abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22790805
Ik heb vandaag weer mijn oren moeten uitspuiten, de derde keer al in een paar jaar tijd.

Nu heb ik vandaag maar meteen aan de doc gevraagd waarom dat ik mijn oren steeds moet laten uitspuiten, ze zij dat mijn oren steeds verstopt raken omdat bij de eerste keer dat je je oren uitspuiten je je haartjes in je oren de andere kant op duwt, dit hersteld zich wel weer, maar als je ze daarna nog een keer uitspuit dan herstellen ze zich niet meer. Wat er dus bij mij is gebeurd Natuurlijk produceert de ene ook meer oorsmeer als de andere.

Deze haartjes zijn ervoor om je oorsmeer naar buiten te werken.

Naja :'(

Maar ik vroeg me nu af of dit niet schadelijk is om steeds mijn oren te laten uitspuiten? Vergeten aan de doc te vragen
BlaBlaBla
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:18:47 #2
64749 Jesuz
Jesuz networks inc.
pi_22790886
Wat een kwakzalver...
Jesuz style
pi_22790909
Ik heb 1x mn oren laten uitspuiten, en die dag hoorde ik alles 200x gevoeliger. Echt heel wazig. Ik hoorde dat iemand een paar kamers verderop in zn thee zat te roeren ofzo..

Anyhow, dat gevoelige is nu weg en ik hoor weer normaal. De reden dat bij mij uitgespoten werd, was omdat mn oor dicht bleef zitten als ik em dicht drukte.. zeg maar. Alleen is mij ook niet duidelijk of het schadelijk is. Misschien voor die haartjes
pi_22790952
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:18 schreef Jesuz het volgende:
Wat een kwakzalver...
Onderbouw je mening eens.
BlaBlaBla
pi_22791047
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:13 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik heb vandaag weer mijn oren moeten uitspuiten, de derde keer al in een paar jaar tijd.

Nu heb ik vandaag maar meteen aan de doc gevraagd waarom dat ik mijn oren steeds moet laten uitspuiten, ze zij dat mijn oren steeds verstopt raken omdat bij de eerste keer dat je je oren uitspuiten je je haartjes in je oren de andere kant op duwt, dit hersteld zich wel weer, maar als je ze daarna nog een keer uitspuit dan herstellen ze zich niet meer. Wat er dus bij mij is gebeurd Natuurlijk produceert de ene ook meer oorsmeer als de andere.

Naja

Maar ik vroeg me nu af of dit niet schadelijk is om steeds mijn oren te laten uitspuiten? Vergeten aan de doc te vragen
werd dat met een mega spuit en warm water gedaan?Zo werd dat bij mn vriend nl gedaan.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:29:37 #6
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_22791080
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:27 schreef Mamayoke het volgende:

[..]

werd dat met een mega spuit en warm water gedaan?
...
Zou me niet verbazen. Dat is wel gebruikelijk namelijk.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_22791156
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:29 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Zou me niet verbazen. Dat is wel gebruikelijk namelijk.
ow ok,had het tot voor kort nog nooit gezien.Misschien zijn er andere manieren
pi_22791255
Ja word met een grote spuit, en warm water gedaan.
BlaBlaBla
pi_22791460
Ik gebruik Audispray om m'n oren schoon te houden, volgens mij werkt het wel. Toch vraag ik me af of het de kans op oorontstekingen of beschadigingen niet vergroot; de aptoheek zegt in ieder geval van niet...
pi_22791488
Gewoon je oren schoonhouden met wattenstaafjes .
Of is dat ook niet correct?
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:51:01 #11
24324 imriyr
GAAAAAAAAAAAAAAAAS!
pi_22791521
VOlgens mij kan het geen kwaad. Een paar jaar geleden moest het bij mij ook 2x per jaar gebeuren. Ik heb toen ik laatst bij de huisarts was het voor de zekerheid nog laten corrigeren, maar alles was helemaal schoon.
Aan/Uit Fokker - Meer uit dan aan de laatste tijd..
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:51:18 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_22791526
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:49 schreef blieblie het volgende:
Gewoon je oren schoonhouden met wattenstaafjes .
Of is dat ook niet correct?
Nee dat moet je nu juist nooit doen, dan duw je de prut juist meer naarbinnen.
pi_22791542
Het schijnt ook erg slecht te zijn als je met wattenstokjes je oren schoonmaakt.
Hiermee duw je nl. het meeste oorsmeer weer terug je oor in , waardoor dat op den duur een propje veroozaakt die alleen verwijderd kan worden dmv. uitspuiten.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:53:11 #14
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_22791559
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:19 schreef bbrother het volgende:
Ik heb 1x mn oren laten uitspuiten, en die dag hoorde ik alles 200x gevoeliger. Echt heel wazig. Ik hoorde dat iemand een paar kamers verderop in zn thee zat te roeren ofzo..

Anyhow, dat gevoelige is nu weg en ik hoor weer normaal. De reden dat bij mij uitgespoten werd, was omdat mn oor dicht bleef zitten als ik em dicht drukte.. zeg maar. Alleen is mij ook niet duidelijk of het schadelijk is. Misschien voor die haartjes
Dat had ik ook. Had een hele tijd een piep in mijn oren, was net naar concerten geweest en dacht dat het daar van kwam. Maar soms klapte hij ook dicht, dus toch maar naar de huisarts. Ik wist niet wat me overkwam. Alles hoorde ik. Het kraken van een papiertje klonk alsof iemand zijn gitaarplug uit de versterker trok terwijl die nog aan stond. Maar gelukkig was de piep uit mijn oren verdwenen.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_22791839
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:52 schreef Xanthe het volgende:
Het schijnt ook erg slecht te zijn als je met wattenstokjes je oren schoonmaakt.
Hiermee duw je nl. het meeste oorsmeer weer terug je oor in , waardoor dat op den duur een propje veroozaakt die alleen verwijderd kan worden dmv. uitspuiten.
Ik gebruik dagelijks wattenstaafjes om m'n oren mee schoon te maken.
Mensen met gele troep in hun oren
amokaapjeeh O+
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:50:59 #16
12091 Sjaakman
pi_22794722
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

Nee dat moet je nu juist nooit doen, dan duw je de prut juist meer naarbinnen.
Als je het niet goed doet wel ja...
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 14:07:17 #17
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_22795061
Elke arts zal je vertellen dat gepeur met wattenstaafjes uit den boze is. Mja, zelf weten.
pi_22797589
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:07 schreef Aventura het volgende:
Elke arts zal je vertellen dat gepeur met wattenstaafjes uit den boze is. Mja, zelf weten.
Da's om al die stakkers die het niet kunnen tegen zichzelf in bescherming te nemen.
Ladies, form a line to my left for makeouts. Dudes, form a line to my right for high-fives.
I envision a future where the brains of briliant men can be kept alive in the bodies of dumb people.
pi_22798178
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:07 schreef Aventura het volgende:
Er is een speciale spray om je oren te reinigen op de markt gekomen. Ik weet alleen de naam niet.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 17:43:05 #20
12091 Sjaakman
pi_22799891
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 16:21 schreef schatje het volgende:

[..]

Er is een speciale spray om je oren te reinigen op de markt gekomen. Ik weet alleen de naam niet.
Dit misschien...?
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:48 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik gebruik Audispray om m'n oren schoon te houden, volgens mij werkt het wel. Toch vraag ik me af of het de kans op oorontstekingen of beschadigingen niet vergroot; de aptoheek zegt in ieder geval van niet...
pi_22799936
Toen ik een jaar of zestien was zaten mijn oren om de 1 of andere mysterieuze reden om de haverklap dicht. Ik kreeg toen als tip van de huisarts om er af en toe slaolie in te gieten en dat effe te laten weken (op je zij blijven liggen dan dus , soms ging het oor daardoor inderdaad weer open, soms was het dan alvast een beetje 'losgeweekt' voor als het toch uitgespoten moest worden.

Op onverklaarbare wijze ging dit kwaaltje na een jaar weer over, en heb ik ze daarna nooit meer hoeven laten uitspuiten.
pi_22800138
is dat nou lekker oren uitspuiten, hoe gaat dat dan komt er dan allemaal troep uit?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:02:19 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_22800240
Het is niet vervelend, het maakt alleen een hoop herrie in je oor. Je moet gaan zitten, krijgt een handdoek om, bakje onder je oor, dokter vult grote metalen spuit met warm water, spuit het met kracht in je oor, water plus troep komt je oor uit en valt in het bakje, paar keer herhalen, klaar

En dan hoor je alles weer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_22800996
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:13 schreef Soldier2000 het volgende:

Naja

Doet dat pijn?
pi_22801051
Misschien heb je hier wat aan:

mn oren gaan achteruit :-((
pi_22802617
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 18:42 schreef kevaro het volgende:

[..]

Doet dat pijn?
ja heel erg.
pi_22802618
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 17:43 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Dit misschien...?
[..]
Juist.

Helemaal overheen gelezen .
pi_22803533
ik ga 2 keer per jaar naar de kno arts.
Die spuit het niet uit maar zuigt het uit met een soort minstofzuigertje
Werkt perfect en niet schadelijk
Gewoon om een doorverwijzing van je huisarts vragen (je moet er wel last van hebben een paar x per jaar anders krijg je waarschijnlijk geen doorverwijzing)
pi_22824221
Maar goed, 26 reacties en ik ben nog niets wijzer.

Weet niemand het?
BlaBlaBla
pi_22824444
Het is gelul voor zover ik weet, de reden dat bij sommige mensen meer oorsmeer achterblijft is de vorm van de gehoorgang. Wanneer die bochtig is, kan het oorsmeer niet op natuurlijke wijze uit je oor en moeten ze dus na een tijdje uitgespoten worden.
pi_22824492
Als je het niet laat uitspuiten en het oorsmeer zich gaat ophopen, heb je een grotere kans op een oorontsteking en komt alsnog alles eruit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')