abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25311134
quote:
Op maandag 28 februari 2005 14:56 schreef zjroentje het volgende:

Over "het vingertje"
[..]

Hoe geloofwaardig
Dat het vingertje daadwerkelijk naar het publiek was, maakt het alleen maar mooier wmb
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 maart 2005 @ 13:29:10 #102
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25311942
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 12:07 schreef Kluupkluup het volgende:
Door zulke opmerkingen in de media legt hij natuurlijk wel een zekere (gezonde?) druk op zijn spelers om te presteren. En hij laat zien wie de baas is. Ik denk dat dat voor een club als Chelsea niet eens zo slecht is.
Echter even de tijd nemen spelers van een ander team zomaar uit gaan schelden dat is volkomen debiel.

Iemand schreef elders "In all honesty if he died today I'd probably giggle." Maak daar maar "laugh out loud" van...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_25312001
Was juist mooi om te zien die vinger.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 maart 2005 @ 13:35:12 #104
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25312036
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 12:33 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Dat het vingertje daadwerkelijk naar het publiek was, maakt het alleen maar mooier wmb
Als je nagaat dat een supporter een hele dikke vette boete + jarenlang stadion verbod krijgt als-ie iets terug doet is het ronduit laf wat Mourinho deed
  dinsdag 1 maart 2005 @ 14:20:15 #105
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25312733
Wat een flapdrol dit. Ik hoop dat Barcelona met 7-0 wint.
pi_25313518
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:35 schreef Doc het volgende:

[..]

Als je nagaat dat een supporter een hele dikke vette boete + jarenlang stadion verbod krijgt als-ie iets terug doet is het ronduit laf wat Mourinho deed
Die supporters zullen hem wel stijf gescholden hebben. Niets mis mee hoor, maar dan vind ik het prachtig dat hij ze zo terugpakt. (Dit geldt overigens niet alleen met betrekking tot Mourinho hoor, de acties van N Kufo en zelfs Kalou vond ik in essentie prachtig, dat hoort wmb bij het spel met de supporters.)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 maart 2005 @ 16:05:35 #107
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25314385
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 15:12 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Die supporters zullen hem wel stijf gescholden hebben. Niets mis mee hoor, maar dan vind ik het prachtig dat hij ze zo terugpakt. (Dit geldt overigens niet alleen met betrekking tot Mourinho hoor, de acties van N Kufo en zelfs Kalou vond ik in essentie prachtig, dat hoort wmb bij het spel met de supporters.)
Spelers zijn wat jonger en onvolwassener/onnadenkender. Supporters die zijn daar ultra fanatiek hun team aan te moedigen. Een trainer heeft ook een veel meer representatieve rol. Als HIJ - een volwassen man met duidelijke verantwoordelijkheden - op een dergelijk manier supporters van een tegenstander gaat provoceren en zelfs spelers van een ander team uit gaat lopen schelden dan heb je ze niet op een rijtje ...
pi_25314789
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 16:05 schreef Doc het volgende:

[..]

Spelers zijn wat jonger en onvolwassener/onnadenkender. Supporters die zijn daar ultra fanatiek hun team aan te moedigen. Een trainer heeft ook een veel meer representatieve rol. Als HIJ - een volwassen man met duidelijke verantwoordelijkheden - op een dergelijk manier supporters van een tegenstander gaat provoceren en zelfs spelers van een ander team uit gaat lopen schelden dan heb je ze niet op een rijtje ...
Ik stel voorop dat het uitschelden van spelers niet normaal is, daar heb je gelijk in.

Dus spelers en supporters mogen het wel, maar een trainer niet? Ik zie niet in waarom een N Kufo of een Kalou nou onvolwassener zou zijn dan een trainer. Puur omdat de een bijna dertig en de andere een jaartje of 10 ouder is? Allemaal volwassenen met wat mij betreft dezelfde verantwoordelijkheden. Dus in dit geval zou je ze allemaal over een kam moeten scheren.

De discussie zou moeten gaan over of het provoceren van de tegenstander uberhaupt zou moeten mogen. Wat mij betreft dus wel
pi_25314796
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 maart 2005 @ 17:14:22 #110
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25315180
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 16:38 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Ik stel voorop dat het uitschelden van spelers niet normaal is, daar heb je gelijk in.

Dus spelers en supporters mogen het wel, maar een trainer niet? Ik zie niet in waarom een N Kufo of een Kalou nou onvolwassener zou zijn dan een trainer. Puur omdat de een bijna dertig en de andere een jaartje of 10 ouder is? Allemaal volwassenen met wat mij betreft dezelfde verantwoordelijkheden. Dus in dit geval zou je ze allemaal over een kam moeten scheren.
Hetis niet alleen de leeftijd maarde fundamenteel verschillende rol die een trainer heeft in vergelijking met een speler. Een trainer heeft een veel verantwoordelijke rol - is de belangrijkste woordvoerder van een club - is "meneer" de trainer - hij is "de baas" van het zootje.

Als een baas uit z'n dak gaat is dat duidelijk heel anders dan wanneer een "ondergeschikte" dat doet.
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 16:38 schreef aldostuta het volgende:
De discussie zou moeten gaan over of het provoceren van de tegenstander uberhaupt zou moeten mogen. Wat mij betreft dus wel
Supportersgroepen mogen elkaar provoceren maar het is belachelijk als trainers dat doen. Van een speler die al jaren onderdeel is van een team en als kleine jongen al fan was en zoiets vervolgens doet in een derby kan ik me nog iets voorstellen. Maar van iemand die pas een half jaartje trainer is bij een cluppie mag je toch wat meer zelfbeheersing verwachten. De politie, overheid etc willen zo veel mogelijk "rust" in het stadion en als dan gaat "de baas" van een van de teams zich als een idioot gedragen door de supporters van de tegenpartij uit te dagen.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:29:31 #111
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25315323
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 maart 2005 @ 18:56:29 #112
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25316617
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:29 schreef popolon het volgende:
[afbeelding]
BEK HOUDEN POPOLON!!!

Kan ook. In plaats van zo'n stom vingertje.

Mourinho is een gewoon een stomme kut-Portugees. En je hebt het al gezegd: die deugen niet.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 19:03:59 #113
30919 mitt
Michael Corleone
pi_25316707
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:29 schreef popolon het volgende:
[afbeelding]
Ik moest er toch om lachen.

maar wat een rat
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  dinsdag 1 maart 2005 @ 19:14:06 #115
95275 Djekko
Wat nou ondertitel
pi_25316885
Prachtige trainer vind ik het af en toe Maar hij heeft ook wel eens van die acties waarvan ik denk 'Jezus, waar slaat dit op?'

Zoiets als dat vingertje vind ik toch kei leuk om te zien, vooral de ontkenning achteraf Over het algemeen vind ik hem toch wel wat hebben

Trouwens, jouw column MM Het had zomaar echt kunnen zijn
Amsterdam had het, Eindhoven heeft het en Rotterdam heeft geen flauw benul waar het over gaat
pi_25317047
Mja, lekker boeiend of hij 'fuck off' zegt, ik vind het eerder kinderachtig om daar een probleem van te maken. Het komt dan ook niet van die speler af.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25324072
Hij gebruikt gewoon het conflict-model van JC iets te vaak.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25324377
wel opvallend is dat mourinho de laatste tijd bij zo'n beetje alles betrokken is.. hij heeft wel heel veel media aandacht nodig zeg..
pi_25324413
Die aandacht wordt iniedergeval niet gegeven aan zijn spelers.

Volgende week wint hij gewoon met 1-0 van Barca overigens
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 2 maart 2005 @ 09:56:56 #120
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25327827
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 18:56 schreef Doc het volgende:
En je hebt het al gezegd: die deugen niet.
Weet je wie er pas deugen?
-
pi_25328917
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:14 schreef Doc het volgende:

[..]

Hetis niet alleen de leeftijd maarde fundamenteel verschillende rol die een trainer heeft in vergelijking met een speler. Een trainer heeft een veel verantwoordelijke rol - is de belangrijkste woordvoerder van een club - is "meneer" de trainer - hij is "de baas" van het zootje.

Als een baas uit z'n dak gaat is dat duidelijk heel anders dan wanneer een "ondergeschikte" dat doet.
[..]
Volgens mij valt dat verschil wel mee. De hele discussie gaat nu immers over de persoon Mourinho; de club Chelsea blijft volledig buiten schot. Mourinho wordt dus als persoon gezien en niet als vertegenwoordiger of woordvoerder van de club.
quote:
Supportersgroepen mogen elkaar provoceren maar het is belachelijk als trainers dat doen. Van een speler die al jaren onderdeel is van een team en als kleine jongen al fan was en zoiets vervolgens doet in een derby kan ik me nog iets voorstellen. Maar van iemand die pas een half jaartje trainer is bij een cluppie mag je toch wat meer zelfbeheersing verwachten. De politie, overheid etc willen zo veel mogelijk "rust" in het stadion en als dan gaat "de baas" van een van de teams zich als een idioot gedragen door de supporters van de tegenpartij uit te dagen.
Dit heeft niets met de club te maken. Hij werd stijf gescholden en provoceert terug met dat vingertje (het hieruit volgende kip en ei verhaal laat ik maar achterwege). Puur iets tussen Liverpool supporters en Mourinho imo. Dus dat half jaar maakt dan ook niets uit. Dat er geen rust is in de stadions, is net zoveel de schuld van de scheldende supporters als van Mourinho met zijn vingertje.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 maart 2005 @ 11:15:06 #122
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25329224
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 10:59 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat verschil wel mee. De hele discussie gaat nu immers over de persoon Mourinho; de club Chelsea blijft volledig buiten schot. Mourinho wordt dus als persoon gezien en niet als vertegenwoordiger of woordvoerder van de club.
[..]

Dit heeft niets met de club te maken. Hij werd stijf gescholden en provoceert terug met dat vingertje (het hieruit volgende kip en ei verhaal laat ik maar achterwege). Puur iets tussen Liverpool supporters en Mourinho imo. Dus dat half jaar maakt dan ook niets uit. Dat er geen rust is in de stadions, is net zoveel de schuld van de scheldende supporters als van Mourinho met zijn vingertje.
He gaat dan ook niet om de club CFC maar wel om de rol die Mourinho heeft. Die is duidelijk anders dan die van een speler. Meer verantwoordelijkheid bijvoorbeeld.

Een trainer als Mourinho die op het hoogste niveau wil presteren doet er goed aan zich niet te laten provoceren door het publiek. Van iemand op dat niveau verwacht je echt meer zelfbeheersing en dat-ie zich minder aantrekt vanwat het publiek zegt ...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 maart 2005 @ 11:17:15 #123
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25329264
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:56 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Weet je wie er pas deugen?
pi_25332841
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 11:15 schreef Doc het volgende:

[..]

He gaat dan ook niet om de club CFC maar wel om de rol die Mourinho heeft. Die is duidelijk anders dan die van een speler. Meer verantwoordelijkheid bijvoorbeeld.
Met betrekking tot voetbalprestaties heeft een trainer meer verantwoordelijkheid dan een speler. Maar dat heeft hier volgens mij weinig mee te maken. Dat blijkt ook wel uit de reacties op dit incident: het is allemaal op Mourinho persoonlijk gericht en wordt niet gerelateerd aan de club Chelsea.
quote:
Een trainer als Mourinho die op het hoogste niveau wil presteren doet er goed aan zich niet te laten provoceren door het publiek. Van iemand op dat niveau verwacht je echt meer zelfbeheersing en dat-ie zich minder aantrekt vanwat het publiek zegt ...
Dit gaat op als zijn prestaties zouden verminderen als gevolg van de provocaties. Ik heb bij Mourinho het gevoel dat eerder het omgekeerde het geval is.....
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 maart 2005 @ 17:07:20 #125
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25333646
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:33 schreef aldostuta het volgende:

Met betrekking tot voetbalprestaties heeft een trainer meer verantwoordelijkheid dan een speler. Maar dat heeft hier volgens mij weinig mee te maken. Dat blijkt ook wel uit de reacties op dit incident: het is allemaal op Mourinho persoonlijk gericht en wordt niet gerelateerd aan de club Chelsea.
Als een speler dat zou doen zou het ook alleszins dom zijn en het gaat ook niet om CFC heb ik al uitgelegd - hetgaat om de rol van een trainer: als gezicht van een club. Het persoon dat "het gezicht" van de club is zou zich waardiger en minder provocerend moeten gedragen en niet zo kinderachtig. Evenzo goed als het gekibbel tussen Wanker en Rednose als belachelijk ervaren wordt.

Maar nogmaals: dommer dan dat vingertje is het uitschelden van spelers van een ander team. Zoals iemand elders daarover zegt "Well if that had happened in the confines of the pub, the portugese knob would now be eating and sucking Abramovich through a straw."
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:33 schreef aldostuta het volgende:
Dit gaat op als zijn prestaties zouden verminderen als gevolg van de provocaties. Ik heb bij Mourinho het gevoel dat eerder het omgekeerde het geval is.....
Alsof hij beter zou gaan presteren als hij publiek zou provoceren ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')