abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22634651
je doet je naam eer aan... en ik hoop jou nooit tegen te komen op de openbare weg

[ Bericht 63% gewijzigd door nikky op 15-10-2004 16:26:51 ]
pi_22634654
En jij denkt dat autofabrikanten wereldwijd een dure zware lage gearing in hun auto's gaan plaatsen omdat ze in een of ander hopeloos kutlandje liggen te zeiken dat ze hun caravan niet meer kunnen trekken daar ze geen auto's boven de 1300 cc en 70pk mogen kopen?

Think not!

Lange zin he?
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_22634663
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 02:11 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
knip
En een scooter is GEMAAKT voor 50 km/u max, de meeste auto's zijn perfect in staat om het vermogen dat ze hebben te controleren/af te remmen, en dat zie ik een scooter nog niet doen met 1 schijfje, een trommelrem en een frame van verwartmingsbuis
Dit klopt niet helemaal, een scooter is gemaakt om zo'n 80 km/h te kunnen (pin me hier niet aan vast).
Voor nederland worden ze echter begrenst omdat we hier van die lijers in de regering hebben zitten...

[ Bericht 4% gewijzigd door nikky op 15-10-2004 16:27:57 ]
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_22635017
Begrenzing op auto's

Zie je het al voor je? Op de Ring A10 worden mensen op de rollenbank gegooit

Verdomme nog aan toe hoe wil je dit controleren? Zeg geen jaarlijkse controle want dan gooi ik binnen die jaar de begrenzer eraf, doe ik hem net voor de controle erop

En scootersnelheid uit fabriek varieert gewoon, de een kan 90, de ander 70 etc. etc. hangt van motorblok afstelling enz. enz. af. De remmen kunnen prima tot 100+ aan...
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 07:50:48 #105
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22635160
met het smog rapport van vandaag zal er al snel een 80km/h limit voor heel Nederland in gesteld worden en ligt mijn 1300cc plan misschien wel dichterbij de realiteit dan jullie denken. De wereld verandert mensen, daar kunnen ook jullie niet omheen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 07:55:45 #106
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22635181
quote:
15-10-2004

Meest met stikstofdioxide vervuild gebied ter wereld

Lucht in Randstad verstikkend vuil
Door Hans Botman

De Randstad, Vlaanderen en het Ruhrgebied zijn de meest met stikstofdioxide vervuilde gebieden ter wereld.

De door auto's uitgestoten stof, die smog veroorzaakt en de longfunctie van mensen aantast, levert bij drukke wegen een 'serieus probleem' op voor de bevolking, zegt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Toch voldoet Nederland wat betreft de uitstoot van stikstofdioxide (NO2) aan de Europese normen.

De in 2002 gelanceerde Europese milieusatelliet Sciamachy straalde anderhalf jaar lang beelden door van de vervuiling door stikstofdioxide op onze planeet. Wetenschappers van de universiteit in het Duitse Heidelberg stelden daarvan een kaart samen. Ook de Povlakte in Italië en Noordoost-China kampen met ernstige NO2-vervuiling. In grote steden als Mexico en Athene eist zware smog soms mensenlevens, maar de smog is daar seizoensgebonden en wordt mede veroorzaakt door klimatologische omstandigheden.

Ronald Albers van het RIVM constateert dat de NO2-vervuiling het ergst is in drukbevolkte gebieden. ,,Vooral in de Randstad wonen veel mensen. De economische bedrijvigheid is hoog en er rijden veel auto's.''

Het RIVM heeft veel meetpunten, die de concentraties aan de grond berekenen. Tot 2010 moet de NO2-concentratie in de lucht volgens de Europese normen jaarlijks afnemen. Albers denkt dat het afblazen van kantoren- en huizenprojecten langs wegen onontkoombaar is om dat doel te bereiken.

Volgens onderzoeken in Nederland sterven jaarlijks 5000 mensen voortijdig door vervuilde lucht. Kinderen die langs snelwegen wonen hebben 15 procent minder longinhoud dan leeftijdgenootjes die niet dagelijks bloot staan aan schadelijke stoffen, wees een groot onderzoek in Maastricht uit.

Staatssecretaris Van Geel (Milieu) heeft al enkele keren aan de bel getrokken. Bij negen knelpunten langs snelwegen moet eigenlijk direct een snelheidslimiet van 80 kilometer per uur komen, vindt hij. Minister Peijs (Verkeer) acht dat pas eind volgend jaar mogelijk. Op de A13 bij Overschie is de luchtkwaliteit sterk vooruit gegaan door die ingreep. Van Geel wil de uitstootnormen voor auto's versneld aanscherpen.
bron www.ad.nl
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22635191
Als ze zoiets doms invoeren ga ik 80 km/u aanhouden ja, in zijn 2
pi_22635573
Triest
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:23:58 #109
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_22635764
heerlijk toch, een lekkere viper 8liter 24v en raggen maar. Boeiend dat het vervuilend is en slecht voor het milieu, alsof ik daar last van heb. Lijkt me een beter plan om nog meer te investeren in schonere motoren, zodat je het probleem oplost in plaats van ontwijkt. Maja ik ben geen politicus dus mijn idee zal wel heel slecht zijn ofzo
pi_22636608
Dat er iets aan de uitstoot moet gebeuren is wel logisch, maar jou 1300cc plan slaat natuurlijk nergens op.
Een Prius mag dan van jou ook niet meer, terwijl dit een superschone auto is.. alleen helaas, hij heeft een 1500
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:47:34 #111
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_22637250
1300cc om 1660kg aan auto vooruit te krijgen... hum.. duw je even mee BHFH?

*trots is op z'n 3.8 liter motor*
From the ashes...
pi_22637454
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:23 schreef Fugie het volgende:
heerlijk toch, een lekkere viper 8liter 24v en raggen maar. Boeiend dat het vervuilend is en slecht voor het milieu, alsof ik daar last van heb. Lijkt me een beter plan om nog meer te investeren in schonere motoren, zodat je het probleem oplost in plaats van ontwijkt. Maja ik ben geen politicus dus mijn idee zal wel heel slecht zijn ofzo
doe je huiswerk... 8 liter 10 cilinder in V 20 klepper voor het oude model en 8,3 liter 10 cilinder in V 20 klepper voor het nieuwe model...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22637625
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:23 schreef Fugie het volgende:
heerlijk toch, een lekkere viper 8liter 24v en raggen maar. Boeiend dat het vervuilend is en slecht voor het milieu, alsof ik daar last van heb. Lijkt me een beter plan om nog meer te investeren in schonere motoren, zodat je het probleem oplost in plaats van ontwijkt. Maja ik ben geen politicus dus mijn idee zal wel heel slecht zijn ofzo
Een 8 liter V10 wordt alleen maar schoner als je hem uit laat hoor. Het maakt geen kont uit hoe perfect de verbranding gaat of hoe goed de katalysator is, als je twee liter brandstof per kilometer (willekeurig getal) verbrandt blaas je gewoon een boel rotzooi de lucht in.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:14:14 #114
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_22637716
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 12:08 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Een 8 liter V10 wordt alleen maar schoner als je hem uit laat hoor. Het maakt geen kont uit hoe perfect de verbranding gaat of hoe goed de katalysator is, als je twee liter brandstof per kilometer (willekeurig getal) verbrandt blaas je gewoon een boel rotzooi de lucht in.
Niet helemaal mee eens, er zijn legio "zwaardere" motoren die zuiniger draaien dan de lichtere variant.
Dit heeft te maken dat de zwaardere variant gemakkelijker het gevraagde vermogen levert,en dus niet zo lang onder grotere belasting hoeft te werken.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_22637784
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 07:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
met het smog rapport van vandaag zal er al snel een 80km/h limit voor heel Nederland in gesteld worden en ligt mijn 1300cc plan misschien wel dichterbij de realiteit dan jullie denken. De wereld verandert mensen, daar kunnen ook jullie niet omheen.
1300cc is niet zuiniger.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:01:56 #116
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22638195
Oke, jullie hebben me overtuigd. Ik stel voor dat we niet naar cilinderinhoud kijken , maar naar gemiddeld gebruik (EC03 norm) Alle auto's die gemiddeld minder zuinig rijden dan 1:20 gemiddeld (stad/snelweg/bweg) verbieden.... voorkom je gezeur over arbitraire normen en het is voor iedereen gelijk. Als er 5 liter 12 cilinders zijn die zuiniger rijden dan 1:20 mogen ze gewoon wat mij betreft.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:07:35 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22638300
Mijn passat heeft 130 PK, 1,9 liter motorinhoud en verbruikt 5,5 liter op 100 Km, en rijd op biodiesel
Kom daar maar eens aan met je lelijke eend, boomknuffelaars
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:19:22 #118
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22638515
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn passat heeft 130 PK, 1,9 liter motorinhoud en verbruikt 5,5 liter op 100 Km, en rijd op biodiesel
Kom daar maar eens aan met je lelijke eend, boomknuffelaars
dat is minder zuinig dan 1:20 , dus verbieden!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:24:32 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22638598
Gaat niet om verbruik, het gaat om TMB (totale milieu belasting) dumbo, een auto die 5 liter verbruikt maar in de productie en sloop veel meer vervuild is erger.
Je bent een typische eco eikel, die maar wat roept zonder ergens verstand van te hebben of je in de problematiek te hebben verdiept. Enig Idee hoe energiehoeveelheid in de fabrikage zich verhoud tot het energie verbruik in zijn levensduur?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22638602
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 12:14 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, er zijn legio "zwaardere" motoren die zuiniger draaien dan de lichtere variant.
Dit heeft te maken dat de zwaardere variant gemakkelijker het gevraagde vermogen levert,en dus niet zo lang onder grotere belasting hoeft te werken.

Ja, okay... Maar een dikke 8 liter V10? Ik durf de Pepsi-test wel aan met een Suzuki Alto, wat rijdt er zuiniger bij een praktijktest?

Het heeft er natuurlijk ook mee te maken waarvoor de auto (met bijbehorende aandrijving) is gebouwd. Hoedanook, verbieden zal moeilijk worden (en ook ongewenst, ik wil later als ik groot ben ook een snelle auto) maar een serieuze stimulans voor auto's die minder dan 1 op 20 verbuiken lijkt mij wel een goed (en niet te duur) idee voor de staat. Ik bedoel, die kabautootjes leveren toch al geen zak op aan belasting dus kun je ze wel nog aantrekkelijker maken.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:27:23 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22638657
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:24 schreef Karboenkeltje het volgende:een serieuze stimulans voor auto's die minder dan 1 op 20 verbuiken lijkt mij wel een goed (en niet te duur) idee voor de staat. Ik bedoel, die kabautootjes leveren toch al geen zak op aan belasting dus kun je ze wel nog aantrekkelijker maken.
Dat doet de brandstofprijs nu al.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22638693
Och kijk een echt doodsverwensing :')

[ Bericht 49% gewijzigd door nikky op 15-10-2004 16:31:09 ]
pi_22638718
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Enig Idee hoe energiehoeveelheid in de fabrikage zich verhoud tot het energie verbruik in zijn levensduur?
De kans is vrij groot dat jouw Passat een stuk meer energie en grondstoffen heeft gekost dan een Panda of Punto hoor.

Maar nogmaals, BHFH, verbieden is volstrekt ondenkbaar. Het idee is niet eens het overwegen waard. Ik bedoel, bedenk je eens wat voor een administratief geouwehoer dat oplevert. "Mar een toerenbegrenzer (die gemakkelijk te verwijderen is) dan?", "Wat doen we met auto's met grijs kentekens, we ontwikkelen de 1 op 20 Opel Vivaro?" "Ontheffingen voor gehandicapten met aangepaste auto's?" Enzovoorts.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:32:30 #124
73023 hifonics
Power From The Gods
pi_22638773
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In een auto met 1300 cc kun je hard genoeg en heeft zat power om aan elke behoefte te voldoen. Mensen die auto's kopen met meer cilinderinhoud doen dat alleen om te patsen.Het is eigenlijk nergens voor nodig. Het kost alleen bakken met brandstof, het milieu is er niet mee gebaat en de veiligheid ook niet.

Mensen rijden met die overkill aan motorkracht veel te hard, noem maar op. Ik vraag me af waarom de overheid auto's met een cilinderinhoud van meer dan 1300 cc niet gewoon verbied. Meer heb je toch niet nodig. Doe het gewoon net als met brommers en restricteer de cilinderinhoud tot max 1300cc en het vermogen tot max. 70pk. Daar heeft iedereen genoeg aan het het milieu en de veiligheid zijn ermee gebaat.
wat een lulverhaal zeg, moet dit serieus genomen worden
Watskebeurt? Watskebeurt? Watskebeurt?
pi_22638775
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat doet de brandstofprijs nu al.
Goed punt. Ik stond ooit eens met een Seat Marbella naast een Mercedes [letter]600 (zo'n GIGANTISCHE zakenbak) aan de pomp. Dat maakte mijn dag helemaal goed.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')