Beperk je net als *vroeger* tot de plaatselijke krant en je weet (net als vroeger) niet wat er in de rest van Nederland allemaal voor gruwelijke dingen gebeuren.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 00:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Incidenten in Nederland de afgelopen maand:
De meeste berichten komen uit Nederland maar ik heb er ook een paar uit het buitenland uitgepikt.
En dit allemaal in een tijdsbestek van ÉÉN maand.
Waar gaat het in GODSNAAM heen met Nederland en de wereld?
Wat drijft de Nederlander tot zulke daden, ik geloof best dat het een jaar geleden ook wel eens een incidentje zou zijn geweest, maar niet met zulke regelmaat. WAAROM?![]()
Klopt...helaas wel.quote:Hoewel je de indruk wel krijgt zo. En voor mijn gevoel wordt het ook geweldadiger
Bij de incidenten uit de openingspost geloof ik absoluut niet dat 1 van hen van te voren heeft nagedacht over de gevolgen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 01:12 schreef prupke het volgende:
[..]
Klopt...helaas wel.
Maar dat komt omdat wij (en ik ga even uit van de nederlandse rechtsstaat) veel te soft zijn!!!!
We kijken te veel naar achtergronden en afkomst ed.
Maw het word wel gestraft maar niet hard genoegpb] zodat mensen gaan denken[/b] van (ff heel zwart/wit) Oh maar dan kan ik dus iemand pijn doen (in welk opzicht dan ook ) en als ik maar zielig genoeg doe word ik wel gestraft maar niet dat ik er onder kan lijden.
Ik denk dat ze wel hebben nagedacht over de gevolgen (alleen het interesseert ze verder geen ruk)quote:Bij de incidenten uit de openingspost geloof ik absoluut niet dat 1 van hen van te voren heeft nagedacht over de gevolgen.
Nee denk ik ook niet, ik denk echter dat ze dat wel gedaan hadden als ze wisten dat ze 15 jaar hun broek zouden krijgen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 01:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Bij de incidenten uit de openingspost geloof ik absoluut niet dat 1 van hen van te voren heeft nagedacht over de gevolgen.
Wat bedoel je precies?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 01:21 schreef Vampier het volgende:
geimporteerd geweld
Persoonlijk ben ik ook voor zwaarder straffen. Imo is het heel belangrijk voor de samenleving dat er een gevoel van 'rechtvaardigheid' bestaat. Dat is er nu niet volgens mij.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 01:12 schreef prupke het volgende:
Maw het word wel gestraft maar niet hard genoeg zodat mensen gaan denken van (ff heel zwart/wit) Oh maar dan kan ik dus iemand pijn doen (in welk opzicht dan ook ) en als ik maar zielig genoeg doe word ik wel gestraft maar niet dat ik er onder kan lijden.
Dit is een prachtig voorbeeld van het resultaat van indoctrinatie en conditionering. Een normaal denkend mens. Een mens dat geprogrammeerd is hoe het hoort te denken. Een mens dat denkt zoals iedereen; Een mens dat niet opvalt; Niet anders is dan de grote massa; Niet excelleert; Geen vreemde dingen doet; Niet zijn ware gedachten durft te tonen uit angst om abnormaal te 'zijn'; Volgens een bepaald, herkenbaar patroon moet handelen; Gemiddeld; Onopvallend;Nor-maal.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 01:27 schreef prupke het volgende:
[..]
Elk "normaal" denkend mens weet dat je iemand niet mag vermoorden of trachten te vermoorden of ander letsel aanbrengen wat gruwelijke gevolgen kan hebben.
Wow jij probeert je gefrustreerd af te zetten tegen de menigtequote:Op vrijdag 15 oktober 2004 01:51 schreef Bombie het volgende:
Inderdaad, bij degene die ik ken was het gewoon een ruzie, en hij is zo'n debiel die graag messen meeneemtquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 01:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Bij de incidenten uit de openingspost geloof ik absoluut niet dat 1 van hen van te voren heeft nagedacht over de gevolgen.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 00:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat drijft de Nederlander tot zulke daden,
Het zijn allemaal Nederlanders hoor.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 10:51 schreef Tikorev het volgende:
[..]Wat drijft de Nederlander? Welke van de bovengenoemde feiten zijn dan door Nederlanders gepleegd? Ik denk dat die op een hand zijn te tellen...
Van de bekende zaken in ieder geval niet. Van de rest weet ik het niet, maar ik acht die kans niet zo groot...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:08 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Het zijn allemaal Nederlanders hoor.
Hier achter is een grasveldje en het enige wat die kinderen (4-12) met elkaar doen is tegen elkaar aan trappen en rennen, zowel jongens als meisjes trouwens.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 01:47 schreef SadKingBilly het volgende:
Kinderen krijgen het tegenwoordig met de paplepel ingegoten; kijk eens naar de cartoons op tv, ze barsten van het geweld; welk kind heeft er nu geen playstation om aliens mee te vermoorden?
Het effect laat zich bij kinderen helaas zien ja.quote:Vroeger was er vast ook wel geweld in je spelletjes, maar dan moest je dat zelf bedenken. Tegenwoordig krijgen kinderen het standaard aangeleverd, ze hoeven er niet over na te denken.
Een handjevol van buitenlandersquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:23 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Van de bekende zaken in ieder geval niet. Van de rest weet ik het niet, maar ik acht die kans niet zo groot...
Dodelijke steekpartij in Leeuwarden - Kapot bierflesje aanleiding dodelijke steekpartij
Albanees
Agent gedood na schietpartij in Enschede
Duitser
Schietpartij bij asielzoekerscentrum Leeuwarden
Asielzoeker
Man neergeschoten op Kwakoefestival
Antilliaan
16-jarige jongen steekt ex in brand
Irakees
Weet ik niet. Maar dat zou ze hooguit Nederlandse staatsburgers maken, geen Nederlanders. Cultuur en identiteit krijg je namelijk niet via je plaatselijke gemeentekantoor.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:43 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hebben ze geen van allen een NL paspoort?
Een Nederlands paspoort maakt je nog geen Nederlander.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:43 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Een handjevol van buitenlanders
Jawel hoor, kijk de wet er maar op na.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Een Nederlands paspoort maakt je nog geen Nederlander.
Een Nederlander is iemand die Nederlands staatsburger is. Niet iemand die z'n bloemkool prakt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar dat zou ze hooguit Nederlandse staatsburgers maken, geen Nederlanders.
De wet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Jawel hoor, kijk de wet er maar op na.
Normen zijn (in de vorm van spelregels) bepaald door de wet ja. Waarden in mindere mate. Iedere Nederlander dient zich aan de wet te houden, slechts iemand die zich niet aan die wet dient te houden is geen Nederlander.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:18 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
De wet.Dus jij laat al je normen en waarden bepalen door de wet?
De kogel kwam van mij.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:25 schreef American_Nightmare het volgende:
Proficiat. Door mensen zoals jij is het zover gekomen in Nederland. Jij mag je dan ook voor elke moord gepleegd door een allochtoon medeverantwoordelijk voelen wat mij betreft.
Het merendeel van de normen staat helemaal niet in de wet, maar is gewoon gedeelte van een normaal sociale opvoeding. Waarden staan uiteraard helemaal niet in de wet, dat zou een giller zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:18 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
De wet.Dus jij laat al je normen en waarden bepalen door de wet?
Je durfde niet bij mij te quoten hè?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 14:41 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het merendeel van de normen staat helemaal niet in de wet, maar is gewoon gedeelte van een normaal sociale opvoeding. Waarden staan uiteraard helemaal niet in de wet, dat zou een giller zijn.
De meeste van dit soort gasten hebben een dubbel paspoort. Als je het vraagt aan ze zijn ze ook geen nederlander, alleen als er wat te halen valt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:43 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Een handjevol van buitenlanders
Het criterium voor Nederlanderschap is een Nederlands paspoort hebben, dat ze zich soms ook verwant voelen met bijvoorbeeld de Finse levenswijze heeft er niks mee te maken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 14:54 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
De meeste van dit soort gasten hebben een dubbel paspoort. Als je het vraagt aan ze zijn ze ook geen nederlander, alleen als er wat te halen valt.
Jij.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 14:54 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Het wordt tijd dat jij je oogkleppen eens af doet
Criminaliteit is van alle tijden, doet Pietje het niet, dan doet Klaasje het wel.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 14:54 schreef ArieDeKnaller het volgende:
en inziet dat dit wel degelijk een geimporteerd probleem is!
Meestal zijn mooirden en steekpartijen geen kwesties van normen en waarden maar eerder een vorm van uiting van een bepaald temperament. Als je ze vraagt of je mensen dood mag steken is het antwoord meestal oprecht "nee".quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 14:54 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Dit soort mensen hebben heel andere(lees:geen) normen en waarden.
Ik denk daar anders over. Ik neem aan dat je met "hun" moordenaars bedoelt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 14:54 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Voor hun is een mensenleven niets waard.
Iedereen in Nederland casteren/steriliseren?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 14:54 schreef ArieDeKnaller het volgende:
We moeten in dit land stoppen met dit soort mensen binnen te halen.
De kogel kwam van mij hè?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 14:54 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Als ik jouw reacties zo eens bekijk mag je je doodschamen dat je zo je land verkloot!
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 14:54 schreef ArieDeKnaller het volgende:
De tijd om de hand boven het hoofd van onze medelander te houden is voorbij! En met medelander bedoel ik vooral noord-afrikanen!
Ander *soort??*quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:12 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Op vrijdag 15 oktober 2004 15:02 schreef RichardQuest het volgende:
Het criterium voor Nederlanderschap is een Nederlands paspoort hebben, dat ze zich soms ook verwant voelen met bijvoorbeeld de Finse levenswijze heeft er niks mee te maken.
Je weet dondersgoed dat we het hier over een ander soort mensen hebben.
Risicolandenquote:Iedereen in Nederland casteren/steriliseren?
Makkelijker. Grenzen dicht voor risicolanden. Illegalen opsporen en uitzetten.
Je kent ze wel.. de Antillen, Marokko enzo. En wmb alle moslimlanden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:10 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ander *soort??*
Mens = mens hoor.
[..]
Risicolanden
Welk untermensch dan?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:12 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Je weet dondersgoed dat we het hier over een ander soort mensen hebben.
Dat jouw opmerking zo op mij overkwam probeerde ik op deze manier te verwoorden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:12 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Opmerking komt me bekend voor van de kleuterschool.
Hardere criminaliteit is ook van alle tijden, of werd er vroeger niet vermoord? Verschil is dat door schaalvergroting (globalisering) minder sociale controle is en dat er grotere belangen zijn gekomen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:12 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Hardere criminaliteit is niet van alle tijden.Bekijk eens de procentuele verhouding van de gevangenen!
Ik doel op de impulsieviteit die toeneemt. Eerst doen, dan denken. Denk jij echt dat veel bajesklanten na afloop van hun straf tevreden zijn over hun daad en het moreel goedkeuren? Heb je wel 's met ex-bajesklanten gesproken?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:12 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Beetje raar dat jij dit temperament noemt. Een italiaan of spanjaard heeft temperament. Niet te verwarren met geen respect!!!
Criminelen = buitenlanders/illegalen en andersom?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:12 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Makkelijker. Grenzen dicht voor risicolanden. Illegalen opsporen en uitzetten.
Ja, de kogel kwam van mijquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:12 schreef ArieDeKnaller het volgende:
De geschiedenis heeft bewezen dat Nederland verpauperd door mensen die net zoals jij denken.
Zoiets als bij Anne Frank?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:12 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Misschien moeten we het nederlandse paspoort afnemen.
Ik wil me verder in deze uiterst ongenuanceerde en populistische discussie mengen, maar Anne Frank heeft volgens mij nooit een Nederlands paspoort gehad. Bij mijn weten wel een Duits paspoort.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:34 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Zoiets als bij Anne Frank?
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Kap es met dat irritante gequote..
Ja, dat weet ik, en dat bedoel ik ook.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik wil me verder in deze uiterst ongenuanceerde en populistische discussie mengen, maar Anne Frank heeft volgens mij nooit een Nederlands paspoort gehad. Bij mijn weten wel een Duits paspoort.
Verder ben ik van mening dat mensen die niet weten waar ze over praten hun mond moeten houden. 'three strikes and you're out' klinkt lekker populistisch, maar waar moet je die mensen naar toe deporteren? Ieder ander land wil ze niet hebben.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 01:47 schreef SadKingBilly het volgende:
Verder ben ik van mening dat dit soort dingen zeer snel minder worden wanneer we hier het "three strike, out of my country" systeem gaan gebruiken;
Zucht....... respect is net zo'n woord aan 't worden als "discriminatie"quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:34 schreef RichardQuest het volgende:
Volgens mij is de respectloosheid die jij toont tegenover bevolkingsgroepen een grotere oorzaak van conflicten, terwil je zelf degene bent die zo hamert op respect
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |