jaja, dat zijn meercilindersquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:09 schreef yup het volgende:
[..]
In de racerij hadden ze 500cc 2takts met meer dan 200+ pk's, hoezo inefficient
Ik zit volgens de "norm" van BHFH er zelfs nog 200 cc onderquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:07 schreef Youp het volgende:
[..]
oeh jij! vieze vervuilster!![]()
![]()
in een fiat niet neequote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:21 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik zit volgens de "norm" van BHFH er zelfs nog 200 cc onder
Maar dat rij ik niet hoorLijkt me nou niet echt verstandig
Zou het? Ik zou het niet weten.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar weinig koppel....
wacht maar tot je het verschil in trekkracht voelt. En die 1.1ie reed volgens de specs trouwens maar 150 ofzo..(50pk/84nm in die uno, tegen 70pk/145nm) in de panda).. ik heb zelf ook een uno gereden een 1.5 iesx, die was ook retesnel , reed zelfs 200 op de teller (die wel wat teveel aangaf). die reed volgens het boekje 170 ofzo. Die panda diesel heeft echt een enorme berg trekkracht, dus het voelt zeer krachtig aan, je wordt echt diep in je stoel gedrukt als je het gas in trapt, echt indrukwekkende acceleratie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:03 schreef nikky het volgende:
Het viel mij trouwens op dat de nieuwe panda niet harder kon dan 160?
Ik rij in een 10 jaar oude fiat uno en die kan 175 met zijn 1.1 IE motortje
Een Uno for christ sakes!!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een uno 1.1
die was ook retesnel
reed zelfs 200 op de teller
echt een enorme berg trekkracht
voelt zeer krachtig aan
je wordt echt diep in je stoel gedrukt als je het gas in trapt,
echt indrukwekkende acceleratie.
jij hebt niet echt goed gelezen geloof ik! ... maargoed het gaat hier om de morele discussie of zon berg vermogen die eigenlijk gewoon nutteloos is in Nederland wel gewenst is en of de overheid daar niet via belasting maatregelen of een verbod er paal -en perk aan moet stellen. Er gaan al veel stemmen op om dit te doen en de recente alarmerende milieu rapporten zou het me niet verbazen als het kabinet balkenende nog met een belastingmaatregel komt om benzine/diesel slorpende voertuigen extra aan te pakken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:36 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Een Uno for christ sakes!!![]()
![]()
Jij moet eens achterop meegaan op de motor, jij bent bar weinig gewend als ik het zo lees
Een auto (en vooral een 1.1) is zo sloom als dikke stront door een vergiet man.....![]()
als dit gaat over die polo G40, dan heb je t toch beetje mis....quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar weinig koppel....
Je zegt 190 te hebben gereden met een panda. Vind je dat normaal? Das slecht voor het milieu. Ik vind dat ze jou mogen aanpakken. Je rijd nu altijd in de hoogste versnelling als het kan en op de snelweg is alles boven de 90km/uur verboden bij jou he. Maar je rijd liever 80 omdat dat nog zuiniger is. Waarom rij je eigenlijk een panda? Er zijn zuinigere diesels als je toch al diesel wil rijden en geen kleine auto op gas?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
jij hebt niet echt goed gelezen geloof ik! ... maargoed het gaat hier om de morele discussie of zon berg vermogen die eigenlijk gewoon nutteloos is in Nederland wel gewenst is en of de overheid daar niet via belasting maatregelen of een verbod er paal -en perk aan moet stellen. Er gaan al veel stemmen op om dit te doen en de recente alarmerende milieu rapporten zou het me niet verbazen als het kabinet balkenende nog met een belastingmaatregel komt om benzine/diesel slorpende voertuigen extra aan te pakken.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In een auto met 1300 cc kun je hard genoeg en heeft zat power om aan elke behoefte te voldoen. Mensen die auto's kopen met meer cilinderinhoud doen dat alleen om te patsen.Het is eigenlijk nergens voor nodig. Het kost alleen bakken met brandstof, het milieu is er niet mee gebaat en de veiligheid ook niet.
Mensen rijden met die overkill aan motorkracht veel te hard, noem maar op. Ik vraag me af waarom de overheid auto's met een cilinderinhoud van meer dan 1300 cc niet gewoon verbied. Meer heb je toch niet nodig. Doe het gewoon net als met brommers en restricteer de cilinderinhoud tot max 1300cc en het vermogen tot max. 70pk. Daar heeft iedereen genoeg aan het het milieu en de veiligheid zijn ermee gebaat.
jawel... 1300cc + turbo = +-500pk ook een busaquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:26 schreef MacBeth het volgende:
[afbeelding]
1300cc gaat inderdaad hard genoeg. Ruim 300 km/u, en vanuit stilstand naar 100 onder de drie seconden. Echt, harder hoeft niet.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:26 schreef MacBeth het volgende:
[afbeelding]
1300cc gaat inderdaad hard genoeg. Ruim 300 km/u, en vanuit stilstand naar 100 onder de drie seconden. Echt, harder hoeft niet.
Vanaf 2000 niet meer...... begrenst op 300km/h tellerquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 23:13 schreef nero355 het volgende:
[..]Busaatje gaat 333 KM/h +
Meneer de test mennekke wou niet harder omdat ie dan geen plek had om te rennen op verlaten vliegveld
![]()
![]()
Die ghostrider busa haalt dus mooi 438 km per uurquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 23:21 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Vanaf 2000 niet meer...... begrenst op 300km/h teller
O enne, die 333 is op de teller..... hij haatl rond de 308 echte km's en 340 op teller, een 99-model dan.
Dan moet je in onze bestel-ootoo stappen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:36 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Een Uno for christ sakes!!![]()
![]()
Jij moet eens achterop meegaan op de motor, jij bent bar weinig gewend als ik het zo lees
Een auto (en vooral een 1.1) is zo sloom als dikke stront door een vergiet man.....![]()
... op z'n achterwielquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:00 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:
[..]
Die ghostrider busa haalt dus mooi 438 km per uur![]()
Hahaquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:00 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:
[..]
Die ghostrider busa haalt dus mooi 438 km per uur![]()
Jah echt joh? Echt? Meen je dat nou nou hee? Serieus? Zo hee, boeie.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:38 schreef yup het volgende:
[..]
Dan moet je in onze bestel-ootoo stappen.
Ik denk dat die Uno onze bestelwagen het stront voor de ogen rijdt... En een Uno 1.1 is al zo traag als stront![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
harder!... alleen moeten ze nog banden vinden die dat aankunnenquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:00 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:
[..]
Die ghostrider busa haalt dus mooi 438 km per uur![]()
van 0 naar 300 in 9 sec.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 10:04 schreef Rietvaerder het volgende:
http://www.ghostridermovie.net/hayabusa.html
Zn topsnelheid vermeld ie niet dus...
hij trekt ben een van zn filmpjes op een afgezet stuk iets van een landingsbaan ofzo een blackbird of een gsx1100r ofzo die 320 rijdt op zn teller met een wheelie voorbijquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 10:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Denk je dat nu echt dat ie dat haalt... weet je hoe grote rol de aerodynamica speelt bij snelheden boven de 250km/h
Ik weet niet exact hoeveel procent meer vermogen je hebt voor de stijging van 310 naar bijvoorbeeld 350, maar dit zit zo rond de 150pk meer
En alstie op die naked Busa rijd haalt ie de 320 ws. niet eens...
ik heb ergens op een pagina over die bike gelezen dat hij ver in de 400km/h kon halen maar dat de banden dat niet prettig vondenquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Standaard istie 220kgZal ook wel wat gewicht afgehaald zijn
Ding haalt echt niet meer dan 320km's per uur in deze naakte toestand...... het ontwerp van de Busa is in de windtunnel uitgedacht, de stroomlijn is nogmaals HEEL ERG belangrijk bij die snelheden, ook al heb je nog zoveel pkMet de kuip erop geloof ik wel dat ie rond de 360 echte km's kan zitten, maar harder niet..
Er zijn inderdaad geen banden voor de snelheden, de banden worden te warm door wrijving.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:52 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb ergens op een pagina over die bike gelezen dat hij ver in de 400km/h kon halen maar dat de banden dat niet prettig vonden![]()
Vergeet niet dat de luchtweerstand exponentieel toeneemt tov de snelheid he? Dat doet het toegenomen vermogen weer teniet.quote:en btw een gestroomlijnde busa met wat is het 170pk? haalt de 320 ook (zonder begrenzer) deze heeft fftjes 330 pk meerookal issie minder gestroomlijnd... een auto van 1000 kilo met 500pk gaat ook over de 300
en een auto is ook niet erg gestroomlijnd... in vergelijking met een motor
en dan komt dat gewicht er nog eens bij...
ik zal eens zoeken of ik die site nog vinddan pratsj ik hier een linkie neer
-edit-
was ook nog een leuke site bij waar je deze turbo kits voor je busa kon bestellenze hebben er nu ook een waarmee ze iets van 580pk er uit halen...
ah ja dat is mooiquote:
Sja, een klapband kan voor spectakel zorgenquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 13:28 schreef Youp het volgende:
[..]
ah ja dat is mooials je dat gebeurt bij 300km/h ben je erg gelukkig denk ik
tuuuuurlijk,quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 14:34 schreef Dawnbreaker het volgende:
de mensen die hier zo fel tegen zijn, boeit de veiligheid en milleu echt niet... het gaat erom dat hun "precious" autootje maar hard kan zodat ze de buurtsjonnie kunnen uithangen.
Of je legt een verbod op verdere fabricage van motoren met inhoud van meer dan 1300cc, jouw dilemma is opgelost.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 14:43 schreef M5 het volgende:
Het hele idee om alle motoren met meer dan 1300cc te verbieden is gewoon niet haalbaar. Je zou eens moeten kijken hoeveel auto's er dan nog nieuw te koop zijn, en hoeveel auto's er gesloopt zouden moeten worden omdat ze illegaal zijn..
Kan je doen, moet je dan de pers, industrie en vakbonden de politicie eens zien grillen die dat doen. Dat zijn veel banen, en inhoudelijk slaat het nergens op.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 15:37 schreef operator82 het volgende:
[..]
Of je legt een verbod op verdere fabricage van motoren met inhoud van meer dan 1300cc, jouw dilemma is opgelost.
nog lang niet. iedereen die een auto heeft met meer dan 1300cc en niet wil dat hij/zij in een andere auto moet rijden zal nooit een nieuwe kopen. Gevolg, automarkt stort in, fabrieken failliet, mensen op straat.. enz. enz.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 15:37 schreef operator82 het volgende:
[..]
Of je legt een verbod op verdere fabricage van motoren met inhoud van meer dan 1300cc, jouw dilemma is opgelost.
Ja, want de overheid weet wel wat goed voor ons is. Niet soms? Meer belastingen, meer regels, meer ambtenaren, geen zelfbeschikking meer, alles collectief.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Automobilisten hebben nu eenmaal wat opvoeding nodig en de overheid kan ze daar mee helepen door de keuzes van onnodig sterke motoren te verbieden.
Ik dacht dat het huidige kabinet juist weer veel probeert te de-collectiviseren?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:18 schreef StefanP het volgende:
[..]
Hoezo stompzinnig. Helaas gaat het wel die kant op in Nederland en het is dan ook met genoegen dat ik dit land ga verlaten richting USA waar mensen wél uiterst kritisch zijn richting overheidsinmenging.
Waarom moet de katalysator er nu weer uit? Alsof je daar ook maar enig praktisch nut van ondervindt...quote:OT: Ik rijd het liefst rond in een vette auto met veel motorinhoud. Katalysators er uit, turbo'tje er op, dan kom je tenminste nog ergens. Rijden in grasmaaiers laat ik aan vrouwen, bejaarden en BHFH-types over.
praktisch niet.... maar leuk wel!!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:25 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik dacht dat het huidige kabinet juist weer veel probeert te de-collectiviseren?
[..]
Waarom moet de katalysator er nu weer uit? Alsof je daar ook maar enig praktisch nut van ondervindt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |