OK, dat biedt mogelijkheden.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:43 schreef oncrea het volgende:
Koningin, ik heb geen werkervaring maar goed ze zoeken dus schijnbaar ook mensen waarvan ze denken dat ze makkelijk het vak leren.
Middelgrote automatiseerder, maar heb gisteren aan het einde van de middag gehoord dat ik het niet ben geworden.... Ik heb me tijdens het gesprek niet actief en kritisch genoeg opgesteld richting de werkgever. Ik heb een zeer duidelijke uitleg gekregen van hen, waar ik zeker wat mee kan in volgende gesprekken. Maar toch wel zeer jammer. Het was een functie die ik heel graag wilde en daardoor heb ik mij waarschijnlijk iets te enthousiast opgesteld naar hen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:45 schreef Koningin het volgende:
Voor wat voor soort bedrijf is die functie Gerrit_Knol??
en al nieuws?quote:Op maandag 24 januari 2005 12:46 schreef Gerrit_Knol het volgende:
vandaag een tweede gesprek gehad voor een functie als accountmanager. Hoor vandaag of morgen of ik ben aangenomen. Ben zeer benieuwd wat het zal worden... Ben nu wel flauw van tijdelijke mbo - baantjes; eindelijk eens op niveau presteren.
Verder nog ontwikkelingen hier?
Dan hoop ik op het laatstequote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:35 schreef Tasha het volgende:
Uitzendbureau? Of mazzel hebben.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:33 schreef Gerrit_Knol het volgende:
HA! Bij het bedrijf, waarover ik eerder heb gepost, ben ik nu aangenomen voor een junior salesfunctie! Ik had donderdag het gesprek en heb gisteren te horen gekregen dat ik a.s. maandag al gelijk kan beginnen. Het echte werkende leven kan beginnen. Ik weet niet of ik dat als positief of negatief moet interpreteren, maar dat zien we over een paar week wel weer.
Woohoo!
Ook gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 26 februari 2005 15:45 schreef komrad het volgende:
Oh dan hier ook nog maar melden, ik heb dus ook een baan zoals al vermeld in het andere topic
Ik vind het hoogst onverstandig om te solliciteren op een baan onder je niveau. Ik vind dit tekenent voor je instelling (gemakzuchtig?) en niet carriere gericht en een gebrek aan ambitie. Als werkgever zou ik dan al snel denken aan een ongemotiveerd iemand, en daar zou ik geen behoefte aan hebben..quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:03 schreef The_Hives het volgende:
Ik ben sinds januari aan het solliciteren. Paar keer op gesprek geweest.
Wat ik eerder in het topic las klopt als een bus: ik solliciteer ook op banen onder mijn niveau en ze gaan er dan inderdaad vanuit dat je snel weer weg bent. Ook wel terecht overigens.
Mijn grootste probleem met sollicitatiegesprekken is, dat ik mezelf niet kan verkopen. What you see is what you get. Maar maanden zonder inkomen schiet niet echt op.
Ik solliciteer niet alleen onder mijn niveauquote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:51 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Ik vind het hoogst onverstandig om te solliciteren op een baan onder je niveau. Ik vind dit tekenent voor je instelling (gemakzuchtig?) en niet carriere gericht en een gebrek aan ambitie. Als werkgever zou ik dan al snel denken aan een ongemotiveerd iemand, en daar zou ik geen behoefte aan hebben..
daar heb je gelijk in, maar op punten waar je bijvoorbeeld niet veel ervaring mee heb, moet je ze toch kunnen overtuigen dat je het wel aankan. Dat bedoel ik met: verkopenquote:Tijdens je solli-gesprekken moet je jezelf niet verkopen (ok, een beetje afhankelijk van waarop je solliciteerd)
daar lag het probleem nooit. Waren meestal prettige gesprekken.quote:en verder natuurlijk gewoon een goede gesprekpartner zijn..
Goed! Ik heb werk he. Alleen als er iets anders voorbij fietst, dan reageer ik erop. Tot nu toe nog geen resultaat.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:49 schreef komrad het volgende:
nope 1 april is mijn eerste dag
hoe is het met onze koningin??
je ontkomt inderdaad niet aan solliciteren op functies onder je niveau op dit moment.. dit werkt echter imho bijna nooit..quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:54 schreef komrad het volgende:
Barbaar, leuk bedacht maar ik heb in de 6 maanden dat ik gesolliciteerd heb amper startersfuncties op mijn niveau gezien, dan ga je vanzelf wel kiezen voor een baan onder je niveau omdat er niets anders te vinden is
Je kan als bedrijf ook blij zijn met een 'betere werknemer' en proberen deze een goed toekomstperspectief te bieden zodat hij of zij mss blijft totdat er wel een functie op niveau vrijkomtquote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:16 schreef nikao het volgende:
[..]
je ontkomt inderdaad niet aan solliciteren op functies onder je niveau op dit moment.. dit werkt echter imho bijna nooit..
ik heb nu het privilege om aan de andere kant van de gehele procedure te zitten.. en moet zeggen...ik (wij) zitten ook niet te wachten op mensen die overgekwalificeerd zijn, simpelweg omdat je iemand zoekt waarvan je verwacht dat ie wel een tijd in je bedrijf zal werken.. en die overgekwalificeerde mensen kijken meestal meteen alweer verder naar iets wat wel op niveau is...
tuurlijk!.. en er zijn ook zeker mensen bij die overgekwalificeerd zijn maar wel degelijk goed zijn in de functie, je ziet echter vaak dat mensen solliciteren om het solliciteren... 'om maar iets te hebben' .. dat zijn mensen waar je niet naar op zoek bentquote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:21 schreef komrad het volgende:
[..]
Je kan als bedrijf ook blij zijn met een 'betere werknemer' en proberen deze een goed toekomstperspectief te bieden zodat hij of zij mss blijft totdat er wel een functie op niveau vrijkomt
Das leuk bedacht, maar zo werkt de praktijk gewoon niet. Nogmaals, ik zou het als werkgever niet goed vinden als iemand solliciteerd naar een baan die hij/zij al heel goed kan, of waar hij/zij voor overgekwalificeert is..quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:21 schreef komrad het volgende:
[..]
Je kan als bedrijf ook blij zijn met een 'betere werknemer' en proberen deze een goed toekomstperspectief te bieden zodat hij of zij mss blijft totdat er wel een functie op niveau vrijkomt
Mijn probleem is eigenlijk dat ik totaal iets anders wil. Ik heb alleen maar bij de gemeentelijke overheid gezeten en wil nu graag de commerciele richting op. Zonder commerciele ervaring word je vaak al niet uitgenodigd.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:13 schreef komrad het volgende:
k, maar je kan dus niet echt iets vinden wat je bevalt en waar je ook uitgenodigd worden. Dat is klote, maar je moet gewoon doorgaan, je hebt ook niet echt veel andere keuze denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |