abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22775381

José Mário Santos Mourinho Félix;
geboren op 26 januari 1963 te Sétubal, Portugal;

Won in twee jaar tijd als hoofdtrainer de UEFAcup, de Portugese landstitel en de Champions League met FC Porto en is de huidige trainer van Chelsea, wellicht de meest koopkrachtige club van de wereld. Chelsea probeert de laatste stap te maken naar de absolute top van Engeland en Europa en Mourinho moet daar voor zorgen.
Voorlopig doet Chelsea het aardig (afgelopen weekend werd voor het eerst verloren onder de nieuwe coach) en is de 'hand van Mourinho' al redelijk zichtbaar: heel vaak 1-0. De nul is heilig voor Mourinho, zie het spel van Porto in de CL van vorig jaar.

een stukje uit het AD:
quote:
José Mourinho is met zijn 41 jaar twee jaar jonger dan Louis van Gaal, toen hij in 1995 met het jeugdige Ajax de Champions League won. ...
De Portugees kwam als voetballer uit voor Sesimbra in de tweede divisie. Hij was op z'n 23ste slim genoeg om te weten dat hij nooit een hoger niveau zou halen, hij stopte en ging trainerscursussen volgen. Om zijn groeiende honger naar kennis te stillen, besloot hij boeken te lezen in andere talen dan het Portugees. Zo bekwaamde de jonge student aan de Sportuniversiteit in Lissabon zich in het Engels, Frans, Spaans, Italiaans en een beetje Duits. ...
Mourinho laat niet na geregeld zijn mentoren Bobby Robson en Louis van Gaal te noemen. De Portugees heeft veel aan hen te danken. Dankzij Robson kwam hij in 1994 terecht bij Sporting Lissabon. Als assistent-trainer van Estrela Amadora maakte hij geen indruk, maar als vertaler kon hij bij Sporting aan de slag. Robson raakte al snel onder de indruk van de voetbalkennis van zijn tolk en zette hem steeds vaker in als assistent. Mourinho deed de analyses van de tegenstanders en bleek een uitstekend oog voor de details te hebben. Na Sporting nam Robson hem mee naar Porto en Barcelona.
Ze vormden tijdens persconferenties een komisch duo. Robson als de vriendelijke opa die vaak zijn glimlach gebruikte als wapen tegen de kritiek en naast hem de coole Mourinho met een pokergezicht dat geen enkele emotie verried. ,,José vertelde me precies wat de spelers zeiden als ze dachten dat ik het niet zou verstaan'', verklaarde Robson eens. In Barcelona wist iedere journalist dat je bij Mourinho extra informatie kon halen.
In zijn biografie zegt de trainer van Porto Chelsea dat Robson en Van Gaal complementair waren aan elkaar. ,,Bobby is niet geïnteresseerd in studie en systemen of in de planning van de training. Hij is een praktijkman die leeft van het directe contact met de spelers. Ik hield van zijn aanvallende manier van denken. Daar besteedde hij de meeste tijd aan. Hij liet aan mij vaak de verdediging en het middenveld over.'' ....
,,Van Gaal had alle trainingen tot op de minuut uitgewerkt. Ik wist vantevoren precies wat we gingen doen. Elk detail kreeg aandacht. Daar hou ik van.'' Na de verrassende zege in de achtste finales op Manchester United verklaarde Mourinho dat zijn team exact wist wat te doen bij 0-0, 1-0, 1-1 of 2-1. Alle situaties waren vooraf doorgesproken. ....
Toen hij in 2002 als onbekende trainer bij Porto begon, ontvingen de spelers bij terugkomst van hun vakantie allemaal een persoonlijke brief. Welkom bij Porto, begon het epistel. Ik hoop dat je motivatie en ambitie hebt kunnen bijtanken. Vanaf nu is elke training, elke wedstrijd, elke minuut van je sociale leven gefocust op de wil om kampioen te willen zijn. Het is niet voldoende alleen speler van het eerste elftal te zijn. Ik wil alles van jullie. Jullie hebben alles van elkaar nodig. Wij zijn een TEAM.
Onder zijn brief zette hij zijn succesformule. Motivatie + Ambitie + Team + Geestdrift = SUCCES.
bron: http://www.ad.nl/artikelen/Sport/1085375869584.html

José is als een komeet omhoog geschoten in de voetballerij en hij is er niet minder arrogant door geworden. Hij lijkt als trainer misschien op Van Gaal, dat geldt nog het meeste tijdens persconferenties en interviews. Zo hekelt hij regelmatig de verdedigende speelstijl van de tegenstander, een uitspraak van deze of gene en de benadering van de pers, kortom, hij neemt nooit een blad voor de mond.

Het mooiste vond ik toen hij op de BBC verklaarde dat Frank Lampard een geweldige speler is,
"I think he was a very good player even before I was here."

Post hier alle opzienbarende quotes van en nieuws rondom deze flimsterachtige trainer.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 18:06:10 #2
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_22776058
quote:
When Spurs refused Chelsea to score against them, Mourinho slammed them for their negative play, saying 'they might as well have parked their team coach in front of goal'.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2004 @ 18:55:08 #3
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_22776994
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 17:28 schreef FritsVanEgters het volgende:

Post hier alle opzienbarende quotes van en nieuws rondom deze flimsterachtige trainer.
ow my god...
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_22777131
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 18:55 schreef just me het volgende:

[..]

ow my god...
Of gewoon wat je van hem vindt natuurlijk.
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2004 @ 19:25:06 #5
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_22777658
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 19:00 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

met die man zou ik onbeschaamd een beschuitje willen eten
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_22777676
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 19:00 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

een eikel
die ik maar 1x heb zien lachen
pi_22779256
Raarste actie was toch de chagerijnige aftocht na de CL overwinning
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_22779387
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 20:25 schreef numero_uno het volgende:
Raarste actie was toch de chagerijnige aftocht na de CL overwinning
Even daarvoor was zijn familie bedreigd.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 01:44:02 #9
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_22787444
Sir Chewinggum Rednose gaat dit jaar zware concurrentie krijgen van deze blaaskaak,wat een lul is het.

Het ligt altijd aan de tegenstanders of aan de scheids,ik schijt op dat soort mannetjes
NAAR HET ANDERE FORUM!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 oktober 2004 @ 02:44:56 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_22788344
geweldige trainer, was bijne nog aan de slag gegaan bij PSV
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_22796830
Mourinho heeft bij FC Porto geweldig werk geleverd, waar hij zeker de credits voor moet krijgen. Toen hij kwam zat Porto in een diep dal, het verhaal is verder bekend. Daarna is hij echter wel heel erg gaan zweven en gedraagt hij zich niet als de intellectuele persoon die hij eigenlijk is. Dat is jammer. Ricardo Carvalho heeft ook gezegd dat de Mourinho van Chelsea een heel andere is dan die van Porto.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_22796913
Hij heeft een heel kleine beetje grote eigendunk . Vreselijke vent... altijd de schuld van andere .
pi_22798011
Zo was hij dus niet altijd.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 16:20:30 #14
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_22798145
Ik zie nu pas eigenlijk de gelijkenissen met Van Gaal.

Man met visie, supergeorganiseerd, houdt van een strakke planning. Wint met een jonge groep de Uefacup en Champions League en verdient er een transfer naar een topclub mee waar hij wat arrogant overkomt. Precies Van Gaal, pakweg 7 jaar terug.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_22798377
Alleen spreekt Louis beroerder vreemde talen.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 oktober 2004 @ 16:44:48 #16
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_22798658
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 16:31 schreef methodmich het volgende:
Alleen spreekt Louis beroerder vreemde talen.
da's een open deur, Mourinho begon als tolk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_22798794
Yo me voi!
www.thuisuiteten.nl
pi_22798858
Lijkt me wel duidelijk waarom ik die gast niet kan uitstaan.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 oktober 2004 @ 19:00:37 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_22801324
Van Hanegem vond hem een arrogante kwast. Tong sluit zich daar bij aan.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_22801582
Het is pas een arrogante kwast als ie op z'n bek gaat
pi_22818211
quote:
Mourinho accuses Mutu of untruths
Chelsea days over, says Mutu

Chelsea boss Jose Mourinho has insisted troubled striker Adrian Mutu's claim the pair had a furious row over the Romanian's international duty is false.

Mutu has stated he "threatened Mourinho and I almost hit him", when the two reportedly clashed.

But Mourinho said: "It is simply not true what he is saying.

"It is not true that I forbade him to go. I saw him only twice when he came back from the Czech Republic. Perhaps he has nightmares about me."

However, the club versus country row is the least of Romania skipper Mutu's problems since he tested positive for a banned substance.

He admits his Chelsea career looks to be over, and Mourinho has made it clear that drugs of any kind, either recreational or performance enhancing, have no place in football.

Mourinho said: "We have to fight the use of drugs because we want the truth. True managers, clean players and good referees. We want it really clean.

"We have a responsibility to try to help and control this situation. When people think that top sports people are involved with social drugs, it sends a bad message to the world and our kids.

"I am always a defender of control and punishment."
BBC
pi_22818303
quote:
Mourinho delight at Robben return

Chelsea boss Jose Mourinho says the return of winger Arjen Robben is great news for his side ahead of their league game at home to Blackburn.

Mourinho said: "Robben is playing. It is important because he is top quality.

"The injury was gone two or three weeks ago but now the confidence is coming. His fitness condition is okay, he has been working hard and the boy is ready.

"For me and for Chelsea it is fantastic because he gives me more options. He is a top class player and is adaptable."
BBC
pi_22818323
Is dit een verkapt Chelsea FC topic?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_22819223
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 14:52 schreef zjroentje het volgende:
Is dit een verkapt Chelsea FC topic?
Nee, een verkapt Louis-van-Gaal-staat-aan-de-basis-van-alle-voetbalgrootheden-topic.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:39:42 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22819276
Je kan ook een Ron Jans topic openen, Frits.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')