abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22606183
Nu verdient het wel zijn eigen topic

Uit de Haagsche Courant:
quote:
Rechter zet Taylor en Barney tegenover elkaar

AMSTERDAM | Raymond van Barneveld moet in februari 2005 deelnemen aan de Masters of Darts. Dat heeft rechter R. Orobio de Castro gisteren in Amsterdam bepaald in het kort geding dat door de organisatoren Paul Kusters en Hans Röthengatter was aangespannen tegen de Haagse darter en diens manager Ad Schoofs. Op niet verschijnen staat een boete van 200.000 euro.

Met het besluit van de vice-president komt in het darts een oude droom uit: eindelijk staan straks de twee beste darters ter wereld tegenover elkaar: Raymond van Barneveld en Phil Taylor. Van Barneveld tekende in december 2003 op onvoorwaardelijke basis een driejarig contract bij het bureau P en H Events uit Enschede voor deelname een aan nog nader te organiseren toptoernooi voor darters. De Hagenaar wilde echter gekend worden in de organisatie, de betreffende deelnemers en het speelschema. Hij lag telkens dwars als er een datum moest worden geprikt. In het darts bestaan er al jaren twee verschillende bonden, die met elkaar op voet van oorlog leven: de officiële bond (BD) en de wilde bond (PDC), waarvoor Taylor uitkomt. P en H Events wilde van begin af aan met dit evenement topspelers van verschillende bonden bij elkaar brengen. Die opzet viel bij vertegenwoordigers van de officiële bond niet in goede aarde, waardoor Van Barneveld na het tekenen van het contract veel over zich heen kreeg. Barney was echter de belangrijkste troef van P en H Events om anderen van de BDO over de drempel te krijgen, maar de Hagenaar gaf lange tijd niet thuis.

In april van dit jaar stapten Kusters en Röthengatter naar de rechter om deelname van Van Barneveld af te dwingen. Die vond aanvankelijk dat de partijen er met elkaar uit moesten komen, maar dat lukte dus niet. Gisteren bleek de rechter ongevoelig voor de argumenten van Van Barneveld, die had aangegeven dat zijn programma in de periode van februari overvol was, dat hij op vakantie wilde en dat hij ook de verjaardag van zijn dochter wilde vieren. Ook de twijfels over de organisatiekunde van Kusters en Röthengatter schoof de rechter terzijde. Kusters en Röthengatter zorgen met het toernooi, de Masters of Darts geheten, voor een primeur, want niet eerder in de geschiedenis verschenen darters van de verschillende bonden samen op een groot toernooi.

Van Barneveld was summier in zijn commentaar. "Het is nu aan P en H Events om een professioneel dartstoernooi neer te zetten."

De Masters of Darts wordt gehouden van 7 tot en met 13 februari in evenementenhal Condor City in Enschede en is gedoteerd met 345.000 euro aan prijzengeld. Aan het toernooi doen zes darters mee, namens de officiële bond: Raymond van Barneveld, Mervyn King en Ted Hankey. De PDC 'levert' Phil Taylor en Roland Scholten evenals de aanstaande wereldkampioen, die pas eind dit jaar bekend wordt. "Mocht dat Taylor of Scholten zijn, dan komt de hoogst geplaatste speler op de ranking", aldus Röthengatter, die beseft waar het in februari om te doen is: de partij tussen 'Barney' en Taylor. De twee dartgiganten stonden voor het laatst op een groot evenement in 1999 tegenover elkaar in een speciale wedstrijd. Daarin dolf Van Barneveld het onderspit in een duel dat werd gespeeld op tijd. De winnaar van de Masters of Darts krijgt 150.000 euro. Het startgeld bedraagt 25.000 euro.
Dat wordt een mooi begin van het jaar
Eerst de Embassy, dan Dutch open en twee weken later deze Masters of Darts! Goed begin van 2005 als dat laatste doorgaat
Maar met Barney die aangeeft dat er dan maar een mooi "professioneel dartstoernooi" moet komen lijkt het er toch te van komen
pi_22614310
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:05 schreef calvobbes het volgende:
Nu verdient het wel zijn eigen topic

Uit de Haagsche Courant:
[..]

Dat wordt een mooi begin van het jaar
Eerst de Embassy, dan Dutch open en twee weken later deze Masters of Darts! Goed begin van 2005 als dat laatste doorgaat
Maar met Barney die aangeeft dat er dan maar een mooi "professioneel dartstoernooi" moet komen lijkt het er toch te van komen
SNap niet waarom hij moeilijk doet.... 1 partijtje gooien en al meteen 25.000 rijker zijn.

Hij poept natuurlijk erg dun dat hij zal verliezen en zijn image beschadigd zal raken.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_22616402
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:11 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

SNap niet waarom hij moeilijk doet.... 1 partijtje gooien en al meteen 25.000 rijker zijn.

Hij poept natuurlijk erg dun dat hij zal verliezen en zijn image beschadigd zal raken.
Een aantal jaar geleden stonden beide heren al eens tegenover elkaar in een soortgelijke partij en toen kreeg van Barneveld flink om zijn oren van ome Phil.

Maar inmiddels zijn we zoveel jaar verder, is Barney in zijn ontwikkeling gegroeid en heeft Taylor zelfs overwogen om te stoppen.

Maar we zullen wel zien hoe het loopt.
pi_22616447
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:11 schreef Spooky4u het volgende:

SNap niet waarom hij moeilijk doet....
Ik vraag me af in hoeverre het Barney zelf is die moeilijk doet. In het artikel staat dat de BDO moeilijk ging doen toen Barney had toegezegd. Die zullen wel een hartig woordje hebben gewisseld met Barney gok ik.
pi_22618600
25.000 euro startgeld.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:19:05 #6
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_22619053
de BDO doet altijd moeilijk als ze zelf het toernooi niet organiseren en zeker als er dan ook nog PDC spelers meedoen,eik is het gewoon een kutbond
maar een 7-daags darts evenment met 6 spelers,ik wil dat speelschema wel es zien

21 Novenmber is er ook een head to head tussen Phil Taylor en Andy Fordham
hoofdprijs Ŗ100,000
don't call to the bullpen
pi_22619496
Eindelijk een duel tussen de 2 grootste darters van de afgelopen jaren. Hetw erd tijd. Nu moet Barney bewijzen dat hij de beste is. En dat moeilijk worden.
...drop it like it's hot...
pi_22620577
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:19 schreef SpankSpankeronie het volgende:
de BDO doet altijd moeilijk als ze zelf het toernooi niet organiseren en zeker als er dan ook nog PDC spelers meedoen,eik is het gewoon een kutbond
maar een 7-daags darts evenment met 6 spelers,ik wil dat speelschema wel es zien

21 Novenmber is er ook een head to head tussen Phil Taylor en Andy Fordham
hoofdprijs Ŗ100,000
Ik zie ook veel liever dadelijk Fordham staan, dan Hankey.
Kan de laatste jaren niet zeggen dat Hankey mij overtuigd als een kampioen... het is meer steeds net niet.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 11:47:57 #9
30919 mitt
Michael Corleone
pi_22657494
Eindelijk

en die head-to-head tussen Taylor en Fordham
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_22950984
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:37 schreef Nyluzzz het volgende:
Eindelijk een duel tussen de 2 grootste darters van de afgelopen jaren. Hetw erd tijd. Nu moet Barney bewijzen dat hij de beste is. En dat moeilijk worden.
Scholten kan ie hebben, maar als John Part of Kevin Painter zijn tegenstanders zijn denk ik dat ie al kan gaan douchen.

Mijn prognose voor de finale: Taylor tegen een andere PDC speler.
*verwijderd door Admin*
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 12:51:29 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_22952276
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 11:26 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Scholten kan ie hebben, maar als John Part of Kevin Painter zijn tegenstanders zijn denk ik dat ie al kan gaan douchen.

Mijn prognose voor de finale: Taylor tegen een andere PDC speler.
Painter kan ie ook hebben. Part en Taylor wordt lastig. Maar het schijnt dat Taylor onlangs ook gedurende de 1e ronde van een PDC-toernooi van een onbekende speler heeft verloren, dus zelfs hij is niet ongenaakbaar.
pi_22963436
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 11:47 schreef mitt het volgende:
en die head-to-head tussen Taylor en Fordham
Dat gaat Fordham niet redden
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  vrijdag 12 november 2004 @ 18:22:02 #13
30919 mitt
Michael Corleone
pi_23272559
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 22:15 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Dat gaat Fordham niet redden
als Fordham weer eens gaat spelen.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_23424502
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 18:22 schreef mitt het volgende:

[..]

als Fordham weer eens gaat spelen.
Zondag staat hij tegenover Phil, The Power, Taylor.
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:41:52 #15
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_23425426
ben benieuwd welke bond sterker is
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_23531116
De wedstrijd is helaas niet uitgespeeld.
Bij een 5-2 stand voor Taylor, kon Andy het niet meer volhouden vanwege de hitte.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 november 2004 @ 02:14:47 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_23533281
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 23:45 schreef Bruce117 het volgende:
De wedstrijd is helaas niet uitgespeeld.
Bij een 5-2 stand voor Taylor, kon Andy het niet meer volhouden vanwege de hitte.
dat had k zondag al in t centrale darts topic gepost
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_23957734
Van http://www.mastersofdarts.nl
quote:
Al jaren wordt uitgekeken naar de confrontatie tussen de beste spelers van de wereld die georganiseerd zijn in twee bonden.

Door dit toernooi zal er wederom een confrontatie plaats vinden tussen Taylor en Van Barneveld.

Tevens krijgt Andy Fordham de gelegenheid zijn head to head tegen Phil Taylor, die hij onlangs moest staken wegens gezondheidsproblemen, te voltooien.
Ook uniek wordt de eerste TV wedstrijd tussen Van Barneveld en Roland Scholten.

Door de samenstelling van de spelersgroep zijn er iedere avond unieke wedstrijden die nog nimmer op de TV zijn uitgezonden.
En op die site is nog meer info te vinden
pi_23959731
Doen Hankey en King nu niet mee en Stompe wel? Beetje jammer dat John Part ook niet mee doet..
pi_23961870
Op de site zeggen ze dat er nog een BDO speler mee gaat doen én de kampioen van de PDC van 2005.

Dus wie weet.
pi_23962099
Is Phil Taylor niet die met die beeldschone dochter?
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_23962775
Ik heb er nu al zin in
pi_23964995
Ik vermoed dat de laatste BDO-speler Mervyn King zal zijn.
En tsja.....de winnaar van het WK. Degene waarvan ik denk dat die gaat winnen, doet al mee (Phil Taylor) Als ik een naam zou moeten noemen die als laatste wordt toegevoegd aan de kant van de PDC, zeg ik John Part
Vrienden: zij die je verleden kennen, in je toekomst geloven en je vandaag accepteren zoals je bent
pi_23968192
tvp
pi_23973292
Als de organisatie al besluit om Stompé uit te nodigen, dan is dat neem ik aan omdat ie zo populair is, lees veel entreegeld oplevert, en King is zacht gezegd nou niet een publiekstrekker, dus daarvanuitgaande gok ik op Hankey. Stompé heeft daar echt nix te zoeken!
The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')