Dat het vingertje daadwerkelijk naar het publiek was, maakt het alleen maar mooier wmbquote:Op maandag 28 februari 2005 14:56 schreef zjroentje het volgende:
Over "het vingertje"
[..]Hoe geloofwaardig
Echter even de tijd nemen spelers van een ander team zomaar uit gaan schelden dat is volkomen debiel.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:07 schreef Kluupkluup het volgende:
Door zulke opmerkingen in de media legt hij natuurlijk wel een zekere (gezonde?) druk op zijn spelers om te presteren. En hij laat zien wie de baas is. Ik denk dat dat voor een club als Chelsea niet eens zo slecht is.
Als je nagaat dat een supporter een hele dikke vette boete + jarenlang stadion verbod krijgt als-ie iets terug doet is het ronduit laf wat Mourinho deedquote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:33 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat het vingertje daadwerkelijk naar het publiek was, maakt het alleen maar mooier wmb
Die supporters zullen hem wel stijf gescholden hebben. Niets mis mee hoor, maar dan vind ik het prachtig dat hij ze zo terugpakt. (Dit geldt overigens niet alleen met betrekking tot Mourinho hoor, de acties van N Kufo en zelfs Kalou vond ik in essentie prachtig, dat hoort wmb bij het spel met de supporters.)quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:35 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je nagaat dat een supporter een hele dikke vette boete + jarenlang stadion verbod krijgt als-ie iets terug doet is het ronduit laf wat Mourinho deed
Spelers zijn wat jonger en onvolwassener/onnadenkender. Supporters die zijn daar ultra fanatiek hun team aan te moedigen. Een trainer heeft ook een veel meer representatieve rol. Als HIJ - een volwassen man met duidelijke verantwoordelijkheden - op een dergelijk manier supporters van een tegenstander gaat provoceren en zelfs spelers van een ander team uit gaat lopen schelden dan heb je ze niet op een rijtje ...quote:Op dinsdag 1 maart 2005 15:12 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Die supporters zullen hem wel stijf gescholden hebben. Niets mis mee hoor, maar dan vind ik het prachtig dat hij ze zo terugpakt. (Dit geldt overigens niet alleen met betrekking tot Mourinho hoor, de acties van N Kufo en zelfs Kalou vond ik in essentie prachtig, dat hoort wmb bij het spel met de supporters.)
Ik stel voorop dat het uitschelden van spelers niet normaal is, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Spelers zijn wat jonger en onvolwassener/onnadenkender. Supporters die zijn daar ultra fanatiek hun team aan te moedigen. Een trainer heeft ook een veel meer representatieve rol. Als HIJ - een volwassen man met duidelijke verantwoordelijkheden - op een dergelijk manier supporters van een tegenstander gaat provoceren en zelfs spelers van een ander team uit gaat lopen schelden dan heb je ze niet op een rijtje ...
Hetis niet alleen de leeftijd maarde fundamenteel verschillende rol die een trainer heeft in vergelijking met een speler. Een trainer heeft een veel verantwoordelijke rol - is de belangrijkste woordvoerder van een club - is "meneer" de trainer - hij is "de baas" van het zootje.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:38 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik stel voorop dat het uitschelden van spelers niet normaal is, daar heb je gelijk in.
Dus spelers en supporters mogen het wel, maar een trainer niet? Ik zie niet in waarom een N Kufo of een Kalou nou onvolwassener zou zijn dan een trainer. Puur omdat de een bijna dertig en de andere een jaartje of 10 ouder is? Allemaal volwassenen met wat mij betreft dezelfde verantwoordelijkheden. Dus in dit geval zou je ze allemaal over een kam moeten scheren.
Supportersgroepen mogen elkaar provoceren maar het is belachelijk als trainers dat doen. Van een speler die al jaren onderdeel is van een team en als kleine jongen al fan was en zoiets vervolgens doet in een derby kan ik me nog iets voorstellen. Maar van iemand die pas een half jaartje trainer is bij een cluppie mag je toch wat meer zelfbeheersing verwachten. De politie, overheid etc willen zo veel mogelijk "rust" in het stadion en als dan gaat "de baas" van een van de teams zich als een idioot gedragen door de supporters van de tegenpartij uit te dagen.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:38 schreef aldostuta het volgende:
De discussie zou moeten gaan over of het provoceren van de tegenstander uberhaupt zou moeten mogen. Wat mij betreft dus wel
BEK HOUDEN POPOLON!!!quote:
Ik moest er toch om lachen.quote:
Weet je wie er pas deugen?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 18:56 schreef Doc het volgende:
En je hebt het al gezegd: die deugen niet.
Volgens mij valt dat verschil wel mee. De hele discussie gaat nu immers over de persoon Mourinho; de club Chelsea blijft volledig buiten schot. Mourinho wordt dus als persoon gezien en niet als vertegenwoordiger of woordvoerder van de club.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:14 schreef Doc het volgende:
[..]
Hetis niet alleen de leeftijd maarde fundamenteel verschillende rol die een trainer heeft in vergelijking met een speler. Een trainer heeft een veel verantwoordelijke rol - is de belangrijkste woordvoerder van een club - is "meneer" de trainer - hij is "de baas" van het zootje.
Als een baas uit z'n dak gaat is dat duidelijk heel anders dan wanneer een "ondergeschikte" dat doet.
[..]
Dit heeft niets met de club te maken. Hij werd stijf gescholden en provoceert terug met dat vingertje (het hieruit volgende kip en ei verhaal laat ik maar achterwege). Puur iets tussen Liverpool supporters en Mourinho imo. Dus dat half jaar maakt dan ook niets uit. Dat er geen rust is in de stadions, is net zoveel de schuld van de scheldende supporters als van Mourinho met zijn vingertje.quote:Supportersgroepen mogen elkaar provoceren maar het is belachelijk als trainers dat doen. Van een speler die al jaren onderdeel is van een team en als kleine jongen al fan was en zoiets vervolgens doet in een derby kan ik me nog iets voorstellen. Maar van iemand die pas een half jaartje trainer is bij een cluppie mag je toch wat meer zelfbeheersing verwachten. De politie, overheid etc willen zo veel mogelijk "rust" in het stadion en als dan gaat "de baas" van een van de teams zich als een idioot gedragen door de supporters van de tegenpartij uit te dagen.
He gaat dan ook niet om de club CFC maar wel om de rol die Mourinho heeft. Die is duidelijk anders dan die van een speler. Meer verantwoordelijkheid bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:59 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat verschil wel mee. De hele discussie gaat nu immers over de persoon Mourinho; de club Chelsea blijft volledig buiten schot. Mourinho wordt dus als persoon gezien en niet als vertegenwoordiger of woordvoerder van de club.
[..]
Dit heeft niets met de club te maken. Hij werd stijf gescholden en provoceert terug met dat vingertje (het hieruit volgende kip en ei verhaal laat ik maar achterwege). Puur iets tussen Liverpool supporters en Mourinho imo. Dus dat half jaar maakt dan ook niets uit. Dat er geen rust is in de stadions, is net zoveel de schuld van de scheldende supporters als van Mourinho met zijn vingertje.
Met betrekking tot voetbalprestaties heeft een trainer meer verantwoordelijkheid dan een speler. Maar dat heeft hier volgens mij weinig mee te maken. Dat blijkt ook wel uit de reacties op dit incident: het is allemaal op Mourinho persoonlijk gericht en wordt niet gerelateerd aan de club Chelsea.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:15 schreef Doc het volgende:
[..]
He gaat dan ook niet om de club CFC maar wel om de rol die Mourinho heeft. Die is duidelijk anders dan die van een speler. Meer verantwoordelijkheid bijvoorbeeld.
Dit gaat op als zijn prestaties zouden verminderen als gevolg van de provocaties. Ik heb bij Mourinho het gevoel dat eerder het omgekeerde het geval is.....quote:Een trainer als Mourinho die op het hoogste niveau wil presteren doet er goed aan zich niet te laten provoceren door het publiek. Van iemand op dat niveau verwacht je echt meer zelfbeheersing en dat-ie zich minder aantrekt vanwat het publiek zegt ...
Als een speler dat zou doen zou het ook alleszins dom zijn en het gaat ook niet om CFC heb ik al uitgelegd - hetgaat om de rol van een trainer: als gezicht van een club. Het persoon dat "het gezicht" van de club is zou zich waardiger en minder provocerend moeten gedragen en niet zo kinderachtig. Evenzo goed als het gekibbel tussen Wanker en Rednose als belachelijk ervaren wordt.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:33 schreef aldostuta het volgende:
Met betrekking tot voetbalprestaties heeft een trainer meer verantwoordelijkheid dan een speler. Maar dat heeft hier volgens mij weinig mee te maken. Dat blijkt ook wel uit de reacties op dit incident: het is allemaal op Mourinho persoonlijk gericht en wordt niet gerelateerd aan de club Chelsea.
Alsof hij beter zou gaan presteren als hij publiek zou provoceren ...quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:33 schreef aldostuta het volgende:
Dit gaat op als zijn prestaties zouden verminderen als gevolg van de provocaties. Ik heb bij Mourinho het gevoel dat eerder het omgekeerde het geval is.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |