abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22633622
Zorgbarend stukje wat ik toevallig tegen kwam.

Wat denk jij?? Is een burgeroorlog onvermijdelijk of is dit negatief denken?

Het geboortencijfer onder autochtone Nederlanders is al jaren erg laag.
Volgens het CIA world fact book is dat 1,66 kinderen per Nederlandse vrouw (schatting 2004). Dit geboortencijfer is zelfs nog lager dan dat van China (1,69) , dat een strenge geboortenbeperkingspolitiek heeft.

zie http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/nl.html

Op elke Nederlandse meisjesbaby worden 1,05 jongensbabies geboren dus elke Nederlandse vrouw brengt gemiddeld (1,66 x 1,00) /(1,00+1,05) = 0,81 nieuwe vrouwen op de wereld.

Als dit cijfer niet verandert, en je stelt dat er elke 32 jaar er een nieuwe generatie neer wordt gezet, dan zal de generatie die rond het jaar 2100 geboren wordt, (0,81 x 0,81 x 0,81) = slechts 0,53 x zo groot zijn als de generatie die nu wordt geboren. Met enige vertraging zal de autochtone Nederlandse bevolking dus halveren.

Dit lage geboortencijfer speelt al een lange tijd. Nu bestaat de Nederlandse bevolking nog voor een onevenredig groot deel uit de mensen die geboren zijn in de na-oorlogse geboortengolf (de baby-boomers). Deze groep zal de komende 35 jaar grotendeels uitsterven, en als gevolg daarvan zal het aantal autochtone Nederlanders drastisch afnemen.

Dit is niet een exclusief Nederlands probleem. Veel Noord-west Europese landen hebben vergelijkbare cijfers:
Engeland 1,66
Belgie 1,64
Frankrijk 1,85
Zweden 1,66
Noorwegen 1,78

Zuid en Oost Europese landen hebben zelfs een nog lagere geboortencijfers, waardoor hun bevolking nog veel sneller zal afnemen:

Duitsland 1,38
Italie 1,27
Rusland 1,26
Spanje 1,27
Polen 1,38

Over 100 jaar zullen de generaties van Rusland, Italie en Spanje nog maar 0,24 keer zo groot zijn als nu.

Rest van de wereld
===============
China (1,69 kinderen per vrouw) zal ook een bevolkingskrimp hebben.

De VS (2,07), Turkije (1,98), Iran (1,93), Zuid Afrika (2,18), Brazilie (1,97) en Argentinie (2,24) zullen hun bevolking ongeveer op peil kunnen houden.

Mexico (2,49) en Israel (2,47) zullen een bescheiden groei kennen en India (2.85 kinderen per vrouw) zal een flinke bevolkingsgroei kennen.

Veel Islamitische landen zullen een aanzienlijke groei kennen:
Marokko 2,81
Egypte 2,95
Saoedi Arabia 4,11
Afghanistan 6,78
Pakistan 4,29
Irak 4,4

Zo is de bevolking van Irak gegroeid van 12,029,000 in 1977 tot 16,278,000 in 1987 (bron: http://countrystudies.us/iraq/30.htm).
Nog meer cijfers, uit het CIA world factbook: Bevolking Irak 24,683,313 (July 2003 est.) en 25,374,691 (July 2004 est.)
Ondanks meerdere bloedige oorlogen met Iran en later Amerika, ondanks sancties waardoor (volgens de Iraakse propaganda) vele kinderen omkwamen, en ondanks bloedige massamoorden door Saddam op de eigen bevolking, is de Iraakse bevolking tussen 1977 en 2003 (in 26 jaar) meer dan verdubbeld: van 12 miljoen naar 24,6 miljoen. En tussen juli 2003 en juli 2004 is de Iraakse bevolking met een geschatte 691378 mensen toegenomen.

============================================

Geschatte situatie over een eeuw:

De autochtone Nederlandse bevolking zal dus nog maar ongeveer de helft van de huidige 14 miljoen autochtonen zijn. De inheemse bevolking in heel Europa zal eveneens drastisch dalen.

Daarnaast zal er in veel Islamitische landen een enorme bevolkingsgroei zijn. Door overbevolking zal er een grote emigratie-druk komen.

Op zich zou het dalen van de bevolking van Nederland niet zo heel erg zijn, het is hier immers "druk".

Echter door het hoge geboortencijfer van het huidige islamitische bevolkingsdeel (nu al bijna 1 miljoen) en de aanhoudende immigratie uit islamitische landen zal de moslimbevolking van Nederland de autochtone bevolking eind deze eeuw waarschijnlijk in aantal overtreffen. En zij zullen politieke macht eisen. De Islamitische culturen staan traditioneel agressief tegenover niet-moslims:

http://www.geocities.com/wolven_in_schaapsklederen/moslim.html

Dit zal waarschijnlijk tot aanzienlijke sociale spanning leiden, mogelijk zelfs tot burgeroorlogen, zoals in Libanon, dat een eeuw geleden in meerderheid Christelijk was en nu in meerderheid Islamitisch. Dit zal waarschijnlijk in heel Europa plaatsvinden, met mogelijk het ontstaan van islamitische provincies of zelfs nieuwe islamitische landen op verschillende plaatsen in Europa.

De moslims geven daarmee gehoor aan de veelvuldig herhaalde opdracht van de profeet om te emigreren en de hele wereld te onderwerpen, desnoods met geweld.

De vroegere Turkse premier (en moslimfundamentalist) Erbakan verklaarde in 1989 in Arnhem: 'De Europeanen zijn ziek. Wij beschikken over het medicijn. Heel Europa wordt islamitisch. Wij zullen Rome veroveren.' (bron: De Groene Amsterdammer, 30-10-1996).
De Algerijnse president (van 1965-1978) Boumedienne voorspelde het ook al: "Met onze baarmoeders zullen wij Europa veroveren"

De islamitische beschavingen zijn overigens al jaren aan het radicaliseren. In Jordanie, Beiroet, Iran en Irak liep men 1 generatie geleden ook in westerse minirok. Nu niet meer. Regeringen en oliesheiks van landen als Saoedi Arabia en de Verenigde Arabische Emiraten geven al jaren miljarden oliedollars uit aan het promoten van radicale stromingen binnen de islam en het uitroeien van gematigde vormen van islam. Het feit dat overal in de wereld steeds meer moslimterreur voorkomt is geen toeval, en is slechts het topje van de ijsberg: de wereldwijde radicalisering van de Islam.

Kortom: de militaire veiligheid die we sinds de 2e wereldoorlog kennen, zal binnen een eeuw niet meer bestaan. En als het uitdraait op burgeroorlogen, is het mogelijk dat meerdere oude Europese beschavingen (waaronder de Nederlandse) over een eeuw ophouden te bestaan. Onwaarschijnlijk? De geschiedenisboeken staan vol met beschavingen die verdwenen zijn.
Het Romeinse rijk viel na een lange tijd van krimpende eigen bevolking en een enorme bevolkingsgroei in de Germaanse gebieden die ten noorden van het Romeinse rijk lagen.

=============================

Oplossingen en lange termijn strategie:

1) De islamitische kant

Vlak voordat hij neergeschoten werd, beloofde Pim Fortuyn: "Als ik het juridisch rond kan krijgen dan komt er geen moslim meer in".
Een immigratiestop is een essentieel onderdeel van de strategie om de grootschalige Islamitische kolonisatie en daaropvolgende verovering van Nederland tegen te houden.

Volgende vraag: wat doen we met de moslims die hier al wonen?

Er zijn in Nederland allochtonen met een islamitische achtergrond die helemaal niets met de Islam hebben, goed Nederlands spreken, volledig meedoen met de Nederlandse samenleving en nauwelijks iets hebben met het land van herkomst. Zij voelen zich Nederlander en het enige verschil met autochtone Nederlanders is een iets ander uiterlijk. Zulke mensen zijn geen probleem voor Nederland en mogen wat mij betreft onder geen beding als een probleem beschouwd worden.
Maar er zijn ook islamitische allochtonen die absoluut niet willen integreren, neerkijken op de Nederlandse cultuur, en zelfs geen interesse te hebben om de Nederlandse taal te leren.
Zij zouden misschien graag vertrekken maar verblijven puur en alleen in Nederland om te profiteren van de uitkeringen en andere voorzieningen. Of ze zouden wel terug willen naar eigen land, maar weten niet hoe. Ze plaatsen zichzelf bewust in een isolement, en als hun aantal toeneemt, krijg je een staat-binnen-een-staat.

Om het voortbestaan van de Nederlandse beschaving op langere termijn veilig te stellen, moet een zo groot mogelijk deel van deze groep zo snel mogelijk uit Nederland vertrekken, voordat de staat-binnen-een-staat een feit is. Dit kan bijvoorbeeld door de uitkeringen in te trekken van mensen die niet willen integreren, en het vrijgekomen geld gebruiken om remigratie te subsidieren.

Gebrek aan loyaliteit naar de samenleving waar ze in wonen is mogelijk ook een belangrijke oorzaak voor de enorm hoge criminaliteitscijfers onder deze groepen, dus ook op korte termijn heeft dit voordelen:

bron

=======================================

2) De Nederlandse kant.

Maar om het voortbestaan van de autochtone Nederlandse beschaving op de langere termijn veilig te stellen moet het geboortencijfer onder autochtonen omhoog, op zijn minst naar een gezonde 2,1 kinderen per vrouw.
Laten we eerst kijken naar wat de mogelijke oorzaken zijn van het lage geboortencijfer.

a) de komst van voorbehoedsmiddelen zoals de pil. De tijd dat een meisje `s avonds dronken wordt en `s morgens zwanger wakker wordt is voorbij.

b) De individualisering en feminisme. In veel islamitische culturen worden vrouwen op jonge leeftijd uitgehuwelijkt en thuis gehouden. Sociale druk zorgt ervoor dat vrouwen extra veel kinderen krijgen.
Het traditionele huwelijk waarbij de man kostwinner is en de vrouw voor het huishouden zorgt en de kinderen opvoedt is de meest efficiente manier om voor nakomelingen te zorgen.
Veel Nederlandse vrouwen willen vaak liever zelf carriere maken, trouwen laat of helemaal niet, en gaan pas op het laatst aan kinderen denken, als hun vruchtbaarheid al bijna afgelopen is door de leeftijd.
Veel Nederlandse vrouwen willen wel een traditioneel huwelijk, maar kunnen de "ware" maar niet vinden. Vroeger was een vrouw al gelukkig getrouwd als ze een man had die haar niet al te vaak sloeg en regelmatig geld in het huishoudpotje deed. Tegenwoordig moet een man bij haar passen, anders volgt al snel een scheiding.

c) de teloorgang van het katholicisme. In het katholieke geloof werd het krijgen van kinderen aangemoedigd. Tegenwoordig wordt dat geheel en al aan de mensen zelf overgelaten. Kinderen krijgen is een optie geworden, geen sociale plicht.

Oplossingen? Wie het weet mag het zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door calvobbes op 15-10-2004 00:47:16 ]
pi_22633696
Gelukkig leven wij in een tolerantie multiculturele samenleving en maak ik me geen zorgen over de toekomst..
De allochtonen die nu in Nederland wonen waren vooral gastarbeiders, praten slecht Nederlands en hebben een slechte opleiding. Over een aantal decenia zijn de kleinkinderen volledig ingeburgerd en zijn het dus net autochtone Nederlanders.. Niks om je zorgen om te maken imo
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_22633712
Anders verzin je ff wat rassentheoriën.. Hoe ist Adolf
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_22633767
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:34 schreef Et-Cetera het volgende:
Ok en waar slaat dit op?

Ik leg hier alleen een eventueel mogelijk probleem neer wat in de toekomst kan gaan onstaan en ik vraag hoe jullie hier over denken?

Ik zelf denk persoonlijk wel dat we het "paard van troy" hebben binnen gelaten

[ Bericht 16% gewijzigd door lijpuhgek op 15-10-2004 00:42:52 ]
  † In Memoriam † vrijdag 15 oktober 2004 @ 00:37:52 #5
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22633972
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:30 schreef lijpuhgek het volgende:
Zorgbarend stukje wat ik toevallig tegen kwam.

Wat denk jij?? Is een burgeroorlog onvermijdelijk of is dit negatief denken?
Negatief denken.
Zijn bepaald geen objectieve bronnen die je gebruikt.
pi_22634050
quote:
Maar om het voortbestaan van de autochtone Nederlandse beschaving op de langere termijn veilig te stellen moet het geboortencijfer onder autochtonen omhoog, op zijn minst naar een gezonde 2,1 kinderen per vrouw.
Opzich heb je gelijk.. Het kan een probleem worden.
Ik noem het liever VERGRIJZING...
En daar zit hem er het verschil in.
Jij vind de islam een bedreiging en dat probeer je netjes te verhullen in een redelijk beschaafd topic. Maar waar het op neer komt is dat je geen ALi's en Mohammed's in je land wil. Ok, het is 'niet correct' om het zo hard te zeggen hier op f0k!, maar dat is jou mening (zeg als ik 't fout heb).
Ik heb er alle begrip voor dat je een mening hebt, maar ik mis een duidelijke verklaring voor je angst dat Nederland islamitisch zou worden. Het aantal moslims staat in geen verhouding tot het aantal Nederlanders. En daar komt bij dat ik zelfs daar geen bedreiging in zie. Zolang de Ali's en Mohammed's zich gewoon gedragen en zich aan de Nederlandse wetten houden.. Wat de overgrote meerderheid ook gewoon doet, dan is er niks aan de hand.

Het problkeem is op dit moment alleen de slechte scholing en het niet spreken van de taal door de ouders van de moslimjeugd in Nederland. Waardoor de kinderen een een negatief milieu worden opgevoed. Ik zie dit nog wel veranderen na een paar jaar, dat heeft tijd nodig. Maar de moslims ZULLEN inburgeren, dat kunnen ze zelf ook niet tegenhouden.
En dan is er NIKS aan de hand
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_22634054
Volgens mij wordt in dit stuk inderdaad wel met feiten gerommeld hier en daar. Ik kan me niet voorstellen dat het echt zo hard loopt, maar van de andere kant als de bedreiging er echt zou zijn dan moeten we er natuurlijk ook wat aan doen
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 01:05:55 #9
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_22634225
quote:
en de aanhoudende immigratie uit islamitische landen
Schijnt wel mee te vallen hoor. Komen niet zoveel mensen meer naar Nederland toe.

En om Nederlandse vrouwen nu aan het baren te zetten.... Lijkt me niet een realistische oplossing.

En een burgeroorlog. HAHAHAAHAHAHA!!!
(ik hoop voor je dat dit topic niet serieus bedoelt was)
lege ton
pi_22634254
quote:
Om het voortbestaan van de Nederlandse beschaving op langere termijn veilig te stellen, moet een zo groot mogelijk deel van deze groep zo snel mogelijk uit Nederland vertrekken, voordat de staat-binnen-een-staat een feit is. Dit kan bijvoorbeeld door de uitkeringen in te trekken van mensen die niet willen integreren, en het vrijgekomen geld gebruiken om remigratie te subsidieren.
SNELLLL, straks krijgen we een burgeroorlog!

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 01:13:48 #11
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_22634316
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 01:08 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

SNELLLL, straks krijgen we een burgeroorlog!

Jah, lach jij maar jongetje. Als jij straks de maasvlakte staat te verdedigen tegen de oprukkende moslims die vanuit rotterdam jou de zee in willen drijven, piep je wel anders.
lege ton
pi_22634374
Der moet meer geneukt worden dus!
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_22634477
Blijft leuk, dat mensen gelijk in de verdediding springen voor de moslims... Zélfs als dat niet nodig is! Zou er nog een stukje over zijn om op te zitten, met overal die koppen die in het zand steken?

En wat betreft het stuk.. Tsja, daarom wil ik dus geen kinderen.. De wereld gaat toch naar de verdommenis (en om dat te bespoedigen hebben we hier de "multiculti" samenleving). Waarom zou je je kinderen dat aan willen doen?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_22634637
Ik zie het causale verband niet tussen het aantal moslims in Nederland t.o.v. mensen met een ander geloof, en een burgeroorlog. Volgens mij creëert TS die vanuit een kronkel in zijn kop. Voorlopig houd ik het maar even op een simpele rassentheorie. Wij moeten ons Arische ras zeker behouden?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_22634664
Damn, zieke geest.
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 02:19:56 #16
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_22634690
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 02:08 schreef heiden6 het volgende:
Ik zie het causale verband niet tussen het aantal moslims in Nederland t.o.v. mensen met een ander geloof, en een burgeroorlog. Volgens mij creëert TS die vanuit een kronkel in zijn kop. Voorlopig houd ik het maar even op een simpele rassentheorie. Wij moeten ons Arische ras zeker behouden?
Mja kijk is in de geschiedenis het zijn altijd verschillende culturen / rassen die tegen elkaar vechten.
Als je dus verschillende culturen/rassen binnen 1 land hebt kunnen die ook gaan vechten.

Hoeft natuurlijk niet hoor. In de VS is het ook goed gegaan met de negers. Maarja voor hetzelfde geld gaat het wel fout. Je weet maar nooit
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_22636590
Dus autochtone Fokkers: Neuk voor je leven
pi_22637198
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 01:23 schreef Remon het volgende:
Der moet meer geneukt worden dus!
LOL Dat was dus ook het eerste waar ik aandacht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 22:23:12 #19
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_22649325
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 10:50 schreef iebie het volgende:
Dus autochtone Fokkers: Neuk voor je leven
Net mijn plicht weer gedaan. We moeten gewoon een meldplicht instellen, iedere mannelijke fokker minstens iedere dag er een keer overheen, de vrouwelijke fokker er bovenop is net zo goed natuurlijk . Dr is geloof ik al een centraal meldtopic.....
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_22649734
Integreren is voor heumeus, wij nemen over
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2004 @ 22:46:43 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_22649906
Grappig.
Er staat iets over de islam in een topic en iedereen staat op z'n achterste benen.
Dat de autochtonen bevolking in ruimere mate aan geboortebeperking doet is een feit. Dat allochtonen de overhand zullen nemen wanneer er niet iets radicaal veranderd is een feit.

Dat dit sociale spanningen met zich mee zal nemen (welke nu al zichtbaar zijn) is een feit. Waarom er nu niet over discussieren? Of is iedereen zooooo bang te discrimineren dat de feiten maar gewoon genegeerd moeten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 15-10-2004 22:58:32 ]
pi_22650621
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Of is iedereen zooooo bang te discrimineren dat de feiten maar gewoon genegeerd moeten worden.
Dag Nederland.
pi_22650821
Ik ben het eens met Swetsenegger, alle allochtonen eruit of in kampen! Vol is vol.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 01:09:12 #24
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_22653447
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 02:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je weet maar nooit
Dat lijkt me een mooie eindconclusie. Klaar!
lege ton
pi_22653497
Negatief denken.

Regelrechte paranoia komt meer in de buurt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_22653715
eh nou anders emigreren we toch allemaal naar de vs of canada als het te erg wordt of zo?
pi_22654931
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:

Er staat iets over de islam in een topic en iedereen staat op z'n achterste benen.

Waar dan?

Vind ik nog wel meevallen hoor.
pi_22655649
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 22:39 schreef Meh7 het volgende:
Integreren is voor heumeus, wij nemen over
I always enjoy a good laugh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_22655863
Oeh verkapt 'look out the muslims are coming' topic.

Zorgen maken om niks..de tweede generatie moslims zijn al veel gematigder dan de eerste generatie.
Laat staan de 3e of 4e generatie. Denk dat een deel van de 4e generatie niet eens meer arabisch zal kunnen spreken.
pi_22656175
Inderdaad zullen over een aantal generaties, de moslims in Nederland wel wat gematigder zijn.
De invloed van radicale Imams uit het buitenland die hier komen preken moet beperkt worden.
Daarmee versnel je het toleranter worden van het geloof.

Ik zie trouwens nu al een duidelijk verschil. De meeste Turken bijvoorbeeld zijn gematigd.
Daar heb ik net zoveel last van als van mijn protestante buurman.
Bij de Marokkanen zie ik meer radicalen, maar dat heeft ook tijd nodig.

Nederland moet zich wel hard maken, de scheiding tussen kerk en staat moet gehandhaafd blijven.
Pogingen om dat te doorbreken mogen niet beloond worden.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2004 @ 09:05:23 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_22656279
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 23:27 schreef Meh7 het volgende:
Ik ben het eens met Swetsenegger, alle allochtonen eruit of in kampen! Vol is vol.
Waar zeg ik dat?
Leuk dat de modjes ook zo op dit soort trollerige reacties letten
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 09:21:12 #32
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_22656330
De afname van de bevolking op deze aardkloot kan alleen maar een goede zaak zijn
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 09:38:34 #33
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_22656397
Toch wel schrikbarend, ik kom vaker tegen dat ik denk van, jij zou wel eens een aanslag kunnen plegen. Gisteren ook. Ik probeerde voor de gein een gesprek aan te voeren, kreeg agressie op mijn respons daar. Het was geen Marokkaan of wat dan ook. Nationaliteit doet ook niet ter zake. In ieder geval past zoiets niet in een kleurrijke maatschappij.

Een kleurrijke maatschappij kan ook multi-cultureel zijn. Maar dan zonder rotte appels, een frisse gekleurde fruitschaal dan maar.

Die rap en r&b personen heb ik totaal geen problemen mee dus, die zorgen juist voor kleur en afwisseling. Het gaat meer om de haat-dragenden onder hen. Die overal een afkeer aan hebben en totaal geen sociaal gevoel hebben in zich.

Hebben ze geen sociaal maatschappelijk gevoel in zich, dan zijn er risico's.

Kleurrijk, en dan verpesten een aantal het. Een zo'n lang gezicht en het beeld op straat is weer voor een gedeelte verpest. En dan niet alleen door allochtonen, gisteren in de bus zat zo'n bitch met lang gezicht en ze stonk uit haar haren, wat ze erin had gespoten weet ik niet.

Ze had in ieder geval beter thuis kunnen blijven met haar humeur.

Niet erg off-topic gaan. Er zijn genoeg allochtonen die goed in de multi culturele samenleving passen, er lopen ook genoeg extremisten rond die denken dat de Islam het ultieme is of wat dan ook meer met geloof.

Met het aantal kinderen, ik kom vaak genoeg autochtone kinderen tegen dus met die balans zal het nog redelijk goed zijn. Gevaar dat Nederland wordt overgenomen is altijd aanwezig, taak van wie is het om te zorgen dat de gulden middenweg blijft bestaan?

Pim Fortuyn kan het niet meer doen, of Pim Fortuyn de juiste persoon was dat is ook maar de vraag, was hij de juiste persoon dan was hij niet neergeschoten. Ik ga er altijd vanuit dat dingen gebeuren omdat ze gebeuren. Zijn dood was onafwendbaar, de geboorte van Volkert van der G was ook onafwendbaar te noemen. Was Volkert van der G niet geboren dan was een andere die het gedaan had wellicht. Pim Fortuyn vond ik persoonlijk teveel risico's nemen, hij kwam in beeld en had meteen een grote mond, hij had beter rustig kunnen opbouwen inplaats van als een Hells Angel binnen te stormen. Als dan een persoon schrikt en geen goed beeld kan vormen van zijn bedoelingen dan kan daar de stekker doorslaan, maar dat was bij van der G al het geval, die was al extremist voordat Pim aanwezig was. Was ik bijvoorbeeld in beeld gekomen in de politiek op tv en op straat dan had ik ook de kogel kunnen krijgen, hoewel ik misschien niet getroffen zou worden? Of hoe zit dat. Dood van Pim Fortuyn is nog steeds een raar iets, ik ga ook eens boeken lezen van die man.

Schrikbarend, ach, meestal gaat het vanzelf de laatste tijd. Het "systeem" ( ik gebruik altijd systeem) werkt vanzelf de laatste tijd heb ik in de gaten. Hoewel het systeem nog meer op gang moet komen.

Daar horen ook slapende zombies bij. Ook autochtonen slapende a-sociale zombies die niet om zich heen willen/kunnen of durven kijken. Ik denk kunnen. Omdat ze zombie zijn op de een of andere manier.

Balkenende en het hele kabinet hoef je niet veel van te verwachten. Het is denk ik meer aan de Nederlandse bevolking. Vandaar dat ik voorstander ben van stakingen, helpt een staking niet, gooi er zo snel mogelijk een nieuwe staking tegenaan. In iedere sector. Totdat het kabinet gaat luisteren, immers ze zijn gekozen door de burgers en moeten luisteren en niet voor hun eigen plezier daar zitten.

Einde verhaal. Ik kan lang praten over de maatschappelijke vormgeving in Nederland. En dan heb ik het alleen over Nederland. Ga Amerika eens onder de loep nemen en kijk daar eens welke problemen er zijn. Pak Israel, Irak en de hele wereld.

De wereld is klein, denk groot? Zo groot is de wereld niet, binnen 20 uur zit je aan de andere kant met het vliegtuig.

Goed dat er toch discussies lopen en dat mensen Denken en filosoferen erover.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_22656654
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:

Wat verwacht je dat de modjes met dergelijke acties doen dan
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2004 @ 10:19:00 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_22656668
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat verwacht je dat de modjes met dergelijke acties doen dan
editten? Wat voegt het toe aan de discussie wanneer je gesprekspartners xenofobie in de mond gaat leggen?
pi_22656689
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:

editten?
Kan. Maar ik heb geen zin om schoolmeester te gaan spelen en al dat soort opmerkingen weg te halen. Dan ben ik wel even bezig als het ook in alle andere topic moet. Daarbij vind ik het ook niet ZO schokkend...
En ik dacht dat jij wel een dikkere huid had...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2004 @ 10:24:46 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_22656714
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:22 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Kan. Maar ik heb geen zin om schoolmeester te gaan spelen en al dat soort opmerkingen weg te halen.
En dus kan een topic na 10 reacties op slot omdat ik deze persoon dan ook maar trollerig dingen ga verwijten.
Goede manier van modereren!
quote:
Dan ben ik wel even bezig als het ook in alle andere topic moet.
En? Dat is toch de taak van een moderator? Als je er geen zin in hebt moet je op kankeren.
quote:
En ik dacht dat jij wel een dikkere huid had...
Wat mij wel of niet belieft heeft er geen flikker mee te maken
pi_22656730
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:24 schreef Swetsenegger het volgende:

En dus kan een topic na 10 reacties op slot omdat ik deze persoon dan ook maar trollerig dingen ga verwijten.
Als het uit de hand zou lopen, dan zou ik wel ingrijpen.
1 zo'n reactie die men makkelijk kan negeren heb ik niet zo'n moeite mee.
quote:
En? Dat is toch de taak van een moderator?
Nee. Ik ben geen schoolmeester die bij elk wissewasje in gaat grijpen

Maar zullen we deze discussie in het moderatie topic voortzetten? Gaat hier wel heel erg offtopic...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2004 @ 10:35:36 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_22656779
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:27 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als het uit de hand zou lopen, dan zou ik wel ingrijpen.
1 zo'n reactie die men makkelijk kan negeren heb ik niet zo'n moeite mee.
[..]

Nee. Ik ben geen schoolmeester die bij elk wissewasje in gaat grijpen

Maar zullen we deze discussie in het moderatie topic voortzetten? Gaat hier wel heel erg offtopic...
Er is hier al geen discussie meer mogelijk.
Dus nee. Zoek het maar lekker zelf uit
pi_22658199
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 08:10 schreef Balthar het volgende:
Daar heb ik net zoveel last van als van mijn protestante buurman.
Precies!!!
*Sessy is nog steeds boos op buren over opmerking over stofzuigen op zondag...*
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:55:36 #41
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_22658431
Ik raad je aan om een artikel in the Economist van vorige week te lezen, ging over de globale ontwikkelingen van alle machtsblokken m.b.t. de demografische ontwikkelingen.

Mijn inziens zal Europa idd veel kracht op langer termijn verliezen en de VS naast een andere speler de macht blijven houden in de wereld-economie-politiek-militairekracht.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:42:27 #42
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_22659223
In relatief korte tijd is ons geboortecijfer zo verlaagd. In de jaren '50 had je nog veel grote gezinnen en in de 70-er jaren was een gezin met meer dan twee kinderen al groot.
Wie zegt mij dat diezelfde trend zich ook niet gaat voordoen bij allochtonen en in Islamitische landen? Voor islamitische landen kan ik het niet inschatten, maar volgens mij zie je bij 2e- en 3e- generaties allochtonen al een daling van het geboortecijfer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_22660204
LiveLink, wat heb je in 's hemelsnaam met je Aisha gedaan? (je avatar)
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 14:49:39 #44
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_22660257
dat is de KerstAisha
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_22667715
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Waar zeg ik dat?
Dan heb ik je verkeerd begrepen.

Hoe is dit probleem ( ) dan anders op te lossen? Je hebt het continu over dat men bang is te discrimineren, en niets durft te zeggen, ik dacht laat ik maar beginnen.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 21:32:00 #46
81237 releaze
best of both worlds
pi_22668304
ik schijt haast in mn broek van angst, serieus. nederland vermoslimaliseerd, ik droom er iedere nacht over. dat ik verplicht arabische thee moet gaan drinken... Ofdat ik mijn kinderen moet gaan uithuwelijken aan de buurman... Of erger, dat ik geheel verloederd op m'n oude dag moet leven. En dat ik nooit meer ongesluierd naar buiten kan gaan, want anders word ik aangerand. En anders mn kleindochters wel. En dan m'n toekomstige zonen voor drugshandel de bak in moeten, omdat er geen nederlandse vrienden meer over waren.

Ja..dat zijn ware nachtmerries. Maar gelukkig word ik dan wakker en realiseer ik me dat de meeste, vooral jonge moslims, allang ingeburgerd zijn, want dat zie ik dagelijks om me heen, en dat als de berichtgeving omtrend de mediaallochtoon verandert de doornsee nederlander ook van z'n zelf-aangeprate angst af komt en dat we over een jaartje of 30 hier gewoon zonder gemor met elkaar zullen leven. Lekker eens cultuur uitwisselen. Wij de boerenkool, zij de arabische thee. Wij ons nuchtere gezeur, zij hun kleurrijke verhalen. Zij hun islamatische levenswijze, wij onze christelijke. Of gewoon, gesprek van atheist tegenover atheist.

Het leven met allochtonen is makkelijk. Niet alleen over 30 jaar, maar nu ook. Ik doe dat al m'n hele leven lang zo. Gewoon, iedereen de handjes uit de mouwen en niet met z'n allen mokkend op de bank voor het 8 uur journaal. Want dat helpt onze maatschappij niet.

Maar goed.. dat heb ik al een miljoen keer gezegd.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 21:33:05 #47
81237 releaze
best of both worlds
pi_22668328
btw, ik heb nooit nachtmerries over de multiculturele samenleving... dat was maar als voorbeeld
pi_22668398
Hier was je naar op zoek

Ok, dit was wel grappig
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:30 schreef lijpuhgek het volgende:

http://www.geocities.com/wolven_in_schaapsklederen/moslim.html
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 21:47:39 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_22668666
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:38 schreef Dromenvanger het volgende:

Goed dat er toch discussies lopen en dat mensen Denken en filosoferen erover.

en mag ik nog eens ten overvloede vermelden dat ik mijn burgerplicht heb gedaan ben moeder van 3 kinderen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:10:46 #50
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22669236
Een ding is zeker... zelfs als je de immigratie compleet op 0 zet en oudere moslims helpt terug te keren naar hun geboorteland, dan nog zullen door de grotere gezinnen de moslim bevolking veel sterker toenemen dan de Nederlandse.

Daarbovenop gaat de Nederlandse "baby boom" generatie (1945 tot ongeveer 1955) binnen nu en 10 jaar allemaal met pensioen, en het gros zal binnen de komende 30 jaar komen te overlijden. Dit is een vrij groot gedeelte van de bevolking.

Maar is dat echt zo verkeerd? De ervaring leert dat immigratiebevolking na de 3e of 4e generatie bijna volledig is geintegreerd - dit kun je o.a. in Amerika goed zien na de immigratiegolven van de jaren 20 en 30 bijvoorbeeld. Over een goede 30 a 40 jaar zijn 90% van de immigranten in de 3e generatie, soms zelf al 4e generatie.

In ieder geval is het allang te laat om de integratie te stoppen. Binnen nu en 50 jaar zal zo'n 20% van de Nederlandse bevolking van moslim zijn, en we dienen dat gewoon te accepteren. Het gaat gebeuren, hoe dan ook.... zelfs al stoppen we de immigratie compleet, en zetten we een procentje of 20 van de huidige moslim bevolking weer buiten de deur.

Dus wat te doen? Er is maar 1 ding wat we kunnen doen..... Integratie van 2 kanten. Zij moeten meer integreren naar Nederlandse standaarden, en wij zullen ook moeten ingeven om ze te helpen. Moskees toelaten, werkgevers die de Ramadan respecteren en moslims hun 5 keer per dag laten bidden, etc etc.

Hier in California bestaat de bevoking uit 35% Latinos, voornamelijk uit Mexico. De Mexicaanse cultuur heeft zich compleet vernesteld in de Amerikaanse, en het heeft zowel zijn voordelen als nadelen.

Hoe dan ook, het weigeren van de moslim cultuur, het verstoten van moslims, en het niet accepteren van hun cultuur zal alleen maar averechts gaan werken.

Tja... de enige manier om de moslim bevolking te laten stagneren is als de Nederlanders ook gezinnen van 4 of 5 kinderen gaan creeeren. Maar ik denk dat verreweg de meeste Nederlanders liever kiezen voor 2 kinderen, 2 autos, zomer en wintervakantie dan voor 4 kinderen, 1 auto, en geen vakanties. Zo is het nou eenmaal
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:16:11 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22669377
Overigens is het ook zo dat het overgrote deel van de Turken en Marokkanen in Nederland de Nederlandse nationaliteit hebben aangenomen...... Hen die hier geboren zijn - de grootste groep - kunnen automatisch de Nederlandse nationaliteit krijgen omdat ze tegen de tijd dat ze een paspoort nodig hebben meer dan 5 jaar in Nederland zijn
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_22670550
En daarom gaat de pil uit het ziekenfonds.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_22670980
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 22:16 schreef maartena het volgende:
Overigens is het ook zo dat het overgrote deel van de Turken en Marokkanen in Nederland de Nederlandse nationaliteit hebben aangenomen...... Hen die hier geboren zijn - de grootste groep - kunnen automatisch de Nederlandse nationaliteit krijgen omdat ze tegen de tijd dat ze een paspoort nodig hebben meer dan 5 jaar in Nederland zijn
Ze mogen danwel het Nederlandse nationaliteit hebben, bedenk wel dat ze nog steeds medelanders zijn (officiële status wanneer een van de ouders in het buitenland geboren is).
pi_22671787
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 23:27 schreef operator82 het volgende:
Ze mogen danwel het Nederlandse nationaliteit hebben, bedenk wel dat ze nog steeds medelanders zijn (officiële status wanneer een van de ouders in het buitenland geboren is).
Is medelander niet gewoon een synoniem voor allochtoon? Is er een juridisch verschil tussen het hebben van de status Nederlander en de status medelander?
  zondag 17 oktober 2004 @ 00:06:01 #55
81237 releaze
best of both worlds
pi_22671981
nou het is iig niet in je paspoort te vinden.. alleen bij geboorteplaats, daar staat dan weer geen Urk of Amsterdam ofzo... Nationaliteit: Nederlandse
pi_22672131
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:06 schreef releaze het volgende:
nou het is iig niet in je paspoort te vinden.. alleen bij geboorteplaats, daar staat dan weer geen Urk of Amsterdam ofzo... Nationaliteit: Nederlandse
We hebben het hier over mensen die in Nederland geboren zijn he
pi_22672505
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 14:49 schreef livelink het volgende:
dat is de KerstAisha
En het is niet eens kerstmis...
  zondag 17 oktober 2004 @ 08:47:13 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22675827
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:12 schreef Meh7 het volgende:
We hebben het hier over mensen die in Nederland geboren zijn he
Dat maakt juridisch geen enkel verschil. Je bent Nederlander als je een Nederlands paspoort bezit, en je geboorteland maakt dan niets meer uit. Bovendien zijn verreweg de meeste Turken en Marokkanen van onder de 25 gewoon in Nederland geboren hoor....
-
  zondag 17 oktober 2004 @ 10:41:21 #59
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_22676301
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 08:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat maakt juridisch geen enkel verschil. Je bent Nederlander als je een Nederlands paspoort bezit, en je geboorteland maakt dan niets meer uit. Bovendien zijn verreweg de meeste Turken en Marokkanen van onder de 25 gewoon in Nederland geboren hoor....
Dat is niet waar ben ik bang. Mensen die in Nederland geboren zijn, maar één of meer ouders hebben die volgens een bepaalde lijst in een ander land geboren zijn, worden als allochtoon aangemerkt. Het hebben van een Nederlands paspoort heeft daar geen invloed op.
  zondag 17 oktober 2004 @ 10:57:07 #60
81237 releaze
best of both worlds
pi_22676425
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 10:41 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Dat is niet waar ben ik bang. Mensen die in Nederland geboren zijn, maar één of meer ouders hebben die volgens een bepaalde lijst in een ander land geboren zijn, worden als allochtoon aangemerkt. Het hebben van een Nederlands paspoort heeft daar geen invloed op.
en het juridische verschil is...? wanneer krijgen ze een andere behandeling? (bevooroordeling daargelaten)
pi_22683120
quote:
Heb je hier nog een bron voor ofzo? Is dit wettelijk geregeld?

Of hebben we het hier over criteria van het CBS?
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:34:44 #62
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_22683319
Ik zie Nederland over een aantal jaren zich vergelijken met Amerika.
Daar wonen veel latino's , afro-amerikanen en aziaten. In sommige delen van Amerika is dat zelfs meer dan 60%.

Hoe meer zielen hoe meer vreugde!!

Ik zie het probleem eigenlijk niet, maar ik heb dan ook geen kale kop en draag geen kisten.
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:37:12 #63
91072 Amando
pi_22683368
quote:

[..]

Het CBS hanteert als definitie van allochtoon (in Nederland):

Persoon die woonachtig is in Nederland en van wie tenminste één ouder is geboren in het buitenland. Wie zelf in het buitenland is geboren hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren hoort tot de tweede generatie

Het begip allochtoon heeft daarmee een aantal niet meteen voordehandliggende gevolgen. Meestal worden in de volksmond met allochtonen de (kinderen van) gastarbeiders en/of asielzoekers bedoeld, maar volgens deze definitie is ook een groot deel van het Koninklijk Huis allochtoon (alleen de kinderen van Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven niet). Soms wordt onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse allochtonen.
pi_22683443
Ga toch weg man met je zieke theorieeen. Ik woon in een buurt vol met Turken en Marokkanen en alleen de oude mannetjes zijn nog praktiserend moslim, de rest drinkt lekker bier en vrouwen dragen geen hoofddoeken, laat staan burqa's, er wordt sneller geintegreerd dan jij denkt.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:54:05 #65
91072 Amando
pi_22683569
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:41 schreef nozem het volgende:
Ga toch weg man met je zieke theorieeen. Ik woon in een buurt vol met Turken en Marokkanen en alleen de oude mannetjes zijn nog praktiserend moslim, de rest drinkt lekker bier en vrouwen dragen geen hoofddoeken, laat staan burqa's, er wordt sneller geintegreerd dan jij denkt.
Schijn bedriegt.
pi_22686422
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:34 schreef Et-Cetera het volgende:
Anders haal je je oogkleppen van je kop af! Wat een mongolenreply, het gaat hier om culturele verschillen, niet om rassen. Gelukkig heb ik wel enigzins realiteitsbesef in tegenstelling tot jouw bekrompen geest om meteen met Hitler aan te komen.

Ik zie het nu al gebeuren. Ik heb het al meerdere malen gehoord van Marokkanen waar ik het mee aan de stok had.Letterlijk zeiden ze "Nu kom je er nog mee weg, maar als wij het land over hebben genomen heb je niks meer te zeggen" met het welbekende Marokkaanse kut-accent.

Waarom ik het met Marokkanen aan de stok had? Voorbeeldje : Iemand vroeg aan mij hoe het kwam dat ik zo groot was en toen zei ik "Hollandse groente" was voor die holbewoners al genoeg om mij te beschuldigen van discriminatie. Als het zover komt dat ik moet gaan vechten voor het behoud van mijn vaderland, dan krijgen de moslims met hun landje pik mentaliteit het nog moeilijk. Het lijkt wel alsof ik de enige ben die bereid is te vechten voor mijn cultuurgoed. Terwijl het merendeel van de door de links pers geindoctrineerde volk laf aan de zijlijn staat toe te kijken, omdat het niet hun probleem zou zijn. Krijg toch godverdomme is een beetje nationaliteitsbesef.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dabenzo op 17-10-2004 20:27:48 ]
En nu ben ik het zat.
pi_22686684
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 20:21 schreef Dabenzo het volgende:

het al meerdere malen gehoord van Marokkanen waar ik het mee aan de stok had.Letterlijk zeiden ze "Nu kom je er nog mee weg, maar als wij het land over hebben genomen heb je niks meer te zeggen" met het welbekende Marokkaanse kut-accent.
En dat neem jij meteen voor waar aan ofzo
quote:
Krijg toch godverdomme is een beetje nationaliteitsbesef.
Ow dat heb ik ook wel degelijk (en daarmee zeg ik niet dat ik een "door de links pers geindoctrineerde" burger ben) maar ik zie de problemen die jij schetst niet gebeuren.
pi_22686885
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 20:35 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En dat neem jij meteen voor waar aan ofzo
[..]

Ow dat heb ik ook wel degelijk (en daarmee zeg ik niet dat ik een "door de links pers geindoctrineerde" burger ben) maar ik zie de problemen die jij schetst niet gebeuren.
Uit deze post begrijp ik, dat Calvobbes niets is en niets ziet.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_22686931
ff kijke of ik nog kan posten
pi_22686947
yep!
pi_22686956
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 20:44 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

Uit deze post begrijp ik, dat Calvobbes niets is en niets ziet.
Uit die reactie begrijp ik dat jij niet begrijpend kunt lezen.
pi_22687061
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 20:47 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Uit die reactie begrijp ik dat jij niet begrijpend kunt lezen.
Dat klopt.
Ik ben van voor de Mammoetwet.
  zondag 17 oktober 2004 @ 21:00:42 #73
81237 releaze
best of both worlds
pi_22687261
quote:

[..]

...
Gelukkig heb ik wel enigzins realiteitsbesef
...
enigszins heel weinig, ja...
quote:
Waarom ik het met Marokkanen aan de stok had? Voorbeeldje : Iemand vroeg aan mij hoe het kwam dat ik zo groot was en toen zei ik "Hollandse groente" was voor die holbewoners al genoeg om mij te beschuldigen van discriminatie.
goh, waarom ben ik niet verbaasd?

je bent echt verblind, eikel. Vechten voor je cultuurgoed? Het recht op boerenkool eten? Het recht om te mogen kankeren op alles wat los en vast zit? Het recht om je joint op straat te mogen roken? Het recht om je kids op een speciale school te pleuren? Welke cultuur wordt er van jou afgenomen door holbewoners? Er word je niks afgenomen. Maar je kan niet verwachten dat iedereen staat te springen om jouw idee van cultuurgoed. Forceer het dan ook niet op iedereen, want dan happen ze helemaal niet.
pi_22687325
.

[ Bericht 98% gewijzigd door zijle op 17-10-2004 21:04:09 ]
pi_22687454
sorry zijle heb 1 van jouw dubbepost gewist terwijl jij de ander aan het editten was
  zondag 17 oktober 2004 @ 22:18:02 #76
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_22689124
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:37 schreef Amando het volgende:

[..]

Het CBS hanteert als definitie van allochtoon (in Nederland):

Persoon die woonachtig is in Nederland en van wie tenminste één ouder is geboren in het buitenland. Wie zelf in het buitenland is geboren hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren hoort tot de tweede generatie

Het begip allochtoon heeft daarmee een aantal niet meteen voordehandliggende gevolgen. Meestal worden in de volksmond met allochtonen de (kinderen van) gastarbeiders en/of asielzoekers bedoeld, maar volgens deze definitie is ook een groot deel van het Koninklijk Huis allochtoon (alleen de kinderen van Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven niet). Soms wordt onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse allochtonen.
Niet alleen het CBS maar de gehele overheid hanteert het begrip 'allochtoon' op die manier. Bijvoorbeeld bij de deelname van allochtonen aan het Nederlandse arbeidsleven worden ook de mensen die in Nederland geboren zijn, een Nederlands paspoort hebben, maar een ouder hebben die in het buitenland geboren is als allochtoon aangemerkt en meegerekend op die manier.

Kleine quote:
quote:
Wet bevordering evenredige arbeidsdeelname allochtonen, de WBEAA.
Deze wet verplicht organisaties met meer dan 35 werknemers te registreren hoeveel werknemers tot de allochtonen gerekend kunnen worden. Voor de omschrijving van allochtoon wordt uitgegaan van het geboorteland van de werknemer en het geboorteland van zijn of haar ouders. Niet alle buitenlandse werknemers zijn in de definitie van de wet 'allochtoon'; allochtone werknemers zijn afkomstig uit landen als Marokko, Turkije, Suriname, de Antillen, een aantal landen in Midden- en Zuid-Amerika, Afrika en Azië.
  zondag 17 oktober 2004 @ 22:20:57 #77
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_22689212
Aanvulling: Overigens is deze wet overgegaan in de wet Samen een aantal jaren geleden. En sinds 31 december 2003 is er helemaal geen stimuleringsregeling meer voor allochtone werknemers in het bedrijfsleven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')