quote:NOS zendt documentaire over Michael Boogerd uit
Datum: 16-okt-2007 13:11
Hoewel het, vanwege een blessure opgelopen tijdens trainingstocht, nog niet duidelijk is hoe het einde van de carrière van Michael Boogerd er uit gaat zien, zendt de NOS donderdag een portret uit over de kopman van de Rabobank-ploeg. Boogerd is gefilmd vanaf het moment dat hij aankondigde te stoppen met wielrennen. Archiefbeelden vanaf 1996 worden afgewisseld met recente beelden, zoals zijn laatste deelname aan het WK in Stuttgart. Naast deze beelden is een uitgebreid gesprek te zien met Boogie over zijn loopbaan, zijn gedachten over doping, de liefde van zijn familie, het winnen van de Touretappe op La Plagne en het gegeven dat Nederland hem niet als winnaar ziet.
Boogerd heeft in totaal 53 overwinningen op zijn naam staan. Hij werd in 1997, 1998 en 2006 Nederlands kampioen en won drie klassiekers; twee keer de Brabantse Pijl en in 1999 de Amstel Gold Race. Hij reed twaalf keer de Tour de France en boekte daarin twee ritzeges, waaronder de koninginnerit in 2002 naar La Plagne en eindigde twee keer bij de beste tien in het eindklassement van de Tour; 5e in 1998 en 10e in 2001. Op zaterdag 3 november rijdt Boogerd zijn laatste wedstrijd, de Amstel Curaçao Race. (HM)
‘NOS: portret Michael Boogerd’, donderdag 18 oktober, 20.30 uur, Nederland 3.
op zoveel mensen hoef je waarschijnlijk niet te rekenen maar dat er veel mensen staan dat zal vastquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:08 schreef Zwansen het volgende:
Ik hoop dat morgen een miljoen mensen op de Cauberg staan. Ik moet morgenavond werken anders was ik desnoods vanuit Amsterdam met de fiets erheen gegaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |