abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 oktober 2004 @ 13:15:58 #1
104587 w0f0z
smoke & download
pi_22678413
weet iemand of er ook een mp3 is van Zappa & the Mothers van Billy the Mountain live in Rotterdam?

thnxx
  zondag 17 oktober 2004 @ 13:21:01 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22678501
Het is in ieder geval wel gespeeld in Nederland in 1971:

27-Nov 1971, The Ahoy, Rotterdam, Netherlands
Parts are on the bootleg "Poot Face Boogie"
156 min, Aud, B-
Setlist for the bootleg:
Opening, Peaches En Regalia, Tears Began To Fall, She Painted Up Her Face, Half A Dozen Provocative Squats, Shove It Right In, The Elephant Beer, Call Any Vegetable, Any Way The Wind Blows, Magdalena, Dog Breath, Divan, Pound For A Brown, Wonderful Wino, Sharleena, Who Are The Brain Police?, Billy The Mountain, 200 Motels Finale

[edit: hmm, ik haalde twee shows door elkaar]. Er moet dus wel een opname van zijn, maar ik heb hem zelf niet.

Is dit nou dezelfde show waar ook in het Nederlands wordt gezongen? "Geef mij wat vloerbedekking onder deze sofa" of zoiets, want dat deel heb ik wel weer op een tape staan, alleen BTM staat daar niet op.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 17 oktober 2004 @ 13:30:25 #3
104587 w0f0z
smoke & download
pi_22678652
yo
thanx en idd
die van die vloerbedekking ken ik ook, van een bootleg the Dream Machine
das live in Paradiso
volgens de hoes
heel erg leuk
maar geen BTM
maar ik zal hem vinden want er schijnt een opname van te zijn.
  Redactie Frontpage zondag 17 oktober 2004 @ 14:17:24 #4
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_22679435
27-Nov 1971, The Ahoy, Rotterdam, Netherlands
156 min, Aud, B-
Intro, Call Any Vegetable, Anyway The Wind Blows, Magdalena, Dog Breath, Sofa Suite, Pound For A Brown, Sleeping In A Jar, Wonderful Wino, Sharleena, Cruising For Burgers, Peaches En Regalia, Tears Began To Fall, Shove It Right In, Billy The Mountain (incl The Tibetan Memory Trick), 200 Motels Finale, I Wanna Hold Your Hand, Who Are The Brain Police?

Deze komt van de John Naurin lijst. Dat is een Zweed die ALLE tapes heeft. De tracklist op deze tape is anders dan die van Zander....
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zondag 17 oktober 2004 @ 14:22:23 #5
95179 TheGrandWazoo
pi_22679529
Voor de volledigheid maar even een link : http://home.swipnet.se/fzshows/

Wheter he's really a nice person, or if he has a son named Pinnochio, or what
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:32:49 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22679739
Die FZShows is wel betrouwbaarder, denk ik idd. Volgens diezelfde link werd er in dat jaar helemaal niet in Paradiso gespeeld overigens, alleen in Ahoy. Maar goed, bootlegs staan over het algemeen ook niet bekend om hun betrouwbare info op de hoes.

Vraag me trouwens af of ze voor BTM in Europa ook alle verwijzingen naar Amerikaanse plaatsen ('Palmdale, Glendale' etc.) veranderden in Europese steden. Toch maar eens op zoek gaan naar de complete opname.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Redactie Frontpage zondag 17 oktober 2004 @ 14:46:59 #7
95179 TheGrandWazoo
pi_22680030
Billy the mountain is voor Europeanen slecht te verteren daar er veel verwijzingen in zitten naar Amerikaanse commercials enz enz. Nu is het wel zo dat ze voor de Europese tour ook Europese steden en bijzondere plaatsen hebben gebruikt. Zoals Paradiso! Overigens werden Flo & Eddie voor het concert altijd door Frank op pad gestuurd om vreemde dingen waar te nemen en die te gebruiken in bijvoorbeeld Billy the mountain. Zo kreeg dat stuk een plaatselijk en herkenbaar karakter.
(Superworm)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')