quote:Op donderdag 21 oktober 2004 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kwestie van evolutie
Of uitsterven..quote:Op donderdag 21 oktober 2004 12:06 schreef Steijn het volgende:
[..]
![]()
![]()
We krijgen vanzelf airbags op ons lichaam ofzo?
Exact. In mijn wijk hebben ze op twee idiote plaatsen van die bussluizen neergezet. Waardoor ik nu een heel eind om moet rijden (lekker voor het milieu). Ik zit er dus echt serieus aan te denken om een SUVachtige te nemen omdat ik dan over de sluizen kan rijden. Een aantal van mijn buren hebben nu een Kia Sorento om die reden.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik blijf er van overtuigt dat als de gemeentes niet de steden en dorpen hadden volgepleurt met drempels veel van deze wagens nooit verkocht waren.
Ja nu je het zegt. Bij een aanrijding komt die beugel precies ter hoogte van zijn hoofdje. Dat bekort het lijden aanzienlijkquote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:52 schreef Pikkebaas het volgende:
[afbeelding]
Kijk eens hoe kindvriendelijk deze auto's wel niet zijn !
Da's geen beugel, da's gewoon een chroomstripje. Er zit geen bullbar op deze auto. Er zit wel een plasti achtig iets, maar da's geen bullbar.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:55 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ja nu je het zegt. Bij een aanrijding komt die beugel precies ter hoogte van zijn hoofdje. Dat bekort het lijden aanzienlijk
Het voordeel van een grote auto en een kind aanrijden is natuurlijk dat het net een hongersnood in afrika is. Het is iets vreselijks, maar het is ook een eind weg, way beyond your fenders.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:55 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ja nu je het zegt. Bij een aanrijding komt die beugel precies ter hoogte van zijn hoofdje. Dat bekort het lijden aanzienlijk
Wat wel een leuke actie is, parkeer je HumVee een weekje ofzo bij deze ambtenaar voor den deur. Dat zal de beste man lerenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:59 schreef PJORourke het volgende:
Hier in de buurt rijdt een Hummer rond. Da's pas een mannelijke wagen.
* PJORourke herkent deze citaten.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Het voordeel van een grote auto en een kind aanrijden is natuurlijk dat het net een hongersnood in afrika is. Het is iets vreselijks, maar het is ook een eind weg, way beyond your fenders.
Met je eens, behalve dan met het woord 'voordeel'quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het voordeel van een grote auto en een kind aanrijden is natuurlijk dat het net een hongersnood in afrika is. Het is iets vreselijks, maar het is ook een eind weg, way beyond your fenders.
Ik denk dat als ik 'm met m'n A6 schep dat er ook wel iets kapot gaat. Maakt niet zo gek veel uit. Sterker nog, ik denk dat een SUV genadiger is, dan ben je tenminste dood en niet verlamd.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:55 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ja nu je het zegt. Bij een aanrijding komt die beugel precies ter hoogte van zijn hoofdje. Dat bekort het lijden aanzienlijk
Een hele geruststelling voor de ouders op de begrafenisquote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:00 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Da's geen beugel, da's gewoon een chroomstripje. Er zit geen bullbar op deze auto. Er zit wel een plasti achtig iets, maar da's geen bullbar.
Minder overbevolking is trouwens een goeie bijdrage aan het milieu.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:05 schreef Parabola het volgende:
[..]
Een hele geruststelling voor de ouders op de begrafenis
Populistisch gezeik. Als ik dat joch met m'n normale auto goed raak dan is 'ie net zo dood.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:05 schreef Parabola het volgende:
[..]
Een hele geruststelling voor de ouders op de begrafenis
Nou dat is niet echt waar pikkie, een bullbar verhoogd de letselschade enorm bij mensen die er door geraakt worden TOV een gewone standaard motorkapquote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:15 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Populistisch gezeik. Als ik dat joch met m'n normale auto goed raak dan is 'ie net zo dood.
Bullbars don't kill people. People kill people !!
Gerommel in de marge, stuk verdriet. Hebben ze wel eens uitgezocht of het misschien beter is voor de verkeersveiligheid dat de berijder van een SUV hoger zit en dus een beter overzicht heeft en zo beter kan reageren op situaties ?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nou dat is niet echt waar pikkie, een bullbar verhoogd de letselschade enorm bij mensen die er door geraakt worden TOV een gewone standaard motorkap
Ja hoor, ga jij even lopen ontkennen dat SUV's onveiliger zijn voor de tegenpartij.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:15 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Populistisch gezeik. Als ik dat joch met m'n normale auto goed raak dan is 'ie net zo dood.
Bullbars don't kill people. People kill people !!
Ja, en door dat hoger zijn, ligt het zwaartepunt hoger, waardoor je bij plotseling uitwijken veel eerder over de kop gaat.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:19 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Gerommel in de marge, stuk verdriet. Hebben ze wel eens uitgezocht of het misschien beter is voor de verkeersveiligheid dat de berijder van een SUV hoger zit en dus een beter overzicht heeft en zo beter kan reageren op situaties ?
Kunnen ze in dat onderzoek meteen even meenemen:quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:19 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Gerommel in de marge, stuk verdriet. Hebben ze wel eens uitgezocht of het misschien beter is voor de verkeersveiligheid dat de berijder van een SUV hoger zit en dus een beter overzicht heeft en zo beter kan reageren op situaties ?
Onzin, daar heb je ESP voor. Alleen oude terreinwagens (zoals de laro bij TopGear) slaan over de kop.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, en door dat hoger zijn, ligt het zwaartepunt hoger, waardoor je bij plotseling uitwijken veel eerder over de kop gaat.
Kijk je leert al, er zijn problemen, en alleen door die te accepteren kan je ze oplossen. (omslaan is een probleem, ESP lost dat grotendeels op)quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:24 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Onzin, daar heb je ESP voor. Alleen oude terreinwagens (zoals de laro bij TopGear) slaan over de kop.
Ik zie de BullBar niet als een issue. Een gewone motorkap is net zo hard. Denk je nou echt dat een SUV plotseling veiliger wordt als er geen bar opzit. Welnee.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Accepteer nu de Bullbar issues maar eens ipv er om heen te praten.
Het probleem zit hem ook niet (alleen) in de bullbar, maar in de hoogte van het front. Uit mijn eerder geposte linkje:quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:31 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ik zie de BullBar niet als een issue. Een gewone motorkap is net zo hard. Denk je nou echt dat een SUV plotseling veiliger wordt als er geen bar opzit. Welnee.
Iets soortgelijks geldt voor een voetganger. Die wordt door een personenauto op de motorkap geslingerd en die veert enigszins mee. Bij een SUV raakt de voetganger (en een kind al helemaal) het front vol met zijn lichaam. Dat hakt er een stuk harder in.quote:De SUV heeft namelijk een hoog front en raakt bij een botsing niet de stevige delen en kreukelzone van een gewone personenauto, maar de weke delen daarboven. Daardoor zou een aanrijding van een personenauto door een SUV nog wel eens slechter kunnen aflopen dan een aanrijding door een jeep of pick-up.
Ok, dat kan ik met je eens zijn. Maar wat dan ?? Dan moeten we eigenlijk ook alle bussen, busjes, MPV's en vrachtwagens weren.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:34 schreef Parabola het volgende:
Iets soortgelijks geldt voor een voetganger. Die wordt door een personenauto op de motorkap geslingerd en die veert enigszins mee. Bij een SUV raakt de voetganger (en een kind al helemaal) het front vol met zijn lichaam. Dat hakt er een stuk harder in.
De kunst is om een balans te vinden tussen functionaliteit en verkeersveiligheid. Die balans is bij SUV's en MPV's momenteel ver te zoeken.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:39 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ok, dat kan ik met je eens zijn. Maar wat dan ?? Dan moeten we eigenlijk ook alle bussen, busjes, MPV's en vrachtwagens weren.
Ik zei al eerder waar dat issue ligtquote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:31 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ik zie de BullBar niet als een issue. Een gewone motorkap is net zo hard. Denk je nou echt dat een SUV plotseling veiliger wordt als er geen bar opzit. Welnee.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Koevangers zijn levensgevaarlijk voor voetgangers en fietsers, de impact klap wordt dan op een heel klein oppervlakte gegeven en niet gedempt. Bij een normale auto is het zo dat de klap wordt gedempt door vervorming van oppervlakte (van de auto) en over een groter oppervlakte wordt opgevangen.
Koeivangers dienen idd beter verboden worden (ik dacht dat dit al het geval was trouwens in sommige EU landen)
Dat zie ik dus niet. Er kunnen best mensen zijn die een verdomd goeie reden kunnen hebben om met hun SUV de stad in te gaan, net zoals er mensen met bestelbusjes zijn die geen goede reden hebben.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:42 schreef Parabola het volgende:
[..]
De kunst is om een balans te vinden tussen functionaliteit en verkeersveiligheid. Die balans is bij SUV's en MPV's momenteel ver te zoeken.
Klopt,quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:44 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Dat zie ik dus niet. Er kunnen best mensen zijn die een verdomd goeie reden kunnen hebben om met hun SUV de stad in te gaan, net zoals er mensen met bestelbusjes zijn die geen goede reden hebben.
Ik geloof direct dat die mensen er zijn. En die moeten ook het recht houden om daarin te blijven rijden. Tegelijkertijd ben ik er ook heilig van overtuigd dat er heel wat mensen in een auto rijden die way groter (en dus helaas onveiliger) is dan nodig. Er is geen onderzoek naar aantallen, maar het zou mij niet verbazen als meer dan 50% van de SUV- en MPV-eigenaren ook met een gewone auto toe had gekund. Dat bedoel ik met 'de balans is zoek'.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:44 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Dat zie ik dus niet. Er kunnen best mensen zijn die een verdomd goeie reden kunnen hebben om met hun SUV de stad in te gaan, net zoals er mensen met bestelbusjes zijn die geen goede reden hebben.
Wat? We hebben al lange tijd een lagere maximum snelheid voor vrachtauto's, en toch zijn we een distributieland.quote:Op zondag 17 oktober 2004 16:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan kan je echtnaar Nederland Distributieland.
Wedden dat als NL een Socialistiche staat is a la Cuba, de groenlinksgunta in Maybach rijdt?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:49 schreef Pikkebaas het volgende:
Nieuws uit de telegraaf, deze mogen dus ook niet meer:
De Rolls-Royce Phantom meet 1,99 meter in de breedte en hij is 5,82 meter lang.
De Maybach 57 komt tot 5,73 meter in de lengte en 1,98 meter in de breedte, terwijl de 62-versie zo'n 6,20 meter lang is!
Maar dan ga je een wet maken met allerlei uitzonderingen. Dat is weer moeilijk te handhaven. Laten we nou eerst eens de huidge wetten goed gaat handhaven en dan pas nieuwe maken.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:49 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ik geloof direct dat die mensen er zijn. En die moeten ook het recht houden om daarin te blijven rijden. Tegelijkertijd ben ik er ook heilig van overtuigd dat er heel wat mensen in een auto rijden die way groter (en dus helaas onveiliger) is dan nodig. Er is geen onderzoek naar aantallen, maar het zou mij niet verbazen als meer dan 50% van de SUV- en MPV-eigenaren ook met een gewone auto toe had gekund. Dat bedoel ik met 'de balans is zoek'.
En jij denkt dat het okay is voor anderen mensen te bepalen wat ze nodig hebben.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:49 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ik geloof direct dat die mensen er zijn. En die moeten ook het recht houden om daarin te blijven rijden. Tegelijkertijd ben ik er ook heilig van overtuigd dat er heel wat mensen in een auto rijden die way groter (en dus helaas onveiliger) is dan nodig. Er is geen onderzoek naar aantallen, maar het zou mij niet verbazen als meer dan 50% van de SUV- en MPV-eigenaren ook met een gewone auto toe had gekund. Dat bedoel ik met 'de balans is zoek'.
Zullen we de discussie serieus houden?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En jij denkt dat het okay is voor anderen mensen te bepalen wat ze nodig hebben.
Hadden we dat al eens niet?
Ik ben heel serieus, ik vind je rechtvaardiging bijzonder dom en eng.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:56 schreef Parabola het volgende:
[..]
Zullen we de discussie serieus houden?
Je legt me woorden in de mond en betitelt die woorden vervolgens als dom en eng. We hadden een interessante discussie over de afweging tussen functionaliteit en veiligheid, maar kennelijk wil jij liever links-rechts polemiekjes voeren. Daar heb ik geen zin in.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben heel serieus, ik vind je rechtvaardiging bijzonder dom en eng.
Nee, niet links rechts dat is humbug,quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:05 schreef Parabola het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond en betitelt die woorden vervolgens als dom en eng. We hadden een interessante discussie over de afweging tussen functionaliteit en veiligheid, maar kennelijk wil jij liever links-rechts polemiekjes voeren. Daar heb ik geen zin in.![]()
Nopequote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
een assumtie die jij maakt
Wat doe je hier dan?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:17 schreef Parabola het volgende:
[..]
Nope
Ik zie daar dat jij wilt bepalen wat nodig is voor anderenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:49 schreef Parabola het volgende:
[..]
.... Tegelijkertijd ben ik er ook heilig van overtuigd dat er heel wat mensen in een auto rijden die way groter (en dus helaas onveiliger) is dan nodig. Er is geen onderzoek naar aantallen, maar het zou mij niet verbazen als meer dan 50% van de SUV- en MPV-eigenaren ook met een gewone auto toe had gekund.....
Dat jij dat erin ziet is jouw probleem. Ik ga die zinloze discussie niet aan, dit is de laatste post die ik aan dit off-topic gedoe besteed, en dat zijn er eigenlijk al 4 te veel geweest.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat doe je hier dan?
[..]
Ik zie daar dat jij wilt bepalen wat nodig is voor anderen
Gebrek aan contra argument?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:27 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dat jij dat erin ziet is jouw probleem. Ik ga die zinloze discussie niet aan, dit is de laatste post die ik aan dit off-topic gedoe besteed, en dat zijn er eigenlijk al 4 te veel geweest.
Whoehahahaha. Blijven sparen jochiequote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:58 schreef Evil_Jur het volgende:
Voorlopig blijf ik fijn doorsparen voor dit schatje!:
[afbeelding]
Ik krijg steeds meer het idee dat de NL overheid wil dat ik vaar de VS emmigreer ofzo...
Die discussie heb je mooi om zeep geholpen. Knap hoor.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gebrek aan contra argument?
Nu wil je niet meer spelen?
Goed, kan je nu met je poppen gaan gooien en met je voetjes stampen. Dan je dekentje over je hoofd gooien en naar mama roepen dat ik weg moet gaan
Ik heb die discussie niet om zeep geholpen, dat was diegene die niet wenst geconfronteerd met zijn eigen woorden...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:54 schreef Miss_User het volgende:
[..]
Die discussie heb je mooi om zeep geholpen. Knap hoor.![]()
Ja hoor, trustequote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb die discussie niet om zeep geholpen, dat was diegene die niet wenst geconfronteerd met zijn eigen woorden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |