Ik zou Israels eens proberen, volgens mij is dat hem.....quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 01:55 schreef Gajus het volgende:
Inmiddels gegoogeld met de namen Mesdag, Mauve, Israels, Weissenbruch, Gabriel, Bosboom, Neuhuys, Maris, Breitner... maar tevergeefs. Voor vanavond houd ik het voor gezien.
Mijn nederige excusses, ik bedoel natuurlijk Olliequote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Welke titel van welke opgave van welke Do2?
Dank je, AR.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 08:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zou Israels eens proberen, volgens mij is dat hem.....
Treurig, dus mooi.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:13 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dank je, AR.![]()
Inderdaad, in de online catalogus van de National Gallery London uiteindelijk gevonden.
Het betreft "Fishermen carrying a Drowned Man" door Jozef Israëls.
Even zo treurig is het een mooi kunstwerk.![]()
OK!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 01:17 schreef Gajus het volgende:
Hè, hè ... Woman van De Kooning.
waarom Van Gogh verruild voor Coltrane?
Is het toevallig Jeroen Krabbé ofzo??quote:Op woensdag 20 oktober 2004 01:31 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
Als tussendoortje dit werkje van een Bekende Nederlander, niet dankzij zijn schilderprestaties maar wel dankzij zijn (film-) acteerprestaties.
Welterusten Do2
Do2, ik heb echt geen flauw idee wat dit moet zijn, laat staan dat ik weet van wie het is...quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
[afbeelding]
hehe, ik vergeet ook vaak de titels van m'n eigen opgavesquote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik weet de titel eigenlijk niet meer,.
Maar het was geen geheimtaal,
volgens mij.
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 12:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
AH439MIDTERM
Is dit de titel??
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 16:15 schreef Gajus het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij luidt de titel "Mahoning".
Mahoning is de naam van een streek in Ohio, alsmede van de rivier die door deze streek loopt.
Maar wat een overbodige toelichting, dat zie je toch als je goed naar het schilderij kijkt.
Ik heb je hopelijk tijdig gewaarschuwd: 'Vloeken kan impotentie veroorzaken'quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Potdikkie!.
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
[afbeelding]
Kunnen jullie vast wel waarderen.
.
Ik voel de spanning tussen de hoekige en ronde vormen, metafoor voor mannelijk en vrouwelijk.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vind het hele spannende doeken, hoor.
Ik denk te weten wat jij bedoelt: een beeld kan meer zeggen dan duizend woorden.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zonder al die woorden vond ik het toch beter, Gajus.
Het klinkt me allemaal vrij tegenstrijdig in de oren, Gajus.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:38 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik denk te weten wat jij bedoelt: een beeld kan meer zeggen dan duizend woorden.
Toch vind ik zo´n (omslachtige) omschrijving nodig ter verificatie van de opgeroepen gewaarwording. Dat is toch wezenlijk voor communicatie: is de boodschap van de verzender ontvangen en begrepen door de ontvanger.
Proost, laat het jou ook smaken.
Ik zie een geopenbaard kunstwerk als een expressiemiddel van de maker aan de toeschouwer(s), als een voorzet tot een dialoog tussen beiden.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het klinkt me allemaal vrij tegenstrijdig in de oren, Gajus.
Waarom zou je de gewaarwording van een schilderij nog moeten verifieren?
En waarom in vredesnaam met woorden?
Voor een ander, bedoel je dan wellicht?
Toch niet voor jezelf, neem ik aan.
Wat mij betreft speelt de dialoog zich af tussen het schilderij en de toeschouwer, en staat de schilder daar verder volledig buiten.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:22 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik zie een geopenbaard kunstwerk als een expressiemiddel van de maker aan de toeschouwer(s), als een voorzet tot een dialoog tussen beiden.
Het maken van een schilderij is een 'egoistische' aangelegenheid, maar het schilderen in ruimere zin (dus ook het vermarkten van een gemaakt schilderij of het verwerven van een schilderopdracht) is dat beslist niet.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Wat mij betreft speelt de dialoog zich af tussen het schilderij en de toeschouwer, en staat de schilder daar verder volledig buiten.
( Of bedoel je nu te zeggen dat 'n schilder schildert om achteraf een praatje te kunnen maken? )
Ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik me helemaal niet bezig houd met toeschouwers als ik aan het schilderen ben. Ik ben met niets of niemand bezig.
Schilderen is over het algemeen toch een zeer egoistische aangelegenheid, hoor.
Vergis je niet,.
Ja, goed,quote:Op donderdag 21 oktober 2004 01:00 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het maken van een schilderij is een 'egoistische' aangelegenheid, maar het schilderen in ruimere zin (dus ook het vermarkten van een gemaakt schilderij of het verwerven van een schilderopdracht) is dat beslist niet.
Het is natuurlijk vrij lastig om daar 'n sluitend antwoord op te krijgen, want elke schilder zal vroeg of laat wel tegen een reactie aanlopen. Of ie dat nu wil of niet.quote:Stel je voor dat je dag-in-dag-uit bezig bent met het maken van schiderijen zonder een enkele reactie uit jouw omgeving, dan verdwijnt vroeg-of-laat de zin tot het maken van nieuwe schilderijen.
Hierbij wel onderscheid maken tussen schilderen als hobby (als invulling van de vrije tijd) en schilderen als beroep (als middel van bestaan).quote:Op donderdag 21 oktober 2004 01:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Want ik denk toch dat het verlangen om te schilderen behoorlijk diep geworteld zit, en dat het lang niet zo afhankelijk is als jij daar stelt.
Volgens mij gebeurt de totstandkoming meer op frustreerende wijze, dan op plezierige wijze....quote:Op donderdag 21 oktober 2004 02:32 schreef Gajus het volgende:
[..]
Als beroepsbeoefenaar gaat het om de maatschappelijke erkenning van het resultaat (men is bereid ervoor te betalen en daarmee komt brood op de plank) en hopelijk gebeurt de totstandkoming van het resultaat op plezierige wijze.
Ik ben het volledig met je eens, hoor.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 12:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt de totstandkoming meer op frustreerende wijze, dan op plezierige wijze....
Het gaat meer om het gevoel van voldoening als het klaar is, en als andere mensen het dan ook plezierig vinden om naar te kijken dan is dat leuk meegenomen
Maar dit is mijn mening iig
En verder zeg ik er niks meer over, anders gaat Tinkebell zich er nog mee bemoeien![]()
Joy Division.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 23:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
This is the way, step inside..
Sorry, kon het niet laten om me er ff tegenaan te bemoeien... Maar ik zeg verder niks meer hoorquote:Op donderdag 21 oktober 2004 12:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens, hoor.
Maar het is misschien verstandig om niet te veel off-topic te gaan.
En 'n bonuspunt voor Callas.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:16 schreef Callas het volgende:
[..]
Joy Division.
He, is er nou echt niemand die het weet????quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:32 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
De maker van dit schilderij heb ik reeds eerder geïntroduceerd in de topicreeks.
kwam eventjes langs en zag mijn verzuim ... moet nu verder met mijn reguliere bezigheden
![]()
Tot half acht kan ik het antwoord bevestigen, daarna ben ik weg voor een avondje cultuurconsumptie.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
He, is er nou echt niemand die het weet????
Ik wil het wel zeggen, maar dan moet ik weer een nieuwe opgave gaan zoeken...
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik wil het wel zeggen, maar dan moet ik weer een nieuwe opgave gaan zoeken...
[Hier staat ie]quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, als AR het antwoord al heeft, ga ik niet meer zoeken hoor.
Dus laat maar komen, AR.
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:23 schreef Callas het volgende:
[..]
.
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Spelbreker!
Grmbl ende Grom ende Grmbl!.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Man Ray - Pisces
Nou, het is iig een werk van Joan Miró, ben niet zeker van de titel.. maar volgens mij is het Personnage Devan le Soleil .., toch?quote:
Uhmm, wat moet ik hier mee??quote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
My Seven Bizzos...
2 Live Crew.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
Uhmm, wat moet ik hier mee??![]()
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:04 schreef Callas het volgende:
[..]
2 Live Crew.
Goedemorgen!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]Goeie morgen Callas
Gaat het nu over muziek ofzo??
@Do2
Ik heb al een nieuwe opagve hoor, moet alleen ff weten of mijn antwoord goed is![]()
Pas maar op, dadelijk ga ik met teksten van Bowie en Eels strooien, en voor je het weet zitten we in MUZ te kijkenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:10 schreef Callas het volgende:
[..]
Goedemorgen!.
Ik dacht kom laat ik ook eens een plaatje raden.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Schilder is ( uiteraard ) correct.
Maar ik heb hier toch een andere titel staan.
Titel is helemaal goed, AR. Ik ben zelf nog een beetje in de war..
En Callas heeft het bonuspunt wederom te pakken!.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Wijze woorden, van een wijs man...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hmz.
Heb jij last van Emergency?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
You Are Invited...For All Time...
Neen, maar ik kan toch niet slapen zolang dat raadsel door mijn hersens doolt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik houd je toch niet tegen, Gajus?
Ting, ting, ting, ting...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:07 schreef Gajus het volgende:
[..]
Heb jij last van Emergency?![]()
Neen nog niet, jouw klagen komt wel achteraf.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik moet morgen ook de hele middag én avond bier gaan drinken met wat vrienden, hoor.
Maar hoor je mij daarover klagen?.
En wat doe ik met een stapel bonuspunten, naar de Efteling?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ting, ting, ting, ting...
BONUS!
Maar jij verdeelt de bonussen, dus jij valt nooit in de prijzen. Alhoewel ...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:20 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, Gajus,
die bonuspunten worden op het eind van deze topic allemaal bij elkaar opgeteld, en degene met de meeste bonuspunten mag het vijfde deel openen.
Volgens mij bestaat ook de mogelijkheid tot het herstellen van de oorspronkelijke versie.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, helaas.
Ik begin te vrezen dat ik daarvoor windows opnieuw moet installeren, ofzo.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
Is dat niet Leonard Cohen?
Ja hé!!???quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
AR! Hint! Nu!
Ach, ik weet zelf ook niet meer welke Proun het nou precies was. Ik vind het goedquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 11:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
El Lissitzky - Proun ( XX )
Kan het betreffende werkje niet vinden..
SPAM!quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 17:40 schreef Callas het volgende:
10 bonuspunten.
Schoonmaken van Schilderijen.
Als ik morgen nog geen nieuwe opgave zie staan dan ga ik een opsporingsbericht plaatsen...quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:58 schreef Gajus het volgende:
ik vrees dat het uitstapje van Do2 gierend uit de klauw gelopen is.
"De politie vraagt uw medewerking bij het opsporen van de-oneven-twee ..."quote:Op zondag 24 oktober 2004 22:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als ik morgen nog geen nieuwe opgave zie staan dan ga ik een opsporingsbericht plaatsen...
Waar we hebben nog geen nieuwe opgave...quote:Op maandag 25 oktober 2004 09:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
!
Ik heb voor een aantal dagen een logé over de vloer, jongens.
Jullie zullen het dus even zonder mij moeten doen.
Vanaf woensdag ben ik weer van de partij..
Opgave voor bonuspunt: wat is Do2 aan het doen? Picture that!quote:Op maandag 25 oktober 2004 11:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Waar we hebben nog geen nieuwe opgave...
Bier zuipen!!quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:06 schreef Callas het volgende:
[..]
Opgave voor bonuspunt: wat is Do2 aan het doen? Picture that!
Is goed, moment.quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wil jij anders iets nieuws plaatsen Callas??
Aj, ik heb hier toch wel een hint bij nodig Callas....quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:18 schreef Callas het volgende:
[afbeelding].
Irak lees: hedendaags. Staat in de Elsevier.quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Aj, ik heb hier toch wel een hint bij nodig Callas....
Oke, we hebben nu dus S.M., Irak, Elsevier.....quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:26 schreef Callas het volgende:
[..]
Irak lees: hedendaags. Staat in de Elsevier.
Dit zijn voldoende hints. Even douchen.
Ja, dat had ik ook al ontdekt...quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zijn initialen zijn waarschijnlijk de S en de M, AR.
Ah, je kon ons niet missenquote:Op maandag 25 oktober 2004 21:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
Trouwens,
wat doe ik hier?
"Vanaf woensdag" had ik toch gezegd?
Film aan het kijken....quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dutje aan het doen, zeker...
De Googlemaster zal nog wel langskomen... Ik ga het vandaag niet meer meemaken.quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik hoop dat iemand anders slimmer is dan ik...., anders kan het nog lang duren voor het geraden wordt
Maar ik ga nu m'n computer uit zetten. Weer verder film kijken, en daarna slapen...
Dag lieve mensen!!![]()
... met het antwoord: "Pool of Oil" van Steve Mumford.quote:Op maandag 25 oktober 2004 23:04 schreef Callas het volgende:
De Googlemaster zal nog wel langskomen...
Jij kende het al?quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 00:16 schreef Gajus het volgende:
[..]
... met het antwoord: "Pool of Oil" van Steve Mumford.
vooral zijn monochrome aquarellen vind ik superieur (maximale zeggingskracht met minimale middelen).
oh, is het niet Jozef Israëls zelf???quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 17:11 schreef OllieA het volgende:
Als dat geen vriendje van Jozef Israëls was.
Klopt, met zijn drieën vormden zij de Larense 'dependance' van de Haagse School.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 17:11 schreef OllieA het volgende:
Als dat geen vriendje van Jozef Israëls was.![]()
Ik heb gisteren kennis gemaakt met het oeuvre van S.M.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 12:35 schreef Callas het volgende:
Jij kende het al?
Callas weet jij toevallig wie die andere 2 zijn??? Ik krijg het niet gevondenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:22 schreef Gajus het volgende:
[..]
Klopt, met zijn drieën vormden zij de Larense 'dependance' van de Haagse School.![]()
Oh, dat klinkt niet zo goed?!? Ik hoop dat het niet heel ernstig is...quote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben even niet in de juiste stemming, AR.
AR, laat het even maar niet eeuwig duren. Ik wens jou een dappere wederopstanding.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben even niet in de juiste stemming, AR.
AR?? Ik ben wel in de juiste stemming, alleen Do2 helaas niet...quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:18 schreef Gajus het volgende:
[..]
AR, laat het even maar niet eeuwig duren. Ik wens jou een dappere wederopstanding.![]()
is er nog voortgang met schilder Neuhuys wiens schilderij in het Singer-museum hangt?
Meldt zich.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Gajus? AR? Callas? Ryan3? OllieA? Zodiakk? Parabola?
Gajus!quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:16 schreef Gajus het volgende:
[..]
Meldt zich.![]()
Gaat het weer wat beter? Waren dit nu de naweeën van jouw logé(e)?
Is dar standaardprocedure bij kunstenaars en/of jou: eerst een paar dagen frusty wezen en de opgekropte emoties er artistiek uitknallen?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:20 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar ik ben inmiddels een paar uur heerlijk schilderen en wat biertjes verder.
Ik weet niet of dat voor alle kunstenaars geldt. Vast niet, hoor.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:23 schreef Gajus het volgende:
[..]
Is dar standaardprocedure bij kunstenaars en/of jou: eerst een paar dagen frusty wezen en de opgekropte emoties er artistiek uitknallen?![]()
Schilderen als therapie.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:34 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat ik weet, is dat schilderen me er bovenop helpt. Hoe dan ook.
Jazeker.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:41 schreef Gajus het volgende:
[..]
Schilderen als therapie.![]()
Een hoop kunstboeken à 6.99 Euro (Van Gogh, Hopper, Schiele, Matisse, Munch e.d.).quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Haha.
Ja, ik koop bij De Slegte nog wel eens een kunstboek.
En ze zijn momenteel allemaal in de aanbieding,.
Althans, vele toch.
Ja, ik weet het.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:44 schreef Gajus het volgende:
[..]
Een hoop kunstboeken à 6.99 Euro (Van Gogh, Hopper, Schiele, Matisse, Munch e.d.).![]()
Kom, kom ... schilderen blijkt een goede uitlaatklep. Maar er zijn voor jou vast wel nog andere uitlaatkleppen denkbaar. Wat dacht je van musiceren? Dat was indertijd mijn uitlaatklep. Als ik veel achter de piano kroop dan wist mijn omgeving dat ik een examen o.i.d. aan het voorbereiden was.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jazeker.
Zonder 't schilderen had 't leven voor mij waarschijnlijk ondraaglijk geweest.
Geen Basquiat aangetroffen ... maar nu weet ik waarom.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, ik weet het.
Laatste kunstboek wat ik daar gekocht heb was er eentje van Basquiat.
Ook voor 6.99 Euro.
Muziek neemt voor mij ook een belangrijke plaats in,quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:51 schreef Gajus het volgende:
[..]
Kom, kom ... schilderen blijkt een goede uitlaadklep. Maar er zijn voor jou vast wel nog andere uitlaatkleppen denkbaar. Wat dacht je van musiceren? Dat was indertijd mijn uitlaatklep. Als ik veel achter de piano kroop dan wist mijn omgeving dat ik een examen o.i.d. aan het voorbereiden was.
Maar beeldend vormgeven kan op vele wijzen. Zelfs het (geometrisch verantwoord) betegelen van een terras reken ik tot beeldende vormgeving.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Als je mij mijn kwasten en verf zou afnemen, zou me dat zeker géén goed doen.
Ik geloof toch dat ik het nodig heb.
Het beeldend vormgeven, that is.
Helder.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja,
ik weet het.
De kwasten en verf waren dan ook bij wijze van spreken.
( Takken en zand is natuurlijk ook nog een optie. )
Neemt weer niet weg dat ik het liefste schilder...
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:14 schreef Gajus het volgende:
[..]
helder doet mij denken aan heerlijk helder ... ik ga een duik in de koelkast nemen.
AR doet nu wat jij en ik ook deden op die leeftijd.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
En waar is AR?.
Die jongen moet het nachtleven nog ontdekken, geloof ik.
What is the matter?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Gajus?
Niets meer.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:33 schreef Gajus het volgende:
[..]
What is the matter?
behalve bier halen moest ik ook ruimte in de blaas creëren.
Een goede nachtrust is het halve werk ... maar als ik mij dat herinner dan is het meestal al te laat.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, dat ben ik volledig met je eens, Gajus.
Maar AR is er zo eentje die niet achter de PC zit omdat ie al op bed ligt.
Da's pas verontrustend.
Ik herken het.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:37 schreef Gajus het volgende:
[..]
Een goede nachtrust is het halve werk ... maar als ik mij dat herinner dan is het meestal al te laat.
Nou, dit weekend krijgen wij zomaar een extra uur nachtrust cadeau.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik herken het.
Wat herken ik ook alweer?
Verdomd,quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:49 schreef Gajus het volgende:
[..]
Nou, dit weekend krijgen wij zomaar een extra uur nachtrust cadeau.
Dit komt me heel bekend voorquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Muziek neemt voor mij ook een belangrijke plaats in,
maar "slechts" op een passieve manier.
Ik weet het niet, Gajus.
Als je mij mijn kwasten en verf zou afnemen, zou me dat zeker géén goed doen.
Ik geloof toch dat ik het nodig heb.
Het beeldend vormgeven, that is.
Ik slaap nooit voor twaalf uur!! Maar ik zit dan meestal ook niet meer achter m'n PC. En als ik er wel zit dan zijn jullie er nooitquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou,
ik sliep op die leeftijd ook zelden voor twaalf uur, hoor.
Ho us!!! Als vaste bezoeker van dit topic heb ik hier toch ook wel iets over te zeggen hoop ik???quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 02:35 schreef Gajus het volgende:
De animo voor de Betitel-topic lijkt onderhand tot het absolute nulpunt gedaald.![]()
Het is mooi geweest. Do2, aan jou het exclusieve 'voorrecht' om een slotje aan te vragen.
Ik over 1 week.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 09:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
PS
@Gajus, ik ben 23 trouwens, geen 21!!
Oh, en ben over 5 weken jarig
quote:..ik durf alleen niet...
Ik zag het in je fotoboek...quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik over 1 week..
Ja, lach jij maar...quote:[..].
Volgens mij ga jij hier niet over. Ik wil dit topic graag open laten, er komt later vast wel weer inspiratie.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 02:35 schreef Gajus het volgende:
De animo voor de Betitel-topic lijkt onderhand tot het absolute nulpunt gedaald.![]()
Het is mooi geweest. Do2, aan jou het exclusieve 'voorrecht' om een slotje aan te vragen.
Bij een schilderij niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, lach jij maar...
Heb jij dat nooit als je aan een schilderij begint???
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Bij een schilderij niet.
Maar bij een auto kan ik me er wel wat bij voorstellen.
Dan wachten we wel tot je thuis bent.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ontopic:
Is er niemand die de opgave van Gajus ff op kan zoeken??? Ik zit hier met een 56k modem te klooien, dus ik kan pas gaan zoeken als ik weer thuis ben
Naja zeg!!! Valt me tegen van je Callas.., alhoewel...quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:22 schreef Callas het volgende:
[..]
Dan wachten we wel tot je thuis bent.
Jaja, ik heb hem, de titel is Larense vrouw bij de wiegquote:Lang, heeeeel lang geleden, p vrijdag 29 oktober 2004 09:18 schreef Gajus het volgende:
[..]
is er nog voortgang met schilder Neuhuys wiens schilderij in het Singer-museum hangt?
Gelukkig!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Jaja, ik heb hem, de titel is Larense vrouw bij de wieg
En de schilder:
Naam: Neuhuys, Johannes Albert
Geboren: Utrecht - 10 juni 1844
Overleden: Locarno - 6 februari 1914
Atelier/Adres: Laren - Naarderstraat 50
Jij bent snel!!quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Speciaal voor Ryan3
[afbeelding]
Daar komt ie toch ooit wel weer van af???quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:20 schreef Callas het volgende:
[..]
Jij bent snel!!
Hij zit op de wc..
Thanx, dit is victory boogie woogie van Piet Mondriaan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Speciaal voor Ryan3
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Thanx, dit is victory boogie woogie van Piet Mondriaan.
(En Callas jij ook bedankmt dat je die mannen even laat weten waar ik uithang als ik er niet ben..
. Gelukkig spuiten wij hier parfum in de wc als we klaar zijn.)
Hij had de Vara als gids meegenomen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Daar komt ie toch ooit wel weer van af???
Of is er een nieuw scrabble-incident voorgevallen??
Okee, knal mijn favoriet er maar in, wat onderwerp en schilder betreft. Ik zeg erbij dat het origineel hier naast mijn overgrootmoeder hangt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
![]()
U bent nu aan de beurt
Haha.., als jij het zegtquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:28 schreef Callas het volgende:
[..]
Hij had de Vara als gids meegenomen..
Ps. Als je je ogen samenknijpt dan zie je in dat schilderij een testbeeld.
Maak jij hem toch even af joh, je bent toch kunstschilder???quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Haha.., als jij het zegt
Dit is het enige schilderij van Mondriaan in die stijl die me echt aanspreekt. Het is volgens mij ook het enige schilderij wat nog niet klaar is, haha
Als ik er aan zou mogen zitten met m'n vingers dan zou ik al z'n werken overschilderen behalve dezequote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maak jij hem toch even af joh, je bent toch kunstschilder???
Ik zou de kleuren verwisselen, dus rood wordt blauw, blauw wordt rood etc. en dan kijken of iemand het verschil ontdekt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als ik er aan zou mogen zitten met m'n vingers dan zou ik al z'n werken overschilderen behalve deze
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Btw ik denk dat Callas nu op het huusje zit hoor.
Leuk detail nog: ... en zonder de Vara!-gids.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nou, ben blij dat je deze informatie met me deelt...![]()
Wel de LIbelle?? Of is het meer een Margiet-lezeres???quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Leuk detail nog: ... en zonder de Vara!-gids.
Nee, ze verslindt de Elsevier.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wel de LIbelle?? Of is het meer een Margiet-lezeres???
Ja, tis een Picasso lijkt me.., ik herken het ook wel, alleen ik weet de titel niet uit m'n hoofd. Maar ik ben er van overtuigt dat Do2 hem zo uit z'n mouw schud, dus daar wacht ik opquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ze verslindt de Elsevier..
Btw er staat nog een picje om op te lossen hè (overdrachtelijk bedoeld uiteraard).
Picasso is goed. De titel is makkelijk op te zoeken. Heeft overeenkomsten met het kinderliedje: sur la pont d'Avignon, on y danse, on y danse...quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, tis een Picasso lijkt me.., ik herken het ook wel, alleen ik weet de titel niet uit m'n hoofd. Maar ik ben er van overtuigt dat Do2 hem zo uit z'n mouw schud, dus daar wacht ik op
Ik ken geen Fransquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Picasso is goed. De titel is makkelijk op te zoeken. Heeft overeenkomsten met het kinderliedje: sur la pont d'Avignon, on y danse, on y danse...
Ik verklap het maar, want behalve Gajus uiteraard kent vrijwel niemand meer frans. Les demoiselles d'Avignon.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik ken geen Frans![]()
Do2 had het geweten, dat weet ik zeker!!!quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik verklap het maar, want behalve Gajus uiteraard kent vrijwel niemand meer frans. Les demoiselles d'Avignon.
Next!
Laat ik weer eens pissig reagerenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:38 schreef Ryan3 het volgende:
Mijn idee. De impasse die jullie bereikt hebben, lijkt enigszins op dezelfde toestand bij RJP destijds in C&H. Kandidaten schotelen de meest exotische exemplaren van de meest exotische schilders voor en vervolgens komt het aan op giswerk, De schilderkunst van A tot Z (net als Kafka's verzamelde werk in ieder huishouden wel voorradig) en all mighty Google. De opzet: het op speelde wijze toetsen van je parate kennis, is ondergesneeuwd geraakt en heeft plaats gemaakt voor de techniek van het opzoeken.
Voor een onnozelaar als ik, die met dat soort plaatjes jullie topicreeks niet kan opleuken, wel.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:10 schreef OllieA het volgende:
[..]
Laat ik weer eens pissig reageren![]()
Het driemanschap van de Larensche school is nauwelijks exotisch te noemen hoor. Wanneer je Neuhuys dus herkend had als lid van de Larense school - en Gajus had het er nota bene bij gezet - is ie maar één urelletje ver weg.
Ik ben hier nog maar erg weinig exotische kunstenaars tegengekomen.
Irritant, het soort mensen die het antwoord raden en dan vertrekken zonder een nieuwe opdracht te plaatsen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Do2 had het geweten, dat weet ik zeker!!!
Maar ik moet nu gaan, de hond uitlaten en dan eten
Tot later
Hoho, jouw mannetje heeft z'n eigen opgave geraden, ik had alleen de schilder nog maarquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:43 schreef Callas het volgende:
[..]
Irritant, het soort mensen die het antwoord raden en dan vertrekken zonder een nieuwe opdracht te plaatsen..
Helemaal mee eensch, kent uw Hollandsche meesters.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:10 schreef OllieA het volgende:
Laat ik weer eens pissig reageren![]()
Het driemanschap van de Larensche school is nauwelijks exotisch te noemen hoor. Wanneer je Neuhuys dus herkend had als lid van de Larense school - en Gajus had het er nota bene bij gezet - is ie maar één urelletje ver weg.
Ik ben hier nog maar erg weinig exotische kunstenaars tegengekomen.
Naast dat 'jouw' mannetje... mannetje?! Jij hebt hem nog nooit gezien natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hoho, jouw mannetje heeft z'n eigen opgave geraden, ik had alleen de schilder nog maar
Maar plaats jij anders maar iets, wijsneus
Reuzen bestaan niet zei mama altijd........quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:04 schreef Callas het volgende:
[..]
Naast dat 'jouw' mannetje... mannetje?! Jij hebt hem nog nooit gezien natuurlijk.
(het is een reus).
Jij hebt de schilder geraden dus paste eens wat moois.
In 1418 zeker??? Ik heb hem in mijn jeugd, op school, nooit gezien in het geschiedenisboekquote:Op zondag 31 oktober 2004 07:23 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
Dit schilderij staat afgebeeld in elk geschiedenisboek over de Franse revolutie.
quote:Op zondag 31 oktober 2004 15:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kom potdikkie ook altijd op het verkeerde moment binnen.
Drie schilderijen op rij die ik zo kon opnoemen....
en dan dit.
jammer joh...quote:Op zondag 31 oktober 2004 15:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kom potdikkie ook altijd op het verkeerde moment binnen.
Drie schilderijen op rij die ik zo kon opnoemen....
en dan dit.
Tis gewoon kut.quote:Op zondag 31 oktober 2004 15:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
jammer joh...
Het is inderdaad bijzonder spijtig. Die van Bacon had ik zelfs speciaal voor jou gekozen...quote:Op zondag 31 oktober 2004 15:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Tis gewoon kut.
Nu heb ik helemaal medelijde met je...quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een familiefeestje.
Zucht...
Een paar dagen geleden kon ik al geen Frans, en nu ken ik hem nog steeds niet...quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:39 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
Op deze uitvergroting van het schilderij staan relevante aanwijzingen.
@AR, Do2: het was niet mijn intentie jullie Bacon-feestje te bederven.
Persoonsnamen behoeven geen vertaling.quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Een paar dagen geleden kon ik al geen Frans, en nu ken ik hem nog steeds niet...![]()
Is niet altijd even makkelijk om een naam te herkennen in een taal die je niet spreektquote:Op zondag 31 oktober 2004 16:57 schreef Gajus het volgende:
[..]
Persoonsnamen behoeven geen vertaling.![]()
Correct.quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Anyway, de oplossing mijn inziens:
David, Death of Marat
Een van mijn favoriete schilders, hoewel dit werkje mij niet kan boeien.quote:Op zondag 31 oktober 2004 18:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
[afbeelding]
Ik weet dus niet welke schilder dit is...quote:Op zondag 31 oktober 2004 18:51 schreef Gajus het volgende:
[..]
Een van mijn favoriete schilders, hoewel dit werkje mij niet kan boeien.
protestgeluiden vanwege uitblijven avondmaal (hoezo wintertijd?) ... tot later
quote:Op maandag 1 november 2004 11:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Z'n eigenlijke naam was Moses, trouwens...
maar wij kennen 'm veel beter als Marc.
Klopt als een bus.quote:Op maandag 1 november 2004 13:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb ff gegoogled, verschillende plaatjes gezien, en ben tot 2 conclusies gekomen
De eerste conclusie is dat dit werk van Chagall de titel heeft 'Rooster and Woman with Fan'
Same here... maar je moet wat, he.quote:Conclusie 2 is dat zijn werk mij niet echt aanspreekt...
Dit ziet er uit als Degas ofzo...quote:Op maandag 1 november 2004 14:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
[afbeelding]
Oke, die niet dusquote:Op maandag 1 november 2004 15:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ofzo, ja.
Renoir ( ofzo ), ja.quote:Op maandag 1 november 2004 15:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oke, die niet dus
Dan roep in Renoir ofzo
Ja,quote:Op maandag 1 november 2004 15:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Do2, ik ga ff m'n computer demonteren. Als het goed is ben ik er vanavond gewoon weer...
En als ik er niet ben dan heb ik iets verkeerd gegaan. ..
Mocht ik er morgen nog niet zijn, wil je dan een ambulance voor me bellen??
Dat is een Picasso, uit z'n kubistische periodequote:Op maandag 1 november 2004 13:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, deze meneer is nog niet aan bod gekomen volgens mij:
[afbeelding]
quote:Op maandag 1 november 2004 16:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja,
politie, brandweer, ambulance...
Ik bel ze allemaal.
De helft van dit topic is offtopic, dus dat geeft niksquote:Op maandag 1 november 2004 16:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zoek trouwens -offtopic?- de naam van een kunstenaar die allemaal fotorealistische beelden maakte van zo doorsnee mogelijke mensen. 't Was een popartkunstenaar en hij heeft o.a. een beeld gemaakt van een enorme winkelende vrouw met een boodschappenkar. Ik heb 1 van zijn beelden gezien in 't Ludwig Museum in Keulen en ben G%%^D z'n naam vergeten
Anyone?
Chuck Close maakt louter portretten. Helaas ...quote:Op maandag 1 november 2004 20:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Chuck Close, wellicht? Da's 'n hele bekende...
Wat jij in het Ludwig Museum gezien hebt: behoorde dat tot de permanente collectie of maakte het deel van een bijzondere tentoonstelling? Indien het laatste, wanneer was dat?quote:Op maandag 1 november 2004 16:49 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zoek trouwens -offtopic?- de naam van een kunstenaar die allemaal fotorealistische beelden maakte van zo doorsnee mogelijke mensen. 't Was een popartkunstenaar en hij heeft o.a. een beeld gemaakt van een enorme winkelende vrouw met een boodschappenkar. Ik heb 1 van zijn beelden gezien in 't Ludwig Museum in Keulen en ben G%%^D z'n naam vergeten
Ah, oh, nou, tja, goh, euh,quote:Op maandag 1 november 2004 22:47 schreef Gajus het volgende:
[..]
Chuck Close maakt louter portretten. Helaas ...![]()
Het heeft wat tijd gekost om het plaatje op het forum te krijgen. Het plaatje wat ik oorspronkelijk wilde plaatsen was beveiligd tegen kopiëren. Nu lukt het mij gewoonlijk wel om die beveiligingen te omzeilen maar dit keer tevergeefs, wat ik ook probeerde. Ten einde raad heb ik dit plaatje (van een amateur en van aanzienlijk slechtere kwaliteit) geplaatst.quote:Op maandag 1 november 2004 23:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je vond het te snel gaan, Gajus?
Nee hoor, de plaatjes van vandaag waren mij allen vertrouwd. Maar dat kon ik pas vanavond constateren. Professionele bezigheden belemmerden een directe bijdrage aan deze topic te leveren. Trouwens, morgen weer een lange werkdag te gaan.quote:Op dinsdag 2 november 2004 00:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, het raden,
bedoelde ik eigenlijk...
Kom, kom ... met de trefwoorden 'workum' en 'museum' geeft Google uitsluitsel (zojuist gecheckt).quote:Op dinsdag 2 november 2004 00:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hoe dan ook... geen énkel idee, dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |