Dat laatste is zeker waar, dat is deels te wijten aan het OM zelf maar voor een nog groter deel aan nogal wat politici die het houden van een eerlijk hoger beroep wel moeilijk hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:50 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Vanuit jurisisch oogpunt ben ik het totaal met je eens, ook om zo je eigen geloofwaardigheid deels terug te winnen (mocht de zaak wel tot een veroordeling komen), anderzijds is het proces wel verworden tot een mediahype die al behoorlijk wat relaties (Defensie-OM, Wijkerslooth-OM, publieke opinie-defensie, publieke opinie-OM) op de proef heeft gesteld.
Idem - en waarbij de uitkomst niet op voorhand vast staat.quote:Het gevolg van de komende uitspraak is van groot belang voor velen denk ik en ik hoop dat er een wijze uitspraak wordt gedaan in deze zaak waarin alle (onderhuidse) belangen worden bekeken en naar gewicht worden ingezet.
Politici roepen vaak maar wat in de lucht als ze een deel van de feiten onder ogen hebben gekregen, de waan van de dag viert hoogtij en na een week is iedereen het vergeten (hou maar eens een quiz: Wie is (was) Savanah?).quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 14:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat laatste is zeker waar, dat is deels te wijten aan het OM zelf maar voor een nog groter deel aan nogal wat politici die het houden van een eerlijk hoger beroep wel moeilijk hebben gemaakt.
[..]
Idem - en waarbij de uitkomst niet op voorhand vast staat.
Schandaligquote:Van belang is dat ook te rade kan worden gegaan bij de Rules of Engagement, die volgens de inleidende woorden van de Aide Memoire van toepassing zijn. Onder nr. 151 bepalen de Rules dat (kort gezegd) waarschuwingen mogen worden afgegeven door welk middel dan ook, indien waarschuwingen noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de missie. De militaire kamer is van oordeel dat de door verdachte afgevuurde waarschuwingsschoten gebracht kunnen en moeten worden onder deze Rule 151, zodat zij als zelfstandig geweldsmiddel ter afwending van de dreiging gelegitimeerd waren.
Precies. Lijkt me dus ook logisch.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:45 schreef SCH het volgende:
Wel gewaagd maar op zich wel logisch, als je denkt een zaak te hebben - en volgens de rechter is er een zaak - zou het niet voor de hand liggen om niet in hoger beroep te gaan.
Rechtse mensen niet?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:04 schreef lionsguy18 het volgende:
Linkse mensen zijn nu eenmaal overtuigd van hun gelijk.
Nee, die zijn realistischquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rechtse mensen niet?
Realistisch ?????quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 19:54 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Nee, die zijn realistisch
Wat hebben de rechters nu ineens misdaan?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 19:03 schreef Vitalogy het volgende:
Het zou goed zijn als er iets gebeurde bij het OM. Misschien dat we daar ook verkiezingen voor moeten houden. En wat mij betreft voor rechterlijke macht zou dat ook niet zo'n slecht idee zijn.
Niks. OM en de rechters worden door elkaar gehaald.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 20:15 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat hebben de rechters nu ineens misdaan?
Ik ben ook TEGEN de oorlog in Rak (Irak) en ben ook links, maar ik ben ook voor vrijspraak van Erik O. Dat kan dus prima samen gaan hoor.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 19:53 schreef lionsguy18 het volgende:
Het OM heeft partij gekozen TEGEN de oorlog in Rak, vwb de nederlandse rol hierin.
Da's het fijne van soldaten. Die luisteren nog naar je, zelfs als je ze in de steek laat.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:34 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ik ben ook TEGEN de oorlog in Rak (Irak) en ben ook links, maar ik ben ook voor vrijspraak van Erik O. Dat kan dus prima samen gaan hoor.
Wat ik jammer vindt is dat er nooit iets gebeurt. Zowat heel Nederland is tegen zijn veroordeling, waarom dan geen aktie voor het O.M. Nederland kan de laatste tijd toch zo goed aktie voeren. Waarom dient niemand in in de 2e kamer een motie van wantrouwen tegen Donner in? Waarom zeggen alle Nederlandse soldaten in Irak niet. O.K., als wij het risico lopen dat we de gevangenis in moeten omdat we puur ons werk doen, dan gaan we nu met zijn allen naar huis.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 18:23 schreef chopmax het volgende:
Parlement bepaald al welke wetten de rechters mee aan de slag mogen
Donner kan al besluiten juist wel of juist niet te vervolgen
Met de trias politica is niks mis, wel met dommer en de tweede kamer
De rechter heeft gezegd dat er een zaak is, dat is voldoende.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 14:32 schreef RonaldV het volgende:
Kan SCH op basis van deze uitspraak vertellen waarom hij denkt dat het OM een zaak heeft?
Dat vind ik dus een heel gevaarlijke opmerking. Waarom moeten ze het erbij laten? Of bedoel je sepcifiek deze zaak???quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:22 schreef sp3c het volgende:
anders lijkt het net of ze inbinden omdat politici tegen ze staan te schelden ... maar ik hoop dat ze het hierna er wel bij laten hoor want ik wordt er een beetje flauw van
het ging over twee ingangen en twee uitgangen. bovendien zou het niet de eerste keer zijn dat ze een dood man meenemen en dan gaan piepen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:43 schreef sp3c het volgende:
een in- en een uitgang ... en plunderen als je dood bent lijkt me op zijn zachts gezegd lastig
dat het er twee zijn is nieuw voor mij.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het ging over twee ingangen en twee uitgangen. bovendien zou het niet de eerste keer zijn dat ze een dood man meenemen en dan gaan piepen.
Ik stel een heel normale vraag op een wat cryptische opmerking van jou "dat ze het hierbij zouden moeten laten" - ik vroeg me af wat ze dan nog meer zouden kunnen doen en vroeg me dus af of je het alleen over deze zaak had.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 14:38 schreef sp3c het volgende:
nee ik heb het over hun levens, als ze hiermee klaar zijn moeten ze die maar beeindigen want dat linkse tuig wordt ik flauw van ...
natuurlijk heb ik het specifiek over deze zaak, wtf is hier nu weer gevaarlijk aan![]()
![]()
topic gaat toch over Eric O. of lees ik de titel nu verkeerd ofzo??
ik snap dat je de hele discussie weer wil doodgooien door mij woorden in de mond te leggen, je hele '0w dus jij bent tegen de rechtsgang hmmm? militairen mogen van jouw moorden wat ze willen hmmmm????, reactie staat ongetwijfeld al klaar dus ik zal je de moeite besparen en er gelijk vast op reageren:
Nee onderzoek is goed, maar niet tot in den treure en geen kruistochten zonder bewijzen
maar volgens mij heb ik dat al eerder tegen je gezegd
Wat is daar op tegen?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:00 schreef sp3c het volgende:
Ik zie het OM nog wel verzoeken alsnog dat lijk op te graven in de hoop dat er een Nederlandse kogel inzit.
De rechter ziet er anders wel een zaak in.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
iedereen met maar een beetje verstand van zake ziet dat dit absoluut geen zaak is
Nee, de rechter zei van niet in eerste instantie (wel ontvankeleijk, maar niet schuldig). Het OM ziet er wel nog steeds een zaak in.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:15 schreef SCH het volgende:
[..]
De rechter ziet er anders wel een zaak in.
Het lijk opgraven zou de verhouding verstoren tussen de bevolking en de militairen. Soms moet je een groter doel hebben en niet alleen maar narrowminded een zondebok te vinden om het disfunctioneren van het OM te verdoezelen. Elk verder gerotzooi in deze zaak kan slachtoffers veroorzaken, dit is nou typisch zo'n zaak waar het doel de middelen niet heiligt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is daar op tegen?
Eric O. zou juiust blij kunnen zijn met het hb, er zijn nog zoveel vraagtekens in deze zaak. Een eerlijke rechtsgang kan nooit machtsmisbruik zijn, leg eens uit hoe het hb zo'n staaltje is?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het hoger beroep is een staaltje van onvervalst machtsmisbruik van het OM.
De rechter zegt dat het OM genoeg redenen had er een zaak van te maken, een onderdeel van een zaak kan het hb zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee, de rechter zei van niet in eerste instantie (wel ontvankeleijk, maar niet schuldig). Het OM ziet er wel nog steeds een zaak in.
Nu ben ik het met je eensquote:Op zondag 31 oktober 2004 01:48 schreef SCH het volgende:
[..]
De rechter zegt dat het OM genoeg redenen had aanvoerde er een zaak van te maken, een onderdeel van een zaak kan het hb zijn.
Het is niet wat de rechter zei maar als jij op deze manier je gelijk wil halen.quote:Op zondag 31 oktober 2004 02:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nu ben ik het met je eens
soms is het beter het te laten rusten,, men zou Eric O. gewoon op zijn woord moeten gekoven verder. Deze zaak is een heilloze prestige kwestie, waarbij nog verder door laten rotten hiervan mensenlevens kan kosten. Nu en in de toekomst. Ik blijf erbij en die discussie zal er ook zekerlwel komen. Het OM zou niets te maken moeten hebben met uitgezonden militaitren,quote:Op zondag 31 oktober 2004 01:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Eric O. zou juiust blij kunnen zijn met het hb, er zijn nog zoveel vraagtekens in deze zaak. Een eerlijke rechtsgang kan nooit machtsmisbruik zijn, leg eens uit hoe het hb zo'n staaltje is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |