienden uitnodigen (wat ik vaak wel mocht op oppasadresje vroeger)
Maar als je de hele nacht wakker moet blijven, bovendien vind ik snachts oppassen ook een helke verantwoordelijkheid voor iemadn van 15, mag daar best een extraatje tegenover staan.

Maar ook overdag oppassen, daar ben je meer tijd mee kwijt met kindjes verzorgen en bezig houden, kan sosm best veel zijn voor een 15-jarige

Prijzen zijn denk ik echt afhankelijk... zoals uit mijn ietwat lange tekst blijkt.

* ps, ik paste vroeger vaak gratis op, was gewoon dol op die kleintjes. Ik was allang blij dat ik eens een keer rustig tv kon kijken een avond lang hahaha een hele uitkomst, want ik mocht dat thuis nl niet echt
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 14:34:37 #21
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22795564
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:25 schreef teigan het volgende:
Ik had het zelf met mijn oude oppasgezin dat ik 5 euro als starttarief kreeg, en daarbovenop 5 euro per uur.... Dit was voor 2 meisjes, van anderhalf en drieeneenhalf
En dat vond ik wel netjes, meestal was het maar een paar uurtjes, dus dat viel wel mee...

Btw, ik weet niet of hier nog fokkers met kids in Groningen stad wonen, maar ik zoek nog weer een oppasgezin voor zo af en toe......
Sorry Teigan, jij bent me te duur
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 14:54:55 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_22796066
Persoonlijk zou ik niet meer willen krijgen dan 3,50,- 4,00 euro per uur voor 's avonds. Als je bedenkt wat er altijd allemaal voor je klaar staat en zo vind ik dat eigenlijk al rijkelijk veel. Als ik moest oppassen was dat altijd een avond van 7 tot een uur of 12 en kon ik heerlijk aan mijn huiswerk onder het genot van al het lekkers dat ik me maar kon voorstellen.

Voor overdag zou ik wel meer vragen, maar ook dat is weer afhankelijk van het aantal kinderen en dergelijke. Een euro of 5,00-6,00 zou ik genoeg vinden.

Overigens heb ik het nu wel over een jongen/meisje van 17 jaar of ouder, met ervaring! Natuurlijk moet iedereen het eerst leren, maar iemand zonder ervaring zorgt er niet voor dat jij zorgeloos weg kan!

Regels: kinderen gaan op tijd naar bed, maximaal een kwartiertje later/voorlezen/treuzelen. Televisie en radio mag je gebruiken, mits zacht geluid en geen programma's die niet geschikt zijn voor kinderen als die nog beneden zouden zijn. Computer is verboden terrein. In de keuken was altijd genoeg drinken aanwezig en was er altijd iets voor bij de koffie/thee. Mocht ik zin hebben in iets anders, mocht ik dat pakken (ik zou gewoon wat klaar leggen). Ik mocht prive bellen met de telefoon, maar heb dat nooit gedaan eigenlijk, vond dat niet netjes. Als de telefoon ging, netjes oppakken en uitleggen dat je de oppas was, vragen of je een bericht kon neerleggen. Verder was het de afspraak dat ik geen mensen uit zou nodigen, dus geen vriendje mee of iets dergelijks. Ik mocht wel een iemand meenemen, maar dan aan het begin van de avond, zodat de ouders die persoon ook zouden zien. Die werd dan echter niet betaald.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_22796090
Ik heb tot 4 jaar geleden ontzettend vaak op kinderen gepast en kreeg altijd 5 gulden per uur (zowel 's avonds als overdag, ongeacht het aantal kinderen maar dat waren er meestal 3). Dit bedrag was redelijk standaard destijds (althans bij mijn vriendinnen die ook oppasten). Als ik de bedragen hier zo lees dan lijkt het me dat de euro een aardige invloed op de tarieven heeft gehad
pi_22796115
He dat lijkt me best een leuk bijbaantje! MAar ik heb zero ervaring met kids... is dat erg?
Iemand hier uit Arnhem die nog een oppas zoekt?
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 16:25:42 #25
98615 Just-Little-Me
Catch me if You can!
pi_22798270
Of in Nijmegen? (door de weeks..)
  Hoofdredactie Fotografie zondag 24 oktober 2004 @ 00:27:29 #26
95752 crew  Chell
Kluns
pi_22831990
Ik verdiende als gastouder 7 euro per uur voor 2 kinderen (4 en 3 jaar). Daar paste ik dan van 's morgens 7.45 tot 's middags 18.00 op en moest dus echt de hele dag voor ze zorgen.

Als ik 's avonds oppas en niet echt iets hoef te doen, vraag ik meestal zo rond de 3 a 4 euro.
pi_22833076
qua oppas gezinnen heb ik het altijd erg getroffen mag zeer zeker niet klagen, bij 1 gezin was ik al helemaal goed af die namen de oppas gewoon mee op vakantie naar ja de BAHAMA"s ik vergeet die vakantie helemaal nooit meer (februarie 1996) bij dat gezin paste ik op van maandag t/m zaterdagavond tussendoor ging ik naar school, thuis eten en daarna gelijk oppassen daar bleef ik dan ook gelijk slapen (ik had gewoon 2 huizen) daar deed ik ook giga veel maar er stond ook veel tegenover, vrienden mocht ik altijd wel meenemen als ik het maar vertelde en voor de rest ik deed gewoon giga veel met die kinderen organiseerde zelfs de verjaardags partijtjes (waarom ik nooit ben gaan leren voor iets om met kinderen te doen snap ik nog niet)
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_22835892
onze oppas, kwam zelf met een voorstel toen we overgingen van gulden naar euro, ze wilde graag 2,50 per uur (ze kreeg fl 5,=). Vonden wij geen probleem, nu moet ik zeggen dat ze hier ook regelmatig zomaar komt, gewoon effe spelen met de kids of effe babbelen met ons. Dus meer vriendin geworden.

Voor die 2,50 p/u hoeft ze meestal alleen de kids in bed te doen, soms zelfs niet eens. Soms bakt ze ook pannenkoeken met de kids en laatst heeft ze ze een dag meegenomen naar een binnenspeeltuin. Daar wil ze dan perse niets voor hebben dus geven we haar bijv. beltegoed of een leuk kadootje.
  zondag 24 oktober 2004 @ 15:04:46 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_22841611
Ik houdt me aan de richtlijnen van het nibud: www.nibud.nl daar staan oppastarieven
stormy waters...
sailin'
pi_22848493
Ik werk wit als oppas aan huis, ben er 2.5 dag in de week (van 9 tot 5) en ik verdien het minimumloon. Dus iets van 3,30? Ik weet het niet precies. Ik ben 19 jaar, heb 2 kinderen (meestal 1, van 3 jaar maar ze heeft nog een broer van 7 die ik er na schooltijd wel eens bijheb) en doe huishoudelijk werk.
Moet ik wel zeggen dat ik niet de hele dag op de bank hang, gelukkig niet zeg! Zodra ik er ben neem ik de volledige verzorging en opvoeding op me, meisje aankleden, ontbijt geven, in bad, daarna spelen, naar de kinderboerderij, knutselen, tv kijken als het vies weer is. 'S middags een slaapje waar ik huishoudelijke taken verricht, na slaapje fruit, oudste van school halen etc.
Maar dit is niet te vergelijken met af en toe een avondje oppassen.

Toen ik nog een adresje had voor af en toe een avondje kreeg ik voor 4 kids, 2.50 per uur als ze wakker waren en 2 euro per uur als ze in bed lagen. En ja, dat was enorm slecht betaald en het waren ooknog eens strontvervelende kinderen
pi_22872520
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:25 schreef ChrisJX het volgende:
Ik verdiende een jaar of zes geleden meestal 5 gulden per uur. Dan kom je tegenwoordig wrs ergens tussen de 3 en 4 euro uit. 3,50 is voor een 17/18-jarige (ik was toen 15/16) een mooi bedrag.

Ik heb ook wel eens gelezen dat het redelijk is om bij één (slapend) kind minder te geven, dan wanneer iemand midden op de dag drie (wakkere) kinderen moet gaan bezig houden.
[..]

Mijn uurloon (vakkenvullen in een supermarkt) bedroeg tien euro... Voor 5 euro ga ik echt niet werken
10 euro als 15 jarige? Dan deed je het goed. Bij Laurus is het standaardloon voor 15 jarigen zo'n 3 euro per uur.

3,50 per uur lijkt mij een prima bedrag, vooral als je je bedenkt dat een echte gastouder via een gastouderbureau ongeveer hetzelfde kost. Ook zijn oppasbaantjes erg gewild onder jongeren dus veel moeite het vinden van en oppas voor die prijs zal je niet hebben (in vergelijking met het zoeken van een oppas voor 5 euro per uur).

Misschien is het ook handiger om per avond te betalen in plaats van per uur. Als je van 6 tot 8 weg blijft levert dit de oppas maar 7 euro op en is dus niet echt de moeite waard. Als je er standaard 10 euro ofzo per avond van maakt is het makkelijker betalen en krijg je ook geen problemen als de oppas 3 uur en 10 minuten oppast. Ook is het voor de oppas aantrekkelijker om ook voor eventjes langs te komen (vooral handig als je in een gehucht woont waar de oppas 15 minuten onderweg is)
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_22874051
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 21:46 schreef koei het volgende:

10 euro als 15 jarige? Dan deed je het goed. Bij Laurus is het standaardloon voor 15 jarigen zo'n 3 euro per uur.
Dan heb ik me niet goed uitgedrukt, dat was als twintigjarige
pi_22876536
Ik krijg bij het gezin waar ik oppas 4 euro per uur. Ik kom er al jaren; ben inmiddels 22 en heb alle andere oppas-adressen afgestoten, maar hier blijf ik gewoon komen omdat ik het zelf zo leuk vind. Het gezin heeft 4 kinderen, waarvan er eentje altijd al in bed ligt, en de 2e vaak ook.

Op zich is 4 euro voor 4 kinderen niet veel, maar ze zijn zo enorm braaf dat ik geen kind aan ze heb. Toen ik op een keer een avond niet zat op te letten kwam de oudste naar me toe: "Ik moet nu naar bed hè? Dan ga ik nu m'n tanden poetsen en slapen!"

Er zijn verder niet echt regels waar ik me aan moet houden, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik daar al jaren kom. Ik weet gewoon wat er verwacht word en wat ik daarvoor terug kan verwachten. Er word geen eten en drinken voor me klaargezet, maar ik mag gewoon de keukenkastjes plunderen. Vrienden en m'n vriend mogen altijd meekomen. Ik mag internetten, bellen, het maakt allemaal niks uit. Maar natuurlijk maak ik daar geen misbruik van: ik pak een glas cola en een rol koekjes, ik vraag het netjes als ik iemand mee wil nemen, internetten doe ik met mate en voor het telefoneren gebruik ik m'n mobiel wel. En de ouders weten dat de kinderen bij mij altijd op tijd in bed liggen en braaf zijn
Iedere droom moet je in een potje vangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')