Dat is erg nuttig. Dank.quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:58 schreef MarcyDarcy het volgende:
How Stuff Works: Luminol en opvolgende pagina's
Offtopicquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:03 schreef calvobbes het volgende:
Waarom wil jij dat hebben?
Of waarom wil jij weten hoe je de werking van Luminol ongedaan kan maken?
Puur uit interesse. Ik zag het laatst bij Peter R. de Vries en op Discovery Channel zie ik het ook wel eens gebruikt worden.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:03 schreef calvobbes het volgende:
Waarom wil jij dat hebben?
Of waarom wil jij weten hoe je de werking van Luminol ongedaan kan maken?
Dus stel dat ik een aantal van die lichtgevende stokjes weet te bemachtigen. Dan zou ik dus bij wijze van spreken de werkwijze van de politie kunnen nabootsen? Mijn kennis van scheikunde is niet toereikend, zoals je merkt.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:07 schreef boyv het volgende:
C8 H7 N3 O2
Luminol wordt vooral gebruikt om bloedsporen op te sporen ook al zijn deze bijna vervaagd. Luminol reageert met het ijzer en hemoglobine in het bloed, het fluoriseert bij licht en vormt dan een blauwe schijn/glans voor 30-60 sec.
Wordt ook gebruikt in die lichtgevende stokjes op die trance/rave parties.
ghehe, die heb ik wel eens geprobeerd te 'heractiveren' met de magnetron, maar dan gaf ie heel even een klein beetje licht.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:07 schreef boyv het volgende:
Wordt ook gebruikt in die lichtgevende stokjes op die trance/rave parties.
Fluoriseren kan alleen bij stoffen die fluor bevatten.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:07 schreef boyv het volgende:
C8 H7 N3 O2
Luminol wordt vooral gebruikt om bloedsporen op te sporen ook al zijn deze bijna vervaagd. Luminol reageert met het ijzer en hemoglobine in het bloed, het fluoriseert bij licht en vormt dan een blauwe schijn/glans voor 30-60 sec.
Weer iets geleerd --> Geëditquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
Fluoriseren kan alleen bij stoffen die fluor bevatten.Het is luminisceren.
* boyv heeft zijn profiel werkstuk gemaakt over lichtgevende reacties/processen.
Geen flauw idee. Ben er zelf eigenlijk ook wel benieuwd naar.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:10 schreef STENTOR het volgende:
[..]
Dus stel dat ik een aantal van die lichtgevende stokjes weet te bemachtigen. Dan zou ik dus bij wijze van spreken de werkwijze van de politie kunnen nabootsen? Mijn kennis van scheikunde is niet toereikend, zoals je merkt.
Toevoeging: of is het chemische proces in zo'n buisje al in werking getreden?
Ammonia! They fucking used Ammonia!!quote:Verder: is er een manier om de werking van luminol op te heffen door middel van een andere stof.
Alleen mag je dat fucking weg laten (Y).quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:18 schreef Dabenzo het volgende:
[..]
Ammonia! They fucking used Ammonia!!
Boondock Saints
Die film heb ik nog nooit gezien.quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:18 schreef Dabenzo het volgende:
[..]
Ammonia! They fucking used Ammonia!!
Boondock Saints
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |