Ik vind t wel ok.. ik bedoel: meestal liggen de kinderen al op bed als ik kom.. dusjah.. ik hoef eigenlijk niets te doen, op die ene x na dat ik ze op bed moet leggen dan..quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:58 schreef michelc85 het volgende:
vind dat eigenlijk maar weinig 3,50 en 5,00
Dus 's avonds als de kinderen slapen, verdient de oppas twee keer zoveel als wanneer de kinderen wakker zijnquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:58 schreef Bob-B het volgende:
ja ligt eraan, overdag is 4 a 5 euro wel redelijk voor iemand van 18, minimum loon.
Maar des avonds mag het toch wel iets hoger, vooral als de ouders tot 2 a 3 uur weg blijven, dan mag je het wel verdubbelen.
Eerder andersom.. 's Avonds slapen kinderen meestal al, dus hoeft de oppas alleen maar tv te kijken.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:58 schreef Bob-B het volgende:
ja ligt eraan, overdag is 4 a 5 euro wel redelijk voor iemand van 18, minimum loon.
Maar des avonds mag het toch wel iets hoger, vooral als de ouders tot 2 a 3 uur weg blijven, dan mag je het wel verdubbelen.
Er word nogal vaak verwezen naar het minimumloon. Die vergelijking is onjuist omdat bij zoiets ook een bedrag aan belasting en verzekeringspremies moet worden afgedragen. Vaak word een oppas "zwart" betaald. Het is dan nogal profiteren als je zo iemand slechts het minimumloon geeft, vooral ook omdat ze doorgaans (avonds, weekenden en laat) werken waarbij iemand van zo een leeftijd dat wettelijk niet eens mag bij een regulier bedrijf (of daar weer toeslag voor krijgt)quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:58 schreef Bob-B het volgende:
Lijkt me ook onlogisch dat je savonds meer zou verdienen als oppas.. S'avonds hoef je juist weinig/niks te doen..quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus 's avonds als de kinderen slapen, verdient de oppas twee keer zoveel als wanneer de kinderen wakker zijn
3,50 per uur lijkt me een mooi bedrag Toot.
Mee eens. Ik vind ook dat als je na 12 uur 's avonds thuiskomt je best een "nacht"toeslag mag betalen aan je oppas.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:13 schreef Vanderdonk het volgende:
En het lijkt me ook niet meer dan redelijk om bij meer kinderen ook meer te betalen. Dan is voor iemand van 15 E 3,50 voor een kind en bv 5 euro voor twee toch netjes denk ik (en als de oppas ouder is bv E,050 per jaar meer, immers minimumloon stijgt met de jaren en ervaring mag meer kosten.)
Mijn uurloon (vakkenvullen in een supermarkt) bedroeg tien euro...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:33 schreef daeri het volgende:
3,50-5,00 euro vind ik redelijk veel hoor, als je gewoon in een winkel werkt krijg je minder...
Sorry Teigan, jij bent me te duurquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:25 schreef teigan het volgende:
Ik had het zelf met mijn oude oppasgezin dat ik 5 euro als starttarief kreeg, en daarbovenop 5 euro per uur.... Dit was voor 2 meisjes, van anderhalf en drieeneenhalf
En dat vond ik wel netjes, meestal was het maar een paar uurtjes, dus dat viel wel mee...
Btw, ik weet niet of hier nog fokkers met kids in Groningen stad wonen, maar ik zoek nog weer een oppasgezin voor zo af en toe......
10 euro als 15 jarige? Dan deed je het goed. Bij Laurus is het standaardloon voor 15 jarigen zo'n 3 euro per uur.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:25 schreef ChrisJX het volgende:
Ik verdiende een jaar of zes geleden meestal 5 gulden per uur. Dan kom je tegenwoordig wrs ergens tussen de 3 en 4 euro uit. 3,50 is voor een 17/18-jarige (ik was toen 15/16) een mooi bedrag.
Ik heb ook wel eens gelezen dat het redelijk is om bij één (slapend) kind minder te geven, dan wanneer iemand midden op de dag drie (wakkere) kinderen moet gaan bezig houden.
[..]
Mijn uurloon (vakkenvullen in een supermarkt) bedroeg tien euro...Voor 5 euro ga ik echt niet werken
![]()
Dan heb ik me niet goed uitgedrukt, dat was als twintigjarigequote:Op maandag 25 oktober 2004 21:46 schreef koei het volgende:
10 euro als 15 jarige? Dan deed je het goed. Bij Laurus is het standaardloon voor 15 jarigen zo'n 3 euro per uur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |