Werkt goedquote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:47 schreef Asics het volgende:
soms als ik uit de stad terugkom hou ik in mijn jaszak mijn sleutelbos zo in mijn hand dat er een paar sleutels tussen mijn knokkels uitsteken. Mocht het onverhoopt ineens nodig zijn dan zal ik niet aarzelen ook
dat heb ik standaard als ik tussen 2300 en 0700 uur op straat loop... en dan met name het laatste deel naar mn huis toe...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:47 schreef Asics het volgende:
soms als ik uit de stad terugkom hou ik in mijn jaszak mijn sleutelbos zo in mijn hand dat er een paar sleutels tussen mijn knokkels uitsteken. Mocht het onverhoopt ineens nodig zijn dan zal ik niet aarzelen ook
Mijn zegen heb je... [de overheid beschermd je niet], ik zou voor pepperspray of een Stun-gun gaan. Maar zeker geen vuurwapen. Als vrouw zijnde zou ik eerder voor een Stun-gun kiezen omdat de bijwerkingen voor de dader wat minder zijn.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 02:00 schreef releaze het volgende:
ik heb het vorige topic netjes meegelezen en gewacht totdat er een nieuwe aangemaakt werd...
in het vorige topic waren er voornamelijk mannen die reageerden, die niet een wapen op zak hadden en het ook geen goede zaak vonden deze mee te nemen, om verschillende redenen.
als ik jullie mag vragen, kijk nou eens vanuit een vrouwenperspectief. We kunnen helaas niet altijd onder begeleiding naar huis gebracht worden. Vrouwen hebben minder akkefietjes in de kroeg, maar als ze buiten lopen, in hun eentje en zelfs met hun vriend, worden ze geprovoceerd.
ikzelf ben meerdere malen fysiek lastig gevallen door mannen, zwervers, junks, straattuig. ik probeer ze van me af te houden maar slaan of stompen oid doe ik niet, omdat ik bang ben dat ze echt een wapen hebben en ik me niet kan verdedigen (meestal als ik lastiggevallen word heb ik ook al een aardige dosis alcohol op en ben ik helemaal zwak) en is mijn enige instelling om thuis te komen, "geschonden" of niet.
zou het dan "okay" voor vrouwen zijn om wel wapens te dragen, om iets als verkrachting, hopelijk, te kunnen voorkomen?
wat mij betreft wel. pepperspray is dan officieel verboden maar de meeste van mijn vriendinnen hebben wel zo'n busje bij zich...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 02:00 schreef releaze het volgende:
ff ingekort
zou het dan "okay" voor vrouwen zijn om wel wapens te dragen, om iets als verkrachting, hopelijk, te kunnen voorkomen?
Mwoah, alleen als je ermee om kan gaan. Ik zie nu al in gedachten een klein meisje trillend met een stiletto in haar hand staan en een trillend stemmetje "iik-ik steek echt hoor!", gevolgd door een mooie polsklem "kom maar hier met dat schilmeisje liefje, zometeen doe je je nog pijn harharhar".quote:Op donderdag 14 oktober 2004 02:00 schreef releaze het volgende:
ik heb het vorige topic netjes meegelezen en gewacht totdat er een nieuwe aangemaakt werd...
in het vorige topic waren er voornamelijk mannen die reageerden, die niet een wapen op zak hadden en het ook geen goede zaak vonden deze mee te nemen, om verschillende redenen.
als ik jullie mag vragen, kijk nou eens vanuit een vrouwenperspectief. We kunnen helaas niet altijd onder begeleiding naar huis gebracht worden. Vrouwen hebben minder akkefietjes in de kroeg, maar als ze buiten lopen, in hun eentje en zelfs met hun vriend, worden ze geprovoceerd.
ikzelf ben meerdere malen fysiek lastig gevallen door mannen, zwervers, junks, straattuig. ik probeer ze van me af te houden maar slaan of stompen oid doe ik niet, omdat ik bang ben dat ze echt een wapen hebben en ik me niet kan verdedigen (meestal als ik lastiggevallen word heb ik ook al een aardige dosis alcohol op en ben ik helemaal zwak) en is mijn enige instelling om thuis te komen, "geschonden" of niet.
daar heb je ook weer gelijk in... en als de dame dan iets teveel gedronken heeft zal ze zeker niet daadkrachtig optreden en wordt het tegen haar gebruikt.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 02:15 schreef MouseOver het volgende:
Mwoah, alleen als je ermee om kan gaan. Ik zie nu al in gedachten een klein meisje trillend met een stiletto in haar hand staan en een trillend stemmetje "iik-ik steek echt hoor!", gevolgd door een mooie polsklem "kom maar hier met dat schilmeisje liefje, zometeen doe je je nog pijn harharhar".
Nu is dit een extreem voorbeeld maar eigenlijk geldt precies datzelfde voor pepperspray e.d.
Als je flink te grazen wordt genomen (zonder verdeliging), zul je achteraf altijd denken van had-ik-maar. Dan had ik er nog goed van weg kunnen komen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 02:15 schreef MouseOver het volgende:
Mwoah, alleen als je ermee om kan gaan. Ik zie nu al in gedachten een klein meisje trillend met een stiletto in haar hand staan en een trillend stemmetje "iik-ik steek echt hoor!", gevolgd door een mooie polsklem "kom maar hier met dat schilmeisje liefje, zometeen doe je je nog pijn harharhar".
Nu is dit een extreem voorbeeld maar eigenlijk geldt precies datzelfde voor pepperspray e.d.
Mannen lopen evengoed een risico.. het zit ook voor een deel tussen de oren dat vrouwen meer risico lopen. Alleen zal je als alleenlopende man niet zo snel lastig gevallen worden door een halve zwerver van 40 jaar. Maar als je door een groepje van 10 randgroepfiguren wordt ingesloten ben je kanslozer dan als meisje alleen tegen die zwerver.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:14 schreef releaze het volgende:
Maar goed.. waarom vrouwen wel en mannen niet?
is een beetje vragen naar een antwoord wat ik wel weet, maar ik wil het toch even onderbouwd hebben zien, waarom vrouwen het wel mogen en mannen niet.. want moeten wij niet netzohard een kickbox les nemen.. moeten wij niet misschien harder aan zelfverdediging doen omdat wij, als we alleen zijn, veel sneller een target zijn dan mannen?
Heb je daar toevallig ook foto's van? Ik vind ouderwetse blanke wapens nogal interessant namelijkquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:01 schreef LSS het volgende:
Een politiesabel uit de 19e eeuw (scherp en hard) , een machete (je weet toch, zo'n jungle kapmes) en een Gurkha gevechtsmes (een zogehete Kukhri). Niet fok!en met mijn huishouding. Deze wapens draag ik overigens niet buitenshuis, wat ook niet te doen is gezien de afmetingen ervan. In een KUTstad als Leeuwarden kun je maar beter voorbereid zijn.
waren behoorlijk wat vrouwen bij hoor. incl mijzelf..quote:Op donderdag 14 oktober 2004 02:00 schreef releaze het volgende:
idd, vandaar dat mijn huis en auto tegenwoordig beide een honkbalknuppel hebbenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:01 schreef LSS het volgende:
Een politiesabel uit de 19e eeuw (scherp en hard) , een machete (je weet toch, zo'n jungle kapmes) en een Gurkha gevechtsmes (een zogehete Kukhri). Niet fok!en met mijn huishouding. Deze wapens draag ik overigens niet buitenshuis, wat ook niet te doen is gezien de afmetingen ervan. In een KUTstad als Leeuwarden kun je maar beter voorbereid zijn.
Onuitvoerbaar. De wet kent geen man of vrouw. Wel een persoon.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 02:00 schreef releaze het volgende:
Met een leuke hond over straat wil ook wel werken ja... Mijn vriendin gaat dan ook gerust 's nachts over straat.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:23 schreef HarigeKerel het volgende:
Ik pas momenteel op een presa canario, dat is ook wel een aardig wapen mocht iemand mij aanvallen.
[afbeelding]
Dit is een presa canario
Grappig, exact dezelfde kleuren als mijn hondquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:23 schreef HarigeKerel het volgende:
Ik pas momenteel op een presa canario, dat is ook wel een aardig wapen mocht iemand mij aanvallen.
[afbeelding]
Dit is een presa canario
Ziet er anders uit als een gewone Staffordshire Bullterrierquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:23 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Dit is een presa canario
De Presa is een stuk groter, heeft een andere kop en een ander karakter, is bv een betere waakhond over het algemeen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:23 schreef Stroomschok het volgende:
Ziet er anders uit als een gewone Staffordshire Bullterrier
Hoe wil je die een beetje makkelijk onder je jas/in je tas verbergen als je uit gaatquote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:28 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
De Presa is een stuk groter, heeft een andere kop en een ander karakter, is bv een betere waakhond over het algemeen.![]()
[afbeelding]
De Staffordshire Bullterrier
[afbeelding]
De Presa Canario
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |