Zij hebben een andere meningquote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:31 schreef Megumi het volgende:
Veel Turkse vrouwen accepteren pak slaag van echtgenoot
ANKARA - Ruim eenderde van de Turkse vrouwen vindt dat ze slaag verdienen als zij ruzie maken met hun man
Uit het onderzoek blijkt dat 39 procent van de vrouwen in Turkije vindt dat haar man gelijk heeft als hij haar slaat om ten minste één van de volgende redenen:
Maar toch blijf ik vanwege dit soort berichten nee zeggen.
Hallo Megumi,quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:31 schreef Megumi het volgende:
Veel Turkse vrouwen accepteren pak slaag van echtgenoot
Uitgegeven: 21 oktober 2004 13:33
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2004 14:03
ANKARA - Ruim eenderde van de Turkse vrouwen vindt dat ze slaag verdienen als zij ruzie maken met hun man, hem seks weigeren of het eten laten aanbranden. Dat is de uitkomst van een enquête die het Turkse persbureau Anatolië donderdag heeft gepubliceerd.
Uit het onderzoek blijkt dat 39 procent van de vrouwen in Turkije vindt dat haar man gelijk heeft als hij haar slaat om ten minste één van de volgende redenen: het eten laten verbranden, de mening van haar man betwisten, onnodig geld uitgeven, de kinderen verwaarlozen of weigeren seks met hem te hebben. Op het Turkse platteland is dat percentage 57.
De peiling is gehouden onder ruim 8000 getrouwde vrouwen door de Hacettepe Universiteit in Ankara, op kosten van de Europese Unie en de Turkse regering. De EU, waarvan Turkije lid wil worden, oefent druk uit op Ankara om de rechten van vrouwen beter te beschermen. Bron NU.nl
Het is een land wat altijd banden met Europa had en heeft. De oude grieken zaten er. De Romeinen. En zelfs Sinterklaas komt er van daan. Daarnaast zou dit land een brug kunnen vormen tussen het midden oosten en het westen. En tevens is dit land al jaren trouw lid van de NAVO. Kortom op basis van het bovenstaande lid worden van de EU. Maar toch blijf ik vanwege dit soort berichten nee zeggen.
Veel volwassenen zeggen anno 2004 ook nog steeds dat ze absoluut niet slechter zijn geworden van een pak rammel die zij vroeger in hun jeugd hebben gekregen hoor ...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:01 schreef Elgigante het volgende:
Als je wordt opgevoed met het idee dat slaan een opossing is voor een meningsverschil, conflict of zelfs al de kleinste irritatie dan is zo'n uitslag natuurlijk niet verassend.
de uitslag laat eens temeer zien hoe triest er tegen mensenrechten wordt aangekeken en waarom Turkije NIET bij de EU hoort.
Nee hoor, uit Turkije!!quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:03 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Hallo Megumi,
Sinterklaas komt uit Spanje; met een stoomboot!
groetjes,
vosss
Mijn gok is dat de vrouwen uit dit bericht die geslagen worden (1/3 vd Turkse vrouwen) dezelfde groep vrouwen zijn die het terecht vinden om geslagen te worden. Ik denk daarnaast dat dit een door de cultuur opgelegd patroon is (waar niet?).quote:Zeker eenderde van de Turkse vrouwen wordt slachtoffer van geweld binnen de eigen familie. Tot die conclusie komt Amnesty International in een net verschenen rapport over geweld tegen vrouwen in Turkije. De mensenrechtenorganisatie ziet weliswaar ook enkele lichtpuntjes, maar zeker als het gaat om bestraffing van dit geweld moet er nog heel veel gebeuren.
Mishandeling, moord of uitgelokte zelfmoord het zijn slechts enkele vormen van geweld waaraan relatief veel vrouwen in Turkije blootstaan. In het kader van haar onlangs gestarte wereldwijde campagne "Stop geweld tegen vrouwen", onderzocht Amnesty de situatie in Turkije.
Eermoord
Eenderde tot de helft van alle vrouwen in Turkije loopt volgens Amnesty-woordvoerder Ingrid Vledder dus het risico te worden uitgehuwelijkt, mishandeld, verkracht of zelfs vermoord. De zogeheten eremoorden, waarbij een meisje door eigen familieleden wordt gedood om de eer van de familie te redden, vormen slechts een deel van het probleem. Ter illustratie noemt het rapport twee jonge broers die hun eigen gescheiden zuster vermoorden omdat ze 's avonds te laat thuis kwam. Ze zagen dit zelf nadrukkelijk niet als een misdaad, maar als een dienst die ze de familie bewezen.
Een van de grootste problemen die Amnesty signaleert is de lakse houding van politie en justitie bij de bestraffing van het geweld tegen vrouwen.
Justitie in gebreke
Vrouwen durven vaak geen aangifte te doen, omdat de politie ze niet serieus neemt, of omdat justitie de zaak amper onderzoekt. Verkrachters krijgen bovendien in veel gevallen opschorting of vermindering van hun straf als ze beloven met het slachtoffer te trouwen. Er ligt weliswaar een wetsvoorstel voor goedkeuring bij het parlement dat strafvermindering voor verkrachters en plegers van eremoord onmogelijk moet maken, maar er is meer nodig.
Amnesty adviseert om politie en justitie te trainen en te leren hoe ze met deze praktijken om moeten gaan. Bovendien zou de centrale overheid er beter op moeten toezien dat de bestaande wetten ook worden nageleefd en toegepast. Alleen door dit soort misdaden echt te bestraffen, geef je een duidelijk signaal af en bereik je op de lange termijn de noodzakelijke cultuuromslag bij de bevolking, benadrukt Vledder.
Overheid
Amnesty pleit overigens ook voor versterking van NGO's die opkomen voor het lot van vrouwen of bescherming bieden zoals opvangcentra voor mishandelde vrouwen. De overheid zou ook hier een ondersteunende rol kunnen spelen, meent Amnesty. Toch is er niet uitsluitend kritiek op de Turkse overheid. De Turkse regering is de afgelopen jaren zeker niet doof geweest voor de aanbevelingen en pleidooien van Amnesty. De organisatie put bovendien hoop uit de discussie over een mogelijk EU-lidmaatschap voor Turkije.
EU-lidmaatschap
Amnesty neemt nadrukkelijk geen standpunt in over een mogelijk Turks EU-lidmaatschap. Maar de discussie daarover schept ongetwijfeld een gunstig klimaat om verbeteringen te bepleiten op dit terrein. Anderzijds maakt het Amnesty-rapport eens te meer duidelijk dat je een ingrijpende cultuuromslag op het gebied van de mensenrechten niet even van bovenaf oplegt met enkele simpele wetswijzigingen. En dat probleem zal in de discussie tussen voor- en tegenstanders van een Turks EU-lidmaatschap zeker een grote rol blijven spelen.
http://www2.rnw.nl/rnw/nl(...)ct20040604_turk.html
Maar een vrouw slaan ?!? Slaan is zo-ie-zo al een teken van onmacht, en een vorm van repressie binnen een gezin. Opvoedkundig mag je hier ook de nodige vraagtekens bij zetten.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:04 schreef Loedertje het volgende:
Veel volwassenen zeggen anno 2004 ook nog steeds dat ze absoluut niet slechter zijn geworden van een pak rammel die zij vroeger in hun jeugd hebben gekregen hoor ...
Open er maar eens een discussie over in GC of OUD.
dat pak rammel ging waarschijnlijk niet over het feit dat ze hun veters vergeten te strikken waren, het eten aan lieten branden en dergeljke zaken.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Veel volwassenen zeggen anno 2004 ook nog steeds dat ze absoluut niet slechter zijn geworden van een pak rammel die zij vroeger in hun jeugd hebben gekregen hoor ...
Open er maar eens een discussie over in GC of OUD.
Prachtig, werkelijk prachtig dat we niet eens meer een mening mogen geven over een (hopelijk niet) toekomstig EU-lid, omdat wij onze zaakjes niet op orde hebben?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:41 schreef Dr_Weird het volgende:
Waar bemoeien we ons mee?? Misschien moeten we eerst naar on zelf kijken hoe we met omgaan.
Zoals wij omgaan met vrouwen is ook erg bedenkelijk.
Excuse me? Wil je toe naar een "dat zijn hun zaken"-instelling? Nou, das lekkerquote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:41 schreef Dr_Weird het volgende:
Waar bemoeien we ons mee?? Misschien moeten we eerst naar on zelf kijken hoe we met omgaan.
Cijfers?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:40 schreef BiLaL het volgende:
1. Huiselijk geweld is niet uniek toe te schrijven aan Moslim gemeenschappen, het is wijdt verspreid over de hele wereld. In feite is de mate van geweld in Westerse landen, waar het illegaal voor de mannen is hun vrouwen te slaan, vele malen hoger.
Zware delicten? Dan denk ik toch echt aan doodslag en verkrachting hoor.quote:3. Al-Islaam erkent lijfstraffen voor zware delicten, 100 zweepslagen voor overspel, 80 voor dronkschap en laster, enz.
Stoppen met de seksuele omgang... lijkt me eerder andersom een effectief middel. Sex is meer een pressiemiddel van de vrouw dan van de manquote:[b]Als zij jullie ongehoorzaam zijn, dan mag u haar op de broek geven. En het recht van de vrouw over u is dat u haar kleed
Zij behoort eerst verbaal geadviseerd te worden over haar verplichtingen.
Als dat faalt, dan dient de man de seksuele omgang met haar te stoppen.
Als ook dit faalt, en de man het van nut acht als een laatste poging om harmonie terug te doen keren dan is het toegestaan haar een tik te geven.
Beetje achterhaald idee in de Nederlandse samenleving, vind je niet? Gelijke rechten en zoquote:[b]Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En wat betreft hen (echtgenotes) waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen: vermaant hen, (als dat niet helpt) negeert hen (in bed) en (als dat ook niet helpt), slaat hen dan (licht). Maar als zij u daarna gehoorzamen, zoekt dan geen weg tegen haar...
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:40 schreef BiLaL het volgende:
Echter, deze toestemming geldt onder speciale omstandigheden en kent strenge beperkingen. Het is voor de man bijvoorbeeld niet toegestaan om zijn vrouw te slaan, simpelweg omdat ze thee heeft gemorst, de tostie heeft laten aanbranden, de overhemd niet gestreken heeft, enz. De toestemming in de Qor-aan is specifiek toegestaan in geval van een dreigende scheiding, als een laatste redmiddel van het huwelijk.
Precies zoals Allah het wil...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:50 schreef gekke_sandra het volgende:
Logisch, in die cultuur zijn vrouwen onderdanig..
Ja, met die normen en waarden worden ze nou eenmaal opgevoed. Het zit in de cultuur en dat is bij hen "normaal".quote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:20 schreef ScienceFriction het volgende:
Precies zoals Allah het wil...
Mwoa... 61% juigt het slaan niet echt toe hoor. Maar ja, het is maar hoe je je geloof beleeft. De één doet dat strikt, de ander wat losser. En het één is ook niet beter dan het ander. Ik vind echter wel dat het indruist tegen het principe van gelijke rechten en gelijke behandeling. Als Turkije bij de Europese Unie wil behoren zullen dit soort praktijken toch anders moeten.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:41 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ja, met die normen en waarden worden ze nou eenmaal opgevoed. Het zit in de cultuur en dat is bij hen "normaal".
offtopic: Turkije is het meest westerse land waar de Islam de heersende religie is. Vanuit dat oogpunt is Turkije wel interessant qua politieke betrekkingen met het Midden Oosten. Echter, om volwaardig lid te mogen zijn moet Turkije wel erg veel hervormingen doorvoeren, en ik heb een beetje het idee dat dat te snel gebeurt. Je kunt immers wel hervormingen doorvoeren, maar als er van die politieke richtlijnen in het dagelijks leven weinig terechtkomt heeft de Europese Unie er weinig aan. Ik vraag me trouwens af hoe Turkije binnen het seculiere Europa zich gaat voelen.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:52 schreef gekke_sandra het volgende:
Offtopic: Turkije moet gewoon niet bij de EU komen. Ze passen in weinig opzichten bij de EU. Daarbij komt.. dat we alleen maar meer geld kwijt zijn en er meer mensen zijn die vervolgens hierheen (willen) emigreren.
Tuurlijk is dat een probleem. (Kinder)mishandeling is altijd een probleem. In dit geval is het probleem alleen structureel en wordt het door 39% van de vrouwen goedgekeurd. Ik neem ten minste niet aan dat 39% van de kinderen hun mishandeling goedkeurt.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:57 schreef Loedertje het volgende:
EN als we gaan vragen hoe men in andere Europses landen aankijkt in het afranselen van kinderen met bijvoorbeeld een riem dan zul je ook verbaast zijn hoeveel procent dat doet.
Waarom is dat dan geen probleem?
In Spanje, ook een EU land, worden ook enorm veel vrouwen afgeranseld. Kennelijk geen probleem om bij de EU te komen. Griekenland verschilt trouwens nauwelijk met Turkije qua orthodoxe leefwijze, maar het is ook een EU land. Gebrekkige kennis omtrent andere EU landen mag geen belemmering zijn Turkije te weigeren lijkt mij. Zeg dan gewoon dat je niks met Turken of de islam hebt. Wel zo eerlijk.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:41 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ja, met die normen en waarden worden ze nou eenmaal opgevoed. Het zit in de cultuur en dat is bij hen "normaal".
Dat het gebeurd wil nog niet zeggen dat de kinderen er mee eens zijn.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:57 schreef Loedertje het volgende:
EN als we gaan vragen hoe men in andere Europses landen aankijkt in het afranselen van kinderen met bijvoorbeeld een riem dan zul je ook verbaast zijn hoeveel procent dat doet.
Waarom is dat dan geen probleem?
Ik heb mijn twijfels bij dit onderzoek en de oprechtheid ervan.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:18 schreef Youssef het volgende:
Tsjah, kennelijk is het wederzijds geaccepteerd. Wat moeten de mannen daar nu weer mee?
Oh nee, laten we ze dwingen te veranderen. :')
*lol*quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:58 schreef Kentaro het volgende:
Ze hebben niets in Europa te zoeken. We hebben hier al vrouwen genoeg die het eten laten verbranden, de mening van haar man betwisten, onnodig geld uitgeven, de kinderen verwaarlozen of weigeren seks met te hebben.
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:41 schreef Dr_Weird het volgende:
Welk punt ?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 01:03 schreef Lloyd-R-Q het volgende:
ik begin overigens niet eens over Drugshond![]()
![]()
Niemand is perfect.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 01:03 schreef Lloyd-R-Q het volgende:
[..]
ik begin overigens niet eens over Drugshond![]()
![]()
Dat iets in het verleden geen probleem was wil niet zeggen dat het nu geen probleem hoeft te zijn.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:06 schreef Gallo het volgende:
In Spanje, ook een EU land, worden ook enorm veel vrouwen afgeranseld. Kennelijk geen probleem om bij de EU te komen.
Maakt niet uit. Geweld mag alleen toegepast worden ter bescherming van eigen lijf of goed. Een vrouw is geen deel van je bezit noch bedreigt ze je lichamelijk welzijn door weg t willen van je. Dat staat zowel in het Turkse strafrecht als in de verklaring van mensenrechten. Er staat volgens mij vrij duidelijk in de koran dat moslims moeten leven volgens de gebruiken van de dominante cultuur ergens, waaronder ook de wet valt.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:40 schreef BiLaL het volgende:
Echter, deze toestemming geldt onder speciale omstandigheden en kent strenge beperkingen. Het is voor de man bijvoorbeeld niet toegestaan om zijn vrouw te slaan, simpelweg omdat ze thee heeft gemorst, de tostie heeft laten aanbranden, de overhemd niet gestreken heeft, enz. De toestemming in de Qor-aan is specifiek toegestaan in geval van een dreigende scheiding, als een laatste redmiddel van het huwelijk.
ik heb begrepen dat huiselijk geweld in Rusland een erg groot probleem is, met name door de hoge alcoholconsumptie van zowel de dames als de heren.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:19 schreef Drugshond het volgende:
Ik weet echter niet wat de situatie is in Rusland ?!, daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar (wat als referentie materiaal zou kunnen dienen in deze discussie).
Misdadigers dwingen we ook om te veranderen dus aan dat statement van jou kan getornd worden.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:18 schreef Youssef het volgende:
Tsjah, kennelijk is het wederzijds geaccepteerd. Wat moeten de mannen daar nu weer mee?
Oh nee, laten we ze dwingen te veranderen.![]()
D'r staat toch in de Koran dat man en vrouw gelijke partners zijn! Tenminste, dat wordt hier altijd beweerd. Dan moeten er toch ook redenen zijn dat de vrouw de man mag slaan. Lijkt me.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:14 schreef ScienceFriction het volgende:
De vrouw mag natuurlijk nooit haar man slaan... anders zou het wel in de Kuran staan... of is het Quran? of Qoo'Ran... whatever.
Tsja, ik ken de Kuran ook niet, maar ik heb me gebaseerd op het stukje van Bilal in deze thread. Alles gaat uit van het voogdijschap van de man over de vrouw. Dat de man de vrouw moet kleden, voeden etc. Man en vrouw zijn dus niet gelijk geschapen blijkbaar...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:53 schreef Gia het volgende:
[..]
D'r staat toch in de Koran dat man en vrouw gelijke partners zijn! Tenminste, dat wordt hier altijd beweerd. Dan moeten er toch ook redenen zijn dat de vrouw de man mag slaan. Lijkt me.
Nou, achtergebleven cultuur zou je het dus wel kunnen noemen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:04 schreef ScienceFriction het volgende:
Pim had geen gelijk. Het is een andere cultuur. Vanuit ons perspectief misschien achterlijk. Maar ja, Pim was vrij kortzichtig
D'r is anders toch veel meer chaos in landen waar de mensen overwegend Islamitisch zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:35 schreef ScienceFriction het volgende:
Achtergebleven bij ons, vanuit ons perspectief ja. Vanuit hun perspectief is onze cultuur weer te individualistisch en chaotisch.
In Nederland geldt gelukkig ons perspectief. Dat het in hun cultuur gebruikelijk is om de vrouw te slaan, wil niet zeggen dat je daar in Nederland dan ook mee weg komt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:11 schreef ScienceFriction het volgende:
Vanuit ons perspectief wel ja...
Ik neem aan dat het over mijn dingetje daar beneden gaat? In dat geval moeten het ook twee woorden zijn. Dank u. Vrouw.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik kan jou ook wat leren: het is de afstoting en dus missen al je bijvoeglijke naamwoorden een -e. Tevens is excrementafstoting een samengesteld woord. Één woord.
Het gaat hier om Turkije domme trut. Over achterlijk gesproken, Jezus, wat ben jij achterlijk zeg.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:15 schreef Gia het volgende:
[..]
In Nederland geldt gelukkig ons perspectief. Dat het in hun cultuur gebruikelijk is om de vrouw te slaan, wil niet zeggen dat je daar in Nederland dan ook mee weg komt.
Nee, ik heb het niet over je "dingetje daar beneden". Ik heb het over je onderschriftquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het over mijn dingetje daar beneden gaat? In dat geval moeten het ook twee woorden zijn. Dank u. Vrouw.
Maar ik wil ze niet verbinden, dat is het hele punt nou net.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet over je "dingetje daar beneden". Ik heb het over je onderschrift
En leg mij maar eens uit waarom "excrementafstoting" twee woorden moeten zijn. Het zijn beide zelfstandige naamwoorden die je met elkaar wilt verbinden. In het Engels zouden het aparte woorden zijn, in het NL niet.
Inderdaad een Yoessef-waardige post in dit topic, die hadden we nog niet!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:05 schreef Youssef het volgende:
[..]
Het gaat hier om Turkije domme trut. Over achterlijk gesproken, Jezus, wat ben jij achterlijk zeg.
Foei, jij mag weer een dag Jammerdannen inhalen. Schelden mag niet!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:05 schreef Youssef het volgende:
[..]
Het gaat hier om Turkije domme trut. Over achterlijk gesproken, Jezus, wat ben jij achterlijk zeg.
Waarom zet je ze dan naast elkaar? Wat is het nut van die hele sliert ongebonden bijvoeglijke naamwoorden en dan achteraan twee losse zelfstandige naamwoorden die vooral niks met elkaar te maken mogen hebben?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar ik wil ze niet verbinden, dat is het hele punt nou net.
Het is offtopic!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:13 schreef Mwanatabu het volgende:
Het is Kunst!![]()
Hoe bedoel je ? Waarom die grootspraak ? Vergeet niet dat veel vrouwen juist houden van af een toe een spanking. Er zijn veel vrouwen die hun man alleen respecteren als ze gemiddeld 2 keer per week een goed pak slaag krijgen. Ik sta er zelf niet achter, ik vind mannen die vrouwen slaan vrij laf, maar dat geldt ook voor de luie vrouwquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:47 schreef chuckie het volgende:
Mannen moeten gewoon eens leren hun gore rotpoten thuis te houden. Er is geen man die mij ooit heeft geslagen. Ik vertel ze gelijk wat ze te wachten staat als ze toch in de verleiding mochten komen![]()
Respecteren mannen hun vrouwen ook meer als ze 2 keer per week slaag krijgen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Er zijn veel vrouwen die hun man alleen respecteren als ze gemiddeld 2 keer per week een goed pak slaag krijgen.
Helaas is dat niet zo, ik had graag gezien dat een enclude als deze voor beide sexes gelijk zou opgaan, maar kennelijk is de wereld er nog niet klaar voorquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 01:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Respecteren mannen hun vrouwen ook meer als ze 2 keer per week slaag krijgen?
Veel vrouwen??? Ik ben nog nooit , echt nog noooit een vrouw tegen gekomen die het prettig vindt geslagen te wordenquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je ? Waarom die grootspraak ? Vergeet niet dat veel vrouwen juist houden van af een toe een spanking. Er zijn veel vrouwen die hun man alleen respecteren als ze gemiddeld 2 keer per week een goed pak slaag krijgen. Ik sta er zelf niet achter, ik vind mannen die vrouwen slaan vrij laf, maar dat geldt ook voor de luie vrouw
a) hoe weet jij dat?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je ? Waarom die grootspraak ? Vergeet niet dat veel vrouwen juist houden van af een toe een spanking. Er zijn veel vrouwen die hun man alleen respecteren als ze gemiddeld 2 keer per week een goed pak slaag krijgen. Ik sta er zelf niet achter, ik vind mannen die vrouwen slaan vrij laf, maar dat geldt ook voor de luie vrouw
Moslima's bedoel je zeker, ken geen enkele vrouw die het tof vind een pak slaag te krijgen, alleen in die achterlijke cultuur van jequote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 01:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helaas is dat niet zo, ik had graag gezien dat een enclude als deze voor beide sexes gelijk zou opgaan, maar kennelijk is de wereld er nog niet klaar voor
Ik hoop dat de islam er ooit klaar voor zal zijn, om slaan helemaal uit te bannen....quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 01:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helaas is dat niet zo, ik had graag gezien dat een enclude als deze voor beide sexes gelijk zou opgaan, maar kennelijk is de wereld er nog niet klaar voor
quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:47 schreef chuckie het volgende:
Mannen moeten gewoon eens leren hun gore rotpoten thuis te houden.
En jij gaat net als voorgaande jaren voor imbeciel van het jaar? Gefeliciteerd alvast.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 11:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik zo de laatste 3 reacties lees wordt me duidelijk dat trollen op Fok! steeds meer een gemeengoed wordt, waar het voorheen alleen enkele users waren, zijn het nu helaas de meerderheid die opteren voor troll van het jaar
Kijk en door die instelling van den Hollandsche vrouw zijn Turkse mannen gedwongen om slavee uit Turkije te importeren.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:47 schreef chuckie het volgende:
Mannen moeten gewoon eens leren hun gore rotpoten thuis te houden. Er is geen man die mij ooit heeft geslagen. Ik vertel ze gelijk wat ze te wachten staat als ze toch in de verleiding mochten komen![]()
BansheeBoy vindt het grappig om niet bestaande woorden ("wels" is erg populair de laatste tijd) te verzinnen en je dan uit de context te laten halen wat het zou kunnen betekenen. Hij probeert hiermee het archaïsche taalgebruik van bepaalde Marokkaanse schrijvers te imiteren belachelijk te maken, denk ik.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 13:29 schreef Modwire het volgende:
Ik hoop dat de islam er ooit klaar voor zal zijn, om slaan helemaal uit te bannen....
Wat bedoel je trouwens met ene enclude, en waarom gebruik je niet gewoon ABN?
Dat dikgedrukte klopt echt niet, maar je zei "denk ik", dus kan ik je helaas niks verwijtenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 07:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
BansheeBoy vindt het grappig om niet bestaande woorden ("wels" is erg populair de laatste tijd) te verzinnen en je dan uit de context te laten halen wat het zou kunnen betekenen. Hij probeert hiermee het archaïsche taalgebruik van bepaalde Marokkaanse schrijvers te imiteren belachelijk te maken, denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |