abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22680708
Welkom bij Ramadan Topic deel 2

Dit is me derde dag dat ik Ramadand doe
en het lukt wel , nog 27 dagen te gaan

Ramadan is al begonnen
Je mag dan een maand niet eten , roken , drinken , schelden etc.

Welke fokker gaat meedoen

dan kijk je hoe het voelt hoe armen leven en dan neem jij een maand hun plaats in
Ik ben benieuwd welke Nederlander ermee gaat doen

deel 1 :
Welke Fokker gaat meedoen met de Ramadan

Vraag hier vragen over Ramadan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_22680740
Hmmmmz, je mag toch gewoon 's avonds na zonsondergang wél uitgebreid eten en drinken ?
Je doet het nu overkomen alsof je niets eet en drinkt voor een maand
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_22680800
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:25 schreef Stuart het volgende:
Hmmmmz, je mag toch gewoon 's avonds na zonsondergang wél uitgebreid eten en drinken ?
jah in de avond mag je eten
neeh je eleft met de armen mee
pi_22680828
de armen eten 's avonds ook niet
pi_22680854
Al veel aalmoezen gegeven sinds het begin?
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:32:36 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22680858
deja vu...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:34:31 #7
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_22680891
ik las net in de krant een artikel over de Ramadan in Marokko. Vroeger zou de Ramadan meer een "spiritueel pad" zijn geweest. Tegenwoordig is het meer een eetfeest waarbij de sociale druk om mee te doen ook groter is dan deze ooit geweest is. Centraal zou ook meer "sappige roddels" staan dan meeleven met de armen.

Waarom moet je bijvoorbeeld zoveel eten 's avonds en kun je niet juist zuinig eten en dan geld wat je anders had besteed aan eten, doneren aan De Daklozenkrant of zoiets.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:37:21 #8
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_22680924
Kun je je niet beter bezig houden met iets te doen voor de armen
ik zie 't nut niet in van ramadan, ik vind 't erg achterhaald
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:38:12 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22680937
Inderdaad, Tarak,
die nachtelijke overdaad druist nogal in tegen de gedachte achter Ramadan.
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:38:22 #10
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_22680940
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:34 schreef Tarak het volgende:

Waarom moet je bijvoorbeeld zoveel eten 's avonds en kun je niet juist zuinig eten en dan geld wat je anders had besteed aan eten, doneren aan De Daklozenkrant of zoiets.
Dat vind ik nou óók
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:40:42 #11
94405 Tarak
pi_22680987
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:37 schreef deedeetee het volgende:
Kun je je niet beter bezig houden met iets te doen voor de armen
ik zie 't niet niet in van ramadan, ik vind 't erg achterhaald
Nou, ik me op zich wel voorstellen dat vasten iets moois kan zijn. Al die rituele hocus pocus dat je alleen na zonsondergang mag eten vind ik allemaal zo hypocriet. Als je in Lapland woont en het is hoogzomer heb je uberhaupt een probleem en daarnaast dient het nergens toe; waarom zou je alleen 's nachts mogen eten, je kunt net zo goed voorschrijven dat mensen alleen overdag mogen eten.

Je kan beter gewoon zuinig doen met eten en inderdaad iets voor de armen doen in plaats van alleen maar bij elkaar op familiebezoek gaan.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_22681037
Mijn mening?
Op me werk stonden de jonge jongens ruzie te maken of ze nou 18:45 of 18:47 mochten eten. Die zijn er echt trots op dat ze mee doen, maar waarvoor snappen ze niet. Wat maakt die ene minuut nou uit, als jij maar bewust bent dat andere mensen het slecht hebben en jij het ook voelt.

Verder, ach 5 uur opstaan om pizza te eten, niet helemaal me ding
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_22681075
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:34 schreef Tarak het volgende:
ik las net in de krant een artikel over de Ramadan in Marokko. Vroeger zou de Ramadan meer een "spiritueel pad" zijn geweest. Tegenwoordig is het meer een eetfeest waarbij de sociale druk om mee te doen ook groter is dan deze ooit geweest is. Centraal zou ook meer "sappige roddels" staan dan meeleven met de armen.

wij geven zeker geld aan de armen
zeker nu het Ramadan is

vertel me
wat doen christenen aan armen
pi_22681124
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:25 schreef Stuart het volgende:
Je mag 's avonds na zonsondergang inderdaad wél uitgebreid eten en drinken, maar waarom zou je? Dat je ~12 uur niks hebt gegeten en gedronken, betekent niet dat je 's avonds maar even voor een weekje gaat eten en drinken.

Ik snap eigenlijk ook niet waarom sommige mensen 's ochtends (voor zonsondergang) ook uitgebreid eten en drinken alsof ze een week lang niet mogen eten en drinken.

De ramadan is m.i. een eitje.
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:49:12 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22681132
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Meki het volgende:

Bezuinigingsmaatregelen opleggen .
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:50:07 #16
19840 Libris
Live from Singapore
pi_22681154
Ik geef ook geld aan de armen, daar heb ik geen Ramadan voor nodig...

Ben het eens met tarak, waarom mag je je opeens laten gaan als het na zonsondergang is...
pi_22681159
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bezuinigingsmaatregelen opleggen .
pi_22681189
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:50 schreef Libris het volgende:
waarom mag je je opeens laten gaan als het na zonsondergang is...
Ik snap eigenlijk niet waar de gedachte dat je na zonsondergang uitgebreid moet eten en drinken.
pi_22681200
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:50 schreef Libris het volgende:
Ik geef ook geld aan de armen, daar heb ik geen Ramadan voor nodig...

Ben het eens met tarak, waarom mag je je opeens laten gaan als het na zonsondergang is...
Maar Ramadan moet je doen als Je Moslim bent
pi_22681232
quote:

[..]

zeker nu het Ramadan is

vertel me
toen ik vroeger naar de kerk ging met m'n ouders werd er wekelijks geld opgehaald voor de armen of andere goede doelen.
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:54:06 #21
35230 Fronsertje
zeg maar Toad
pi_22681236
Ramadan rocks, ik doe er zelf niet aan, maar mijn collegas en hun vrouwen nemen allemaal lekker eten en snoepjes (mierzoete turkse geloof ik) mee en delen dat dan met de rest. Is het ook niet zo dat je "arme" buurtbewoners aan het feestmaal vraagt s'avonds ed?
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:56:43 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22681288
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:54 schreef Fronsertje het volgende:
Is het ook niet zo dat je "arme" buurtbewoners aan het feestmaal vraagt s'avonds ed?
Enter: de buurvrouw van Meki!
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:57:05 #23
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_22681295
Ramadan is net als de islam niet meer van deze tijd. In deze tijd eten armen ook gewoon overdag alleen eten ze minder gezond en vetter dan de rijken. Als je net als de armen wil eten moet je gewoon een week lang vette happen wegwerken.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:59:23 #24
94405 Tarak
pi_22681330
quote:

[..]

zeker nu het Ramadan is

vertel me
In principe is dat niet relevant. Het gaat er immers om dat als je iets optuigt en tegen iedereen vertelt dat je het doet voor de armen dat je het ook daadwerkelijk doet voor de armen en niet vervolgens met de familie aan het roddelen bent.

Ik kan alleen over de Protestante kerk spreken. Bij Protestanten ligt de verantwoordelijkheid hoeveel je geeft aan de armen bij jouzelf. Armenzorg wordt wel gezien als een Christelijke verantwoordeljkheid voortvloeiende o.a. uit naasenliefde en gelijkenissen zoals de barmhartige samaritaan en verhalen uit de bijbel zoals het verhaal van Ruth.

In de kerk worden minimaal twee (vaak meer) collectes gehouden voor goede doelen. Dat kan variëren van een collecte voor het onderhoud van de kerk, tot het oprichten van scholen en steun verlenen aan weeshuizen. Daarnaast zijn organisaties zoals het Leger des Heils christelijk. Vanuit de kerk worden regelmatig vrijwilligers gevraagd die dan gaan koken voor zwervers e.d.. Het sociaal bewustzijn wordt erg vanuit de kerk gestimuleerd. De eigen verantwoordelijkheid/keuze staat uiteraard bij protestanten voorop.

Het is denk ik niet voor niets dat in de twee landen waar het Calvinisme één van de dominantste stromingen binnen het land is geweest (VS en Nederland) het meeste geld aan goede doelen wordt gegeven.
pi_22681357
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Enter: de buurvrouw van Meki!
zij is helemaal gek van Marokkaanse Koekjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')