http://www.volkskrant.nl/nieuws/nederland/999885643748.html
Het is een wat lang artikel om hier in zijn geheel te posten.
Daarom hier alleen de link omdat een enkele quote van mij de boel vertekent.
Persoonlijk krijg ik toch wel wat kriebels als ik dit soort taal hoor.
Wat is dit voor absurd artikel?
Laat de oorlog maar beginnen?
Het is allemaal de schuld van de Nederlandse politiek?
Tijd voor de Arabisering van de politiek in Nederland?
Je mag een leuke shoarma-zaak beginnen,
maar als je failliet gaat is het de schuld van Nederland?
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n enorme onzin gelezen.
quote:Mensen hier = ook de allochtonen.
'De Nederlandse overheid weet niet wat ze doet! Dat zie je weer in die hele discussie over arbeidsmigratie. Weer haalt Nederland kant-en-klare werknemers uit het buitenland. Waarom? Investeer in je mensen hier.
quote:Maar over welke allochtonen hebben we het dan?
Op zaterdag 08 september 2001 10:16 schreef nipeng het volgende:
Op een aantal punten vind ik dat ze gelijk hebben.
Bijvoorbeeld deze:
[..]Mensen hier = ook de allochtonen.
Er zijn ook een heleboel allochtonen die wel ver gekomen zijn,
en juist die hebben die hulp niet nodig.
Ik vind het een enorm geklaag over iets waar je zelf het meeste aan zou kunnen doen.
Je kunt niet verwachten dat de overheid in alles je handje vast houdt.
'Wij worden als debiele kinderen behandeld.
, gedraag je dan eens in de maatschaaaaappij!!
Vind het geen goed idee overigs om hun eigen politieke club op te zetten, hele doem senarios passeren in mn hoofd.
quote:Mee eens.
Op zaterdag 08 september 2001 10:21 schreef shmoopy het volgende:[..]
Maar over welke allochtonen hebben we het dan?
De ouders,die vaak laag opgeleid/analfabeet zijn?
De meisjes,die wel heel goed kunnen leren maar liever niet werken want dat staat een huwelijk in de weg?
De jongens,die van school getrapt worden wegens wangedrag en op straat de boel verzieken?Er zijn ook een heleboel allochtonen die wel ver gekomen zijn,
en juist die hebben die hulp niet nodig.Ik vind het een enorm geklaag over iets waar je zelf het meeste aan zou kunnen doen.
Je kunt niet verwachten dat de overheid in alles je handje vast houdt.
quote:Ik verwacht dan ook niets van deze partij.
Op zaterdag 08 september 2001 10:40 schreef otaku-san het volgende:
Qua toon doet dit ook denken aan die zwart front figuren in de Bijlmer, randfiguren die zich opwerpen als de belangenbehartigers, de redders en bekendheid willen.
Het zijn randfiguren die status zoeken.
Ten overvloede: Gasten behoren zich te gedragen zoals de gastheer het gebiedt. Als men zich hier niet aan wil houden prediken ze hun onderdrukking maar in hun eigen land.
De grote fout die er naar mijn mening is gemaakt is het feit dat alle mensen van allochtone afkomst toendertijd bij elkaar zijn gezet. Je krijgt een soort ghetto's (mijn vriendin woont in de Indische buurt en daar wonen eigenlijk alleen maar turken (mijn vriendin is ook turks maar geen islamiet)).
De mensen gaan met hun eigen volk om omdat het makkelijker is dan inburgeren. Ze leren geen Nederlands omdat het niet hoeft. Als ze echt willen kunnen ze inburgeren. Daar ben ik van overtuigd. En waarom is het zo dat alleen de islamieten zoveel problemen veroorzaken? Van de chinezen hoor je niet veel (hoewel de chinese mafia ook wel erg groot word in Amsterdam.. denk aan de gokhuizen etc..).
Feitelijk zijn zij nog redelijk gematigd, ze geloven nog in de politiek, er zijn anderen die veel gevaarlijker zijn.
quote:De mensen die destijds zijn binnengehaald waren ongeschoolde arbeidskrachten.
Op zaterdag 08 september 2001 10:36 schreef nipeng het volgende:[..]
Mee eens.
Maar eigenlijk zeggen ze: herhaal de fout van 30 jaar geleden niet door vreemdelingen binnen te halen maar werk met de mensen die hier al aanwezig zijn.
quote:Als je gematigd bent,zeg je niet :"Laat de oorlog maar beginnen."
Op zaterdag 08 september 2001 11:35 schreef otaku-san het volgende:Feitelijk zijn zij nog redelijk gematigd, ze geloven nog in de politiek, er zijn anderen die veel gevaarlijker zijn.
Kortom alle kansen gekregen, lukt het niet dan steunt de staat ze alsnog, wat kan de staat dan in godsnaam nog meer doen?
quote:Onzin, als je zegt dat je aandacht voor je groep wil is dat wat anders als willen dat de complete politiek hervormd wordt, ze zijn het met het hele systeem niet eens niet met een paar regeltjes (zoals wij de 'schandalige' regel hebben dat ze een shoarma tent mogen opnenen?) je kunt 'arabisering van de politiek' met de beste wil van de wereld echt niet anders opvatten.
otaku-san
Ik zie niks mis in dat volkskrant artikel, hele gewone activisten praat. en die arabisering van de politiek, daar bedoelen ze alleen maar mee dat zij als arabische belangenbehartigers mee willen doen en wat invloed krijgen.
Echt niet dat Nederland de islamitische wetgeving moet invoeren ofzo.
quote:Volkomen belachelijke paranoide, anti-Nederlandse uitspraak. Zoals ze wel meerdere racistische uitspraken doen over 'typisch Nederlands', uitspraken die indien geuit door een autochtoon over een allochtoon niet door de beugel zouden kunnen.
Ze nemen wraak op de politie en de Nederlandse overheid, die hebben hun gezinnen kapotgemaakt
Belachelijk artikel, ALLE schuld wordt bij de overheid gelegd waarbij als argument wordt gebruikt dat de overheid eigenlijk te 'aardig' voor ze is geweest waarmee ze dan gek genoeg toch de gezinnen hebben 'kapotgemaakt', ze geven alleen maar af op de overheid en beschuldigen ze ervan niet te weten wat de echte problemen voor arabieren zijn en noemen er ondertussen geeneen.
En op een "arabisering" van de Nederlandse politiek zit ik helemaal niet te wachten.
Had bij bijna iedere uitspraak zoiets van: zeg dat nou niet, vooral die wraak op de politie van de jongeren slaat echt alles. Einde verhaal Arabische partij.
quote:Alsof ze dertig jaar gemarteld zijn en tegen hun wil hier gehouden en ze nu eindelijk in opstand kunnen komen. Ze zijn vrijwillig hierheen gekomen en niemand die ze tegen heeft gehouden naar land van herkomst terug te keren, maar blijkbaar is het in Nederland in die dertig jaar toch nog veel beter geweest, als je bedenkt dat ze hun thuisland qua cultuur sowieso veel meer waarderen en toch kiezen hier te blijven?
Na dertig jaar verwaarlozing hebben wij niks te verliezen
Zaak is het, en dit geldt voor alle Nederlanders, dat allochtonen adequaat onderwijs genieten, want de sleutel tot maatschappelijk succes ligt bij het onderwijs. Maatschappelijk succes leidt weer tot integratie en assimilatie. Onderwijs is een zaak van de overheid zowel als van participanten in het onderwijs. Waarom flunken zoveel allochtone jongens in het onderwijs? Taalachterstand en onwil om achterstand in te lopen. Daarom: onderwijsplichtige leeftijd laten beginnen bij 4 jaar. Taalonderwijs in de kleuterschool voor allochtone kinderen. Allochtone meisjes daarentegen doen het heel goed in het onderwijs, maar worden door allerlei culturele restricties tegengehouden in hun opbloei. Hoe deze restricties wegnemen? Ik vrees dat je je dan toch moet mengen in een wespennest. Ik vrees dat onder allochtonen eerst een culturele revolutie à la 1968 moet plaats vinden voordat het beter gaat. In 1968 verwierp men in het Westen de oude paternalistische cultuur. Secularisatie, bij ons ontzuiling, emancipatie greep eerst toen pas om zich heen. Ziet het er nu naar uit dat zo iets staat te gebeuren bij allochtonen? Sommigen hoogopgeleide allochtonen zijn reeds geseculariseerd, maar de ruime meerderheid niet en roepen eens te meer dat hun culturele erfgoed eeuwig en duurzaam is en dat er niet aangetoornd dient te worden. Ikzelf sprak laatst met een groepje allochtone jongeren, met redelijk goede banen, en de indruk die ik kreeg was dat er een zekere afkeer bestond tegen alles wat Nederlands en Westers was. Vraag is: komt dit doordat ze heel hun leven met de nek worden aangekeken of is het een onderdeel van hun tradities om neer te kijken op de Westerse mens en samenleving?
Enfin, een analyse leert al snel dat je de problemen niet eenvoudig kunt oplossen en dat waar 2 kijven ook 2 schuld hebben. Er moet iig een dialoog totstandgebracht worden, zo, niet dan gaat men zich verschanzen in loopgraven.
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 08-09-2001 13:23]
quote:Da's ongeveer de uitgebreide versie van mijn opmerking
Op zaterdag 08 september 2001 13:20 schreef Ryan3 het volgende:
[heel verhaal]
Verder proef ik uit jouw betoog dat jij weinig hoop hebt op een verandering daarin in de nabije toekomst, je noemt verder nog meer dingen die de overheid moet ondernemen om de integratie te verbeteren, maar dan mag je toch ook van de allochtonen zelf iets verwachten? Dat is tegenwoordig nog steeds iets dat je voorzichtig moet zeggen (wel steeds minder)?
De 'wil' bij iemand om zich aan te passen, kun je niet beinvloeden, met nog geen honderd maatregelen, dus tja, wat nu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |