En hoe wou jij daar practische invulling aan geven? Met 16 miljoen man in de tweede kamer gaan zitten ouwehoeren? Een partijen-systeem dient als funnel voor groepen van mensen die bij benadering er dezelfde ideeen op na houden.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 03:00 schreef Takkesteeg het volgende:
Kan IEMAND mij vertellen waarom een ieder zichzelf achter een partij (ver)schuilt?
Het zou anno 2004 toch wel 'sjiek' staan dat een ieder zijn/haar gedachtengang, overtuiging, geloof en aanverwanten ZELF kan aan/uitvoeren.
We kunnen wel aan de gang blijvenquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:41 schreef tong80 het volgende:
Ok ik zat er 2 zetels naast.
Maar de rest klopt dus ga daar mar op in.
Peilingen zijn ook maar peilingen. De enige peiling die er echt toe doet is idd een verkiezing.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 01:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tja, weet niet of dat wel een juiste conclusie is. Deze gegevens zijn gebaseerd op telefonische ondervragingen.
Hoeveel mensen zijn er ondervraagd? Hebben zij wel de waarheid gesproken? enz enz.
Hebben ze wel de mensen gebeld die bij een verkiezing daad werkelijk ook gaat stemmen?
Jantje kan wel zéggen dat-ie A stemt, maar als hij niet gáát stemmen, dan klopt het nog niet.
De enige juiste conclusie die je kan maken is dat PVDA procentueel gezien populairder is dan de coalitie.
VB groeit al jaren in België, da's niet van de laatste tijd, dus om dat nu een ruk naar rechts te noemen. Het is geen plotselinge omslag. Volgens mij hebben die de afgelopen verkiezingen altijd alleen maar gewonnen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:31 schreef Drugshond het volgende:Wel raar, we zien Belgie een ruk naar rechts maken (VB)
Zelfs de SP is dit niet van plan, dus ik weet niet welk propaganda blad jij hebt gelezen. www.nieuwrechts.nl?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 07:48 schreef Balthar het volgende:
Persoonlijk hoop ik toch op een ander alternatief dan Links. Weer 4 jaar de grenzen open zetten en feest vieren zal zorgen voor een nog grotere achterstand.
Deze combinatie van woorden betekent of niets, of de knoet, de laars en de paal. Maar goed, van beide werelden (Katholicisme en communisme) valt er ook weinig anders te verwachten.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 01:11 schreef FuifDuif het volgende:
Individuele vrijheid is een illusie en dat moet maar eens geconcretiseerd worden.
Het collectief stelsel wordt niet afgebroken, het wordt bijgesteld. Het collectief stelsel zoals het nu geregeld is (met VUT, prepensioen etc) is niet te handhaven en zal zichzelf opblazen als er niet ingegrepen wordt. Door de aankomende vergrijzing zullen de kosten zo hoog worden dat dit het moment is om het te veranderen. Zij die het stelsel zoals het nu is in stand willen houden, zijn eigenlijk degene die voor de afbraak zorgen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 01:28 schreef FuifDuif het volgende:
Dat kan zijn, maar in de praktijk komt het er wel op neer dat individualisme doorslaat naar een "ikke ikke ikke en de rest kan stikken"-cultuur. Dat zie je al gebeuren bij de afbraak van het collectief stelsel. Geen mens die nog zijn of haar verantwoordelijkheden wil dragen en gek genoeg zijn het dan vooral weer die mensen die zich in financieel opzicht daar ook geen zorgen over hoeven te maken.
Noem er eens een paar? En dan niet ''Autobahnen, Volkswagens en Kraft durch Freude.''quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 01:23 schreef FuifDuif het volgende:
maar er waren ook wel degelijk positieve punten binnen zijn visie.
Oppositiepartijen kunnen altijd rekenen op sympathie, als je goed oppositie voert uiteraard. Onder Paars was het CDA hopeloos, en kon Fortuyn het pas incasseren, het VB weet ook de kiezers goed te bereiken, net als de oppositiepartijen hier in Nederland. Je moet wel in je achterhoofd houden dat Nederland al de ruk naar rechts heeft gehad, in tegenstelling tot Belgie.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:31 schreef Drugshond het volgende:Wel raar, we zien Belgie een ruk naar rechts maken (VB), terwijl we in Nederland een ruk naar links aan het maken zijn. Terwijl de samenleving en de condities grotendeels hetzelfde zijn. Ik vermoed dat de media machtiger is dan de politiek an sich. Daarom zal PR van het midden-rechtse kabinet beter zijn best moeten doen, om zijn boodschap over te brengen. De uitstraling van bepaalde prominente leiders in het land vallen gruwelijk tegen. De gemiddelde huiskamer ziet liever de kop van Bos op het beeldscherm dan die van Zalm of Balkenende. Zonder zich te bekommeren over de inhoud. W.Bos speelt dit spel gruwelijk slim (dat moet ik hem nageven).
Zo niet dan neem ik ontslag en ga ik van een uitkering leven. Lijkt me in het geval PvdA-GL het lucratiefste.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:34 schreef Steijn het volgende:
Dat volk draait wel weer bij. Ik heb er vertrouwen in.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 13:18 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind peilingen niet veelzeggend; het geeft hooguit een trend aan. De trend is nu wel duidelijk, en het kabinet is gewaarschuwd...
Eeerder had je het nog over een VVD-dictatuur. Make up you mind, and make it quick, please.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:07 schreef SCH het volgende:
![]()
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind het jammer dat de dooddoener "wie moeilijke maatregelen moet nemen, scoort nou eenmaal slecht" die veel gebruikt wordt niet zo interessant. Ieder kabinet moet moeiljke maatregelen nemen; dat is het punt helemaal niet. Het gaat erom dat dit kabinet hoog opgaf over "dichter bij de bevolking willen staan" - nou ik kan me niet herinneren dat er een kabinet geweest is dat zover van de bevolking heeft afgestaan.
Peilingen deugen op zich natuurlijk nooit maar geven een trend aan. En deze trend is wel heel erg heftig en kan en mag niet genegeerd worden. De trend laat gewoon zien dat mensen niet voor dit kabinet hebben gekozen. We leven nu in de Maxime Verhagen-dictatuur, die moest en zou dit kabinet en zal straks zijn biezen moeten pakken.
Dat ging niet over dit onderwerp.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Eeerder had je het nog over een VVD-dictatuur. Make up you mind, and make it quick, please.
Het ging over dit kabinet.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:22 schreef SCH het volgende:
Dat ging niet over dit onderwerp.
De agenda van Maxime is altijd geweest om zonder de PvdA en met de VVD te regeren. Dat is zijn beslissing geweest.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het ging over dit kabinet.
Welnee, Maxime is het gewoon eens met dit beleid. Met een slimme strategie heeft hij dit zijn zielige linkse partijgenoten door de strot kunnen drukken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:25 schreef SCH het volgende:
De agenda van Maxime is altijd geweest om zonder de PvdA en met de VVD te regeren. Dat is zijn beslissing geweest.
Dat de VVD nu grotendeels het beleid bepaalt, dat heeft hij nogal onderschat.
Ja heel slim als je nog een mini-partijtje over houdtquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Welnee, Maxime is het gewoon eens met dit beleid. Met een slimme strategie heeft hij dit zijn zielige linkse partijgenoten door de strot kunnen drukken.
Bos trapte er nog in ook vorig jaar.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Welnee, Maxime is het gewoon eens met dit beleid. Met een slimme strategie heeft hij dit zijn zielige linkse partijgenoten door de strot kunnen drukken.
IDD.. dat FNV /PvdA klapvee moet over een jaartje nog maar eens naar de peilingen kijken..quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 18:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bos trapte er nog in ook vorig jaar.
Dat zag iedereen toch al tijden aankomen? Bij zo'n uitslag zou het CDA alles doen om i.p.v. met de PvdA met de VVD te regeren. Zelfs met de achterlijke CU en SGP (!), of wederom met de LPF.
Ze hadden nog eerder gepoogd voor een minderheidskabinet dan de formatie aan de PvdA gelaten.
Gelukkig was dit niet nodig, en hebben we nu een mooi VVD-beleid.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |