Leeftijd: 34
Burgelijke staat: vrijgezel
Kinderen: zoon van 21 maanden
Beroep: accountmanager
Trefwoorden: dominant, ambitieus, groot gevoel van eigenwaarde
Coos valt niet alleen op door zijn uiterlijk. Hij is duidelijk aanwezig en neemt niet gauw iets van een ander aan. Verder is hij behoorlijk 'anti-roken' en laat dit ook merken.
Hij is al zestien jaar samen met zijn vriendin Ellen en ze hebben samen een zoontje van 2 jaar. Deze zal hij erg gaan missen, zegt hij. Coos is een fanatieke sporter, minstens drie keer per week is hij in de sportschool te vinden. Verder gaat hij vaak naar het Scheveningse strand, waar hij zich uitleeft op de surfplank en catamaran wedstrijden zeilt.
Zijn grote trots is een oude Porsche 911, waar hij niet veel in rijdt of aan klust, maar waar hij wel elke avond even in gaat zitten voordat hij naar bed gaat.
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 15:19 schreef Laurens het volgende:
Zijn grote trots is een oude Porsche 911, waar hij niet veel in rijdt of aan klust, maar waar hij wel elke avond even in gaat zitten voordat hij naar bed gaat.
quote:Die zijn het leukst, zeggen dan stiekem vroem vroem.
quote:Jah leuk zo'n strijd
Op woensdag 26 september 2001 20:35 schreef zeeuws jongetje het volgende:
En erg anti-roken dus dat kan nog lachen worden met Nancy en Kelly
* Zworld ook tegen roken is
quote:Ligt er maar helemaal aan uit welk team er iemand moet vertrekken. Is dat uit het team van Andries dan kan het zijn dat Andries omdat hij in de minderheid is eerste keus heeft. Maargoed een hoop onduidelijkheid aangaande de regels dit jaar.
Op woensdag 26 september 2001 19:52 schreef kavu het volgende:
Komt waarschijnlijk in het team van GJ want zij mogen waarschijnlijk eerst kiezen omdat zij in rijk zitten .. zo te zien een sterke jongen dus als het op fysieke battles aankomt zijn ze nog meer in het voordeel .. mischien blijft het team van andries wel 3 maanden in het arme gedeelte!!
quote:Welke Stefan? Die van K-otic?
Stefan zegt "ik ben geen ster... ik ben bekend".
On topic, graag.
quote:Sjesus Cynix, je kunt over óvermodereren.
Op donderdag 27 september 2001 11:06 schreef Cynix ® het volgende:
Ja.On topic, graag.
quote:Ja, dat zou óók kunnen. Gelukkig dóe ik dat niet.
Op donderdag 27 september 2001 20:07 schreef Arcee het volgende:
Sjesus Cynix, je kunt over óvermodereren.
quote:nee dat doe cynix echt nooit hoor!
Op donderdag 27 september 2001 20:23 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Ja, dat zou óók kunnen. Gelukkig dóe ik dat niet.
quote:Jawel, doe je wel.
Op donderdag 27 september 2001 20:23 schreef Cynix ® het volgende:
Ja, dat zou óók kunnen. Gelukkig dóe ik dat niet.
En nu ontopic, graag.
quote:Mijn gevoel zegt dat ook. Die Coos heeft als accountmanager met zijn dure hobbies duidelijk geld, hij heeft status en hij heeft (ik vermoed overdreven veel) eigenwaarde. En dat zijn drie dingen die Frank niet heeft. Maar.. Frank is weer errug handig met de bijl.
Op donderdag 27 september 2001 20:43 schreef El_Duderino het volgende:
Coos!
Coos is caal, en de dames vinden 'm een stuk naar het schijnt. Mij doet ie denken aan Ad Visser, ik weet niet waarom?!!
Mijn gevoel zegt dat Frank en Coos zullen botsen,en ja, natuurlijk is dat wishful thinking!
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 12-10-2001 17:18]
quote:Yep, dat zegt m'n gevoel ook en ik geloof niet dat het wishful thinking is. Kan niet wachten tot de eerste clash en denk dat die niet lang op zich laat wachten. Coos heeft namelijk geen "verleden" (geldt 3 wkn samen in een huis als een verleden?) met Frank zoals GJ en Andries dat hebben en daarom niet echt tegen hem ingaan. Coos zit in het andere team dus hoeft ook niet de lieve vrede binnen het team te behouden en tenslotte geloof ik niet dat Coos een typ is die z'n mond houdt als ie zich aan iemand (zoals Frank) stoort, dus kom maar op!
Op donderdag 27 september 2001 20:43 schreef El_Duderino het volgende:
Mijn gevoel zegt dat Frank en Coos zullen botsen,en ja, natuurlijk is dat wishful thinking!
quote:
Hij is al zestien jaar samen met zijn vriendin Ellen
quote:Strange
Op donderdag 27 september 2001 23:43 schreef femfatale het volgende:
Ehh, er staat vermeld bij burgerlijke staat: vrijgezel, maar ik meen toch duidelijk uit Coos zijn mond te hebben gehoord dat ie een vriendin had.
Hij heeft helemaal geen sterkte in z'n brilleglazen zitten. Heeft wel wat trouwens die bril bij hem. Vind wel dat ie wat 'homo'trekjes heeft (bedoel ik overigens verder nix mee).
bron: BB site
quote:Ja, dacht ik ook al. Maar daar bedoel ik overigens nix mee...
Op donderdag 27 september 2001 23:48 schreef Struggle het volgende:
Vind wel dat ie wat 'homo'trekjes heeft (bedoel ik overigens verder nix mee).
quote:Dat dachten een paar technici tijdens de live-uitzending ook. Hun commentaar was zeer duidelijk te verstaan.
Op vrijdag 28 september 2001 20:24 schreef marky het volgende:
Ligt het nu aan mij of zegt die coos twwe keer zovel woorden dan een ander binnen een minuut. Jemig wat praat die amn vlug.
quote:Ik zie aan mijn typwerk dat ik net zo snel probeerde te typen als coos lult
Op vrijdag 28 september 2001 20:24 schreef marky het volgende:
Ligt het nu aan mij of zegt die coos twwe keer zovel woorden dan een ander binnen een minuut. Jemig wat praat die amn vlug.
quote:Ah, daarom kwijlt Pascal zo bij het zijn van Coos
Vind wel dat ie wat 'homo'trekjes heeft (bedoel ik overigens verder nix mee).
quote:All work and no play makes Frank a dull boy
Op donderdag 27 september 2001 22:59 schreef laffer het volgende:
als ik frank zie hakken met die bijl denk ik meteen aan de film "the shining" kan nog wat worden daar met die frusty-boy.
quote:Heheh.... goeie!
Op zaterdag 29 september 2001 14:33 schreef Strolie75 het volgende:[..]
All work and no play makes Frank a dull boy
...
Dat beloofd wat
Dat brilletje doet het hem vond het wel goed dat daar even de draak mee werd gestoken door Frank nadatr hij zijn kop kaal had geschoren.
quote:
Van de officiele BB site:Andries is een beetje een baasje
Richard en Coos moeten nog een beetje wennen in het Big Brother-Huis. Na de eerste dag dacht ik al: is dit het nou? vertelt Coos zijn oude maatje uit Spanje.
Mirthe Lems 02-10-2001 21:07
Richard en Coos hebben over het hek in de tuin een onderonsje. Kan jij nou een beetje wennen aan die camera's? vraagt Coos. Richard zegt dat hij wel zal moeten. Anders word je helemaal gek, denk ik. Coos bekent dat hij er toch nog moeite mee heeft. Als je die camera's zo hoort bewegen, dan wordt je er toch steeds bewust van gemaakt dat je wordt bekeken. Richard vraagt of hij het goed kan vinden met zijn team. Coos knikt en zegt blij te zijn dat hij niet in het team van Richard terecht is gekomen. Ik denk dat ik problemen zou krijgen met Andries. Hij is een beetje een baasje. Hij voegt daaraan toe dat het wel zijn probleem is en niet dat van Andries.
Je weet nooit hoe je in het andere team zou functioneren , oppert Richard. Nee, maar jullie doen altijd maar alles samen , zucht Coos, samen eten, samen opruimen, samen het bad in. Daar zou ik gek van worden. Ik doe ook graag dingen alleen. Richard werpt tegen dat hij dat juist wel gezellig vindt. Ik zou niet alleen in de sauna willen zitten. Coos haalt zijn schouders op. Hij gaat verder over de relatie met zijn teamgenoten. Je komt in een team terecht bij mensen met heel verschillende karakters. Ik heb helemaal niets met die mensen, alleen Frank van jullie lijkt me een toffe gozer. Ach, je krijgt altijd wel discussies of ruzie, maar daar hou ik wel van , besluit Coos.Richard wil nog meer weten van Coos. Heb je het gevoel dat je lekker draait? vraagt hij. Ik heb hier niet veel te doen en dat vind ik een beetje moeilijk , geeft Coos toe. Ik vond het leuk om vanmiddag wat leven in de brouwerij te brengen door Kelly over te halen om zich kandidaat te stellen voor de Captain-titel. Haar reactie was echt grappig. Richard moet grinniken als Coos met een hoog stemmetje Kelly imiteert: Ik ben goed in commanderen en appeltjes schillen. Maar dan wordt Coos serieus. Na de eerste dag dacht ik al: is dit het? Ik dacht dat ik het hier wel gezien had. Daarom vond ik het helemaal niet erg om te verliezen met voetbal, want dan kon ik eens kijken hoe het aan deze kant is. Richard is van mening dat je je als groep beter kunt vormen aan de Arme kant. Dat is Coos helemaal met hem eens. Ik vind het hier leuker dan daar hoor , knikt hij.
Dus ik kan maar 1 conclusie trekken
Kelly 4 Captain.
2 personen eruit........Coos en zijn maatje!!!!!!!
Want dat is immers zo.
Misschien dacht hij ik ga vanalles doen dan ben ik tenminste in beeld en kan ik nog blijven.
Want waarschijnlijk gaat volgende week weer een van de 2 nieuwe eruit, zijn immers het minst bekend.
Dus ga ik deze week opletten of hij nu verandert of dat het gewoon echt een ontzettend vervelend ventje is.
Coos blijkt niet al te populair bij de kijkers. Ze vinden dat hij geen eerlijk spel speelt ten opzichte van zijn mede-bewoners.
Mascha Prins 05-10-2001 17:53
Vind je dat Coos de Bewoners tegen elkaar uitspeelt? Zo luidde de poll van 4 oktober. Maar liefst 84 procent van de stemmers antwoordde: Ja, hij is bewust bezig met zijn eigen geheime agenda. Nog eens twaalf procent vond dat Coos de Bewoners wel tegen elkaar uitspeelt, maar dit niet bewust doet. Dat betekent dat slechts vier procent van de stemmers nee antwoordde op de vraag.
Er kan dus veilig gesteld worden dat het merendeel van de Big Brother-kijkers Coos ziet als een manipulatief persoontje. Iemand die de situatie graag naar zijn hand zet. Hij maakt dan ook nogal wat reacties los bij de kijkers. Vooral nadat hij Pascal overhaalde tot het indienen van een Motie van uitdaging tegen Gert-Jan.
Pion
Gert-Jan verloor hierop zijn captaintitel en Pascal nam deze functie van hem over. Want Coos en Pascal hebben samen bekokstoofd dat Pascal als oudste Bewoner de eerste rechten heeft boven Coos. Maar dan wil Coos wel volgende week Captain worden. Bij dit spelletje gebruikten ze Kelly als pion. Ze hebben haar overgehaald zich ook verkiesbaar te stellen, omdat er nu eenmaal twee kandidaten moesten zijn. Ondertussen wisten zij heel goed dat Kelly helemaal geen captain wilde worden en deze titel dus ook niet zou krijgen.
Ik irriteer me het meest aan Coos, omdat hij bazig is en blijkbaar alles beter weet, schrijft een kijker uit Den Haag. Een andere kijker is het daarmee eens, maar vindt het daarentegen maar een beetje storen. Hij is wel cool.
Volgelingetje
Dedee schrijft over Coos dat hij en zijn volgelingetje Pascal er rare praktijken op na houden. Ze doelt hiermee op de manier waarop hij en Pascal Gert-Jan de captainstitel ontfutseld hebben. Coos denkt nu dat hij het voor het zeggen heeft, want hij kan de oh zo jongen Pascal heel erg beïnvloeden.
Coos is gevaarlijk, vindt Linda. Die is nog maar koud binnen en beraamt al een coup. Tegelijkertijd vraagt ze zich af hoe lang Coos zijn manipulatie-praktijken kan volhouden. Naar de top komen is niet zo moeilijk, maar daar blijven, dat is de kunst.
Paul is kort in zijn mening over Coos. Gatverdegatver, wat is dat een over het paard getilde bal zeg! Kijker Matoesjka is ook geen fan van Coos, al uit zij zich wat genuanceerder. Ik kan hem erg grappig vinden, maar ook dominant. Ik weet nog niet zo goed welke kant ik met hem uit moet.
Valsspelen
KC had het meest te melden over Coos. Deze Big Brother-fan wijdde maar liefst een heel A4-tje aan de zogenaamde machtsovername van Coos. KC vindt hem op zich wel geschikt voor het captainschap, omdat hij een sterk persoontje is. Maar volgens KC deed Gert-Jan het prima als captain en bovendien houdt deze kijker niet van valsspelen. En dat heeft Coos volgens hem wel gedaan. Of zoals KC het omschrijft: Gert-Jan is gedegradeerd door een vuil spelletje vriendjespolitiek tussen Pascal en Coos.
Niet al te populair dus, Bewoner Coos. Toch willen de meeste briefschrijvers hem nog wel even in het Huis houden. Ik ben benieuwd hoe de situatie zich gaat ontwikkelen nu Coos erbij zit en zijn machtsspelletje speelt, verwoordt een kijker de algemene opinie.
bron: www.big-brother.nl
quote:Behalve Coos probeerde ook Pascal Andries vannacht onderuit te halen. Beide hebben met vlag en wimpel gefaald!
Op zaterdag 06 oktober 2001 10:59 schreef marky het volgende:
Probeerde afgelopen nachte een aangeschoten Andries onderuit te halen. Het lukte hem niet. Coos is een eikel. Sorry ik vond het eerst nog wel een aanwinst maar dat gaat hij nu snel verspelen. Als je de aanval op iemand inzet kom dan wel met argumenten en kap dan niet op het moment dat je het verliest snel af want dan ben je wel erg laf.
quote:is hem aardig gelukt hoor...
Op zaterdag 06 oktober 2001 10:59 schreef marky het volgende:
Probeerde afgelopen nachte een aangeschoten Andries onderuit te halen. Het lukte hem niet. Coos is een eikel. Sorry ik vond het eerst nog wel een aanwinst maar dat gaat hij nu snel verspelen. Als je de aanval op iemand inzet kom dan wel met argumenten en kap dan niet op het moment dat je het verliest snel af want dan ben je wel erg laf.
Pascal loopt door de slaapkamer en voelt aan de wanden. We kunnen hier wel iets achter verbergen, glundert hij, wanneer hij een opening in de wand vindt. Coos stelt voor om allemaal spullen in blikken te doen en deze dan onder de grond te stoppen. We kunnen zout, tabak, suiker, thee, koffie, creamer en hagelslag voor ons plan gebruiken, gniffelt Pascal. Coos stelt voor om de shag weg te gooien. Ze roken toch veel te veel, dus dat maakt niet uit, concludeert de niet-roker.
-------
Ik gebruik het nu volgende icoontje eigenlijk nooit, maar ik voel me nu genoodzaakt, aangezien ik die smerige kale grafbak niet met een groot formaat asbak voor zijn geniepige lulharses kan rossen (en ik moet me toch ff afreageren):
quote:
Coos en kritiek...
Coos heeft het als eerste voor elkaar gekregen dat de reguliere BB-site een echte mening geeft over een deelnemer, zij doen dat, laf als ze zijn, onder de naam van de kijker. Die laatste zal allicht eerder meningen hebben gegeven over de hele BB-vertoning, alleen was het niet de moeite waard om te publiceren. Bij Coos is dat dus wel het geval, en daar ben ik trots op.
Afgezien van het feit dat ik zeker weet dat hier een zwaar gefrustreerde columnist achter zit (ik noem geen naam) en het verder dus geen vriendjespolitiek is (nee hoor valt erg mee, slaap lekker verder) vind ik het toch fijn dat het om Coos gaat, want negatieve aandacht is ook aandacht en dus beter dan helemaal geen aandacht, zoals het geval is bij diverse andere bewoners.
Verder is het duidelijk dat de redactie van de reguliere BB-site slechts bestaat uit stagiaires van welke VMBO opleiding dan ook, want kritiek geven doen wij slechts in opdracht en wij hebben zelf geen mening.Als het publiek enige invloed heeft op de stemming en dat vraag ik me dus af (misschien is het een idee om te vragen welk notarisbureau belast is met de stemming e.d.), hoop ik steeds meer dat Coos gaat winnen, al is het maar om het beleid van Veronica/Yorin onderuit te halen.
Wendy
quote:Je reactie is het beste argument dat Coos nog ff moet blijven anders wordt het wel weer erg braaf en tussen de lijntjes!!! en zitten we in december weer te slapen bij BB!
Op zondag 07 oktober 2001 01:19 schreef Gert het volgende:
Van de BB-site:[..]
-------
Ik gebruik het nu volgende icoontje eigenlijk nooit, maar ik voel me nu genoodzaakt, aangezien ik die smerige kale grafbak niet met een groot formaat asbak voor zijn geniepige lulharses kan rossen (en ik moet me toch ff afreageren):![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()