abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22698220
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:33 schreef Seiruu het volgende:
Geef eens 1 goede reden waarom iemand IE boven FF moet gebruiken?
Er is maar een reden die ik enigszins kan begrijpen: Omdat IE standaard met Windows mee geinstalleerd wordt terwijl je voor FireFox nog extra moeite moet doen. Onthoud dat er veel luie mensen bestaan. Of mensen die niet weten wat een web browser is.

"Open even een web browser? Ik heb een site voor je."
"Web browser?"
"Ja. Nieuw venster. IE misschien. Graag."
"Wat bedoel je?"
"Open nou dat #@&*#%@ nieuwe venster!" [wijst naar PC met Internet Explorer op het scherm]
"OH, INTERNET! Zeg dat dan..."

Gisteren meegemaakt.

Maar goed, ik ben nog steeds van mening dat IE alleen maar bij Windows geleverd wordt om gemakkelijk en snel een browser te downloaden. Alleen is IE voor dat doel ietwat bloated.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:18:55 #152
95608 Speth
Rorschach
pi_22698293
FF bestaat ook voor nerds die graag tegen MS schoppen.

IE is beter, omdat het minimalistischer is voor mensen die niet op 20 rare sites tegelijk komen.

Bovendien moet je FF opstarten, terwijl IE in 1 seconde geopend is.
pi_22698321
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Er is maar een reden die ik enigszins kan begrijpen: Omdat IE standaard met Windows mee geinstalleerd wordt terwijl je voor FireFox nog extra moeite moet doen. Onthoud dat er veel luie mensen bestaan. Of mensen die niet weten wat een web browser is.
Geef je groot gelijk. De enige reden waarom iemand IE boven FF zal gebruiken is om FF te downloaden :p

(sorry kon het niet laten, maar ik weet wat je bedoelt)

/edit
Komt omdat windows IE al standaard in het geheugen heeft staan, kan je met FF ook doen, en dan start FF sneller op ( ten minste, voor mij dan).
pi_22698357
Ik sta vierkant achter je Cheese

@Lemmeb, als je tabbed browsing slecht vind, dan gebruik je dat toch niet?? Voor de rest ben ik blij met een veel handigerer zoekfunctie (van Ctrl+F), ingebouwde soort Google Toolbar, ingebouwde Download manager (scheelt weer externe download manager installeren met de nodige zooi erbij), Password manager, AdBlocker, GMail Notifier, afijn, ik kan nog wel ff doorgaan. Ook de functie dat ik m'n vaste websites (tweakers, fok, got, foksuk enz.) met een klik in verschillende tabs kan openen bevalt me erg goed, dat zie ik IE nog niet doen Of dat invoer in een formulier onthouden wordt als je op Vorige hebt geduwd...

Welkom in 2004 Lemmeb
pi_22698397
Ik heb er overigens wel een hekel aan als mensen tegen MS aan schoppen puur omdat het M$ is .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_22698437
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:12 schreef nietzman het volgende:
Koop gewoon een mac.
Mozillafundamentalisten zijn helemaal niet zo erg. Die Macfundamentalisten zijn pas echt erg (en offtopic).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_22698445
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:24 schreef teknomist het volgende:
Ik heb er overigens wel een hekel aan als mensen tegen MS aan schoppen puur omdat het M$ is .
hou ook van jou
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:27:22 #158
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22698467
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

"Open even een web browser? Ik heb een site voor je."
"Web browser?"
"Ja. Nieuw venster. IE misschien. Graag."
"Wat bedoel je?"
"Open nou dat #@&*#%@ nieuwe venster!" [wijst naar PC met Internet Explorer op het scherm]
"OH, INTERNET! Zeg dat dan..."

Gisteren meegemaakt.

Maar goed, ik ben nog steeds van mening dat IE alleen maar bij Windows geleverd wordt om gemakkelijk en snel een browser te downloaden. Alleen is IE voor dat doel ietwat bloated.
die mensen zijn er in overvloed
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_22698473
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:26 schreef McMarco het volgende:

[..]

hou ook van jou
Wat een liefde .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_22698495
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:22 schreef Impry het volgende:
Ik gebruik ook Mozilla (op pc boven dan) maar het irritantste vind ik nog wel dat je niet je scroll knop kunt indrukken en dan naar beneden slepen.

Is daar een andere optie voor?
Dit probleem had ik met Firefox 0.8. Nieuwere drivers van Logitech hadden dit opgelost dacht ik.

Verder ben ik dus ook een FireFox fan. En inderdaad als mensen last hebben van zooi op hun PC raad ik ze ook een andere browser aan. Meestal wel FireFox, omdat als je wat aanraad moet je er wel verstand van hebben. Maar Opera schijnt ook behoorlijk goed te zijn.

Ook ben ik overgestapt van MS Outlook naar Thunderbird. Aangezien ik meerdere mailboxjes heb met IMAP, en Outlook (ook 2003) dit nog steeds te traag naar mijn zin doet.

Verder gebruik ik gewoon MS Office 2003, waarvan ik zelfs een legale studenten versie heb. Dus ik ben absoluut niet Anti Microsoft, want dat had ik wel op Linux gedraait ofzo.

Verder vind ik dat de Topic Opener niet zo moet zeuren. De Firerfox aanraders proberen alleen maar te helpen, zonder dat ze dit elke dag kunnen doen. Veel mensen hebben gewoon te weinig verstand van Internet en computers in het algemeen om met IE op internet te gaan. Buiten het feit dat FF naar mijn mening veeeel fijner browsed. Ik ben echt een tabbrowsing fan geworden. Dat was mijn hoofdreden om over te stappen. En ook dat FF code laat zien zoals het hoort, zodat je tenminste ziet dat je een fout in je code hebt gemaakt, en daar niet maanden later achter komt als iemand met een niet IE browser de site bekijkt.

Maar uiteraard moet iedereen het zelf weten, maar mensen die regelmatig spyware hebben (of andere problemen) en mij dit willen laten oplossen moeten niet zeuren dat ik na 6x hier geen zin meer in heb, en ze dus FireFox adviseer (of elke andere goede alternatieve browser).

Nog 1 klein dingetje de wereld uithelpen. Sommige mensen hier melden dat IE geen popup blokker heeft, maar die zit er wel in, volgens mij pas na SP2, maar hij heeft em wel, en werkt redelijk.

En in FF kan je 'veilige sites' opgeven, zodat die popups niet geblokt worden.
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:32:33 #161
81237 releaze
best of both worlds
pi_22698556
IE minimalistischer? je weet toch wel dat FF 5mb om te downloaden is he... en je dan een veligere standaardbrowser hebt met een popup blocker, een google toolbar, en tabbed browsing, wat je allemaal (op de google toolbar na geloof ik) uit kan zetten/niet hoeft te gebruiken.

En ik geloof dat toen ik in die tijd IE 5.5 of 6 aan het installeren was, ik toch wel een programma van zo'n 150MB moest downloaden... WAT nou minimalistischer? Wat een junk. En IE zit ook nogeens in je hele windows genesteld, lekker minimalistisch..
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:37:03 #162
95608 Speth
Rorschach
pi_22698639
Firefox nestelt zich ook in je windows, zodat je IE nooit meer als standaardbrowser kan gebruiken. Een google toolbar is wel handig, maar daar heb ik geen verneukte sites voor over, die je toch vrij regelmatig tegenkomt.

Bovendien: toen ik met FF op fokforum kwam liep 'ie vast.
pi_22698640
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:29 schreef tweedz het volgende:
Veel mensen hebben gewoon te weinig verstand van Internet en computers in het algemeen om met IE op internet te gaan.
IE is een browser voor gevorderden wil je zeggen?
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:37:47 #164
95608 Speth
Rorschach
pi_22698658
quote:
IE is een browser voor gevorderen wil je zeggen?
Nee - maar als je goed kan internetten heb je FF niet nodig.
pi_22698680
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:37 schreef Speth het volgende:
Firefox nestelt zich ook in je windows, zodat je IE nooit meer als standaardbrowser kan gebruiken.
Tja, dat vraagt hij toch echt aan je. Waarna je altijd in IE kan besluiten om die weer als standaard in te stellen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_22698714
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:37 schreef Speth het volgende:
Firefox nestelt zich ook in je windows, zodat je IE nooit meer als standaardbrowser kan gebruiken. Een google toolbar is wel handig, maar daar heb ik geen verneukte sites voor over, die je toch vrij regelmatig tegenkomt.
Ik ben tot nu toe één keer een verneukte site tegengekomen .
quote:
Bovendien: toen ik met FF op fokforum kwam liep 'ie vast.
Dat ligt aan Fok! niet aan je browser. Bovendien dat probleem was een tijdje voor IE-gebruikers hardnekkiger dan voor FF-gebruikers.
pi_22698716
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:37 schreef teknomist het volgende:

[..]

IE is een browser voor gevorderden wil je zeggen?
Nee maar IE is wat gevoeliger voor spyware en dergelijke, en aangezien ook nog veel mensen ja of yes klikkers zijn bij popupjes. Mensen met wat meer verstand van internet en dergelijke snappen dat ze niet altijd maar op ja of OK moeten klikken.
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:44:10 #168
95608 Speth
Rorschach
pi_22698777
"oooooh, Bonzi Buddy! Wat schattig!"
pi_22698884
quote:
Veel mensen hebben gewoon te weinig verstand van Internet en computers in het algemeen om met IE op internet te gaan.
Dat mag dan wel zo zijn, maar alleen omdat het programma "zwakker" is geprogrammeerd. IE is nooit gemaakt voor "gevorderden", tis slechts zwakker dan de nieuwere browsers, die wel wat meer doen aan makkelijkere functionaliteiten.

Pas als je met IE veel meer kan dan FF door meer werk te doen, heb je een punt. Nu doe je meer werk voor iets wat FF al kan, das niet wat ik noem "pro" maar "zwak".
pi_22699096
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:50 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Dat mag dan wel zo zijn, maar alleen omdat het programma "zwakker" is geprogrammeerd. IE is nooit gemaakt voor "gevorderden", tis slechts zwakker dan de nieuwere browsers, die wel wat meer doen aan makkelijkere functionaliteiten.

Pas als je met IE veel meer kan dan FF door meer werk te doen, heb je een punt. Nu doe je meer werk voor iets wat FF al kan, das niet wat ik noem "pro" maar "zwak".
Volgens mij wordt mijn punt hier gemist.. of breng ik het niet helemaal goed over.

Wat ik bedoel is dat FF vaak wordt aangeraden omdat mensen daarmee minder makkelijk hun systeem om zeep helpen. Doordat met IE dingen makkelijker geïnstalleerd kunnen worden via websites en dergelijke. Je moet dus met IE een meer ervaren internet- / computergebruiker zijn om dit tegen te gaan. Dit vind ik dus een gebrek aan de kant van IE

Ik bedoel dus niet dat IE voor de bikkels is, en FF voor de losers die niks kunnen. Maar ik kan me voorstellen dat iemand met verstand z'n IE zo heeft ingesteld dat het wel 'veilig' is geen behoefte heeft aan een andere browser. Als ze geen tabbrowsiing enzz, willen.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:10:44 #171
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22699274
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:14 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Wat jij fijner vindt heeft niets te maken met of FF beter is dan IE. Mensen vinden paardrijden nog steeds fijner dan autorijden, dat wil niet zeggen dat een paard "beter" is dan een auto wanneer we praten over functionaliteiten.
'Fijner' is in dit geval 'beter', omdat de extra functionaliteiten van FF me geen drol interesseren. Zoals ik al zei, wat ik beter vind bepaal ik altijd zelf nog wel.
quote:
[..]

En tot nu toe heb ik nog maar 1 reden gehoord waarom FF "voor idioten is" en dat is precies de reden waarom SP2 een popup blokker heeft, dus dat maakt jou een idioot volgens jouw eigen voorwaarden, idioot.

Simpele ziel dat je bent, ik denk dat jij beter bij IE kan blijven: te stom om iets beters te waarderen anyway :p
Jij hebt me nog steeds geen goede reden gegeven om een vrij omvangrijk en ingrijpend programma (FF), dat zelfs nog in het betastadium is, te installeren, met 'functionaliteiten' die ik niet als zodanig beschouw, als vervanging van een programma dat bij mij thuis in elk geval prima werkt en waar ik geen enkele klacht over heb.

Nu jij weer.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_22699278
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:32 schreef releaze het volgende:
IE minimalistischer? je weet toch wel dat FF 5mb om te downloaden is he... En ik geloof dat toen ik in die tijd IE 5.5 of 6 aan het installeren was, ik toch wel een programma van zo'n 150MB moest downloaden...
Met minimalistisch bedoelt men meer dat IE een browser is zonder extra nuttige features. Denk aan tabs, denk aan een DOM/JavaScript debugger, 'volledige' HTML/CSS support, etc etc.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:14:19 #173
95608 Speth
Rorschach
pi_22699345
quote:
'Fijner' is in dit geval 'beter', omdat de extra functionaliteiten van FF me geen drol interesseren. Zoals ik al zei, wat ik beter vind bepaal ik altijd zelf nog wel.
idd
pi_22699360
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:10 schreef Lemmeb het volgende:
Jij hebt me nog steeds geen goede reden gegeven om een vrij omvangrijk en ingrijpend programma (FF), dat zelfs nog in het betastadium is, te installeren
Beta stadium? Kom op, dat is een kwestie van release/versienummering beleid. De Mozilla developers kunnen er ook weinig aan doen dat Microsoft IE4.0 als versie 4.0 aanduidden terwijl het qua HTML/CSS support nog niet eens 0.9 genoemd mocht worden.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:18:58 #175
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_22699417
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:10 schreef LintuxCx het volgende:
Met minimalistisch bedoelt men meer dat IE een browser is zonder extra nuttige features. Denk aan tabs, denk aan een DOM/JavaScript debugger, 'volledige' HTML/CSS support, etc etc.
IE is allesbehalve minimalistisch. Het is gewoon een verouderd en niet onderhouden product. Als we het over een minimalistische browser hebben denk ik eerder aan Lynx.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')