abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:12:46 #51
60383 Furb
Project Rotary
pi_22628551
quote:
BHFH Miereneuker schreef:
Trouwens als je ziet wat er met een 1.3 allemaal kan. Een fiat punto 1.3 diesel heeft 70pk en een koppel van 180newtonmeter bij 1500 toeren, daar kan je echt wel een behoorlijke caravan mee trekken hoor! een 2 liter benzine motor heeft niet eens 180nm. dus dat argument gaat al niet op.
Het gaat erom dat het vermogen wordt gerestricteerd en dat de excessen worden uitgebannen. Ik zie het nut niet van een 2 liter motor of meer. 1300 is gewoon zat.
dit is wat je noemt: appels met peren vergelijken....

zowieso is algemeen bekend dat diesels meer koppel hebben dan een bezine auto!
maar die panda is dus wel een TURBO-diesel...
als je het dan op zn minst vergelijkt met een bezine auto MET turbo

maar als het je niet aanstaat dat iedereen teveel uitgeeft aan een auto, puur omdat ze dit mooi vinden en beschikking willen hebben over wat vermogen onder die rechter voet, ga dan lekker in de rimboe wonen waar ze alleen nog maar met olifanten rijden....

en ik denk dat je ook niet blij bent als je met je 1.3 in wilt voegen op de autobahn als al dat verkeer langsraast... zeker gezien veel opritten in duitsland kort zijn omdat er gewoonweg geen rekening word gehouden met slome wagens

er zijn nu eenmaal verschillende soorten mensen....
je hebt mensen die kopen een auto puur als vervoersmiddel
en je hebt mensen die kopen een auto puur voor de hobby, omdat ze die auto mooi of speciaal vinden (zoals ik) en die dus altijd veel te veel geld aan een auto uitgeven. en de mensen van de 1e groep krijg je zoiets NOOIT uitgelegd waarom dat mensen dit doen!

dit zijn de mensen die naar mijn mening op dit forum thuishoren...
en degene die begint te zeuren dat iedereen een 1.3 moet kopen en dat alles erboven verboden moet worden, hoort hier dus duidelijk NIET thuis....
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:14:29 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_22628605
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je zou mensen die dan toch pese een grotere cilinderinhoud willen extra kunnen belasten, dus dan gewoon een extra heffing van bijvoorbeeld 1 euro per mand per cc boven de 1300cc en één euro per maand per pk boven de 70pk.... dan ontmoedig je grote cilinderhouden en zullen meer mensen kiezen voor kleiner, zuiniger en veiliger.

Je verbiedt het dan niet maar ontmoedigd het wel en mensen die dan toch persé groot willen kunnen door de portemonnee te trekken groot rijden.
Je zou mensen ook kunnen belasten naar mate van het nut van hun reis (of hun bestaan )
Hoe nuttelozer de reis (armoedig ritje in een Alto naar de Aldi) hoe hoger de belasting
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_22628652
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:12 schreef Furb het volgende:
en ik denk dat je ook niet blij bent als je met je 1.3 in wilt voegen op de autobahn als al dat verkeer langsraast... zeker gezien veel opritten in duitsland kort zijn omdat er gewoonweg geen rekening word gehouden met slome wagens
0 naar 100 in 10 sec. niet snel genoeg?

Het is gewoon weer een aandachttrekorij topique van BHFH
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:16:05 #54
60383 Furb
Project Rotary
pi_22628661
onnodig

[ Bericht 96% gewijzigd door nikky op 15-10-2004 16:11:18 ]
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_22628688
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je kan auto's maken met een lage gearing. Ik heb een landrover discovery gehad , die had ook een lage gearing voor zwaar terrein. Zo kan je met relatief weinig vermogen enorm veel power opwekken.
een motor van 'n litertje of vier die vrolijk ruim 200 paardenkrachtjes opwekt...

die lage gearing is om meer trekkracht te krijgen op zeer lage snelheden. En terreinwagens kunnen in situaties komen waarin die extra trekkracht goed van pas komt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:18:34 #56
60383 Furb
Project Rotary
pi_22628761
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

een motor van 'n litertje of vier die vrolijk ruim 200 paardenkrachtjes opwekt...

die lage gearing is om meer trekkracht te krijgen op zeer lage snelheden. En terreinwagens kunnen in situaties komen waarin die extra trekkracht goed van pas komt.
liever een motortje van een litertje of 2 die 240 pk opwekt met een redline bij 9000 toeren
daar wil ik best wat koppel op inleveren
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:19:55 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_22628800
Ook jij kan een ban krijgen ....

[ Bericht 69% gewijzigd door nikky op 15-10-2004 16:12:32 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:21:47 #58
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22628851
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:12 schreef Furb het volgende:
dit is wat je noemt: appels met peren vergelijken....

zowieso is algemeen bekend dat diesels meer koppel hebben dan een bezine auto!
maar die panda is dus wel een TURBO-diesel...
als je het dan op zn minst vergelijkt met een bezine auto MET turbo
nou nee, want het gaat namelijk om het verbruik. en het relatieve grote koppel bij LAGE toeren. Ik noemde trouwens niet de panda, want die is geknepen naar 145nm ivm goedkopere versnellingsbak, de punto heeft wel 180nm. Het gaat mij erom dat meer gewoon niet nodig is. En mensen die zeuren over een boot en een caravan, zwetsen uit de nek, want autofabrikanten kunnen heel makkelijk een lage gearing en een steviger frame maken. dan kun je ook met 30pk allestrekken. Natuurlijk gaat het bergop niet zo hard met een enorm zware caravan of boot met, maar dat gaat een vrachtwagen ook niet.
quote:
maar als het je niet aanstaat dat iedereen teveel uitgeeft aan een auto, puur omdat ze dit mooi vinden en beschikking willen hebben over wat vermogen onder die rechter voet, ga dan lekker in de rimboe wonen waar ze alleen nog maar met olifanten rijden....
Dit geeft aan dat er een mentaliteitsverandering nodig is. Waarom moeten we het milieu meer kapot maken dan nodig is? zuinigheid is geboden!
quote:
]
en ik denk dat je ook niet blij bent als je met je 1.3 in wilt voegen op de autobahn als al dat verkeer langsraast... zeker gezien veel opritten in duitsland kort zijn omdat er gewoonweg geen rekening word gehouden met slome wagens
ik rij vaak genoeg in Duitsland, is dus echt onzin.
quote:
er zijn nu eenmaal verschillende soorten mensen....
je hebt mensen die kopen een auto puur als vervoersmiddel
en je hebt mensen die kopen een auto puur voor de hobby, omdat ze die auto mooi of speciaal vinden (zoals ik) en die dus altijd veel te veel geld aan een auto uitgeven. en de mensen van de 1e groep krijg je zoiets NOOIT uitgelegd waarom dat mensen dit doen!
Je kan ook een auto supermooi maken met 70 pk. Een echte mooie auto hoeft niet hard te rijden , maar is juist mooit als hij stilstaat of rustig over de boulevard rijdt.
quote:
dit zijn de mensen die naar mijn mening op dit forum thuishoren...
en degene die begint te zeuren dat iedereen een 1.3 moet kopen en dat alles erboven verboden moet worden, hoort hier dus duidelijk NIET thuis....
Ieder heeft zijn mening en ik denk dat alle meningen gepost moeten kunnen worden op een forum.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22628881
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:18 schreef Furb het volgende:

[..]

liever een motortje van een litertje of 2 die 240 pk opwekt met een redline bij 9000 toeren
daar wil ik best wat koppel op inleveren
Het idee van lage gearing is dat je de motor met meer toeren en "dus" meer kracht kan laten draaien terwijl je op lage snelheid blijft rijden...

Het is geweldig als je dus die enkele keer al die kracht nodig hebt... Het is idioot om auto's zo te bouwen dat ze niet zonder lage gearing kunnen, omdat het hogere toerental wat je dan hebt, voor veel meer verbruik zorgt...

Valt het hele puntje over verbruik/vervuiling weg... en laat dat nou zo'n belangrijk argument zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:23:11 #60
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_22628888
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je kan cc's van een wankelmotor niet direct vergelijken met die van een lijnmotor.
Zucht....
Goed BHFH, leg jij dan even aan iedereen uit hoe zo'n Felix Wankel / NSU motor werkt....
(Nee, ik heb geen zin om het op internet op te zoeken)
In het bos daar zijn de ..........
pi_22629017
Is goed, ik koop straks wel een 1600kg zware auto, met een 1.3 motor, die andere 1.2 liter met bijbehorende 2 cylinders ga jij vervangen?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:28:13 #62
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22629045
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:23 schreef De-Boswachter het volgende:

[..]

Zucht....
Goed BHFH, leg jij dan even aan iedereen uit hoe zo'n Felix Wankel / NSU motor werkt....
(Nee, ik heb geen zin om het op internet op te zoeken)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:29:44 #63
60383 Furb
Project Rotary
pi_22629103
[quote]Op donderdag 14 oktober 2004 21:21 schreef ZEIKSTRAALFromHell het volgende:

want autofabrikanten kunnen heel makkelijk een lage gearing en een steviger frame maken. dan kun je ook met 30pk allestrekken. Natuurlijk gaat het bergop niet zo hard met een enorm zware caravan of boot met, maar dat gaat een vrachtwagen ook niet.

Dit geeft aan dat er een mentaliteitsverandering nodig is. Waarom moeten we het milieu meer kapot maken dan nodig is? zuinigheid is geboden!

Je kan ook een auto supermooi maken met 70 pk. Een echte mooie auto hoeft niet hard te rijden , maar is juist mooit als hij stilstaat of rustig over de boulevard rijdt.

[ZEIKMODUS]
veel succes, ik ga toch niet achter je rijden als je met 30 pk een caravan omhoog gaat trekken, ondanks een lage gearing...

mentaliteits verandering?? je moet eens verder kijken als auto's... ik denk dat er wel veel ergere zaken zijn die het milieu om zeep helpen dan wat co2 in de lucht!! en daar hoor ik je ook niet over...

een auto is mooi te maken met 70pk... ben ik met je eens!! maar er zijn nu eenmaal geen mooie auto's te koop met weinig vermogen als ik ga kijken wat ik mooie auto's vind kom ik al op minimaal 2 liter uit met 200 pk.... en dan selecteer ik nog niet eens een auto om het vermogen maar gewoon om het uiterlijk ervan!!

en met een snelle auto kan ook rustig gereden worden...
[EINDE ZEIKMODUS]
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_22629161
wordt een beetje jammer dit..

als je een lichte auto heb is een 1300 oke, ole ole
anders niet.
tot ziens.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:33:30 #65
60383 Furb
Project Rotary
pi_22629205
ja gewoon slotje erop knallen
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:35:15 #66
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_22629260
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

[afbeelding]
Mooi zo, alleen een beetje text en uitleg aub, anders snappen de mensen het niet he

(Zucht.... waarom ga ik hier ook weer op in....... )
In het bos daar zijn de ..........
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:37:25 #67
60383 Furb
Project Rotary
pi_22629318
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:38:00 #68
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22629332
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:35 schreef De-Boswachter het volgende:

[..]

Mooi zo, alleen een beetje text en uitleg aub, anders snappen de mensen het niet he

(Zucht.... waarom ga ik hier ook weer op in....... )
je doelt zeker op dat topic.. maargoed. het is offtopic. Laten we weer ontopic gaan.

Ik zie nog steeds geen valide redenen behalve dat mensen een auto als penisverlenging zien, voor een grotere cilinderinhoud dan 1300cc. Voor de boot en caravan heb ik oplossingen aangedragen, dat mag geen probleem zijn om dit als wetgeving door te voeren. Ik heb minister Peijs en ook staatssecretaris van Geel gemaild hierover overigens.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22629411
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]
Voor de boot en caravan heb ik oplossingen aangedragen, dat mag geen probleem zijn om dit als wetgeving door te voeren.
Dat heb je niet. Je hebt een technische workaround aangedragen die onvoldoende zal presteren. Ik zie het al helemaal voor me, allemaal kabautootjes die bij 60 kilometer per uur en 7.000 toeren een caravan voortslepen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_22629413
onnodig

[ Bericht 97% gewijzigd door nikky op 15-10-2004 16:20:03 ]
pi_22629423
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je zou mensen die dan toch pese een grotere cilinderinhoud willen extra kunnen belasten, dus dan gewoon een extra heffing van bijvoorbeeld 1 euro per mand per cc boven de 1300cc en één euro per maand per pk boven de 70pk.... dan ontmoedig je grote cilinderhouden en zullen meer mensen kiezen voor kleiner, zuiniger en veiliger.

Je verbiedt het dan niet maar ontmoedigd het wel en mensen die dan toch persé groot willen kunnen door de portemonnee te trekken groot rijden.
Hoe kom je bij 1300cc en 70pk? Zou t misschien kunnen zijn dat op de snelweg een motor met een grotere cilinderinhoud minder toeren hoeft te maken om genoeg kracht te leveren op die 120 te handhaven? ik heb een motorinhoud van 1700cc en 90pk wat volgens mij minder dan gem. is, dat zou dan 400+20euro per maand meer zijn? Dat is niet ontmoedigen, dat is vragen of iemand je wil vermoorden als beslisser over deze abnormale zaken zijnde.

Ik zou trouwens de lat leggen op 125cc. Motoren kunnen zuiniger rijden dan auto's. Dat is voor motoren meer dan genoeg om de 120 te halen, en mensen die zo nodig een auto willen rijden betalen ¤10 per cc extra Zelfs een panda van 900cc is dan ¤7750 per maand voor zo'n pandarijder Kijken hoe lang die nog in die stikende vervuilende panda blijft rijden
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:42:46 #72
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_22629452
onnodig

[ Bericht 98% gewijzigd door nikky op 15-10-2004 16:21:10 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_22629466
Overigens, als je zou zeggen dat het gebruik van milieuvriendelijke auto's voordelen boven bijvoorbeeld vervuilende auto's moeten genieten dan ben ik het volledig met je eens.

Maar dat is iets anders dan jouw stupide en arbitraire norm.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:50:07 #74
60383 Furb
Project Rotary
pi_22629651
idd als je zorgt dat je genoeg vermogen overhoutd zodat je in lage toeren op snelheid kunt blijven en ook gewoon vlot in kunt halen dan ben je voor het mileu beter bezig als dat je auto loopt te bleeren als je met 125 iemand in moet halen....
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_22629669
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je doelt zeker op dat topic.. maargoed. het is offtopic. Laten we weer ontopic gaan.

Ik zie nog steeds geen valide redenen behalve dat mensen een auto als penisverlenging zien, voor een grotere cilinderinhoud dan 1300cc. Voor de boot en caravan heb ik oplossingen aangedragen, dat mag geen probleem zijn om dit als wetgeving door te voeren.
Een lichte auto kan geen zware trailer trekken. Niet beperkt door motorvermogen, maar door natuurkunde.

Een zware trailer gaat namelijk een eigen leventje leiden achter een te lichte trekauto. Daarvoor heb je niet eens een hellinkje nodig...
Lekker veilig.

En een 1300cc kan zo'n combinatie niet trekken... ook niet met superlage gearing... Zou trouwens absurd hoog verbruik opleveren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 14-10-2004 21:57:09 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')