Duidelijkquote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:57 schreef SiGNe het volgende:
de staart (alles wat achter de poten zit) kan je eten en in de scharen zit ook nog wel wat vlees, maar niet zo heel veel.
Bedoel je een kreeft (lobster)?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:31 schreef rashudo het volgende:
Ik hou van nieuwe dingen uitproberen in een restaurant. Al 2 keer kwam hierdoor een kreeft op mijn bordje terecht, als onderdeel van een gerecht.
Ik vraag me echter af hoe ik zo'n beestje nu moet opeten. Ook vraag ik me af of er een verschil is tussen grote en kleine kreeften qua eetmethode? Tot nu toe heb ik alleen kleine kreeften verorberd.
Welke onderdelen moet ik laten liggen en welke moet ik verorberen?
Bij Okura Teppan Yaki (grilplaat) Restaurant snijden ze bij de garnaal heel handig de kop eraf met een aantal poten, pletten hem, leggen hem op de gril om krokant te worden en serveren het als garnalenkoekje! Als je daar verse kreeft bestelt, snijden ze hem levend door midden en hoor je ze op de plaat een soort van "gillen" doen. Da's minder hoorquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 00:14 schreef DAMH het volgende:
mag met je handen eten?? moet zul je bedoelen
trouwens de meeste mense zulle denke hun kop uitzuige,, maar daar zit dus echt de meeste smaak, net als bij krabbetjes enzo ...
Mmmm....da's zoooo lekker!!! Sowieso is teppan yaki érg goed te doenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 00:26 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Bij Okura Teppan Yaki (grilplaat) Restaurant snijden ze bij de garnaal heel handig de kop eraf met een aantal poten, pletten hem, leggen hem op de gril om krokant te worden en serveren het als garnalenkoekje!
Ja. O.a. bij de groothandel (sligro iig). En de serieuzere visboer zal ze ook wel hebben. Practisch het hele jaar door (worden ingevlogen). Wel scheelt de prijs nog wel eens, maar het blijft altijd duur.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:10 schreef Coelho het volgende:
Kun je trouwens in Nederland aan verse (=levende??) kreeft komen?
ff in zijn kop steken, das toch minder als je dan vervolgens een kreeft ziet die probeerd dat mes uit zijn kop te trekken....quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:26 schreef SingleCoil het volgende:
nee hoor, als je ze dood kookt worden ze ook rood. levend koken is ook niet nodig, je kunt ze voor het koken simpelweg vermoorden door even met een mes vlak achter de kop te steken, dan is ie gelijk dood en dat is wel zo praktisch...
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:21 schreef Escape2Dawn het volgende:
Ik vind kreeft eten zielig, omdat deze levend gekookt worden om de rode kleur te behouden![]()
Kreeftensoep van kreeftquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:56 schreef karper het volgende:
me klasgenoot dan gaat kreeftensoep maken kreeften allemaal dood op eentje na heb nog nooit iemand zo gek zien doen.
Boulion van kreeftenkarkassen maken, en daar later eventueel kreeftstukjes in doen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:20 schreef karper het volgende:
meestal he piet.
wel eerst een vis buillon opzetten he
Klinkt aannemelijk, maar waarom zou een restaurateur zijn 'voorraad' langzaam laten doodgaan? Springen ze uit het aquarium als je ze voert of is het puur een geldkwestie?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:42 schreef SingleCoil het volgende:
klopt. de reden: in de aquaria bij restaurants worden die beesten niet gevoerd. als een kreeft zonder voedsel zit geeft dat niks, dat kan 'ie heel lang volhouden door zich heel rustig te houden en zijn eigen spierweefsel te verteren. Na een tijd is het alleen nog maar een lege schaal.
Actieve kreeften zijn daar meestal nog niet mee begonnen.
Die vind ik oom het lekkerst, zo staat hij hier ook op de kaart.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Boulion van kreeftenkarkassen maken, en daar later eventueel kreeftstukjes in doen.
Of hoeveel bos er is gekapt voor de Soja in hun tofuburger.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het een beetje hypocriet als mensen zeggen ja maar het is zooooooo zieeeeeeeluggggggggggggggggggg. Denk je dat de biefstukjes op je bordje in hun bedje van ouderdom zijn gestorven?
Mijn god.....quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of hoeveel bos er is gekapt voor de Soja in hun tofuburger.
Is sarcasme, maar wel degeleijk waar.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:05 schreef Lady_J het volgende:
[..]
Mijn god.....![]()
Zal wel grappig bedoeld zijn. (Anders echt héél dom)
Koeien slachten? Pin door de hersenen (schietmasker), ophangen aan de achterpoten en dan de cirkelzaag erin om ze leeg te laten bloeden en alle zooi voor de frikadellen/hondevoer/elektriciteitscentrale eruit te halen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 14:46 schreef turnpike het volgende:
Koeien kregen een pin door de schedel, is het niet ? Ik weet niet zeker hoe we een koe het leven ontnemen, vandaar het biggetjes verhaal.
Ik heb op een blauwe maandag vakantiewerk in een varkensslachthuis gedaan.
When will the piggies stop squeeking Clarice ?
Een kreeft met een hersenstam???quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Koeien slachten? Pin door de hersenen (schietmasker), ophangen aan de achterpoten en dan de cirkelzaag erin om ze leeg te laten bloeden en alle zooi voor de frikadellen/hondevoer/elektriciteitscentrale eruit te halen.
Wat betreft kreeft: als je niet exact weet waar je dat mes moet zetten, of niet kan mikken (d'r is nogal wat kreacht voor nodig) dan kan je het dier het beste in kokend water doden. Twee dingen die je niet moet doen:
1. Kreeft in koudwater opzetten, dat duurt nogal lang en 't schijnt dat ze gaan gillen.![]()
2. A la americain bereiden: dat is levend van kop tot staart in tweeën snijden/hakken en dan op de gril leggen. De oorspronkelijke manier is in Nederland zelfs strafbaar (dierenmishandeling), je moet het dier dus eerst doden door een mes in de hersenstam te zetten of te koken.
Ja weet zo gauw even niet meer hoe dat exact heet. De hersens centrale zenuwstels. Hou het maar op hacker-slang: de CPUquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een kreeft met een hersenstam???
Wat had jij voor biologie?
Niet mee eens...als je geen mes in z'n kop geduwd krijgt, stop 'm dan in de diepvries tot 'ie dood is.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat betreft kreeft: als je niet exact weet waar je dat mes moet zetten, of niet kan mikken (d'r is nogal wat kreacht voor nodig) dan kan je het dier het beste in kokend water doden.
dan kun je hem gewoon beter in kokend water gooienquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:19 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Niet mee eens...als je geen mes in z'n kop geduwd krijgt, stop 'm dan in de diepvries tot 'ie dood is.
Waarom ? Hij leeft nog zeker 20 - 30 seconden in kokend water, en doet echt z'n best om er uit te komen...in de diepvries valt 'ie gewoon in winterslaap. Lijkt mij 'humaner'...quote:Op zondag 31 oktober 2004 11:59 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
dan kun je hem gewoon beter in kokend water gooien
tis een kreeft, geen mensquote:Op zondag 31 oktober 2004 12:02 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Waarom ? Hij leeft nog zeker 20 - 30 seconden in kokend water, en doet echt z'n best om er uit te komen...in de diepvries valt 'ie gewoon in winterslaap. Lijkt mij 'humaner'...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |