abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23255745
quote:
op zondag 7 november 2004 11:52 schreef cerby het volgende:
op woensdag 3 november 2004 00:16 schreef seriewoordenaar het volgende:
seriewoordenaartje!! wil je deze site ook meteen ff doorlezen? http://www.astro.uu.nl/~strous/aa/nl/2012.html ben benieuwd wat jij ervan vind
lieve cerbytje, ik wil best praten over de webpage, maar dan iets gerichter. ik ga geen volledige webpagina, bestaande uit diverse punten, bespreken. om inhoudelijk te kunnen zijn worden dat ellenlange stukken teksten en dat zou ik niet eens op m'n eigen forum doen. welk punt trok je aandacht?
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_23257796
quote:
op woensdag 10 november 2004 22:38 schreef creno het volgende:
@ seriewoordenaar
ik heb op je site al wat gelezen, nog niet alles, en vind het echt zeeer boeiend !
maar ik heb toch een vraag en hoop dat je me daar een antwoord op kunt geven.
er word gesproken dat 21-12-2012 een "einddatum" is, in de maya-kalender: 13.0.0.0.0, maar waarom telt men daarna dan niet verder met 13.0.0.0.1 etc... dat kan ik nergens vinden. men kan dan toch gewoon doortellen ??
ik hoop dat je me hier een antwoord op kunt geven !!
men kan inderdaad gewoon herbeginnen, want geen enkele kalender heeft een strikt einde. de lange telling-kalender is niet aan zijn eerste ronde toe, en ook niet aan zijn laatste. we zitten nu in de vijfde cyclus. de maya’s dachten zelf dat het de laatste was en daarom refereren we ernaar als einddatum. of althans, ze geloofden dat er een grote verandering zou komen nabij, in en na die periode. of dat al dan niet een positieve verandering is, daarover zijn de meningen verdeeld. in dat opzicht zou ik zeggen: trek je ogen open voor de wereld (en diens mentaliteit) om je heen. kijk welke processen zich versnellen en je krijgt een blik in de toekomst.
de maya’s brachten cycli in kaart, net zoals wij deden voor onze kalender. alleen waren zij een stukje uitgebreider en preciezer. de echt belangrijke punten in een kalender (begin en einde) waren zodoende ook afgestemd op diverse soorten conjuncties (samenstanden), opkomsten, verduisteringen, wendes, etc. dat zijn gebeurtenissen en geen zaken die strikt eindigen.

de lange telling kalender die eindigt in 2012 wordt gecorreleerd aan de hand van de positie en configuratie van ons zonnestelsel ten opzichte van het centrum van onze melkweg. de huidige cyclus eindigt dan wel in 2012, ons zonnestelsel blijft gewoon doordraaien rond het grote centrum. de huidige cyclus begon 3114 voor christus en dat verschilt maar enkele jaren met het wetenschappelijk aangenomen ijkpunt: 3100 voor christus. (eerste egyptische dynastie).
in het document dat cerbytje linkte noemt men o.a. toeval als eindconclusie, maar dat lijkt me dan ook weer iets te gemakkelijk. de maya’s hadden hun eigen val voorspeld met hun kalenders. ze wisten dat het hun tijd was om te gaan. ze volgden de kalender, want ze wisten dat hij waarheid sprak.

uit de manier waarop de maya’s omgingen met de kalenders en de manier waarop kalenderkenners zoals peter toonen of john major jenkins ermee omgaan, kun je afleiden dat het lot van ons mensenras in de kalenders geschreven staat. we leven in de kosmos volgens de regels van de kosmos, zeg maar. volgens de maya’s gaan we naar een periode van chaos, andere tijden. een donker tijdperk. zou het?

ik moet plots denken aan een relatie tussen de islamoverheersing en 2012. er zijn al velen die gesuggereerd hebben dat de kalender ook de opkomst en val van wereldrijken voorspelt, dus het zou zomaar een neveneffect kunnen zijn.
daarbij komt ook nog het bericht dat ik van een dossierx-lid in mijn mailbox kreeg:
quote:
hedenavond 10 november 2004
nederland 2
2 vandaag

... ik viel halverwege in een discussie over de perikelen in den haag en de moslimterreurcellen in nederland....

de presentratrice vroeg aan dhr...???? (ik heb zijn naam niet meegekregen maar hij is de 'arabist' die als deskundige meestal daar zit) waarom er opeens zoveel moslimterreur cellen in europa verschijnen?

de man zei toen iets opmerkelijks.....
hij zij.. dat hij enkele maanden gelden in arabie gesproken had met een sjeik die connecties heeft met bin laden e.d.
nou .. die sjeik zou hem erop gewezen hebben dat de vorming van dergelijke cellen te maken hebben met de uitkomst van zowel koran als bijbelstudies die 2012 aanwijzen als de datum....
hij gebruikte in dit verband ook het woord apocalyps.

volgens de arabist was er te weinig tijd om e.e.a. toe te lichten en de presentratrice liet de bal liggen....
enfin, het zet te denken.
pi_23258044
quote:
op woensdag 10 november 2004 23:57 schreef the_shining het volgende:
vandaag zag ik op het nieuws een arabist die zijn mening gaf over de onrust. hij legde uit dat de islam de afgelopen decennia (sinds eind '60-er jaren & de olieverkoop en nieuwe welvaart) enorm veranderd is. deze expert zou in saudi arabie met oliesjeiks hebben gesproken. enkele van die oliesjeiks investeren veel geld in hun geloof, bouwen & sponsoren moskeeen, geleerden (die zich geheel wijden aan de interpretatie van de qu'ran) en terreur cellen.
ah, de volgende keer lees ik eerst alles door.

't zijn verdorie barre tied'n tegenwoordig. je mag blind zijn om te merken dat dit geen tijden zijn die later in de geschiedenisboekjes staan. als wij met z'n allen dan nog een geschiedenis hebben, natuurlijk.
of je dit in het kader van 2012 kunt zien hangt af van je geloof in de kalenders. of ze al dan niet direct verband hebben met ons mensenras, bedoel ik. ik ga niet beweren dat ik er blind in geloof, want daar blijf ik gewoon te nuchter voor. het moge soms anders lijken, ik geloof ook pas iets als ik het zelf volledig begrijp en/of het zelf ervaar. niemand kan in de toekomst kijken, dus niemand weet zeker wat er in 2012 gaat gebeuren.
ik geloof wel dat we op weg zijn naar een grote verandering, en ik zoek ernaar. we zitten in een cyclus die op z'n einde loopt, dus we kunnen kijken wat er om ons heen gebeurt. zoiets moet te merken zijn op allerlei gebieden: milieu, maatschappelijk, religieus en poltiek. en natuurlijk ook op sociaal vlak. hoe veranderen we zelf. hoe is onze blik op de buitenwereld? hoe is de buitenwereld en hoe verzorgen we die? de wereld evolueert tegenwoordig heel snel, geheel conform de lange telling.
ik ben benieuwd hoe die 2012-islamagenda zich ontwikkelt...
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:05:02 #79
100186 Cerby
Om je dood te lachen!!
pi_23260070
quote:
op donderdag 11 november 2004 23:30 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

lieve cerbytje, ik wil best praten over de webpage, maar dan iets gerichter. ik ga geen volledige webpagina, bestaande uit diverse punten, bespreken. om inhoudelijk te kunnen zijn worden dat ellenlange stukken teksten en dat zou ik niet eens op m'n eigen forum doen. welk punt trok je aandacht?
op die site word aangegeven dat de gebeurtenissen in 2012 helemaal niet zo bijzonder zijn, wou alleen jou reactie daarop horen, ben namelijk zeer geintresseert in dat hele 2012 gedoe, heb ook jou site helemaal doorgespit ennuh top site hoor!!

[ Bericht 17% gewijzigd door Cerby op 12-11-2004 09:10:11 ]
pi_23268119
quote:
op vrijdag 12 november 2004 09:05 schreef cerby het volgende:

[..]

op die site word aangegeven dat de gebeurtenissen in 2012 helemaal niet zo bijzonder zijn, wou alleen jou reactie daarop horen, ben namelijk zeer geintresseert in dat hele 2012 gedoe.
het gekanteld draaien van de aarde rond de zon is ook niet zo bijzonder. maar we hebben er wel de plantengroei en seizoenen aan te danken. sommige seizoenen dienen voor scheppen, andere voor afsterven. het is een heel natuurlijk proces, dat geven en nemen van de natuur. het einde van deze cyclus (in 2012) is een beetje als het einde van de herfst en het begin van de winter, alleen zijn de seizoenen enkele duizenden jaren in dit geval. helemaal niets bijzonders...
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:04:32 #81
16874 creno
born this way
pi_23280041
ik heb de site die cerby noemt ook bekeken en daar staat dat er met de planeten niets bijzonders is qua stand, maar ik meen gelezen te hebben op het vorige "december2012"-topic dat dat wel zo was !!
hoe zit dat dan ?
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  zaterdag 13 november 2004 @ 01:20:12 #82
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23281492
seriewoordenaar, de arabist heet l. kwart, de uitzending is hier online te bekijken:

http://www.2vandaag.nl/in(...)er&func=view&cid=11#

"do. 11-11-2004 terreurcellen in europa"

het begint op 05:00 exact.

het moet niet gekker worden
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_23288007
quote:
op zaterdag 13 november 2004 00:04 schreef creno het volgende:
ik heb de site die cerby noemt ook bekeken en daar staat dat er met de planeten niets bijzonders is qua stand, maar ik meen gelezen te hebben op het vorige "december2012"-topic dat dat wel zo was !!
hoe zit dat dan ?
in dit topic houden sommigen zich consequent vast aan een planetaire samenstand. het zijn ook vaak de fabels eromheen die zorgen dat het niet serieus wordt genomen.
als je antwoord wilt, dan moet je even quoten wat je meende gelezen te hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door seriewoordenaar op 13-11-2004 14:36:32 ]
pi_23288025
quote:
op zaterdag 13 november 2004 01:20 schreef hallulama het volgende:
seriewoordenaar, de arabist heet l. kwart, de uitzending is hier online te bekijken:

http://www.2vandaag.nl/in(...)er&func=view&cid=11#

"do. 11-11-2004 terreurcellen in europa"

het begint op 05:00 exact.

het moet niet gekker worden
het wordt nog gekker...

en dan hebben we nog deze: http://www.buzzflash.com/contributors/03/03/07_armageddon.html
en
http://watch.windsofchange.net/themes_02.htm

[ Bericht 9% gewijzigd door seriewoordenaar op 13-11-2004 16:24:54 ]
  zaterdag 13 november 2004 @ 16:45:49 #85
107557 PeeJay
En god zag dat het lauw was
pi_23290560
ok dit wordt eng.... creepy...
All I Need, is the air I breathe...
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:41:35 #86
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23293033
no need to be afraid, everything will work itself out nicely.
pi_23293119
hm, vind het eigenlijk nog grappig?
waarom zouden nu niet eens de kaboutertjes en elfen tot leven komen op die datum????
euhm zijn er véél mensen die deze nonsens geloven?
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:59:15 #88
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23293415
focus jezelf niet op het jaar 2012, focus jezelf niet op de vraag of de aarde dan ontploft, of er goden op de koffie dan wel thee komen, of de polen verschuiven, etc., neen, focus jezelf op de gedachte dat 2012 een turningpoint zou zijn voor wat betreft het bewustwordingsproces van de mens op aarde, denk hier over na, stel hier vragen over, wat wordt bedoelt met bewustzijn, wat mankeert er nu aan, en wat kan er aan verbeterd worden, hoe, lees er over, etc.

als je dat doet namelijk, dan ben je sowieso nu al bezig om een turningpoint af te dwingen, en dit is misschien wel precies de bedoeling

aan de slag dus
  zaterdag 13 november 2004 @ 19:30:51 #89
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23294165
maar komt er dan ineens een gigantische ommekeer? een wereldwijde ommekeer??? zo plots klaps dat iedereen wakker wordt?

en wie weet na die ommekeer grote encounters? ik noem het encounters...maar landingen van ufo's???

ik neem altijd close encounters als referentie-kader, meest geloofwaardige film voor mij. dat mensen ook contact moeten en willen leggen inplaats van eenrichtingsverkeer.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 14 november 2004 @ 00:21:20 #90
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23298781
hoe het zou kunnen gaan is wellicht volgens het volgende voorbeeld:

als de temperatuur geleidelijk van -10 graden celcius naar +10 graden celcius stijgt, dan merkt een mens gevoelsmatig nauwelijks dat de temperatuur op een gegeven moment van 0 graden celcius tot 1 graden celcius is opgelopen. echter, op een heel ander vlak gebeurt er iets enorm significants, namelijk iets wat bevroren was, is dan opeens ontdooid, en gelden er andere wetten.

een ander voorbeeld is het uitrekken van een elastiek. je rekt een elastiek uit, en geleidelijk aan wordt het elastiek langer, iets wat net zo merkbaar kan zijn als het verstrijken van de wijzers van een klok, totdat op een gegeven moment het elastiek knapt, en er plotsklaps een grote verandering plaatsvindt. vanaf dat moment zal het elastiek op een geheel andere manier, namelijk, als twee elastieken, door het leven moeten gaan, en wel volgens andere wetten, de elastieken zullen bijvoorbeeld niet gauw meer ergens achter blijven haken.
pi_23307748
leuk voorbeeld, met de elastieken. al gaan we natuurlijk op de speculatietoer als we een invulling proberen te geven aan de 2012-manifestatie. er is te weinig geverifieerde kennis om echt over feiten te gaan spreken, helaas. toch is er genoeg ruimte binnenin de feitelijke wereld om te gaan spelen met gegevens…
in dat opzicht had ik – ondanks de mails naar kenners - een vraag die ik nog niet beantwoord heb gezien. frame-dragging (behandeld op www.seriewoordenaar.nl) is een eigenschap die je als elasticiteit kunt omschrijven. wanneer een massa, zoals de aarde, ronddraait dan trekt het telkens een stukje ruimtetijd met zich mee. het wikkelt zich als het ware erin. vergelijkbaar met het meetrekkende effect van een ronddraaiend glas op een tafellaken. meer info daarover vind je hier en hier.
als frame-dragging zoals we denken feitelijk is, is er dan een kritiek punt? een punt waarop de ruimtetijd zich niet meer laat meetrekken en zodoende ook de massa-draaiing stopt (door het onmogelijk te maken) of laat omkeren? dat zou logisch zijn, als je het droogjes vergelijkt met het glas en het tafellaken, of met een elastiek. en indien frame-dragging aan grenzen is gebonden, welk effect heeft het bereiken van een kritiek (kantel)punt op onze waarneembare tijd en het leven daarbinnen? iemand?
pi_23316161
hier nog een artikeltje over 2012 en de jihad.
pi_23345102
dus in 2012 voer ik oorlog, of nog eerder nog, word steeds vreemder
pi_23345176
quote:
op dinsdag 16 november 2004 01:39 schreef newsman het volgende:
dus in 2012 voer ik oorlog, of nog eerder nog, word steeds vreemder
niet vreemder dan wat het al was

en, die oorlog zal misschien meer met jezelf zijn. laat je vooral niet gek maken, denk ik maar zo. zolang je jezelf blijft en doet wat goed voor jou voelt, is het altijd goed. wat er ook gebeurt (of niet) en wat men ook roept.

just my two cents.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')