wauw jerney, mooie foto. Ik zou ook graag eens zo'n foto van mezelf willen laten makenquote:Op woensdag 2 maart 2005 15:09 schreef jerney het volgende:
Ik ben zo blij met m'n nieuwe 300D
[afbeelding]
portret= gezicht met iets erbij.. dus sommige wel, andere niet...quote:Op zondag 20 maart 2005 19:02 schreef nietzman het volgende:
Tellen deze als portretfoto's?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kom dan eens langs op een FOT meetquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:04 schreef Ripley het volgende:
wauw jerney, mooie foto. Ik zou ook graag eens zo'n foto van mezelf willen laten maken
Aardig voor je eerste portret. Als je volgende een groter diafragma gebruikt (klein getal) zal je scherptediepte afnemen waardoor de achtergrond wazig wordt. Als je geen egale kleur als achtergrond hebt is dat wel aan te raden, zo hou je de aandacht volledig op je onderwerp.quote:Op maandag 28 maart 2005 17:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Zo'n beetje mijn eerste portret foto...
Thnxquote:Op maandag 28 maart 2005 18:51 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Aardig voor je eerste portret. Als je volgende een groter diafragma gebruikt (klein getal) zal je scherptediepte afnemen waardoor de achtergrond wazig wordt. Als je geen egale kleur als achtergrond hebt is dat wel aan te raden, zo hou je de aandacht volledig op je onderwerp.
Dit vind'k echt een knap portret. Je kan zien dat hij door iemand genomen is die je volledig vertrouwt en kent. Als model/fotograaf is dat vertrouwen en gevoel wel belangrijk voor een goede foto. Ik ben wel ook benieuwd naar jou foto's (die waar je achter de camera staat danquote:Op woensdag 30 maart 2005 21:01 schreef Lisariya het volgende:
Toevallig ben ik dit zelf, terwijl ik zelf normaal meer achter de camera sta!
Mijn vriend heeft deze genomen met de 300D.
[afbeelding]
Ik ben even zo brutaal geweest om je fotoboek binnen te rennen: de lens is wel erg op je gesteld! Mooie plaatjes, van een mooie dame ik weet het, dit is niet USquote:Op woensdag 30 maart 2005 21:01 schreef Lisariya het volgende:
Toevallig ben ik dit zelf, terwijl ik zelf normaal meer achter de camera sta!
Mijn vriend heeft deze genomen met de 300D.
[afbeelding]
tis op zich wel leuk ja. 't moet alleen geen verplichting worden, want tis niet altijd mogelijk (voor de analoge mensen onder ons bijv.)quote:Op donderdag 31 maart 2005 08:33 schreef TripleM het volgende:
Er wordt nu best veel op compositie, scherpte e.d. gelet, maar waar ik zelf heel erg benieuwd naar ben is met wat voor objectieven en instellingen de foto's worden genomen. Is het een idee om die bij foto's te vermelden? Diafragma, sluitertijd, zoom e.d.?
Mooie foto's! Wat maakt een portretlens nou een portretlens?quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik echt portretten wil maken schroef ik m'n Jupiter J9 op m'n DSLR. Die combinatie lukt prima, de Jupiter is een speciale portretlens.
De Jupiter:
[afbeelding]
en enkele resultaten:
*knip*
Een portretlens tekent bij een groot diafragma erg zacht. Da's handig omdat je van het model niet ieder pukkeltje en kraaiepootje wilt zien.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:49 schreef TripleM het volgende:
[..]
Mooie foto's! Wat maakt een portretlens nou een portretlens?
En wat voor sluitertijden gebruikte je op die foto's, als je 2.0 en 3200 ISO nodig had?
Dankje Ripleyquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:04 schreef Ripley het volgende:
[..]
wauw jerney, mooie foto. Ik zou ook graag eens zo'n foto van mezelf willen laten maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |