quote:
op maandag 25 oktober 2004 22:11 schreef #ANONIEM het volgende:
ik leg geen woorden in je mond. je zei dat nibiru bullshit was (wil je een quote?). lijkt me duidelijk wat je daarmee bedoelde. zeg dan dat de relatie tussen 2012 en nibiru nergens op slaat... beetje gedrogeerd zitten typen inderdaad.
inderdaad, ik schreef dat niburu bullshit was (in de context van 2012). dat het zo duidelijk was wat ik ermee bedoelde blijkt van niet. in hetzelfde artikel schrijf ik ook dat ik geloof in de planeet. niet te selectief zijn in wat je als argument gebruikt, he. zoiets heet vooroordelen. als je het volledige artikel hebt gelezen dan zou je ook moeten weten dat ik het bestaan van de planeet niet ontkracht en eerder bevestig.
die quote komt uit een 2012-artikel van 2 maanden geleden. hou het dan wel in de context en trek er niet een zin uit om de balans eruit te halen. dat is iets te makkelijk. daarnaast zegt die quote niets over de omloopbaan, noch over het leven op de planeet en daar had je het toch over?
quote:
een planeet 4 keer zo groot als de aarde kan inderdaad moeilijk gemist worden.
voila, waar hebben we het dan nog over? je kan zoveel theorieen maken als je wil, de feitelijkheid van de eenvoudige observatie is er niet. sterker nog, maanden aan een stuk hebben valse foto's op het internet gecirkuleerd en was plots een groot deel believer. meer dan een plaatje van een rode dwerg (als ik me goed herinner) was er niet nodig. wat heb je dan aan alle blahblah als de meest directe bewijsmethode niet gevonden kan worden?
't is net doordat ik al jaren in het 'doemwereldje' meedraai dat ik op den duur hard ben geworden t.o.v. sommige theorieen. soms zoek ik bewust het ongenuanceerde op omdat de fabel anders langer in stand wordt gehouden. ockhams razor scheert in vele gevallen het lekkerst.
en als ik fout ben (wat zeker tot de mogelijkheden behoort) tjsah, dan ben ik fout en dan komt de planeet ons vernietigen. dan zal die vast wel vanuit een andere dimensie de onze binnensijpelen zodat we hem pas op het laatste moment zien. inderdaad onzin, maar ik heb het al iemand horen beweren. en zo wordt er rond de planeet een hele hoop verteld. veel ervan kan zelfs aannemelijk gemaakt worden als je de mythes en context maar genoeg in het te bereiken doel propt. 1 iets ontbreekt echter: bewijs!
quote:
wat jij heet is de basis van elke theorie.. voortbouwen op bestaande informatie en andere theorieen. dat het jou toevallig niet zint omdat jij het gevoel hebt dat ze selectief gaan zoeken naar connecties is een ander verhaal. houdt niet weg dat die connecties er wel degelijk zijn. lijkt wel alsof je het hebt zien gebeuren dat mensen hun fantasie de loop hebben laten gaan en jij de enige was die er nuchter tegenaan bleef kijken. maar toch hebben ze wel connecties gevonden en dat komt niet omdat die er niet zijn.
ik ben verre van iemand die er nuchter tegenaan kijkt want ik zoek eerder bevestiging van 2012 dan ontkrachting ervan. dat zegt ook al veel over de insteek, he. zelfkennis, nietwaar.
![]()
tuurlijk is voortbouwen op bestaande info een normale gang van zaken. alleen moeten de bronnen wel geverifieerd kunnen worden. voortbouwen op speculatie om er nog meer speculatie van te maken noem ik onzin. zeker als het bewijs direct gevonden zou moeten kunnen worden. dan kun je er ruimteschepen bijhalen en allerlei andere interpretaties die de brongeschriften tegenspreken, ik geloof het niet. ik verkondig overigens geen strikte waarheid. alleen mijn mening zonder toeters en bellen.
quote:
http://2012.netfirms.com/english/tmc/index.htmlwel knap dat je in zo'n tekst duidelijk kan maken dat er geen enkele connectie is met 2012 en nibiru terwijl er toch wel boeken over zijn geschreven. ook al heb je wel kennis van zaken, dit lijkt me wel wat voorbarig...
veel bladzijden, maar wat zijn de feiten die aantonen dat de planeet er in 2012 is? ze weten de planeet niet eens te vinden en ze weten wel wanneer hij komt. right...
![]()
feiten ontbreken gewoon en dat zou in het geval van een gigantische planeet toch geen probleem mogen zijn. daarnaast zijn de boeken (zo is o.a. gebleken door herr hazlewood bijvoorbeeld) vaak gebaseerd op vervalste foto´s en speculatieve beweringen. vaak komt er nog een hoop gechannel bij, want dat hoeft niet bewezen te worden. integriteit van de schrijver wordt dan eerder het wapen. prima dat er boeken over zijn, maar over hans en grietje en roodkapje zijn ook boeken geschreven. de bijbel is ook geen waarheid alleen maar omdat het boek bestaat en zo kan ik nog een tijd door. of kun jij hier een lijst met feiten omtrent niburu en 2012 plaatsen? ik heb veel mensen die met niburu bezig zijn gesproken of aangeschreven. daaruit concludeer ik telkens hetzelfde... helaas overigens, want ik geef mensen liever gelijk dan ongelijk.
ik blijf bij mijn punt (met ongedrogeerde nuance): niburu in de context van 2012 is bullshit. dikke, keiharde en ongenuanceerde bullshit. we hebben het hier over een planeet he, niet over een kiezelsteen. nogmaals: veel bladzijden, geen feiten. omvang verbergt het gebrek aan feitelijke inhoud. speculatie en wishfull thinking dat in heel veel gevallen verhuld wordt door een grote dosis informatie in de vorm van dikke boeken.
en ik weet waarover ik spreek want net zoals ieder ander doe ik het ook in mijn teksten. dat hoort er nu eenmaal bij. als je het strikt bij harde feiten zou houden, dan is bijna ieder boek maar enkele regels lang. waren er ook niet een hoop boeken geschreven over de komst van de planeet in 2003? er waren zelfs idioten die er zelfmoord voor hebben gepleegd.
mijn excuses voor het taalgebruik. niets persoonlijks leen, alleen even een baaldag.