Er is maar een reden die ik enigszins kan begrijpen: Omdat IE standaard met Windows mee geinstalleerd wordt terwijl je voor FireFox nog extra moeite moet doen. Onthoud dat er veel luie mensen bestaan. Of mensen die niet weten wat een web browser is.quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:33 schreef Seiruu het volgende:
Geef eens 1 goede reden waarom iemand IE boven FF moet gebruiken?
Geef je groot gelijk. De enige reden waarom iemand IE boven FF zal gebruiken is om FF te downloaden :pquote:Op maandag 18 oktober 2004 12:15 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Er is maar een reden die ik enigszins kan begrijpen: Omdat IE standaard met Windows mee geinstalleerd wordt terwijl je voor FireFox nog extra moeite moet doen. Onthoud dat er veel luie mensen bestaan. Of mensen die niet weten wat een web browser is.
Mozillafundamentalisten zijn helemaal niet zo erg. Die Macfundamentalisten zijn pas echt erg (en offtopic).quote:Op zondag 17 oktober 2004 16:12 schreef nietzman het volgende:
Koop gewoon een mac.
hou ook van jouquote:Op maandag 18 oktober 2004 12:24 schreef teknomist het volgende:
Ik heb er overigens wel een hekel aan als mensen tegen MS aan schoppen puur omdat het M$ is.
die mensen zijn er in overvloedquote:Op maandag 18 oktober 2004 12:15 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Er is maar een reden die ik enigszins kan begrijpen: Omdat IE standaard met Windows mee geinstalleerd wordt terwijl je voor FireFox nog extra moeite moet doen. Onthoud dat er veel luie mensen bestaan. Of mensen die niet weten wat een web browser is.
"Open even een web browser? Ik heb een site voor je."
"Web browser?"
"Ja. Nieuw venster. IE misschien. Graag."
"Wat bedoel je?"
"Open nou dat #@&*#%@ nieuwe venster!" [wijst naar PC met Internet Explorer op het scherm]
"OH, INTERNET! Zeg dat dan..."Gisteren meegemaakt.
Maar goed, ik ben nog steeds van mening dat IE alleen maar bij Windows geleverd wordt om gemakkelijk en snel een browser te downloaden. Alleen is IE voor dat doel ietwat bloated.
Wat een liefdequote:Op maandag 18 oktober 2004 12:26 schreef McMarco het volgende:
[..]
hou ook van jou
Dit probleem had ik met Firefox 0.8. Nieuwere drivers van Logitech hadden dit opgelost dacht ik.quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:22 schreef Impry het volgende:
Ik gebruik ook Mozilla (op pc boven dan) maar het irritantste vind ik nog wel dat je niet je scroll knop kunt indrukken en dan naar beneden slepen.
Is daar een andere optie voor?
IE is een browser voor gevorderden wil je zeggen?quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:29 schreef tweedz het volgende:
Veel mensen hebben gewoon te weinig verstand van Internet en computers in het algemeen om met IE op internet te gaan.
Nee - maar als je goed kan internetten heb je FF niet nodig.quote:IE is een browser voor gevorderen wil je zeggen?
Tja, dat vraagt hij toch echt aan je. Waarna je altijd in IE kan besluiten om die weer als standaard in te stellen.quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:37 schreef Speth het volgende:
Firefox nestelt zich ook in je windows, zodat je IE nooit meer als standaardbrowser kan gebruiken.
Ik ben tot nu toe één keer een verneukte site tegengekomenquote:Op maandag 18 oktober 2004 12:37 schreef Speth het volgende:
Firefox nestelt zich ook in je windows, zodat je IE nooit meer als standaardbrowser kan gebruiken. Een google toolbar is wel handig, maar daar heb ik geen verneukte sites voor over, die je toch vrij regelmatig tegenkomt.
Dat ligt aan Fok! niet aan je browser. Bovendien dat probleem was een tijdje voor IE-gebruikers hardnekkiger dan voor FF-gebruikers.quote:Bovendien: toen ik met FF op fokforum kwam liep 'ie vast.
Nee maar IE is wat gevoeliger voor spyware en dergelijke, en aangezien ook nog veel mensen ja of yes klikkers zijn bij popupjes. Mensen met wat meer verstand van internet en dergelijke snappen dat ze niet altijd maar op ja of OK moeten klikken.quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:37 schreef teknomist het volgende:
[..]
IE is een browser voor gevorderden wil je zeggen?
Dat mag dan wel zo zijn, maar alleen omdat het programma "zwakker" is geprogrammeerd. IE is nooit gemaakt voor "gevorderden", tis slechts zwakker dan de nieuwere browsers, die wel wat meer doen aan makkelijkere functionaliteiten.quote:Veel mensen hebben gewoon te weinig verstand van Internet en computers in het algemeen om met IE op internet te gaan.
Volgens mij wordt mijn punt hier gemist.. of breng ik het niet helemaal goed over.quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:50 schreef Seiruu het volgende:
[..]
Dat mag dan wel zo zijn, maar alleen omdat het programma "zwakker" is geprogrammeerd. IE is nooit gemaakt voor "gevorderden", tis slechts zwakker dan de nieuwere browsers, die wel wat meer doen aan makkelijkere functionaliteiten.
Pas als je met IE veel meer kan dan FF door meer werk te doen, heb je een punt. Nu doe je meer werk voor iets wat FF al kan, das niet wat ik noem "pro" maar "zwak".
'Fijner' is in dit geval 'beter', omdat de extra functionaliteiten van FF me geen drol interesseren. Zoals ik al zei, wat ik beter vind bepaal ik altijd zelf nog wel.quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:14 schreef Seiruu het volgende:
[..]
Wat jij fijner vindt heeft niets te maken met of FF beter is dan IE. Mensen vinden paardrijden nog steeds fijner dan autorijden, dat wil niet zeggen dat een paard "beter" is dan een auto wanneer we praten over functionaliteiten.
Jij hebt me nog steeds geen goede reden gegeven om een vrij omvangrijk en ingrijpend programma (FF), dat zelfs nog in het betastadium is, te installeren, met 'functionaliteiten' die ik niet als zodanig beschouw, als vervanging van een programma dat bij mij thuis in elk geval prima werkt en waar ik geen enkele klacht over heb.quote:[..]
En tot nu toe heb ik nog maar 1 reden gehoord waarom FF "voor idioten is" en dat is precies de reden waarom SP2 een popup blokker heeft, dus dat maakt jou een idioot volgens jouw eigen voorwaarden, idioot.
Simpele ziel dat je bent, ik denk dat jij beter bij IE kan blijven: te stom om iets beters te waarderen anyway :p
Met minimalistisch bedoelt men meer dat IE een browser is zonder extra nuttige features. Denk aan tabs, denk aan een DOM/JavaScript debugger, 'volledige' HTML/CSS support, etc etc.quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:32 schreef releaze het volgende:
IE minimalistischer? je weet toch wel dat FF 5mb om te downloaden is he... En ik geloof dat toen ik in die tijd IE 5.5 of 6 aan het installeren was, ik toch wel een programma van zo'n 150MB moest downloaden...
iddquote:'Fijner' is in dit geval 'beter', omdat de extra functionaliteiten van FF me geen drol interesseren. Zoals ik al zei, wat ik beter vind bepaal ik altijd zelf nog wel.
Beta stadium? Kom op, dat is een kwestie van release/versienummering beleid. De Mozilla developers kunnen er ook weinig aan doen dat Microsoft IE4.0 als versie 4.0 aanduidden terwijl het qua HTML/CSS support nog niet eens 0.9 genoemd mocht worden.quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:10 schreef Lemmeb het volgende:
Jij hebt me nog steeds geen goede reden gegeven om een vrij omvangrijk en ingrijpend programma (FF), dat zelfs nog in het betastadium is, te installeren
IE is allesbehalve minimalistisch. Het is gewoon een verouderd en niet onderhouden product. Als we het over een minimalistische browser hebben denk ik eerder aan Lynx.quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:10 schreef LintuxCx het volgende:
Met minimalistisch bedoelt men meer dat IE een browser is zonder extra nuttige features. Denk aan tabs, denk aan een DOM/JavaScript debugger, 'volledige' HTML/CSS support, etc etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |