Dit klopt niet helemaal, een scooter is gemaakt om zo'n 80 km/h te kunnen (pin me hier niet aan vast).quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 02:11 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
knip
En een scooter is GEMAAKT voor 50 km/u max, de meeste auto's zijn perfect in staat om het vermogen dat ze hebben te controleren/af te remmen, en dat zie ik een scooter nog niet doen met 1 schijfje, een trommelrem en een frame van verwartmingsbuis
bron www.ad.nlquote:15-10-2004
Meest met stikstofdioxide vervuild gebied ter wereld
Lucht in Randstad verstikkend vuil
Door Hans Botman
De Randstad, Vlaanderen en het Ruhrgebied zijn de meest met stikstofdioxide vervuilde gebieden ter wereld.
De door auto's uitgestoten stof, die smog veroorzaakt en de longfunctie van mensen aantast, levert bij drukke wegen een 'serieus probleem' op voor de bevolking, zegt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Toch voldoet Nederland wat betreft de uitstoot van stikstofdioxide (NO2) aan de Europese normen.
De in 2002 gelanceerde Europese milieusatelliet Sciamachy straalde anderhalf jaar lang beelden door van de vervuiling door stikstofdioxide op onze planeet. Wetenschappers van de universiteit in het Duitse Heidelberg stelden daarvan een kaart samen. Ook de Povlakte in Italië en Noordoost-China kampen met ernstige NO2-vervuiling. In grote steden als Mexico en Athene eist zware smog soms mensenlevens, maar de smog is daar seizoensgebonden en wordt mede veroorzaakt door klimatologische omstandigheden.
Ronald Albers van het RIVM constateert dat de NO2-vervuiling het ergst is in drukbevolkte gebieden. ,,Vooral in de Randstad wonen veel mensen. De economische bedrijvigheid is hoog en er rijden veel auto's.''
Het RIVM heeft veel meetpunten, die de concentraties aan de grond berekenen. Tot 2010 moet de NO2-concentratie in de lucht volgens de Europese normen jaarlijks afnemen. Albers denkt dat het afblazen van kantoren- en huizenprojecten langs wegen onontkoombaar is om dat doel te bereiken.
Volgens onderzoeken in Nederland sterven jaarlijks 5000 mensen voortijdig door vervuilde lucht. Kinderen die langs snelwegen wonen hebben 15 procent minder longinhoud dan leeftijdgenootjes die niet dagelijks bloot staan aan schadelijke stoffen, wees een groot onderzoek in Maastricht uit.
Staatssecretaris Van Geel (Milieu) heeft al enkele keren aan de bel getrokken. Bij negen knelpunten langs snelwegen moet eigenlijk direct een snelheidslimiet van 80 kilometer per uur komen, vindt hij. Minister Peijs (Verkeer) acht dat pas eind volgend jaar mogelijk. Op de A13 bij Overschie is de luchtkwaliteit sterk vooruit gegaan door die ingreep. Van Geel wil de uitstootnormen voor auto's versneld aanscherpen.
doe je huiswerk... 8 liter 10 cilinder in V 20 klepper voor het oude model en 8,3 liter 10 cilinder in V 20 klepper voor het nieuwe model...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:23 schreef Fugie het volgende:
heerlijk toch, een lekkere viper 8liter 24v en raggen maar. Boeiend dat het vervuilend is en slecht voor het milieu, alsof ik daar last van heb. Lijkt me een beter plan om nog meer te investeren in schonere motoren, zodat je het probleem oplost in plaats van ontwijkt. Maja ik ben geen politicus dus mijn idee zal wel heel slecht zijn ofzo
Een 8 liter V10 wordt alleen maar schoner als je hem uit laat hoor. Het maakt geen kont uit hoe perfect de verbranding gaat of hoe goed de katalysator is, als je twee liter brandstof per kilometer (willekeurig getal) verbrandt blaas je gewoon een boel rotzooi de lucht in.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:23 schreef Fugie het volgende:
heerlijk toch, een lekkere viper 8liter 24v en raggen maar. Boeiend dat het vervuilend is en slecht voor het milieu, alsof ik daar last van heb. Lijkt me een beter plan om nog meer te investeren in schonere motoren, zodat je het probleem oplost in plaats van ontwijkt. Maja ik ben geen politicus dus mijn idee zal wel heel slecht zijn ofzo
Niet helemaal mee eens, er zijn legio "zwaardere" motoren die zuiniger draaien dan de lichtere variant.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:08 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Een 8 liter V10 wordt alleen maar schoner als je hem uit laat hoor. Het maakt geen kont uit hoe perfect de verbranding gaat of hoe goed de katalysator is, als je twee liter brandstof per kilometer (willekeurig getal) verbrandt blaas je gewoon een boel rotzooi de lucht in.
1300cc is niet zuiniger.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 07:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
met het smog rapport van vandaag zal er al snel een 80km/h limit voor heel Nederland in gesteld worden en ligt mijn 1300cc plan misschien wel dichterbij de realiteit dan jullie denken. De wereld verandert mensen, daar kunnen ook jullie niet omheen.
dat is minder zuinig dan 1:20 , dus verbieden!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn passat heeft 130 PK, 1,9 liter motorinhoud en verbruikt 5,5 liter op 100 Km, en rijd op biodiesel
Kom daar maar eens aan met je lelijke eend, boomknuffelaars
Ja, okay... Maar een dikke 8 liter V10? Ik durf de Pepsi-test wel aan met een Suzuki Alto, wat rijdt er zuiniger bij een praktijktest?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:14 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, er zijn legio "zwaardere" motoren die zuiniger draaien dan de lichtere variant.
Dit heeft te maken dat de zwaardere variant gemakkelijker het gevraagde vermogen levert,en dus niet zo lang onder grotere belasting hoeft te werken.
Dat doet de brandstofprijs nu al.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:24 schreef Karboenkeltje het volgende:een serieuze stimulans voor auto's die minder dan 1 op 20 verbuiken lijkt mij wel een goed (en niet te duur) idee voor de staat. Ik bedoel, die kabautootjes leveren toch al geen zak op aan belasting dus kun je ze wel nog aantrekkelijker maken.
De kans is vrij groot dat jouw Passat een stuk meer energie en grondstoffen heeft gekost dan een Panda of Punto hoor.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Enig Idee hoe energiehoeveelheid in de fabrikage zich verhoud tot het energie verbruik in zijn levensduur?
wat een lulverhaal zeg, moet dit serieus genomen wordenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In een auto met 1300 cc kun je hard genoeg en heeft zat power om aan elke behoefte te voldoen. Mensen die auto's kopen met meer cilinderinhoud doen dat alleen om te patsen.Het is eigenlijk nergens voor nodig. Het kost alleen bakken met brandstof, het milieu is er niet mee gebaat en de veiligheid ook niet.
Mensen rijden met die overkill aan motorkracht veel te hard, noem maar op. Ik vraag me af waarom de overheid auto's met een cilinderinhoud van meer dan 1300 cc niet gewoon verbied. Meer heb je toch niet nodig. Doe het gewoon net als met brommers en restricteer de cilinderinhoud tot max 1300cc en het vermogen tot max. 70pk. Daar heeft iedereen genoeg aan het het milieu en de veiligheid zijn ermee gebaat.
Goed punt. Ik stond ooit eens met een Seat Marbella naast een Mercedes [letter]600 (zo'n GIGANTISCHE zakenbak) aan de pomp. Dat maakte mijn dag helemaal goed.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat doet de brandstofprijs nu al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |