Ik ook niet.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:53 schreef lenin het volgende:
Ik kan me hier nou helemaal niks bij voorstellen![]()
![]()
Dan ben je gewoon verkeerd bezig... dit lijkt me niet hetzelfde als a-seksueel zijn.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:58 schreef Tarak het volgende:
Je hebt hartstikke druk en je vind sex maar een hoop gedoe, waarbij je toch vaak behoorlijk moet lullen en aardig zijn terwijl je daar geen zin hebt en dan vervolgens krijg je een zweterig, plakkerig, zout smakend lichaam over je heen waarbij je van handeling A naar handeling B naar handeling C gaat.
Daar kan ik me af en toe best wel iets bij voorstellen hoor..
Weet ik wel, wat ik zei is meer dat je even geen behoefte hebt.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon verkeerd bezig... dit lijkt me niet hetzelfde als a-seksueel zijn.
quote:Beste TV Weekeinde,
Afgelopen woensdag vond ik rond koffietijd op mijn werk de TV
Weekeinde van Zondag 22 Maart.
Omdat ik toch pauze had bladerde ik hem even door, en ineens viel
mijn oog op het artikel; "Zonder Sex", ik begon het direct te
lezen, en hoopte even op een goed verhaal ...
Maar nee, mijn hoop werd direct de bodem ingeslagen ...
Waar sloeg dit verhaal op? Waarom mogen mensen die geen sex willen
voor het huwelijk niet samen komen op een site? Dat is hun goed
recht!!!
De reactie was ronduit flauw en stereotiep!!
Het deed mij afvragen hoe de mensen van Surf en TV Weekeinde dan wel
niet over de Aseksuele mens denken!!!
Ik ben een Aseksuele man van 33, ik ben geboren zonder sexuele
gevoelens.
Het heeft me jaren gekost om uit te vinden wie ik ben.
Ik heb mijn hele leven iets tegen seks gehad, maar nooit gesnapt wat
hier achter zat. Terwijl de anderen achter de meisjes aan zaten, las
ik liever een leuk boek. Mijn vrienden vonden me raar en lieten me na
een tijdje barsten omdat ik niet met ze meedeed en niet kon uitleggen
waarom niet. Vriendinnetjes vonden me maar een "rare saaie", en ik
heb er ook niet veel gehad, omdat ik hen, en ook mezelf, niet wilde
bezwaren. Met mannen ging het hetzelfde; niet!!
Ik heb lang problemen gehad met mezelf, omdat ik niet wist waarom
ik "anders". Ik snapte niet waarom ik niet hetzelfde seksleven kon
hebben als anderen. Het ging hen zo makkelijk af, terwijl voor mij
alleen de gedachte aan seks genoeg is om mij misselijk te voelen.
Uiteindelijk heb ik op internet een website over aseksualiteit
gevonden, waarin ik mijzelf terug vond ...
Die site heeft mij veel geleerd, en langzaam begin ik mezelf te
begrijpen.
Jammer dat de media altijd zo over het belang van sex moet zeuren,
doe toch eens normaal! Het zou mensen zoals ik veel ellende besparen
hebben.
Edmund Fortuin
Dat percentage zal wel hoger liggen inderdaad.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:54 schreef ParanoidEv het volgende:
'Naar schatting 3 procent van de wereldbevolking is homoseksueel'
Geloof er geen zak van.
18.000 mensen op een bevolking van 58 miljoen, dan heeft 0,0003% zijn/haar mening gegeven.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:24 schreef FuifDuif het volgende:
Trouwens, wat zijn nu 18.000 mensen? Ik vind het altijd wel een beetje dubieus hoor, die steekproeven die dan zonder pardon worden gegeneraliseerd.
Precies, daar ben ik het volledig mee eens. Maar in de statistiek heb je zoiets als de "wet van de grote aantallen". Als je steekproef geldig is (dus volgens bepaalde maatstaven), dan kun je met een steekproefomvang van 1000 mensen volgens die wet al een generaliserende uitspraak doen. Dit is zoals het ook gaat binnen de sociale wetenschappen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
18.000 mensen op een bevolking van 58 miljoen, dan heeft 0,0003% zijn/haar mening gegeven.
In Nederland gebeurd het ook, dan lees je zoiets van; uit onderzoek onder duizend mensen blijkt... Duizend mensen, dat is 0,00006% van Nederland.
Onzinnige uitkomsten per definitie dus.
Het dagelijks bestuur van Nederland is er op gebaseerd. In die zin zou ik het dus maar serieus nemen. Hoewel het de grootste waanzin is van zulke onderzoeken uit te gaan natuurlijk.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:48 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Precies, daar ben ik het volledig mee eens. Maar in de statistiek heb je zoiets als de "wet van de grote aantallen". Als je steekproef geldig is (dus volgens bepaalde maatstaven), dan kun je met een steekproefomvang van 1000 mensen volgens die wet al een generaliserende uitspraak doen. Dit is zoals het ook gaat binnen de sociale wetenschappen.
In hoeverre neem je zo'n onderzoek dan nog serieus?
Precies. Het punt is namelijk dat het vrijwel onmogelijk is (vooral vanuit financiele overwegingen) om iedereen te ondervragen, dus heeft met de generaliseerbare steekproef bedacht. En dan even een wet van de grote getallen aannemen en dat zou het dan allemaal moeten legitimeren. Ik vind het ook onzin, want het klopt gewoonweg niet.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het dagelijks bestuur van Nederland is er op gebaseerd. In die zin zou ik het dus maar serieus nemen. Hoewel het de grootste waanzin is van zulke onderzoeken uit te gaan natuurlijk.
Klopt, ik weet niet precies hoeveel het was, maar het gaat om enorme dagbedragen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:16 schreef Snakey het volgende:
Het schijnt wel erg goed te verdienen, zo'n onderzoek voor de regering doen.![]()
Ze maken die steekproeven zo, dat er bijvoorbeeld 98% zekerheid is dat het dichtbij het gemiddelde van de gehele popuklatie ligt (bijv. niet meer dan 2% er naast). Dat zijn wiskundige methoden, geen natte vinger werk.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:24 schreef FuifDuif het volgende:
Trouwens, wat zijn nu 18.000 mensen? Ik vind het altijd wel een beetje dubieus hoor, die steekproeven die dan zonder pardon worden gegeneraliseerd.
Tuurlijk, ze laten er allerlei berekeningen op los wat betreft de betrouwbaarheid en dergelijke. Maar zeg nu zelf, het is toch onmogelijk om de betrouwbaarheid te bepalen op basis van een steekproef? Wat zegt zo'n steekproef nu over de gehele populatie? Hoe weet je nu zeker dat die marge van 2% gehaald wordt, terwijl je totaal geen informatie hebt buiten de steekproef? Punt is: je weet nooit zeker dat je een effect te pakken hebt die je kunt generaliseren. Dat gaat er bij mij niet in. Ik neem al het sociaal wetenschappelijk onderzoek met een korreltje zout. Niet omdat ik het onzinnig vind, maar omdat het "gevaarlijk" is om er populatie-gerelateerde conclusies uit te trekken.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:25 schreef dafjedaf het volgende:
Ze maken die steekproeven zo, dat er bijvoorbeeld 98% zekerheid is dat het dichtbij het gemiddelde van de gehele popuklatie ligt (bijv. niet meer dan 2% er naast). Dat zijn wiskundige methoden, geen natte vinger werk.
Ja, kan me voorstellen dat het lastig is inderdaad. Ik zelf ben niet proseksueel ofzo. Hoewel ik maagd ben heb ik geen enorm oncontroleerbaar verlangen naar seks. Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Als het komt, dan komt het en anders niet. Ik hecht er niet zo heel veel waarde aan. Wat betreft een liefdesrelatie gaat het mij erom dat ik met iemand goed kan praten, dat iemand mij aanvult enzovoort. Een soort levenspartner en minder een sekspartner.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:25 schreef dafjedaf het volgende:
Ik ken een jongen die compleet aseksueel is. Ik vind het lastig om met hem te praten, hij snapt veel grapjes en opmerkingen enzo niet. Hij denkt dat ie later met een frigide verkrachtingsslachtoffer gaat trouwen. Knuffelen doet ie ook niet aan trouwens.
Niet iedereen trouwt om seks hoor.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom wil hij dan wel trouwen?
Duhhh.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:32 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niet iedereen trouwt om seks hoor.
Waarom moet er altijd weer zo'n soort opmerking komen? Er bestaan gewoon mensen die helemaal geen interesse in seks hebben. Zoals er ook mensen bestaan die geen interesse hebben in postzegels verzamelen, alcohol drinken of paardrijden. En die daar ook geen interesse in krijgen als ze een prachtige postzegel, een heerlijke nieuwe likeur of een beeldschoon paard tegenkomen...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:50 schreef vdo28 het volgende:
Ik weet niet hoe oud desbetreffende jongen is, maar dingen veranderen, misschien als hij een heel leuk meisje vind heeft hij wel zin in seks en knuffelen.....
whehe zelfs hun website is downquote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:03 schreef Tarak het volgende:
Er is ook een website zie ik, maar die is down: www.asexuality.org
Ik kan beamen dat jij dat hebt gezegdquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Geweldige post, zoeperzazke, je haalt me de woorden uit de mond. Ik zei gister al in een ander topic:
Als mensen elkaar nou eens gewoon zouden aanvaarden zoals ze zijn...
Ik begrijp niet zo goed waarom aseksualiteit een aparte sexuele voorkeur zou moeten zjin. Zijn het niet gewoon mensen met een hele lage al of niet afwezige sexdrive? En daar vind ik niets mee mis, zolang mensen dat zelf niet als probleem ervaren. En dan is nog de vraag of er wat aan te doen zou zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:26 schreef zoeperzazke het volgende:
-verhaal-
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:49 schreef ScienceFriction het volgende:
Op den duur komen er steeds meer a-seksuelen bij wat leidt tot een drastische teruggang van het aantal mensen, of zelfs het uitsterven van de mens
Aseksuelen kunnen wel seks hebben hoor. Ze beleven er alleen geen plezier aan.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:49 schreef ScienceFriction het volgende:
Op den duur komen er steeds meer a-seksuelen bij wat leidt tot een drastische teruggang van het aantal mensen, of zelfs het uitsterven van de mens
strontgeil ....quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:57 schreef releaze het volgende:
ik word nou niet echt strontgeil.
Het was voor mij inderdaad een soort vergelijkingsmiddel, met hoe je het op moet vatten. Het gaat dus om het feit dat je het hebt of niet, net zoals homoseksualiteit bijvoorbeeld. En feitelijk is het ook een lage seks-drive, maar dan wel op zo;n manier dat deze niet tijdelijk is, maar constant, en dat je kunt doen en proberen wat je wilt, maar het niet zal veranderen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:40 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom aseksualiteit een aparte sexuele voorkeur zou moeten zjin. Zijn het niet gewoon mensen met een hele lage al of niet afwezige sexdrive? En daar vind ik niets mee mis, zolang mensen dat zelf niet als probleem ervaren. En dan is nog de vraag of er wat aan te doen zou zijn.
Je kunt imho zowel een aseksuele homo-of heteroseksueel zijn, ik kan me tenminste voorstellen dat je ook bij een knuffelbehoefte toch wel een voorkeur hebt voor het ene dan wel het andere geslacht.
Mensen die wèl graag 'strontgeil' willen zijn kunnen beter verkassen naar het Goatse-topic.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:04 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
strontgeil ....
Lage seksdrive kan ik me heel goed voorstellen, althans het is datgene van aseksualiteit wat ik wel accepteer. Maar een walging voor intieme handelingen lijkt mij persoonlijk meer een andere psychische aandoening dan aseksueel. Je hebt geen verminderde seksdrive, maar een aversie tegen seks. Volgens mij heeft dat wel een achtergrond, en moet behandeling mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:04 schreef zoeperzazke het volgende:
En feitelijk is het ook een lage seks-drive, maar dan wel op zo;n manier dat deze niet tijdelijk is, maar constant, en dat je kunt doen en proberen wat je wilt, maar het niet zal veranderen.
He bah... moet dat nou?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mensen die wèl graag 'strontgeil' willen zijn kunnen beter verkassen naar het Goatse-topic.
... was niet serieus bedoeld hoor... Maar zo is het wel gegaan met de dinosauriërs...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:59 schreef Tarak het volgende:
[..]Nou, daar geloof ik niets van........... waarom zou dat zo zijn?
Maar als je er zelf nou helemaal geen last van hebt? Ik heb ook tijden gekend dat ik seks eigenlijk maar iets walgelijks vond; dierlijk en banaal. Het tegen elkaar aan gewrijf van wat lichaamsdelen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:12 schreef speknek het volgende:
Volgens mij heeft dat wel een achtergrond, en moet behandeling mogelijk zijn.
Dus het wàs helemaal geen komeet??? Ze hadden gewoon geen zin meer in seks!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:16 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
... was niet serieus bedoeld hoor... Maar zo is het wel gegaan met de dinosauriërs...![]()
Tsja, heb je er echt helemaal geen last van? De wereld draait om seks, mensen verwachten het van je, je partner wil het.. Natuurlijk, als je het echt wil heb ik er geen problemen mee, maar waarom zou je het willen?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar als je er zelf nou helemaal geen last van hebt? Ik heb ook tijden gekend dat ik seks eigenlijk maar iets walgelijks vond; dierlijk en banaal. Het tegen elkaar aan gewrijf van wat lichaamsdelen.
Ik zou er al problemen mee hebben als er een vrouw van 80 kilo bovenop mij kwam liggen... kun je nagaan wat de mannetjesbrontosaurus dacht toen hij zijn 10tonner vrouw weer in bed zag liggen...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dus het wàs helemaal geen komeet??? Ze hadden gewoon geen zin meer in seks!
Het gaat niet om 'willen', het gaat gewoon om hoe het is. Waarom zou je willen leren postzegels verzamelen als je er geen enkele interesse in hebt?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Tsja, heb je er echt helemaal geen last van? De wereld draait om seks, mensen verwachten het van je, je partner wil het.. Natuurlijk, als je het echt wil heb ik er geen problemen mee, maar waarom zou je het willen?
Ik denk niet dat het op zo'n manier vergelijkbaar is. Ik zei ook al dat je heel goed een lage seksdrive kunt hebben, wat inderdaad nauwelijks tot niet behandelbaar is. Maar als alles goed is zoals het is zou uberhaupt nooit iemand zich laten behandelen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het gaat niet om 'willen', het gaat gewoon om hoe het is. Waarom zou je willen leren postzegels verzamelen als je er geen enkele interesse in hebt?
Het is maar waar je prioriteiten liggen. En natuurlijk is 'de wereld draait om seks' een hyperbool.quote:De wereld draait om seks...? Ik wist niet dat het inmiddels al zo triest gesteld was...
Prima, maar ik kan niet bepaald zeggen dat dat de heersende opinie is. Daarbij geloof ik het ook niet, mensen die zich in het geheel niet laten leiden door sociale invloeden zijn psychotisch.quote:In het algemeen laat ik mij niet bepaald leiden door wat andere mensen van mij verwachten. Dan is het ook geen teleurstelling als ik niet aan hun verwachtingen kan voldoen.
Je niet laten leiden door sociale invloeden is wel even heel iets anders dan je niet laten leiden door de verwachtingen van anderen...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:52 schreef speknek het volgende:
Prima, maar ik kan niet bepaald zeggen dat dat de heersende opinie is. Daarbij geloof ik het ook niet, mensen die zich in het geheel niet laten leiden door sociale invloeden zijn psychotisch.
Ja, maar ik heb het zelf niet op de ergste manier. Ik heb wel gewoon seks enzo, maar niet voor mezelf maar voor mijn partner.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ben je zelf aseksueel, zoeperzazke, of is dat een te persoonlijke vraag?
Voor degenen bij wie het tijdelijk is, heeft het zeker een psychische achtergrond.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:12 schreef speknek het volgende:
Lage seksdrive kan ik me heel goed voorstellen, althans het is datgene van aseksualiteit wat ik wel accepteer. Maar een walging voor intieme handelingen lijkt mij persoonlijk meer een andere psychische aandoening dan aseksueel. Je hebt geen verminderde seksdrive, maar een aversie tegen seks. Volgens mij heeft dat wel een achtergrond, en moet behandeling mogelijk zijn.
Dat moeten vrouwen geweest zijn...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:53 schreef lenin het volgende:
LONDEN - Ongeveer 1 procent van de volwassenen heeft absoluut geen interesse in seks. Dat zijn er verrassend veel, volgens een studie die zaterdag verschijnt in het Britse wetenschappelijke tijdschrift New Scientist. Naar schatting 3 procent van de wereldbevolking is homoseksueel.
Voor het onderzoek zijn in Groot-Brittannië 18.000 mensen ondervraagd over hun seksleven. 1 Procent onderschreef de uitspraak: "Ik heb me nog nooit seksueel aangetrokken gevoeld tot wie dan ook".
Moedige activisten voeren al campagne voor de bewustwording en acceptatie van aseksualiteit, meldt het tijdschrift. Een van die groepen verkoopt via internet T-shirts met teksten als 'Aseksualiteit: niet meer alleen voor amoeben'
bron: Nu.nl
Ik kan me hier nou helemaal niks bij voorstellen![]()
![]()
Als ik het heb over 'verwachtingen van anderen' bedoel ik daarmee:quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 21:22 schreef speknek het volgende:
want? Is de wet niet ook een 'verwachting van anderen'?
Vind je dat dan niet heel moeilijk en/of vervelend?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 21:47 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, maar ik heb het zelf niet op de ergste manier. Ik heb wel gewoon seks enzo, maar niet voor mezelf maar voor mijn partner.
Je zou er hooguit onverschillig tegenover staan, maar walging is iets anders.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 21:47 schreef zoeperzazke het volgende:
Er is wel degelijk een walging over seks. Wat jij nu post, is persoonlijk. JIJ ervaart seks als fijn, als intiem, als geil, al lekker. (Althans, ga er even van uit). Jij denkt dat niemand het anders dan op die manier kan ervaren; het is gewoon fijn, geil enz. Maar als je nou jouw gevoelens (ook de lichamelijke) bij seks eens wegdenkt, en je houdt puur de handeling over. Het op en neer gaan van een grote, opgezwollen penis in een natte, kleffe vagina. Als je dat zo leest (goed, nu gebruik ik ook wel subjectieve woorden, sorry daarvoor), klinkt het dan nog fijn? Denk je dat het dan nog lekker is, als dat het enige is wat seks voor jou betekent?
Maar walging voor een idee vind ik niet bepaald iets ernstigs, meer voor de handeling van iets wat onschadelijk is. Als we het toch over analogieën hebben, klinkt dit 'niet vies willen doen' namelijk meer als smetvrees. Je kunt best geen enkele interesse in homoseksualiteit hebben, maar ervan walgen is dan weer naar mijn idee iets onwenselijks (in de wetenschap dat een hoop mensen dat doen).quote:De walging voor seks bestaat wel degelijk, en voor mij is de walging het grootst over het feit dat seks onmisbaar is in een relatie. Is dat nou liefde, die 'kloppende penis in die kleffe vagina'?
Think about it.
Heel logisch, als uit ander onderzoek al is gebleken dat 1 op de 3 (is 33,333333...%quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:53 schreef lenin het volgende:
...
Naar schatting 3 procent van de wereldbevolking is homoseksueel.
...
bron: http://www.allesovergay.nl/vraag013.htmlquote:13 Hoeveel mensen zijn homo of lesbisch?
Hoeveel mensen homoseksueel zijn, is niet te zeggen. Schattingen lopen uiteen van 3 tot 10 procent van de bevolking. De vraag is namelijk: wie tel je allemaal mee? Als je iedereen telt die wel eens homoseksuele gevoelens of fantasieën heeft gehad, kom je op een veel hoger percentage uit. Ook veel heteroseksuelen hebben namelijk zulke fantasieën. Als je alleen mensen telt die zich openlijk homoseksueel noemen, kom je juist lager uit. Niet iedereen met homoseksuele gevoelens en/of contacten is daar open over of noemt zichzelf homoseksueel. Je kunt homoseksuele voorkeur dus niet echt tellen of registreren. Hooguit kun je bijvoorbeeld in Nederland en België het aantal huwelijken tussen homoseksuele mannen en vrouwen bijhouden. Maar alle homoseksuelen die niet getrouwd zijn, tel je dan niet mee.
En dat is nou voor jou persoonlijk zo, omdat degenen die van seks kunnen genieten op de meest intense mainer, zich simpelweg niets voor kunnen stellen bij aseksualiteit. Ik word altijd belagen door mensen die zo denken, en dat vind ik echt zo irritant. Er is zker een walging tegenover de handeling. Het is zo iets doms, het slaat zo nergens op, waarom moet je zoiets in vredesnaam doen? Het is zo dierlijk, zo oerinstinct, en ik wil dat helemaal niet, ik wil gewoon een relatie met liefde en geen seks. (NIet mijn standpunt maar vanuit ik-perspectief typt makkelijker). Je zou gewoon op het AVEn forum (www.asexuality.org) die vraag eens moeten posten, of je nu echt walgt van seks. Durf te wedden dat je daar over het algemeen duidelijekre reacties krijgt dan ik je kan geven, omdat ik immers wel seks heb.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 22:18 schreef speknek het volgende:
Je zou er hooguit onverschillig tegenover staan, maar walging is iets anders.
Maar walging voor een idee vind ik niet bepaald iets ernstigs, meer voor de handeling van iets wat onschadelijk is. Als we het toch over analogieën hebben, klinkt dit 'niet vies willen doen' namelijk meer als smetvrees. Je kunt best geen enkele interesse in homoseksualiteit hebben, maar ervan walgen is dan weer naar mijn idee iets onwenselijks (in de wetenschap dat een hoop mensen dat doen).
Dus: als je geen seks met elkaar hebt, kun je ook niet van elkaar houden op een liefdesmanier? Een partner-manier? Hoevele stellen zouden zielsveel van elkaar houden zonder seks te hebben? Meer dan je denkt. Het hoeft echt niet, het is zo'n cliché gedachte dat je zonder seks geen liefde kunt hebben. Als je gewoon in elkaars armen ligt, aangekleed, en je doet verder niets, maar je voelt wel die intense tintelingen van liefde door je hele lichaam bruisen, dan klopt dat volgens jou niet, dan is dat vriendschap? Ben ik het niet mee eens!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 22:18 schreef speknek het volgende:
En om op je laatste vraag in te gaan: nee, liefde is fenylethylamine. Maar een relatie zonder seks zou ik zelf meer typeren als een vriendschap.
Moeilijk en vervelend... Ja en Nee. Het is inderdaad niet altijd even makkelijk, ik heb vaak genoeg geen zin, maar als er seks is dan voelt het meestal wel heel intiem aan, omdat hij geniet. En als ik hem zie genieten, dan word ik ook gelukkig.En daarom sleept het mij er wel doorheen, als ik zo'n fijn gevoel bij hem teweeg kan brengen, dan doe ik dat uit liefde (en niet uit geiligheid).quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 22:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Vind je dat dan niet heel moeilijk en/of vervelend?
Nouja, de enige reden waarom ik er over praat is omdat ik het vreselijk vind dat er zoveel verkeerde opvattingen zijn over aseksualiteit en me daar zo aan erger dat ik in topics als deze er alles aan wil doen om het recht te zetten. Omdat ik voor mezelf zo lang twijfelde heb ik me rot gezocht naar informatie, maar uitleg geven is zo moeilijk omdat het voor mij gewoon een gevoel is, wat heel moeilijk onder woorden te brengen is. Daarom is er ook zoveel onbegrip, en dat is jammer.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 22:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Bedankt voor je verdere uitleg, vind het dapper dat je er zo over durft te praten en ik herken er wel bepaalde dingen in. Ik ben bij periodes aseksueel en kan het idee van seks soms ook vrij walgelijk vinden.
Oh? Iedere asekuseel kan gewoon zwanger worden hoor (althans, net zoveel kans als 'seksuelen'...). Desnoods via IVF ofzo...quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:52 schreef Darkster het volgende:
aseksuelen sterven gewoon uit hoor
Hoe zit dat met zoenen dan, vind je dat ook vervelend? Een kus is een uiting van genegenheid, dat hoeft helemaal niet meteen een seksuele lading te hebben, ook niet per se als je je eigen partner kust. Of heb je het hier alleen over tongzoenen en is dat voor jou ook niet meer dan het uitwisselen van speeksel, bedoel je dat?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 21:47 schreef zoeperzazke het volgende:
Als je na 8 maanden verteld dat je nog niet gezoend hebt (like me)
Ohja, met kussen bedoel ik gewoon een simpele kus, met zoenen een tongzoen, sorry, dat is weer niet duidelijkquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:51 schreef rooierooie het volgende:
Hoe zit dat met zoenen dan, vind je dat ook vervelend? Een kus is een uiting van genegenheid, dat hoeft helemaal niet meteen een seksuele lading te hebben, ook niet per se als je je eigen partner kust. Of heb je het hier alleen over tongzoenen en is dat voor jou ook niet meer dan het uitwisselen van speeksel, bedoel je dat?
die ken ik nog ja...quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 13:06 schreef Bosbeetle het volgende:
a- of non-seksueel bestaat dat ?
Dat begreep ik, dus deze was ook bedoelt voor diegene...quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 10:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, dat de schattingen tussen de drie en tien procent liggen, weet ik, maar ik vraag me af waar iemand in godsnaam 33% vandaan haalt...
En met blote voeten in de badkamer, een paal in de bus vasthouden, een drankje uitwisselen, iets van de grond opeten. Doe je dat soort dingen wel?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 13:02 schreef zoeperzazke het volgende:
Het is feitelijk ranzig, met je mond, waar je alle bacterien via binnenkrijgt, in andermans mond vroeten... Het staat me inderdaad tegen.
Jij eet dingen van de grond? Lekker kauwgumpje van een tegel afschrapen?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 14:03 schreef speknek het volgende:
[..]
En met blote voeten in de badkamer, een paal in de bus vasthouden, een drankje uitwisselen, iets van de grond opeten. Doe je dat soort dingen wel?
Nogmaals, ik druk me wat extremer uit dan ik ben om een beeld te geven. Maargoed, zulke dingen doe ik wel, maar dat is ook meer het smetvrees-aspect weer he... Maar dan gewoon in de geest van de afkeer hebben voor lichaamssappen... Het kan bij aseksualiteit horen, maar deze voorbeelden hebben were niks met seks te maken, dus neigen eerder naar smetvrees.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 14:03 schreef speknek het volgende:
[..]
En met blote voeten in de badkamer, een paal in de bus vasthouden, een drankje uitwisselen, iets van de grond opeten. Doe je dat soort dingen wel?
toch blij dat ik dan een keer niet hoog scoorquote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:03 schreef Tarak het volgende:
Alhoewel ik zelf denk dat a-seksualiteit ook een soort schaal is. Met aan de ene kant 100% van de tijd bezig met sex, tot 0% van de tijd bezig met sex.
ik voel me niet eens aangesproken...quote:Op woensdag 27 oktober 2004 16:00 schreef type_29 het volgende:
Ik vind wel dat 95% van de mensen lelijk zijn, en soms stinken ze.
nee hoorquote:Op woensdag 27 oktober 2004 17:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je hebt nogal last van ze?
oh .. ik zelf niet wakker .. jij plaagde .. ik haptequote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tuurlijk wel, maar ik ga gewoon even door op Zoeperzazke. Dat grapje was al van een lichtjaar geleden.
Nee ik bedoel "Is een homo minder homo als hij geen seks heeft". Dat is parallel met de vraag "Is een aseksueel minder aseksueel als hij wel seks heeft?".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |