Een vriendin van mij heeft een eigen bedrijf en ik moet voor dat bedrijf een website maken. Ze heeft al een site, maar die vindt ze te saai en dat vind ik ook. Vannacht heb ik een lange e-mail van haar gekregen waarin ze schrijft hoe ze het wil. De site moet een heel andere uitstraling krijgen en daar ben ik het wel mee eens. Maar ze schrijft ook dat er achtergrondgeluid op moet en op bijna elke pagina iets bewegends. Mouse-over effects en van zichzelf bewegende dingetjes. Haar bedrijf houdt zich bezig met het maken van promotie- en internetfilms (documentaires en kunstfilms) en het omzetten daarvan in andere formaten. Dus er komen sowieso al een aantal fimpjes (.mpg's) op te staan omdat dat het product is dat het bedrijf aanbiedt, dus er móeten filmpjes op komen, da's logisch.
Ze heeft op haar huidige site een kleine flash-animatie die de naam en logo van het bedrijf uitbeeldt en die is op elke pagina te zien. Die wil ze ook behouden.
Dus op elke pagina zie je die flash-animatie en op bijna elke pagina staat een .mpg (met geluid). Wat mij betreft komt daar niets bewegends (en geen geluiden) meer bij, omdat dat al (bijna) te veel van het goeie is.
Nu wil ik dus van jullie FOKKERS
![]()
weten wat jullie erg hinderlijk vinden als jullie websites bezoeken, zodat ik haar dit topic kan laten lezen en het hopelijk uit haar hoofd kan praten van die bewegende dingetjes en geluidjes, want ik heb het gevoel dat ze het al helemaal uitgedacht heeft in haar hoofd en er niet makkelijk vanaf zal stappen
![]()
.
Mijn top 2 van ergernissen op websites:
1. Meteen geluid als je de site bezoekt (voor mij is dat zelfs vaak ook een reden om de site meteen (onbekeken) weg te klikken en niet meer te bezoeken.
2. Overbodig veel bewegend beeld (als ik bewegend beeld wil zien, zet ik de televisie wel aan).
(A.j.b niet verplaatsen naar Digital Corner, want dit gaat niet over de techniek achter de site, maar hoe de site oogt. Anders komen er misschien discussies over browsers en html en zo.)