Deze speler gaat een hele grote worden, want hij doet namelijk wat een verdediger moet doen: Verdedigen.quote:Ik ben geboren in Tunis, de hoofdstad van mijn land. Veel Europeanen weten dat misschien niet, maar Tunis is ook best een moderne stad. Het is een soort mix tussen Arabische en koloniale gebouwen. Niet zo gek anders dan Nederland dus. Wat wel anders is dan in Nederland is de mentaliteit van de mensen. In Tunis leef je met de dag. Je verdient wat en je geeft het uit. Wat er morgen gebeurt, zie je dan wel. Zo leeft de meerderheid van de mensen daar. Ik ben opgegroeid in een normaal Tunesisch gezin in een buitenwijk van de hoofdstad. Mijn vader was en is nog steeds chauffeur op een geldtransportwagen, mijn moeder zorgde thuis voor mij en mijn twee broers. Ik ben de middelste. Voetbal was altijd mijn grote liefde. Op school en op straat, ik voetbalde altijd. Liefst met de grotere jongens, want dan ging het er hard aan toe. Het liefst haalde ik allerlei trucs uit. Goochelen met de bal hè en ook zo veel mogelijk doelpunten maken. Alles wat ik later bij mijn club niet zo vaak kon doen. Ik was er zo gek op dat ik er pas mee opgehouden ben toen ik bij Club Africain bij de selectie kwam.
Bij Club Africain, een van de grootmachten uit het Tunesische voetbal, belandde ik op tienjarige leeftijd, na een testtraining. Iedereen mocht zich komen bewijzen. Ik deed mee en ik deed het zo goed dat ze me vroegen om een dag later mee te doen aan een officiële wedstrijd. Ik kreeg gelijk nummer tien en de aanvoerdersband. Het was een droom die uitkwam. Zo lang als ik me kan herinneren, wil ik al profvoetballer worden.
Ik ben vervolgens door de jaren heen omgeturnd van aanvaller tot verdediger. Toen ik vijftien jaar oud was, besloot onze trainer me als verdedigende middenvelder op te stellen. Tot die tijd was ik altijd spits of spelverdeler geweest, maar de trainer vond een meer corrigerende positie goed passen bij mijn agressieve speelstijl. Op die plek haalde ik daarna de nationale jeugdselecties. Bij een duel van Tunesië onder 18 tegen Zwitserland moest ik door een blessure van een ploeggenoot nog een linie naar achteren schuiven. Dat ging best aardig. De trainer van Club Africain was ook bij die wedstrijd aanwezig en besloot mij bij de club ook als verdediger te gaan gebruiken. Het duurde daarna niet lang meer of ik was de centrumverdediger van het eerste.
Vanaf die tijd ging het snel. Ik werd geselecteerd voor de Tunesische Olympische ploeg en later ook voor het nationale elftal en speelde een aantal goede wedstrijden op het allerhoogste niveau. Toen hoorde ik links en rechts dat er interesse was, waaronder van Feyenoord. Ik heb de club vaak in actie gezien op televisie en was onder de indruk van de supporters. Ik zag spelers als Ono, Ghaly en Van Persie en ik houd van het type voetbal dat in Nederland gespeeld wordt. De belangrijkste reden om naar Rotterdam te komen is de kans om met Ruud Gullit te werken en om me te ontwikkelen. Van Hatem Trabelsi heb ik begrepen dat je daarvoor in de Eredivisie heel goed op je plaats bent. Hier kan je snel progressie boeken. Trabelsi vertelde me ook dat Feyenoord een hele mooie club is, met een fanatiek publiek en adviseerde me hiernaartoe te komen. Mijn besluit was daarna snel genomen.
Nu hoop ik minstens zo succesvol en belangrijk voor Feyenoord te worden als Hatem voor Ajax is geweest. Hij is een groot voorbeeld voor me, want hij heeft laten zien dat Tunesische voetballers veel succes kunnen hebben in West-Europa. Mark Wotte en Ruud Gullit hebben me al wel uitgelegd dat er één groot verschil is tussen voetballen bij Tunesië of bij Feyenoord: verliezen is in Rotterdam géén optie. Dat spreekt mij ontzettend aan en daarom wil ik per se slagen in Rotterdam.
quote:Op maandag 18 oktober 2004 18:40 schreef tupacravik het volgende:
We zijn eerder te hard van stapel gelopen bij song bijv. dus ik hou me nog op de vlakte
Hij heeft in zijn eerste seizoen goed gespeelt heeft toen een hele zware terug val gehad. Dat bedoelde ik er mee te zeggen.quote:Op maandag 18 oktober 2004 18:43 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Weinig Feyenoorders op te noemen die vanaf het begin vol lof over Song waren.
.......... dat heeft ie gaande weg wel gecreerd!
Ene Trabelsie en Maxxxxx vergeten???quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 09:22 schreef Showtime het volgende:
Ik vind hem nu al de beste verdediger in de Eredivisie.
Trabelsi en Maxwell zien spelen tegen Heerenveen???quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ene Trabelsie en Maxxxxx vergeten???
Trabelsi moet zichzelf eerst weer gaan bewijzen dit seizoen, hij is er ruim 6 maanden uitgeweest. Maxwell is zeker een topverdediger, niet voor niks voetballer van het jaar geworden. Maar dit seizoen vind ik hem nou nog niet echt het niveau van eerdere seizoenen halen. Saidi is wat dat betreft toch zeker een grotere uitblinker op de Nederlandse velden dit seizoen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:18 schreef Chadi het volgende:
Ene Trabelsie en Maxxxxx vergeten???
[offtopic] Ga je nog naar Alkmaar volgende week? [/offtopic]quote:Op zondag 24 oktober 2004 22:22 schreef Cart_man het volgende:
Vond Mtiliga ruk vandaag.
Saidi gewoon geweldig. Nu nog iemand die naast hem in de verdediging kan staan, want Paauwe is op zijn retour.
Geen tijd voor. Geen kaarten ook.quote:Op zondag 24 oktober 2004 22:27 schreef RedGuy het volgende:
[..]
[offtopic] Ga je nog naar Alkmaar volgende week? [/offtopic]
quote:Op maandag 1 november 2004 00:10 schreef cultheld het volgende:
Gullit en Wotte heeftbben echt sterk in gekocht
Dat was volgens mij bij de 4de van Nellise, toen Paauwe zich weer eens weggleed ofzo ... Altijd met z'n halve blessuresquote:Op maandag 1 november 2004 13:12 schreef Cart_man het volgende:
Volgens mij was dat de fout van Paauwe, maar dat ken aan mij liggen...
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 00:30 schreef TC03 het volgende:
Ik hou van pure verdedigers, die efficiënt en stevig ingrijpen als het moet. Topspeler, onze Karim.
Hij straalt zo'n rust uit... het is eigenlijk heiligschennis om Song ernaast te zetten.quote:Op donderdag 4 november 2004 22:56 schreef Showtime het volgende:
Die sliding vandaag weer in het strafschopgebied. Als elke andere verdediger het durft hou je hart vast. Maar als Saïdi hem inzet dan weet je dat het goed zit. En wat was hij weer prachtig op maat. Saïdi brengt een nieuwe dimensie in de beweging van de sliding.![]()
Dat Zuid Koreaanse onkruid moet gauw gewied worden zodat de Tunesische parel nog meer kan schijnen.quote:Op donderdag 4 november 2004 23:09 schreef heiden6 het volgende:
Hij straalt zo'n rust uit... het is eigenlijk heiligschennis om Song ernaast te zetten.
Welke vreemde pass hebben we het hier over?quote:Op donderdag 4 november 2004 23:13 schreef Showtime het volgende:
[..]
Dat Zuid Koreaanse onkruid moet gauw gewied worden zodat de Tunesische parel nog meer kan schijnen.![]()
Die blik van Saïdi na die vreemde pass van Song sprak ook boekdelen.
Het was in de tweede helft. Song ging weer een van zijn rare capriolen uithalen door te draaien draaien draaien met die bal in de buurt van de cornervlag. In plaats dat hij die bal een pegel naar voren geeft, tikt hij hem heel zacht terug richting goal waar Saidi samen met een speler van de tegenstander stond. (op een of andere vreemde manier zag ik die rare pass van Song al aankomen) Dus Saidi kon er nog maar net bij en knalt die bal keihard de tribune in. Toen maakte hij zo een beweging met zijn gezicht van "tjsa wat moet ik anders doen met zo een vreemde pass van Song",. anders was het gewoon direct doelpoging voor de tegenstander.quote:Op donderdag 4 november 2004 23:26 schreef heiden6 het volgende:
Welke vreemde pass hebben we het hier over?
Ik kan het me niet herinneren. Het valt me nog mee dat Saïdi niet gaat klagen. Ik zou gek van die Koreaan worden als ik hem was, dat word ik nu trouwens ook al.
Aan het begin van het seizoen vroeg ik me al af of er nog versterking voor rechtsachter ging komen.
Dat solo'tje had niet gehoeven.quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:25 schreef Cart_man het volgende:
Je hebt gelijk hoor.
Had ook constant het idee dat Bosschaart de rotzooi van Song aan het opruimen was.
Saidi was gewoon vlekkeloos
Ik vind het ergens wel passen in de traditie. Ajax - Feyenoord is een beladen wedstrijd met een lange geschiedenis waarbij de gemoederen geregeld erg hoog opliepen.quote:Saidi haalt opnieuw uit naar Van der Vaart (11-11)
Feyenoord-speler Karim Saidi heeft zich negatief uitgelaten over Ajax-aanvoerder Rafael van der Vaart. De Tunesische verdediger laat in Sportweek weten dat hij uitziet naar de Klassieker Ajax - Feyenoord, die komende zondag in De Arena zal worden gespeeld. Van der Vaart, een van de sterspelers bij Ajax, vreest hij niet.
"Hij gaat vaak voor zijn eigen kans en doet een beetje overdreven als hij aan de bal is", zegt Saidi over de Ajacied. "Ik moet hem fysiek aanpakken, zo te zien ligt daar zijn zwakte. Ik houd er wel van om tegen zo'n type speler te spelen. Liever tegen hem dan tegen Kuijt, want die blijft gewoon staan als je hem aanpakt. Vanaf de eerste minuut moet ik laten merken dat ik er ben."
Ook van Ajax-verdediger Nigel de Jong is Saidi niet onder de indruk. "De backs van Ajax zijn goed, maar de verdedigers nemen veel risico. Vooral De Jong. Ik hoop dat hij dat tegen ons weer doet. Er zit iets fout bij Ajax. Zo te zien ontbreekt het daar aan teamgeest en solidariteit. Bij Feyenoord hebben we dat wel. Je proeft dat deze club graag wat wil winnen."
Overigens is het niet de eerste keer dat de international van Feyenoord uithaalt naar Van der Vaart. In Voetbal International zei Saidi enkele maanden geleden over de middenvelder het volgende: "Individueel goed, maar hij voetbalt alleen voor zichzelf."
Bron: Ajaxonline
Als-ie die vetrol blesseert bouw ik persoonlijk een standbeeld voor onze held.quote:"Ik moet hem fysiek aanpakken, zo te zien ligt daar zijn zwakte."
Wat me ook opvalt aan Karim is dat hij in z'n vrije tijd bijna alle wedstrijden van de concurrent bekijkt en volledig analyseert. Hij kent nu al heel goed de zwakheden van Ajax uit z'n hoofd terwijl hij er nog nooit tegen gespeeld heeft. Dit is een van de dingen die hem tot een topverdediger maken. Song b.v. doet zoiets niet, denk ik.quote:Op donderdag 11 november 2004 22:09 schreef Showtime het volgende:
[..]
Ik vind het ergens wel passen in de traditie. Ajax - Feyenoord is een beladen wedstrijd met een lange geschiedenis waarbij de gemoederen geregeld erg hoog opliepen.
Saïdi houdt deze in ere met zulke uitspraken. Hij is een echte Feyenoorder, zowel in het veld als buiten het veld duidelijk aanwezig. Kalou brengt de snelheid, Kuijt brengt de wilskracht en Saïdi toont het lef.![]()
Ik las gisteren ergens een artikel waarin Saïdi zei dat hij de hele week Van der Vaart zijn spel had geanalyseert en nu bezig was met het analyseren van het spel van Anastasiou.quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:28 schreef FR_08 het volgende:
[..]
Wat me ook opvalt aan Karim is dat hij in z'n vrije tijd bijna alle wedstrijden van de concurrent bekijkt en volledig analyseert. Hij kent nu al heel goed de zwakheden van Ajax uit z'n hoofd terwijl hij er nog nooit tegen gespeeld heeft. Dit is een van de dingen die hem tot een topverdediger maken. Song b.v. doet zoiets niet, denk ik.
Onze Saidi gaat in z'n eentje dikkertje Raffie, Sneijdert en de rest tegenhouden![]()
Als ik jou was zou ik maar niet op de tribune gaan zitten als ADO tegen Feyenoord speelt op vollemaan.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:08 schreef Chen het volgende:
Hij heeft maar 1 wenkbrauw....
nee hier staan namelijk ook arabische en koloniale gebouwenquote:Tunis is ook best een moderne stad. Het is een soort mix tussen Arabische en koloniale gebouwen. Niet zo gek anders dan Nederland dus.
Dat wordt bouwen.quote:Op donderdag 11 november 2004 22:18 schreef Butra het volgende:
[..]
Als-ie die vetrol blesseert bouw ik persoonlijk een standbeeld voor onze held. [afbeelding]
quote:Op zondag 14 november 2004 15:15 schreef heiden6 het volgende:
Investeren in kloontechnologie dus.
quote:Op donderdag 11 november 2004 22:18 schreef Butra het volgende:
Als-ie die vetrol blesseert bouw ik persoonlijk een standbeeld voor onze held. [afbeelding]
Nog meer bewijs nodig of ben je al aan het bouwen.quote:Van der Vaart mist duel met Andorra 14-11-'04
Rafael van der Vaart kan woensdag niet meedoen in het WK-kwalificatieduel van Oranje met Andorra.
Van der Vaart raakte in de wedstrijd tegen Feyenoord geblesseerd aan zijn knie en moest voortijdig naar de kant.
Ook zijn ploeggenoot Nigel de Jong, die een fikse hoofdwond overhield aan een botsing met Christian Gyan, moet zich naar alle waarschijnlijkheid afmelden.
Bron: NOS
Bosschaart was toch oorspronkelijk rechtsback? Misschien kan die ook wel op links. En dan Gyan gewoon op rechts. Alles beter dan Mtiliga en Songquote:Op zondag 14 november 2004 15:07 schreef heiden6 het volgende:
Bosschaart krijgt het nog moeilijk Als Ghaly zo blijft spelen, en Pardo zijn poot heel weet te houden.
Die moeten we toch maar linksachterin proberen, i.p.v. Mmmmtiliga.
Want ik vind het doodzonde dat om Saïdi heen zo slecht gevoetbald wordt, zeker nu Paauwe weer wat verbetert is de rest een zwakke schakel. Met Mtiliga en Song word je gewoon geen kampioen.
2 Saidi's en 2 goede opbouwende verdedigersquote:Op zondag 14 november 2004 15:14 schreef Showtime het volgende:
4 Saïdi's in je verdediging dan krijg je er geen speld tussen.![]()
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 14 november 2004 17:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bosschaart was toch oorspronkelijk rechtsback? Misschien kan die ook wel op links. En dan Gyan gewoon op rechts. Alles beter dan Mtiliga en Song.
Hij gaf hem een schop.quote:Op zondag 14 november 2004 15:04 schreef Showtime het volgende:
Haha inderdaad, Saïdi maakte ook een tackle op hem buiten beeld. Iemand gezien wat daar nou werkelijk gebeurde, hij haakte van der Vaart ofzo?
Ja, en anders kaart studio voetbalquote:Op zondag 14 november 2004 17:32 schreef keeper het volgende:
[..]
Hij gaf hem een schop.
Ongelooflijk dat hij er zonder geel vanaf is gekomen vanmiddag. Maar ik vermoed nog wel een schorsinkje nav tv-beelden (. ).
Bron.quote:Karim Saidi speelde zondag in Amsterdam zijn allereerste Ajax-Feyenoord. De Tunesische verdediger was onder de indruk van de ambiance in de Arena, maar niet tevreden met het resultaat: ‘Als wij iets beter voor de dag waren gekomen, hadden we hier gewoon kunnen winnen.’
Karim Saidi stond voorafgaand aan de Klassieker behoorlijk in de belangstelling van de vaderlandse pers. Er werd gespeculeerd over welke spits hij zou moeten bestrijden en er werd gesproken over de confrontatie met Hatem Trabelsi, de Ajacied aan wie het mede te danken is dat Saidi voor Feyenoord koos. ‘Het was heel leuk om tegen Hatem te spelen, maar eigenlijk zag ik hem pas na afloop voor het eerst’, aldus Saidi, die in het veld vooral te maken kreeg met Yannis Anastasiou en Rafael van der Vaart.
‘Ik vond Anastasiou heel goed spelen’, zegt Saidi. ‘Hij was vaak aanspeelbaar en daardoor gevaarlijk. Van der Vaart maakte veel overtredingen vond ik. Ik denk dat we hem goed bespeeld hebben, het was zaak hem niet te dicht bij de goal aan de bal te laten komen. Dat is wel gelukt, vandaar ook dat hij er door zijn trainer af werd gehaald.’
Over zijn eigen optreden mocht Saidi derhalve wederom tevreden zijn. ‘Mwahh, gaat wel’, vindt hij zelf. ‘Het ging redelijk. Ik had ook even dat ongelukkige moment waarbij ik de bal tegen onze paal schoot en Ajax bijna kon scoren. Dat kan soms gebeuren in het voetbal, ik schrok er niet echt van. Maar ik baal er wel van dat we niet gewonnen hebben hier. Als Kalou die bal in de eerste helft af had gespeeld op Goor, hadden we denk ik ook gewonnen. Want zo waren er nog wel een paar situaties.’
‘Wat me van vandaag vooral bij zal blijven, was de sfeer’, vervolgt Saidi. ‘De supporters van Feyenoord lieten zich zeker in de tweede helft echt goed horen en ook die van Ajax lieten zich niet onbetuigd. Het is heerlijk om in zo’n sfeer te voetballen, zeker als je weet dat je eigen fans de meeste herrie maken.’
Nee dat was ook niet zo, de blessure van VDV onstond niet door een schop.quote:Op zondag 14 november 2004 18:22 schreef keeper het volgende:
Hij kon moeilijk zeggen dat VDV eruit ging, omdat hij persoonlijk z'n knietjes had kapotgeschopt..
Over wie heb je het nu?quote:Op zondag 14 november 2004 18:32 schreef VoreG het volgende:
Wat kan die vent toch ongelooflijk dom praten.
Een Schop?quote:Op zondag 14 november 2004 17:32 schreef keeper het volgende:
Hij gaf hem een schop.
Ongelooflijk dat hij er zonder geel vanaf is gekomen vanmiddag. Maar ik vermoed nog wel een schorsinkje nav tv-beelden (. ).
Idd, viel wel mee dit.quote:Op zondag 14 november 2004 20:19 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Een Schop?
Het was gewoon pootjelappen!
Iemand moet het doen he, nu Zlatan eindelijk weg is.quote:Op zondag 14 november 2004 20:34 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Idd, viel wel mee dit.
Ghali gaf wel weer zijn gebruikelijke elleboogje.
hoe meet je dat?quote:Op maandag 15 november 2004 17:33 schreef cultheld het volgende:
Saïdi komt er welNa Alex de minst gepasseerde verdediger van de HCE
Nu nog niet uitgemeten, aan 't einde van dit seizoen zal Alex samen met Saïdi en Bouma (ik ga er vanuit dat Mathijsen niet het hele jaar constant blijft presteren) genonimeerd worden voor verdediger van het jaar en Alex gaat dat winnenquote:Op maandag 15 november 2004 17:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
hoe meet je dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |