dit is wat je noemt: appels met peren vergelijken....quote:BHFH Miereneuker schreef:
Trouwens als je ziet wat er met een 1.3 allemaal kan. Een fiat punto 1.3 diesel heeft 70pk en een koppel van 180newtonmeter bij 1500 toeren, daar kan je echt wel een behoorlijke caravan mee trekken hoor! een 2 liter benzine motor heeft niet eens 180nm. dus dat argument gaat al niet op.
Het gaat erom dat het vermogen wordt gerestricteerd en dat de excessen worden uitgebannen. Ik zie het nut niet van een 2 liter motor of meer. 1300 is gewoon zat.
Je zou mensen ook kunnen belasten naar mate van het nut van hun reis (of hun bestaanquote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je zou mensen die dan toch pese een grotere cilinderinhoud willen extra kunnen belasten, dus dan gewoon een extra heffing van bijvoorbeeld 1 euro per mand per cc boven de 1300cc en één euro per maand per pk boven de 70pk.... dan ontmoedig je grote cilinderhouden en zullen meer mensen kiezen voor kleiner, zuiniger en veiliger.
Je verbiedt het dan niet maar ontmoedigd het wel en mensen die dan toch persé groot willen kunnen door de portemonnee te trekken groot rijden.
0 naar 100 in 10 sec. niet snel genoeg?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:12 schreef Furb het volgende:
en ik denk dat je ook niet blij bent als je met je 1.3 in wilt voegen op de autobahn als al dat verkeer langsraast... zeker gezien veel opritten in duitsland kort zijn omdat er gewoonweg geen rekening word gehouden met slome wagens
een motor van 'n litertje of vier die vrolijk ruim 200 paardenkrachtjes opwekt...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je kan auto's maken met een lage gearing. Ik heb een landrover discovery gehad , die had ook een lage gearing voor zwaar terrein. Zo kan je met relatief weinig vermogen enorm veel power opwekken.
liever een motortje van een litertje of 2 die 240 pk opwekt met een redline bij 9000 toerenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:16 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
een motor van 'n litertje of vier die vrolijk ruim 200 paardenkrachtjes opwekt...
die lage gearing is om meer trekkracht te krijgen op zeer lage snelheden. En terreinwagens kunnen in situaties komen waarin die extra trekkracht goed van pas komt.
nou nee, want het gaat namelijk om het verbruik. en het relatieve grote koppel bij LAGE toeren. Ik noemde trouwens niet de panda, want die is geknepen naar 145nm ivm goedkopere versnellingsbak, de punto heeft wel 180nm. Het gaat mij erom dat meer gewoon niet nodig is. En mensen die zeuren over een boot en een caravan, zwetsen uit de nek, want autofabrikanten kunnen heel makkelijk een lage gearing en een steviger frame maken. dan kun je ook met 30pk allestrekken. Natuurlijk gaat het bergop niet zo hard met een enorm zware caravan of boot met, maar dat gaat een vrachtwagen ook niet.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:12 schreef Furb het volgende:
dit is wat je noemt: appels met peren vergelijken....
zowieso is algemeen bekend dat diesels meer koppel hebben dan een bezine auto!
maar die panda is dus wel een TURBO-diesel...
als je het dan op zn minst vergelijkt met een bezine auto MET turbo![]()
Dit geeft aan dat er een mentaliteitsverandering nodig is. Waarom moeten we het milieu meer kapot maken dan nodig is? zuinigheid is geboden!quote:maar als het je niet aanstaat dat iedereen teveel uitgeeft aan een auto, puur omdat ze dit mooi vinden en beschikking willen hebben over wat vermogen onder die rechter voet, ga dan lekker in de rimboe wonen waar ze alleen nog maar met olifanten rijden....
ik rij vaak genoeg in Duitsland, is dus echt onzin.quote:]
en ik denk dat je ook niet blij bent als je met je 1.3 in wilt voegen op de autobahn als al dat verkeer langsraast... zeker gezien veel opritten in duitsland kort zijn omdat er gewoonweg geen rekening word gehouden met slome wagens
Je kan ook een auto supermooi maken met 70 pk. Een echte mooie auto hoeft niet hard te rijden , maar is juist mooit als hij stilstaat of rustig over de boulevard rijdt.quote:er zijn nu eenmaal verschillende soorten mensen....
je hebt mensen die kopen een auto puur als vervoersmiddel
en je hebt mensen die kopen een auto puur voor de hobby, omdat ze die auto mooi of speciaal vinden (zoals ik) en die dus altijd veel te veel geld aan een auto uitgeven. en de mensen van de 1e groep krijg je zoiets NOOIT uitgelegd waarom dat mensen dit doen!
Ieder heeft zijn mening en ik denk dat alle meningen gepost moeten kunnen worden op een forum.quote:dit zijn de mensen die naar mijn mening op dit forum thuishoren...
en degene die begint te zeuren dat iedereen een 1.3 moet kopen en dat alles erboven verboden moet worden, hoort hier dus duidelijk NIET thuis....
Het idee van lage gearing is dat je de motor met meer toeren en "dus" meer kracht kan laten draaien terwijl je op lage snelheid blijft rijden...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:18 schreef Furb het volgende:
[..]
liever een motortje van een litertje of 2 die 240 pk opwekt met een redline bij 9000 toeren![]()
daar wil ik best wat koppel op inleveren
Zucht....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je kan cc's van een wankelmotor niet direct vergelijken met die van een lijnmotor.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:23 schreef De-Boswachter het volgende:
[..]
Zucht....
Goed BHFH, leg jij dan even aan iedereen uit hoe zo'n Felix Wankel / NSU motor werkt....
(Nee, ik heb geen zin om het op internet op te zoeken)
Mooi zo, alleen een beetje text en uitleg aub, anders snappen de mensen het niet hequote:
je doelt zeker op dat topic.. maargoed. het is offtopic. Laten we weer ontopic gaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:35 schreef De-Boswachter het volgende:
[..]
Mooi zo, alleen een beetje text en uitleg aub, anders snappen de mensen het niet he![]()
(Zucht.... waarom ga ik hier ook weer op in.......)
Dat heb je niet. Je hebt een technische workaround aangedragen die onvoldoende zal presteren. Ik zie het al helemaal voor me, allemaal kabautootjes die bij 60 kilometer per uur en 7.000 toeren een caravan voortslepen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Voor de boot en caravan heb ik oplossingen aangedragen, dat mag geen probleem zijn om dit als wetgeving door te voeren.
Hoe kom je bij 1300cc en 70pk? Zou t misschien kunnen zijn dat op de snelweg een motor met een grotere cilinderinhoud minder toeren hoeft te maken om genoeg kracht te leveren op die 120 te handhaven? ik heb een motorinhoud van 1700cc en 90pk wat volgens mij minder dan gem. is, dat zou dan 400+20euro per maand meer zijn? Dat is niet ontmoedigen, dat is vragen of iemand je wil vermoorden als beslisser over deze abnormale zaken zijnde.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je zou mensen die dan toch pese een grotere cilinderinhoud willen extra kunnen belasten, dus dan gewoon een extra heffing van bijvoorbeeld 1 euro per mand per cc boven de 1300cc en één euro per maand per pk boven de 70pk.... dan ontmoedig je grote cilinderhouden en zullen meer mensen kiezen voor kleiner, zuiniger en veiliger.
Je verbiedt het dan niet maar ontmoedigd het wel en mensen die dan toch persé groot willen kunnen door de portemonnee te trekken groot rijden.
Een lichte auto kan geen zware trailer trekken. Niet beperkt door motorvermogen, maar door natuurkunde.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je doelt zeker op dat topic.. maargoed. het is offtopic. Laten we weer ontopic gaan.
Ik zie nog steeds geen valide redenen behalve dat mensen een auto als penisverlenging zien, voor een grotere cilinderinhoud dan 1300cc. Voor de boot en caravan heb ik oplossingen aangedragen, dat mag geen probleem zijn om dit als wetgeving door te voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |