abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 oktober 2004 @ 23:30:29 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 23:47:40 #2
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_22610480
soms als ik uit de stad terugkom hou ik in mijn jaszak mijn sleutelbos zo in mijn hand dat er een paar sleutels tussen mijn knokkels uitsteken. Mocht het onverhoopt ineens nodig zijn dan zal ik niet aarzelen ook
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  donderdag 14 oktober 2004 @ 00:15:12 #3
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_22611231
Magnum .55 SE
  donderdag 14 oktober 2004 @ 01:32:14 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22612726
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:47 schreef Asics het volgende:
soms als ik uit de stad terugkom hou ik in mijn jaszak mijn sleutelbos zo in mijn hand dat er een paar sleutels tussen mijn knokkels uitsteken. Mocht het onverhoopt ineens nodig zijn dan zal ik niet aarzelen ook
Werkt goed
Een balpen is trouwens ook een machtig wapen
Vampire Romance O+
  donderdag 14 oktober 2004 @ 01:33:56 #5
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_22612749
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:47 schreef Asics het volgende:
dat heb ik standaard als ik tussen 2300 en 0700 uur op straat loop... en dan met name het laatste deel naar mn huis toe...
Neerkomen wel!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 01:35:32 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22612764
Als je een inbreker in huis hebt kom je met een brandblusser trouwens ook een heel eind. En omdat je die eigenlijk wel op elke plaats in huis tegen kunt komen kun je aannemelijk maken dat je het ding in een reflex gepakt hebt.
Vampire Romance O+
  donderdag 14 oktober 2004 @ 02:00:28 #7
81237 releaze
best of both worlds
pi_22613050
ik heb het vorige topic netjes meegelezen en gewacht totdat er een nieuwe aangemaakt werd...

in het vorige topic waren er voornamelijk mannen die reageerden, die niet een wapen op zak hadden en het ook geen goede zaak vonden deze mee te nemen, om verschillende redenen.

als ik jullie mag vragen, kijk nou eens vanuit een vrouwenperspectief. We kunnen helaas niet altijd onder begeleiding naar huis gebracht worden. Vrouwen hebben minder akkefietjes in de kroeg, maar als ze buiten lopen, in hun eentje en zelfs met hun vriend, worden ze geprovoceerd.

ikzelf ben meerdere malen fysiek lastig gevallen door mannen, zwervers, junks, straattuig. ik probeer ze van me af te houden maar slaan of stompen oid doe ik niet, omdat ik bang ben dat ze echt een wapen hebben en ik me niet kan verdedigen (meestal als ik lastiggevallen word heb ik ook al een aardige dosis alcohol op en ben ik helemaal zwak) en is mijn enige instelling om thuis te komen, "geschonden" of niet.

zou het dan "okay" voor vrouwen zijn om wel wapens te dragen, om iets als verkrachting, hopelijk, te kunnen voorkomen?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 02:08:59 #8
89730 Drugshond
pi_22613159
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 02:00 schreef releaze het volgende:
ik heb het vorige topic netjes meegelezen en gewacht totdat er een nieuwe aangemaakt werd...

in het vorige topic waren er voornamelijk mannen die reageerden, die niet een wapen op zak hadden en het ook geen goede zaak vonden deze mee te nemen, om verschillende redenen.

als ik jullie mag vragen, kijk nou eens vanuit een vrouwenperspectief. We kunnen helaas niet altijd onder begeleiding naar huis gebracht worden. Vrouwen hebben minder akkefietjes in de kroeg, maar als ze buiten lopen, in hun eentje en zelfs met hun vriend, worden ze geprovoceerd.

ikzelf ben meerdere malen fysiek lastig gevallen door mannen, zwervers, junks, straattuig. ik probeer ze van me af te houden maar slaan of stompen oid doe ik niet, omdat ik bang ben dat ze echt een wapen hebben en ik me niet kan verdedigen (meestal als ik lastiggevallen word heb ik ook al een aardige dosis alcohol op en ben ik helemaal zwak) en is mijn enige instelling om thuis te komen, "geschonden" of niet.

zou het dan "okay" voor vrouwen zijn om wel wapens te dragen, om iets als verkrachting, hopelijk, te kunnen voorkomen?
Mijn zegen heb je... [de overheid beschermd je niet], ik zou voor pepperspray of een Stun-gun gaan. Maar zeker geen vuurwapen. Als vrouw zijnde zou ik eerder voor een Stun-gun kiezen omdat de bijwerkingen voor de dader wat minder zijn.

Linkje (over prijzen : US) : http://www.pepperspraymace.com/
  donderdag 14 oktober 2004 @ 02:09:58 #9
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_22613167
quote:

ff ingekort

wat mij betreft wel. pepperspray is dan officieel verboden maar de meeste van mijn vriendinnen hebben wel zo'n busje bij zich...
Neerkomen wel!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 02:15:27 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22613206
quote:

Mwoah, alleen als je ermee om kan gaan. Ik zie nu al in gedachten een klein meisje trillend met een stiletto in haar hand staan en een trillend stemmetje "iik-ik steek echt hoor!", gevolgd door een mooie polsklem "kom maar hier met dat schilmeisje liefje, zometeen doe je je nog pijn harharhar".

Nu is dit een extreem voorbeeld maar eigenlijk geldt precies datzelfde voor pepperspray e.d.
Vampire Romance O+
  donderdag 14 oktober 2004 @ 02:19:26 #11
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_22613242
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 02:15 schreef MouseOver het volgende:
Mwoah, alleen als je ermee om kan gaan. Ik zie nu al in gedachten een klein meisje trillend met een stiletto in haar hand staan en een trillend stemmetje "iik-ik steek echt hoor!", gevolgd door een mooie polsklem "kom maar hier met dat schilmeisje liefje, zometeen doe je je nog pijn harharhar".

Nu is dit een extreem voorbeeld maar eigenlijk geldt precies datzelfde voor pepperspray e.d.
daar heb je ook weer gelijk in... en als de dame dan iets teveel gedronken heeft zal ze zeker niet daadkrachtig optreden en wordt het tegen haar gebruikt.

om eerlijk te zijn heb ik dan liever dat ze pepperspray bij zich hebben dan een mes. van pepperspray ga je niet dood...
Neerkomen wel!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 02:22:27 #12
89730 Drugshond
pi_22613269
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 02:15 schreef MouseOver het volgende:

Als je flink te grazen wordt genomen (zonder verdeliging), zul je achteraf altijd denken van had-ik-maar. Dan had ik er nog goed van weg kunnen komen.
Die vraag hoef je dan in ieder geval niet meer te stellen in een noodweer situatie als je iets bij hebt.
- Qua revalidatie kom je met een (passief) wapen beter uit de strijd , je hebt namelijk je best gedaan -
pi_22614929
[quote]Op donderdag 14 oktober 2004 02:00 schreef releaze een alleraardigst verhaal:/quote]

Ja daar heb je wel gelijk in, ik breng mijn vriendin ook altijd naar huis, hoe laat dan ook. Ik vind het geen fijn idee dat ze door een "mindere" wijk heen moet fietsen met veel bosjes en een park. Dus fiets ik iedere keer netjes mee.

Maar wat aanvallen betreft, wat is er mis met het "hit and run" idee? Je slaat de belager en gaat zo snel mogelijk uit de buurt. Ik krijg een beetje het idee dat er maar naar een mogelijkheid gekeken wordt, het gevecht uitvechten totdat een partij bewusteloos op straat ligt. Toch?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_22616335
Voor de heren... een riem om de hand gebonden is een bijzonder effectief slagwapen. Je beschermt je hand en deelt een forse dreun uit. Daarnaast kan je (als je er een beetje een flinke gesp op hebt zitten) de riem ook goed als een soort ketting gebruiken. Kan je iemand wel effe mee op afstand houden en als je raakt doet het behoorlijk pijn.

Bovendien is een riem geen wapen, dus lekker simpel. Moet je niet zo'n riem met gaatjes hebben, maar een met zo'n 'klem' gesp. Kun je snel af doen.

Uiteraard alleen voor zelfverdediging
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 14 oktober 2004 @ 11:14:59 #15
81237 releaze
best of both worlds
pi_22616456
Maar goed.. waarom vrouwen wel en mannen niet?

is een beetje vragen naar een antwoord wat ik wel weet, maar ik wil het toch even onderbouwd hebben zien, waarom vrouwen het wel mogen en mannen niet.. want moeten wij niet netzohard een kickbox les nemen.. moeten wij niet misschien harder aan zelfverdediging doen omdat wij, als we alleen zijn, veel sneller een target zijn dan mannen?
pi_22616601
Sorry, maar wat precies wel en niet?
~Leonard Cohen
  donderdag 14 oktober 2004 @ 11:33:53 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22616813
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 11:14 schreef releaze het volgende:
Maar goed.. waarom vrouwen wel en mannen niet?

is een beetje vragen naar een antwoord wat ik wel weet, maar ik wil het toch even onderbouwd hebben zien, waarom vrouwen het wel mogen en mannen niet.. want moeten wij niet netzohard een kickbox les nemen.. moeten wij niet misschien harder aan zelfverdediging doen omdat wij, als we alleen zijn, veel sneller een target zijn dan mannen?
Mannen lopen evengoed een risico.. het zit ook voor een deel tussen de oren dat vrouwen meer risico lopen. Alleen zal je als alleenlopende man niet zo snel lastig gevallen worden door een halve zwerver van 40 jaar. Maar als je door een groepje van 10 randgroepfiguren wordt ingesloten ben je kanslozer dan als meisje alleen tegen die zwerver.

Zware of puntige schoenen en een beetje handigheid hoe je daarmee omgaat doet trouwens ook al wonderen.
Vampire Romance O+
pi_22618636
Een politiesabel uit de 19e eeuw (scherp en hard) , een machete (je weet toch, zo'n jungle kapmes) en een Gurkha gevechtsmes (een zogehete Kukhri). Niet fok!en met mijn huishouding. Deze wapens draag ik overigens niet buitenshuis, wat ook niet te doen is gezien de afmetingen ervan. In een KUTstad als Leeuwarden kun je maar beter voorbereid zijn.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:23:19 #19
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22619166
Ik pas momenteel op een presa canario, dat is ook wel een aardig wapen mocht iemand mij aanvallen.

Dit is een presa canario
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22619769
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:01 schreef LSS het volgende:
Een politiesabel uit de 19e eeuw (scherp en hard) , een machete (je weet toch, zo'n jungle kapmes) en een Gurkha gevechtsmes (een zogehete Kukhri). Niet fok!en met mijn huishouding. Deze wapens draag ik overigens niet buitenshuis, wat ook niet te doen is gezien de afmetingen ervan. In een KUTstad als Leeuwarden kun je maar beter voorbereid zijn.
Heb je daar toevallig ook foto's van? Ik vind ouderwetse blanke wapens nogal interessant namelijk En ik heb een zwak voor Kukhri's.
~Leonard Cohen
pi_22620760
M'n zus heeft zon klein busje met pepperspray
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_22620844
quote:

waren behoorlijk wat vrouwen bij hoor. incl mijzelf..
pi_22620883
Ik ben vrouw. en ik voel mij niet onveilig. woon in rotterdam en ik moet zeggen dat ik nog nooit bedreigt/lastig gevallen ben.Ik ben tegen wapens. Maar mocht iemand wat doen dan zal ik mijn sleutelbos rustig grijpen... Kzit dan wel op Kung Fu maar dat heeft er weinig mee te maken...
  donderdag 14 oktober 2004 @ 16:15:29 #24
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_22622561
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:01 schreef LSS het volgende:
idd, vandaar dat mijn huis en auto tegenwoordig beide een honkbalknuppel hebben

die van die riem wist ik nog niet maar aangezien ik altijd een riem draag, dank voor de nuttige tip!
Neerkomen wel!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 20:36:45 #25
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_22627647
quote:

Onuitvoerbaar. De wet kent geen man of vrouw. Wel een persoon.
pi_22627728
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:23 schreef HarigeKerel het volgende:
Ik pas momenteel op een presa canario, dat is ook wel een aardig wapen mocht iemand mij aanvallen.

[afbeelding]
Dit is een presa canario
Met een leuke hond over straat wil ook wel werken ja... Mijn vriendin gaat dan ook gerust 's nachts over straat.

Lijkt me alleen een beetje lastig met uitgaan o.i.d.
pi_22631811
quote:

[afbeelding]
Dit is een presa canario
Grappig, exact dezelfde kleuren als mijn hond
  donderdag 14 oktober 2004 @ 23:23:47 #28
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_22631993
quote:

[afbeelding]
Dit is een presa canario
Ziet er anders uit als een gewone Staffordshire Bullterrier
Da's nou Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!
Fok! Fotoboek
  donderdag 14 oktober 2004 @ 23:28:12 #29
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22632104
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 23:23 schreef Stroomschok het volgende:

Ziet er anders uit als een gewone Staffordshire Bullterrier
De Presa is een stuk groter, heeft een andere kop en een ander karakter, is bv een betere waakhond over het algemeen.

De Staffordshire Bullterrier

De Presa Canario
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 08:04:14 #30
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_22635208
Vette hond... maar erg praktisch als 'burgerwapen' is het allemaal niet natuurlijk. Geeft het volk wapenen die niet schijten zullen en die zij niet te vreten hoeven te geven!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_22635670
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 23:28 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

De Presa is een stuk groter, heeft een andere kop en een ander karakter, is bv een betere waakhond over het algemeen.

[afbeelding]
De Staffordshire Bullterrier

[afbeelding]
De Presa Canario
Hoe wil je die een beetje makkelijk onder je jas/in je tas verbergen als je uit gaat
~Leonard Cohen
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:23:08 #32
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22635758
Van zo'n grote hond gaat natuurlijk wel een afschrikwekkende werking uit, ik heb de laatste week veel in de nacht over de wallen gewandeld en ben bv geen een keer lastig gevallen door een junk, de meeste mensen lopen met een boog om je heen

Jammer dat ie volgende week weer terug moet naar zijn baasje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')