jah in de avond mag je etenquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:25 schreef Stuart het volgende:
Hmmmmz, je mag toch gewoon 's avonds na zonsondergang wél uitgebreid eten en drinken ?
Je doet het nu overkomen alsof je niets eet en drinkt voor een maand
Dat vind ik nou óókquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:34 schreef Tarak het volgende:
Waarom moet je bijvoorbeeld zoveel eten 's avonds en kun je niet juist zuinig eten en dan geld wat je anders had besteed aan eten, doneren aan De Daklozenkrant of zoiets.
Nou, ik me op zich wel voorstellen dat vasten iets moois kan zijn. Al die rituele hocus pocus dat je alleen na zonsondergang mag eten vind ik allemaal zo hypocriet. Als je in Lapland woont en het is hoogzomer heb je uberhaupt een probleem en daarnaast dient het nergens toe; waarom zou je alleen 's nachts mogen eten, je kunt net zo goed voorschrijven dat mensen alleen overdag mogen eten.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:37 schreef deedeetee het volgende:
Kun je je niet beter bezig houden met iets te doen voor de armen![]()
ik zie 't niet niet in van ramadan, ik vind 't erg achterhaald
wij geven zeker geld aan de armenquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:34 schreef Tarak het volgende:
ik las net in de krant een artikel over de Ramadan in Marokko. Vroeger zou de Ramadan meer een "spiritueel pad" zijn geweest. Tegenwoordig is het meer een eetfeest waarbij de sociale druk om mee te doen ook groter is dan deze ooit geweest is. Centraal zou ook meer "sappige roddels" staan dan meeleven met de armen.
Waarom moet je bijvoorbeeld zoveel eten 's avonds en kun je niet juist zuinig eten en dan geld wat je anders had besteed aan eten, doneren aan De Daklozenkrant of zoiets.
Je mag 's avonds na zonsondergang inderdaad wél uitgebreid eten en drinken, maar waarom zou je? Dat je ~12 uur niks hebt gegeten en gedronken, betekent niet dat je 's avonds maar even voor een weekje gaat eten en drinken.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:25 schreef Stuart het volgende:
Hmmmmz, je mag toch gewoon 's avonds na zonsondergang wél uitgebreid eten en drinken ?
Je doet het nu overkomen alsof je niets eet en drinkt voor een maand
Bezuinigingsmaatregelen opleggenquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Meki het volgende:
wat doen christenen aan armen![]()
quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bezuinigingsmaatregelen opleggen.
Ik snap eigenlijk niet waar de gedachte dat je na zonsondergang uitgebreid moet eten en drinken.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:50 schreef Libris het volgende:
waarom mag je je opeens laten gaan als het na zonsondergang is...
Maar Ramadan moet je doen als Je Moslim bentquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:50 schreef Libris het volgende:
Ik geef ook geld aan de armen, daar heb ik geen Ramadan voor nodig...
Ben het eens met tarak, waarom mag je je opeens laten gaan als het na zonsondergang is...
toen ik vroeger naar de kerk ging met m'n ouders werd er wekelijks geld opgehaald voor de armen of andere goede doelen.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Meki het volgende:
[..]
wij geven zeker geld aan de armen
zeker nu het Ramadan is
vertel me
Enter: de buurvrouw van Meki!quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:54 schreef Fronsertje het volgende:
Is het ook niet zo dat je "arme" buurtbewoners aan het feestmaal vraagt s'avonds ed?
In principe is dat niet relevant. Het gaat er immers om dat als je iets optuigt en tegen iedereen vertelt dat je het doet voor de armen dat je het ook daadwerkelijk doet voor de armen en niet vervolgens met de familie aan het roddelen bent.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Meki het volgende:
[..]
wij geven zeker geld aan de armen
zeker nu het Ramadan is
vertel me
zij is helemaal gek van Marokkaanse Koekjesquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Enter: de buurvrouw van Meki!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |