abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 22:57:16 #1
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_22650133
Ik zag dat Qntal nog geen topic heeft, en naar mijn mening verdienen ze die wel.

Deze Duitse gothic/darkwave/neo-folk/ambient/medieval/electro/whatever groep is het beluisteren meer dan de moeite waard.

In an unconventional compositional and acoustic way the ensemble Qntal combines medieval poetry and modern electronics. Either harmonic or commentating, innovative soundscapes and arrangements fit in medieval poetry. The main themes of the 12th and 13th century texts are politics, religion and death and in an almost archetypical way seem to reflect emotions and realities of our postmodern society.

In this ensemble, the distinction between "serious" and "pop" music becomes transparent. The emotional component as well as the contemplative effect of the music opens a whole new world of magic and poetry to the listener.

De officiele Qntal-site: http://www.qntal.de/

Zijn er nog meer fok!kers die dit soort muziek kunnen waarderen?

[ Bericht 3% gewijzigd door TheSilentEnigma op 15-10-2004 23:10:44 ]
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 23:25:24 #2
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22650773
Voor de liefhebbers:

QNTAL I 1992, Gymnastic Records

QNTAL II 1995, Gymnastic Records

QNTAL III 2003, Stars in the dark

Syrah

Fil Groth

Michael Popp

Een grote aanrader: "Palästinalied" van QNTAL II
De band maakt muziek met middeleeuwse teksten in diverse talen (o.a. oud-Duits, Latijn, oud-Frans en Spaans) gecombineerd met middeleeuwse en progressieve muziek. Voor liefhebbers van de band Dead can Dance: Blind kopen!
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_22650803
*meldt

zeker goede muziek
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 08:21:34 #4
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_22717663
geweldige muziek! verdient zeker meer dan 4 reacties..
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_22720635
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 08:21 schreef Baleog het volgende:
geweldige muziek! verdient zeker meer dan 4 reacties..
Reactie 5 dan maar! (waar o waar blijft elegy als je hem nodig hebt?)

Absoluut prachtige muziek! Ik was vroeger altijd al liefhebber van dead can dance, maar Qntal slaagt erin dit soort muziek naar een eigentijds geluid om te buigen. Met dus af en toe verstilde schoonheid afgewisseld door heftig gitaarwerk!
Entre Moi Et Mon Amin, Ad mortem festinamus en Maiden In The Mor zijn wel toppers en goede voorbeelden van hun muziek.

Een andere band die in dit hoekje opereert is Helium Vola, ook een aanrader
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:42:05 #6
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_22725539
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:55 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Reactie 5 dan maar! (waar o waar blijft elegy als je hem nodig hebt?)

Absoluut prachtige muziek! Ik was vroeger altijd al liefhebber van dead can dance, maar Qntal slaagt erin dit soort muziek naar een eigentijds geluid om te buigen. Met dus af en toe verstilde schoonheid afgewisseld door heftig gitaarwerk!
Entre Moi Et Mon Amin, Ad mortem festinamus en Maiden In The Mor zijn wel toppers en goede voorbeelden van hun muziek.

Een andere band die in dit hoekje opereert is Helium Vola, ook een aanrader
ook hele mooie muziek idd
vooral selig vind ik een erg mooi nummer van hun.
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:45:24 #7
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_22725604
Helium Vola is trouwens weer een ander side project van Ernst Horn. Dus dat de sound lijkt op die van Qntal is geen toeval!
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:02:40 #8
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_22731091
Das Holz is ook een aanrader! M.m.v. Alexander Veljanov (die samen met Ernst Horn Deine Lakaien vormt).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')