Je werkt bij Frisia ?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:15 schreef Insomaniac het volgende:
Wil je me even mailen op insomaniac@fok.nl ?
Laat me even weten in welke regio je woont en dan zou ik je kunnen helpen.
Frisiaquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:16 schreef Gallo het volgende:
[..]
Je werkt bij Frisia ?
Ik heb je al gemaild!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:15 schreef Insomaniac het volgende:
Wil je me even mailen op insomaniac@fok.nl ?
Laat me even weten in welke regio je woont en dan zou ik je kunnen helpen.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:34 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
Je moet er wel om denken dat als je het krediet en de hypotheek samen voegt, dat je dan je hypotheek rente aftrek kwijt ben.
Als je dat huis in mei 2004 hebt gekocht, lijkt het me onwaarschijnlijk dat er een nieuwe taxatie gemaakt moet worden. Bij de ABN-Amro waren ze akkoord met een taxatierapport van een jaar oud.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:08 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik weet wel dat er boeterente zal moeten worden betaald plus opnieuw notariskosten en taxatiekosten.
Dank je voor je info!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:53 schreef Insomaniac het volgende:
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor soort hypotheek je nu hebt. Is het een aflossingsvrije, spaarhypotheek, beleggingshypotheek, combi, etc etc.
Zo zou het bv voordeliger kunnen zijn om je huidige hypotheek te verhogen, maar je zou ook een andere hypotheekconstructie kunnen nemen.
Nu betaal je je krediet af (ligt zo rond de 11% gok ik ?) en je hypotheek (rond de 6% rente?) dat zou je over kunnen sluiten naar een aflossingsvrije hypotheek waar je maandelijks alleen je rente betaalt, wat omlaag gebracht kan worden naar zo'n 4,2 %. Dat ben je dus maandelijks veel minder kwijt. (En dan rekenen we de boete dus mee)
Doordat je inkomsten zijn gestegen heb je sowieso meer bewegingsvrijheid, omdat het maximale bedrag wat je mag lenen daardoor hoger is dan wanneer je je hypotheek afsloot.
Ik ga je weer even mailen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:55 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dank je voor je info!
Weet je toevallig ook of ik mijn recht op hypotheekrenteaftrek ook kwijtraak?
Zo ja, dan is er toch geen kip die zijn hypotheek zou oversluiten of verhogen.
zenksquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:57 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Ik ga je weer even mailen.
Onzin; dat een deel van de hypothecaire lening niet voor de woning gebruikt wordt wil nog niet zeggen dat het recht op renteaftrek over dat deel dat wel voor de financiering van de woning is gebruikt, vervalt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:34 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
Je moet er wel om denken dat als je het krediet en de hypotheek samen voegt, dat je dan je hypotheek rente aftrek kwijt ben.
Je moet dan even goed berekenen of je dan wel goedkoper uit ben. Je krijgt dan namelijk geen belasting meer terug van je hypotheek rente.
Je kan ook een 2e lening afsluiten met de overwaarde van je huis als onderpand (soort van 2e hypotheek.) Dan blijft de hypotheek rente van de 1e hypotheek wel aftrekbaar.
(Maar dat weet Insomeniac wel.)
En wederom notariskosten, taxatiekosten, boeterente, en afsluitprovisie niet dan??quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:55 schreef Insomaniac het volgende:
Krediet aflossen tegen een asociaal hoog rentepercentage, dat vind ik pas weggegooid geld..
Zoveel is er niet heen en weer gemailed.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 22:29 schreef _-rally-_ het volgende:
Zeg, inso, jullie zijn hier leuk aan het heen-en-weer mailen, maar waar gaat dat nu eigenlijk over ? Want een 'je hebt mail' reply voegt zo weinig toe aan een forum
Ze heeft het huis in mei gekost, dus taxatiekosten zijn ws niet eens nodig. Verder valt op *dit* moment ook niet te zeggen wat goedkoper is, daar zal toch echt een uitgebreide berekening over gemaakt moeten worden. Blijkt na een berekening dat oversluiten niet rendabel is, dan zal ze gewoon haar huidige hypotheek moeten verhogen om daarmee haar krediet af te lossen. Blijkt dat ze met oversluiten naar bv een andere hypotheekvorm (inc alle kosten) goedkoper uit is, dan lijkt me dat een mooie oplossing.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 23:31 schreef Lawman het volgende:
[..]
En wederom notariskosten, taxatiekosten, boeterente, en afsluitprovisie niet dan??
En als het nog even kan een andere levensverzekering, want de huidige is toch niet zo goed......
Waarschijnlijk zul je er goed aan verdienen want je wilt maar al te graag mailcontact, en dat voor een moderator...............![]()
wat wil je hier mee zeggen ?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 09:43 schreef Vicky het volgende:
wij hebben ook pas een huis gekocht en mijn lening is geheel in de hypotheek opgenomen. Lening van mijn vriend kon niet opgenomen worden in de hypotheek. Daar gaan we nu alleen rente over betalen en we gaan niets aflossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |