abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22761565
wat gaat er gebeuren in 2012

bekijk het vorige topic december2012

gebeurd er een ramp ja of nee.
quote:
ik zoek naar officiële instanties die documenten op het internet publiceren omtrent de 'belangrijke' datum 12-2012. volgens mij hebben mensen rampscenario's nodig om te kunnen leven / functioneren

[ Bericht 43% gewijzigd door newsman op 20-10-2004 23:51:17 ]
pi_22761753
nee er gebeurd geen ramp, het word juist een feestje
:) :D
pi_22762149
offtopic:yoriz neem jij het bier mee.
pi_22765510
quote:
op woensdag 20 oktober 2004 23:47 schreef yoriz het volgende:
nee er gebeurd geen ramp, het word juist een feestje
ja maar is zon feestje nou niet juist perfect om een bom op te gooien..? veel mensen bij elkaar op een plek enzo...? ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar misschien kan je beter in januari 2013 plannen..
pi_22771914
het wordt duidelijk geen ramp

ik had net een stuk van een interessante boek overgetypt en geplaatst in een andere topic die jij hebt gemaakt.

die zal ik hier ook maar ff plaatsen

veranderingen in onze tijd

vraag: je hebt me eens een plaatje gestuurd van de tijdbaan van de aarde waarop een circel stond met vele aardes. wat gebeurt er als de circel voltooid is?

de planeet verlaat de driedimensionale omloopbaan, beweegt zich in een baan vanuit de circel en komt daardoor in een spiraalvormige baan naar boven die naar een nieuwe parallelle omloopbaan voert.

als de planeet aarde de onderste circel en daarmee de driedimensionale verlaat, zal dit met de nodige veranderingen gepaard gaan! de trilling wordt hoger, zoals jullie nog niet eerder hebben meegemaakt. spanning en chaos nemen toe . dit alles beleef je op het moment dat de aarde, in jullie realiteitsdimensie, uit de driedimensionaliteit wordt gelicht.

dit proces is al een tijdje aan de gang. jullie zijn al in de vierde dimensie en op weg naar de vijfde

jullie wetenschappelijke wereldbeeld, dat zijn stempel op de derde dimensie heeft gedrukt, zal zich in de toekomst niet meer staande houden.jullie zullen erachter komen dat wat je denkt en verwacht steeds sneller in je leven plaats zal vinden. dat geldt voor alle mensen, ook als je van dit alles niets weet. ontwetendheid zal je dus niet beschermen!

het zal hoe dan ook gebeuren dat jullie van gedachten wisselen over je ideeen, overtuigingen en gevoelens, en dat jullie leren om te kiezen voor intelligente en vruchtbare gedachtes,gevoelens. dit doen jullie juist omdat deze zich steeds sneller in je leven materialiseren. in de derde dimensie werden jullie beschermd door de traagheid. daar duurde het langer voordat gedachten zich als gebeurtenissen manifesteerden.

verdere veranderingen

de primaire verandering is dat veel mensen het gevoel hebben dat tijd hen door de vingers glipt. stress neemt toe en sommingen weten niet meer wat ze met hun leven aan moeten. hulpeloos jagen ze dat na, wat volgens hen belangrijk is en wat ze moeten doen.
het is ook een tijd waarin ieder mens weloverwogen prioriteiten dient te stellen: wat vind je diep in je hart belangrijk en wat maak je jezelf wijs. in de komende tijd zal iedereen aan zichzelf werken. op dit moment is een bepaald percentage mensen hier al mee bezig. zij stellen zich de vraag: wat kan ik zelf doen om vanuit mijn tekortkomingen en angsten voldoening en liefde te creeren en hoe kan ik met mijn gedachten en gevoelens een positieve inhoud aan mijn toekomst geven?

door de verhoogde trillingsfrequentie splitst de bevolking zich op in verschillende groepen. een deel werkt al enige tijd aan zichzelf, een ander deel zit midden in de ellende en bevindt zich midden in de wakkerschudfase.
deze mensen zoeken dan hulp bij diegenen die al door deze fase heen zijn gegaan.

anderen, die deze stap nog niet willen zetten, zoeken dan hun heil in bepaalde middelen, zoals drugs, tabletten of alcohol. ze gebruiken deze middelen om s'nachts te kunnen slapen, om overdag aan de eisen van hun werk te kunnen voldoen of om zich te verdoven. op deze manier denken ze te kunnen vergeten hoe zinloos hun leven is.

er is ook een groep die geneigd is tot haat. dat zijn mensen die hun eigen onvrede naar buiten projecteren en een vijandbeeld creeeren dat ze de schuld kunnen geven.
deze agressie heeft een uitlaatklep nodig om zich af te reageren. onbewust zoeken deze mensen naar een macht die sterker is dan hun woede.

bovendien zijn er momenteel nog veel jongerenzielen op aarde. we hebben al verteld dat ze op dit moment in een proces van wederzijds opzwepen bevinden. dat zijn de mensen die zich tegen deze stap in de evolutie hebben gekeerd. ze zullen afscheid nemen van jullie opstijgende werkelijkheidsdimensie en terugkeren naar de andere kant en op een later tijdstip opnieuw geboren worden in de derde dimensie.
voor deze mensen is het spel der incarnaties nog niet voorbij, omdat ze daar opzettelijk voor hebben gekozen.
pi_22775688
damn hebt gewoon ff geduld, alles komt goed
pi_22796872
tvp

ik las in het vorige topic dat er geeindigd werd door te praten over de planeten die op een rij staan. in 2012 staan de planeten niet op 1 rij. niemand (die er iets van afweet) zal dat ook beweren aangezien het nogal feitelijk is dat de eerstvolgende planetaire samenstand (van 5 planeten) in 2040 gepland staat.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_22798772
quote:
anderen, die deze stap nog niet willen zetten, zoeken dan hun heil in bepaalde middelen, zoals drugs, tabletten of alcohol. ze gebruiken deze middelen om s'nachts te kunnen slapen, om overdag aan de eisen van hun werk te kunnen voldoen of om zich te verdoven. op deze manier denken ze te kunnen vergeten hoe zinloos hun leven is.
hier wil ik toch even iets over zeggen... je kan met drugs ook spirituele ervaringen hebben, en dit schud juist mensen wakker en je leert juist over jezelf (zelfontplooing etc.) dus het kan juist ook heel positief zijn. maar dat verschilt echt per persoon... nou heb ik het dus vooral ook over bewustzijnsverruimende drugs, waar je entheogene ervaringen mee kan hebben... dan haal je juist je voordeel eruit... het kan een handig middel zijn om over jezelf, het universum etc. te leren. waarom denk je dat de indianen, maya's etc. zoveel wisten??? als je het mij vraagt ligt dat aan de paddo's, ayahuasca, salvia en dat soort drugs...
:) :D
pi_22798907
ja maar het is wel slecht voor jezelf. door meditatie kan je hetzelfde stadium bereiken. heb ik gehoort nog nooit zelf meegemaakt want ik doe dat haast nooit ik moet nu in mijn periode down to earth blijven.
pi_22799004
offtopic: over 5 min mag ik eindelijk naar huis
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 17:38:57 #11
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_22799806
quote:
op donderdag 21 oktober 2004 14:38 schreef -starseed-mayo- het volgende:

ik had net een stuk van een interessante boek overgetypt en geplaatst in een andere topic die jij hebt gemaakt.
welke boek is dat starseed?
pi_22801808
dat boek heet : de aarde op weg naar de vijfde dimensie 2012.
auteur : ute kretzschmar
isbn: 9077247122
pi_22811038
maar zijn getallen gewoon geen angst zeg maar 2012, is het gewoon geen teken,stel nou voor dat het een dag later gebeurd dan blijf je toch aan de slag met dat getal.
pi_22811068
vet concert van d12!
pi_22817545
volgens char het medium gebeurt er juist iets goeds dan. ach jah we zullen het wel zien wat het ook is je kan het dan toch niet tegenhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shogo op 23-10-2004 15:57:40 ]
pi_22819523
quote:
op zaterdag 23 oktober 2004 01:03 schreef newsman het volgende:
maar zijn getallen gewoon geen angst zeg maar 2012, is het gewoon geen teken,stel nou voor dat het een dag later gebeurd dan blijf je toch aan de slag met dat getal.
het 2012-gebeuren heeft niets te maken met 1 bepaalde dag. 21 december 2012 (plusminus) is het einde van een cyclus, maar de processen zijn reeds honderden jaren aan de gang, de cyclus nadert slechts z'n einde (en een nieuw begin). dat zou zich moeten uiten in polarisering van de maatschappij, meer mensen die doordraaien, meer mensen die helderder worden, tijd die korter lijkt te zijn (minder mogelijk in dezelfde tijd), ...
pi_22834615
ok, ik denk het volgende, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

op december 2012 komt er iets tot een eind en iets nieuws zal bloeien. ik heb meegekregen uit mijn jeugd en uit uitspraken van christenen in mijn omgeving dat er een dag zou komen dat de aarde bezocht word door god/puriteit om het kwade te elimineren en met andere woorden de aarde komt zuiveren (judgment day). dat zou imho wel eens de 2012/12/12 kunnen zijn.

wat ik probeer te zeggen is dat de hele gedachte achter het einde van deze cyclus vernieuwing en zuivering is. als die tijd komt zijn het dus niet alleen de christenen die mogen doorgroeien naar het hogere plan, maar alle mensen die op dat moment een sterk ontwikkelde energie hebben en een bepaalde mate van hogere intelligentie. alleen als je energie/geest die fase bereikt heeft mag het door naar de nieuwe aarde. niet zozeer als persoon, maar als energie zijnde mag je weer deel uitmaken van de universele energie waar alles uit voortvloeide tot die tijd.

je energie en je geest die generaties in je familie/lijf zit wat de nodige kennis heeft opgedaan en een hogere intelligentie mag op 12 december 2012 weer deel gaan uitmaken van de totale universele energie. om zo deze universele energie als een beter en zuiverder geheel te maken en vanuit daar weer een nieuwe aarde stichten en dan begint het allemaal weer opnieuw, maar op een hoger niveau. hierbij word geen onderscheid gemaakt in ras en status van personen op dat moment. maar alle mensen uit alle lagen van de beschaving met een reine/pure en intelligente energie mogen door voor de koelkast.
  zondag 24 oktober 2004 @ 14:40:05 #18
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_22841116
quote:
op vrijdag 22 oktober 2004 16:49 schreef yoriz het volgende:

[..]

hier wil ik toch even iets over zeggen... je kan met drugs ook spirituele ervaringen hebben, en dit schud juist mensen wakker en je leert juist over jezelf (zelfontplooing etc.) dus het kan juist ook heel positief zijn. maar dat verschilt echt per persoon... nou heb ik het dus vooral ook over bewustzijnsverruimende drugs, waar je entheogene ervaringen mee kan hebben... dan haal je juist je voordeel eruit... het kan een handig middel zijn om over jezelf, het universum etc. te leren. waarom denk je dat de indianen, maya's etc. zoveel wisten??? als je het mij vraagt ligt dat aan de paddo's, ayahuasca, salvia en dat soort drugs...
quote:
op vrijdag 22 oktober 2004 16:55 schreef -starseed-mayo- het volgende:
ja maar het is wel slecht voor jezelf. door meditatie kan je hetzelfde stadium bereiken. heb ik gehoort nog nooit zelf meegemaakt want ik doe dat haast nooit ik moet nu in mijn periode down to earth blijven.
wat dit betreft zijn bhoeddisten gezonder bezig
quote:
je energie en je geest die generaties in je familie/lijf zit wat de nodige kennis heeft opgedaan en een hogere intelligentie mag op 12 december 2012 weer deel gaan uitmaken van de totale universele energie. om zo deze universele energie als een beter en zuiverder geheel te maken en vanuit daar weer een nieuwe aarde stichten en dan begint het allemaal weer opnieuw, maar op een hoger niveau. hierbij word geen onderscheid gemaakt in ras en status van personen op dat moment. maar alle mensen uit alle lagen van de beschaving met een reine/pure en intelligente energie mogen door voor de koelkast.
worden we dan eindelijk verlost van die primitieve soort? de soort die voornamelijk verantwoordelijk is voor verkrachtingen omdat ze simpelweg de intelligentie niet hebben om het andere geslacht op een nette manier te benaderen en voor fysiek geweld omdat ze niet kunnen/willen onderhandelen.

op naar 2012 in dat geval!
pi_22842002
terence mckenna is goed he..weinig gelezen/gehoord van hem maar ja toch eh..tja..

archaic revival is een heel interessant boek. wat bedoel je als je daarin zegt dat we rond het jaar 2012 voor onszelf onherkenbaar zullen zijn geworden?
de tijd ofwel de mate van verandering gaat steeds sneller, we stevenen af op een soort ineenstorting. ik geloof dat de meeste mensen het erover eens zullen zijn dat de `tijd' in de loop van de menselijke geschiedenis, of bijvoorbeeld in de twintigste eeuw, of in pakweg de afgelopen twintig maanden, schijnbaar sneller is gaan lopen.
en in plaats van dit fenomeen als triviaal af te doen of als een soort bijkomstigheid van onze beperkte waarneming, neem ik liever aan dat dit een reëel gegeven is, dat de tijd daadwerkelijk sneller loopt. als je de geschiedenis van ons universum bekijkt, zie je dat dit al heel, heel lang gaande is. het leven gaat steeds sneller en sneller.

bedoel je dat in fysieke zin alles sneller verloopt?
juist. er was bijvoorbeeld meteen na het ontstaan van ons universum een lange periode waarin niets anders gebeurde dan een algehele afkoeling. de dichtheid en de energie waren zo groot dat er geen moleculen, geen stabiele structuren en zelfs geen atomaire systemen mogelijk waren. het universum zat heel simpel in elkaar en was voornamelijk heel erg heet. met de afkoeling werd het complexer. elke temperatuurdaling maakte nieuwe gebeurtenissen mogelijk die volgden op de voorafgaande ontwikkeling.
eerst vormen zich bijvoorbeeld elektronen die zich rond kernen groeperen en dan krijg je voor het eerst atomaire wisselwerkingen. vervolgens koelt het universum verder af en verschijnen er moleculaire processen en verbindingen van geringere sterkte, die alleen bij lagere temperaturen tot stand kunnen komen. uiteindelijk kunnen zich complexe en veelzijdige structuren vormen.

maar hoe laat dit alles de tijd sneller lopen?
het proces van steeds groeiende complexiteit vindt dus overal in de natuur plaats. je kunt ook zelf wel vaststellen dat het steeds sneller en sneller is gegaan; het heeft heel lang geduurd voordat er leven kwam of voordat alleen al de sterren en de planeten gevormd waren, maar toen er eenmaal leven was, kreeg je een versnelde vermenigvuldiging van vormen. versneld is dan relatief, we spreken nog altijd over honderden miljoenen jaren.na de primitieve levensvormen kwamen de lagere dieren en toen de hogere diersoorten, waaronder ook wijzelf. vervolgens ontwikkelden zich taal, cultuur, schrift en elektronische media.
elk van deze stappen volgt de andere steeds sneller op. dat leidt tot de conclusie dat de menselijke geschiedenis (de denkende wezens op deze planeet die tevens in staat waren bijvoorbeeld werktuigen en poëzie te maken) te maken heeft met een soort gevangen zijn of, anders geformuleerd, met een fortuinlijke positionering vlak bij een of andere anomalie, die achter tijd en ruimte ligt. je zou het je kunnen voorstellen als een soort botsing met een hyperdimensioneel zwart gat. de architectuur van de evolutionaire doorbraak is in elk dna-molecule op deze aarde gegrift.
wij, ons universum en alles wat erin zit, worden steeds dichter naar de aanwezigheid van iets toegezogen, een soort fictief eschaton dat ons onafwendbaar trekt. dat `einde' kunnen we ons niet voorstellen, maar het komt eraan, onafwendbaar als ik de voorafgaande ontwikkeling tenminste juist interpreteer.
hoe het kon gebeuren dat 50.000 jaar geleden met stront gooiende apen besloten om op de lange reis te gaan naar de space-shuttle en een globaal geïntegreerde economie, naar milieu vervuiling en de hele reutemeteut? 25.000 tot 50.000 jaar geleden werd er een of ander uniek proces in de natuur ontketend en vanaf dat punt ontstond er een ongelofelijke druk in de richting van de symbolische expressie en de culturele consequentie daarvan: de technologie.
hoewel het erop begint te lijken dat we de limieten van deze planeet hebben bereikt, vertoont het proces zelf geen enkel symptoom van vertraging. dus, in plaats van het te zien als een soort apocalyps of als de verzelfstandiging van een of andere verschrikkelijke fout in het menselijk lot, zie ik het liever allemaal als een natuurfenomeen. de menselijke geschiedenis is niet onze fout!

de wereld wordt met stappen en sprongen steeds gekker. alles beweegt sneller en sneller en het wordt steeds science fiction-achtiger. er bestaan epidemische ziektes die het menselijke leven mogelijkerwijze kunnen uitroeien, en tegelijkertijd zijn er geruchten over koude fusie en reizen naar de sterren. ondertussen ontmoeten mensen midden in de nacht kleine rubberachtige wezens in hun kamer of ondergaan rectaal onderzoek. als je dan ook nog psychedelische drugs, shamaan-planten en dat soort dingen aan deze mix toevoegt en op reis gaat door de architectonische superruimte van onze cultuur, dan merk je dat het kosmische ei behoorlijk aan het kraken is. we hebben de neiging om dat nu, aan het einde van het tweede millennium, `het verval van de westerse beschaving' te noemen.

wat hebben al deze rare dingen nou met de tijd te maken?
kijk, als je het analyseert, betekent het dat er allerlei ongewone verbindingen bestaan. verbindingen tussen dingen die normaliter niet met elkaar verbonden zouden zijn. dat was bijvoorbeeld ook de waarneming van het surrealisme.
een andere manier om over de versnelling van de tijd te denken kan ook zijn dat alle grenzen - van tijd en ruimte - beginnen op te lossen en dat alles zich samen begint te voegen tot een soort organisch amoebe-achtig iets dat mens, machine, cultuur, spiritualiteit en materie verbindt en dat zich als een koraal rif om onze planeet uitspreidt.
om nou niet gek te worden en er `het einde van alles' in te zien, moet je er vooral aan denken dat dit alles niet ongecontroleerd verloopt. dus dan is natuurlijk de volgende vraag; gecontroleerd waardoor? ik denk dat het - op een dieper niveau - gecontroleerd wordt door zoiets als de geest van gaia.

de geest van gaia?
ja, de planeet is een soort georganiseerde intelligentie. het is iets heel anders dan wij zijn. zij heeft 5 à 6 miljard jaren de tijd gehad om een langzaam bewegende geest op te bouwen die uit oceanen en rivieren, uit regenwouden en gletsjers bestaat. je kunt je eigenlijk nauwelijks een onwaarschijnlijker relatie voorstellen: de technologische aap en de dromende planeet. en toch, aangezien ons bestaan wederzijds afhankelijk is, bestaat er een gevoel van verbondenheid met dit immense, merkwaardige, wijze, oude, neutrale en rare ding, dat net bezig is om uit te zoeken waarom haar dromen zulke nachtmerries zijn en waarom alles zo uit evenwicht is.

wegsmeltende cultuur
de cultuur is aan het wegsmelten. het gebeurt gewoon en niemand weet waar het naartoe leidt. er wordt al gewerkt met computer modellen, waarvan sommige aantonen dat het te laat is. zelfs als er overal mannen en vrouwen van goede wil zouden opstaan en de zaak zouden gaan controleren, dan zou het, verdomme, toch nog te laat zijn. ik geloof dat niet! ik geloof dat hier een of ander groot plan achter zit dat niet van een almachtige god of zo afkomstig is, maar vanuit de biologie. het is de architectuur van de evolutionaire doorbraak, die in elk dna-molecule op deze aarde gegrift is.
het zal gebeuren; de kosmische eierschaal is aan het kraken. de baarmoeder is gescheurd en er is geen andere uitweg dan de reis door het angstaanjagende geboorte-kanaal van de ervaring. de komende dertig jaar zullen je haren laten rijzen, gegarandeerd, want het is nog maar nauwelijks begonnen...

wij leven nu in de gouden avondschemering van de westerse beschaving. de lange namiddag van het cartesiaans rationalisme. voor ons liggen het falen van de landbouw, plotselinge atmosferische veranderingen, etnische oorlogen, sexueel overdraagbare ziektes, propaganda, superdrugs án een hele hoop goede dingen. maar het wordt wel de tanden op elkaar zetten om er aan het einde der tijden doorheen te breken, want er is zoveel dat ontketend wil worden... wat zal gebeuren is dat wij in iets anders zullen veranderen.

we zijn nu bezig om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden, namelijk waarom wij in het jaar 2012 voor onszelf onherkenbaar zullen zijn geworden. dit komt doordat wij niet herkenbaar kunnen blijven án kunnen overleven. wij apen houden van een goed gevecht, dus nu is het zover. het gezoen moet nu maar eens afgelopen zijn en de strijd zal wild en woelig worden. maar we zijn intelligent, we zijn doordouwers.

en wat heeft dat sneller en sneller gaan te betekenen?
het betekent dat de tijd op een gegeven moment zó snel gaat dat de rest van de toekomst - maar dan ook alles - binnen een paar seconden gebeurd zal zijn. het lijkt een beetje op de blaasvormige uitbreiding van ruimte en tijd aan het begin van ons universum. uiteindelijk zal er een samentrekking van ruimte en tijd plaatsvinden, die op het uit elkaar spatten van een zeepbel lijkt. ik denk dat dit aan de basis ligt van het bekken van aantrekking dat ons naar zich toetrekt en dat ergens in de laatste maanden van 2012 lijkt te liggen.

hoe ben je op 2012 gekomen?
nou, dat is een ingewikkeld verhaal met wiskunde, fractals en computerprogramma's, ik heb daar een speciaal computerprogramma voor gemaakt, time wave. het is wel vrij dicht in de buurt nu, toen ik die datum voor het eerst bepaalde was het nog twee keer zo ver weg. maar als je er op let, lijkt het wel alsof we er nu op afstomen. aan de andere kant, als je zo'n exponentiële ineenstorting ondergaat, kan het je echt verrassen. er zal ook wel iemand verrast geweest zijn door de uitbarsting van het universum.

dus hoe zal 2013 eruit zien?
dat is ongeveer zoiets vragen als: hoe moeten wij ons iets voorstellen dat we ons in principe niet kunnen voorstellen? maar er zijn verschillende mogelijkheden om het te benaderen, om er een model voor op te stellen. ik denk dat er een soort verovering van dimensies gaande is. de voorafgaande dimensie, waarin je besloten lag, wordt een soort basis- of eenheidsniveau als je het vanuit het nieuwe standpunt bekijkt.
misschien gaat de cultuur zich naar een soort intellectuele hyperruimte toe ontwikkelen. en dan is er de vraag waar dat zal zijn? in de wimper van een fruitvlieg? kunnen we zoiets als een virus worden en gewoon in de cumuli van de stratosfeer gaan drijven? ik weet het niet, maar het is op dit moment ook niet mijn zaak om het te weten. ik denk dat we door een heleboel heen moeten gaan. ik geloof dat de mensen het (nog) niet begrijpen. zoals door het `firesign theatre' altijd gezegd werd: alles wat je weet is fout.
dat is een heel bevrijdende manier van denken, want als alles wat je weet fout is, dan kunnen ook alle problemen, waarvan jij dacht dat ze onoplosbaar waren, op een andere manier bekeken worden. en er is dan ook een manier om de wereld uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten als iets onherkenbaars.
we moeten hier leren van onze ervaringen. we begrijpen niet echt wat bewustzijn op een dieper niveau eigenlijk inhoudt. met sommige hallucinogenen zie je ineens mogelijkheden waarin vragen zoals `leef je?', `ben je dood?' of `ben jij jij?' blijkbaar getranscendeerd zijn. ik denk dat de mensen een heel bekrompen concept hebben van wat er met de realiteit allemaal mogelijk is, dat we dus omgeven zijn door de schrijnende af grond van het onmeetbare en onkenbare en dat niemand weet wat daarbuiten allemaal gaande is...

http://net.info.nl/ego/mckenna.html

[ Bericht 39% gewijzigd door JoZzephus op 24-10-2004 22:27:11 ]
pi_22852660
starseed, ik vind het een beetje simpel scoren met de aangekondigde "onrust tijdens de overgang". er is namelijk meer onrust geweest tijdens de koude oorlog bv, en die is nog maar net afgelopen en duurde 50 jaar.
als die "voorspellingen" over onrust nu een lange tijd terug gemaakt waren, dan was het geloofwaardiger geweest. nu lijkt het net een aanvulling voor deze theorie om het te laten kloppen, door het noemen van irak en terrorisme. (wat ik iig op een site hierover gelezen heb)
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_22852912
hey ik heb dat boek niet geschreven hoor.. maar ik denk wel dat er innerlijk heel veel onrust komt.. ik zelf heb het ook meegemaakt.. ik had eerst een lange tijd van verdwaalt zijn (depressie) ,woede aanvallen, oude energien die ik losliet, in een langdurige stress cocon zitten, mezelf helemaal gek maken met vragen die niemand kon beantwoorden ect... maar dat is nu allemaal voorbij thank god
pi_22853394
ik ben ook depressief geweest, maar dat had te maken met een fulltime baan en de ziekte van pfeiffer (jaar mee rondgelopen en gewerkt zonder dat ik het wist).
ik denk dat het meer met de tijd van leven nu te maken heeft. iedereen wordt individueler, het leven is drukker en ingewikkelder geworden terwijl er niet meer tijd bijgekomen is.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 24 oktober 2004 @ 23:17:38 #23
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_22853706
ik hoop het niet, maar komt planeetje nibiru in 2012 soms weer eens om de hoek kijken?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_22853818
quote:
op zondag 24 oktober 2004 23:17 schreef hallulama het volgende:
ik hoop het niet, maar komt planeetje nibiru in 2012 soms weer eens om de hoek kijken?
niburu is bullshit. de planeet is er misschien wel, maar die is zeker niet in de buurt.
pi_22853881
quote:
op zondag 24 oktober 2004 23:07 schreef steeven het volgende:
ik denk dat het meer met de tijd van leven nu te maken heeft. iedereen wordt individueler, het leven is drukker en ingewikkelder geworden terwijl er niet meer tijd bijgekomen is.
en dat is precies wat de maya-kalenders vertelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')