abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 oktober 2004 @ 12:54:58 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22618481
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 12:42 schreef sjun het volgende:

Als iemand op het idee komt de sloten van het FNV-kantoor in Amsterdam dicht te lijmen en daar uitvoering aan geeft kan zeker dezelfde redenering worden gebruikt. Door immers de politieke chantage actie tijdig af te blazen had het FNV dit kunnen voorkomen...
Sloten dichtlijmen, of de ingang dichtkitten?
Je bedoelt toch niet het hoofdkantoor op bezoekadres:
Naritaweg 10
1043 BX Amsterdam
Dat zou idd vreselijk fout zijn om dat te doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 12:56:10 #202
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22618506
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:29 schreef SCH het volgende:
Ja, tuurlijk - bijna de helft van Nederland negeren - erg stoer.
"Bijna de helft van Nederland" is een minderheid.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 14 oktober 2004 @ 12:57:55 #203
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22618548
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 07:52 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nee, tot het vooraf naar de rechter stappen om de staking te verbieden...zijn ze nu alleen te laat mee.
Men kan ook gokken op het tijdig afblazen van de actie wegens te weinig stakingsvrijwilligers.
quote:
Zo werkt het recht niet. Ook als ergens geen uitspraak over wordt gedaan, zijn er rechtsgevolgen. Als iets in het verleden meermalen is toegestaan, is dat een argument om het nu weer toe te staan.
In het verleden werden nazipartijen ook toegestaan en werd kleine criminaliteit van junks bij mij in de wijk ook slechts in naam bestreden. Je redenering is daarmee af te schieten ant tegenwoordig is nazisme verboden en worden eindelijk ook draaideurcriminelen aangepakt voordat burgers het zat worden en zelf als rechter gaan optreden.
quote:
Een staking is niet illigaal omdat jij zulks verklaart. De Waal gebruikt legitiem stakingsrecht om op te komen voor de belangen van de vakbondsleden.
Lodewijk maakt misbruik van het stakingsrecht door het middel staking oneigenlijk in te zetten. Hierdoor roept hij de roep om afschaffing van dit recht over zich af. Ik zelf vind dat recht een groot goed mits het deugdelijk gebruikt wordt.
quote:
Ik denk dat de verhoging van de treinkaartjes (Die toch wel komt, aangezien die allang voor de staking was aangekondigt, niet opweegt tegen de financiëele belangen van de werknemers waar de vakbonden voor staan.
Ik denk dat de kostprijs van een dag geen inkomsten als extra last zal worden meegerekend bi de prijsverhogingen als deze dag niet tot extra ontslagen leidt. We weten het echter geen van beiden. Eén ding is wel zeker, een onderneming die slechts rode cijfers genereert verliest op de lange duur bestaansrecht. Zover laten slagkrachtige ondernemingen het daarom niet komen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 12:59:05 #204
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22618579
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 07:59 schreef Vhiper het volgende:
Heb liever dat iets goed overdacht wordt en iedereen erachter staat. Maar goed, als jij blij bent met het gematigd conflictmodel zoals we dat nu hebben, wat zit je hier dan over die stakingen te zeuren?
1. Die stakingen treffen de verkeerde mensen. Van der Kolk zei net dat hij mensen wil straffen voor hun stemgedrag.

2. Conflictmodel is prima, mits geen geweld en het kabinet z'n poot stijf houdt.
quote:
Droom lekker verder. Van de ruim 20 miljard die is bezuinigd, komt geen cent terug in jou zakken hoor!
Met de PvdA hadden we allicht hogere belastingen gekregen. Dat wordt ons dus nu bespaard.
pi_22618621
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 12:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

"Bijna de helft van Nederland" is een minderheid.
Al zou het een meerderheid zijn, dat is niet de manier waarop onze democratie werkt, godzijdank. Ik heb niet gestemd voor de Tweede Kamer om daarna te zien dat de straatbende van De Waal het democratisch proces frustreren en mijn stem minachten. Als ik een samenleving waar De Waal van droomt wil, dan verhuis ik wel naar een Afrikaans land.
pi_22618659
Waarom tonen de vakbonden eigenlijk geen solidariteit met het kabinet, of telt deze zogenaamde solidariteit dan niet meer?

Ik weet het niet, hoor, maar op de een of andere manier heb ik het idee dat solidariteit betekent dat je je moet schikken naar de wil van ondemocratische vakbonden. Dat is niet wat ik beschouw als solidariteit, eerlijk gezegd.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:04:07 #207
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22618706
Pieter Hofstra van de VVD wil het stakingsrecht aanpassen, om dit tegen te houden.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:05:19 #208
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22618727
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sloten dichtlijmen, of de ingang dichtkitten?
Je bedoelt toch niet het hoofdkantoor op bezoekadres:
Naritaweg 10
1043 BX Amsterdam
Dat zou idd vreselijk fout zijn om dat te doen.
Het zou inderdaad van even laag allooi zijn om de sloten op de Naritaweg 10 in Amsterdam dicht te lijmen. Het maken van zo'n helder statement door blokkering van de toegang tot het FNV-kantoor tegenover het politieke chantagemiddel blokkering van maatschappelijke toegang tot openbaar vervoer dat door der FNV werd gebruikt zou ik evenmin goedkeuren.

Ik kan me echter wel iets voorstellen bij zulke ideevorming...
pi_22618763
als ik ergens niet tegen kan zijn het wel huilende arbeiders!

ga eens werken ofzo!!!!
----------
Everybody has a sense of divinity...
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:08:51 #210
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22618808
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 12:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

1. Die stakingen treffen de verkeerde mensen. Van der Kolk zei net dat hij mensen wil straffen voor hun stemgedrag.
Dit is een grapje, right?

Wat een volstrekte dwaas...zo snel mogelijk in dwangbuis afvoeren.

Begint onderhand overeenkomsten met terrorisme te vertonen, de acties van dit clubje waanzinnigen die hun agenda er door trachten te rammen.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:13:25 #211
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22618919
Ik mag toch hopen dat de regering geen millimeter toegeeft aan De W. en zijn schuimbekkende meute die wel even vertellen hoe het verder moet in Nederland.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:17:05 #212
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22619003
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:08 schreef Sniper het volgende:

[..]

Dit is een grapje, right?

Wat een volstrekte dwaas...zo snel mogelijk in dwangbuis afvoeren.

Begint onderhand overeenkomsten met terrorisme te vertonen, de acties van dit clubje waanzinnigen die hun agenda er door trachten te rammen.
Er worden hier nog geen industriëlen doodgeschoten door rood voetvolk dat vindt dat zij anderen moeten straffen voor hun politieke mening. Niettemin worden mensen bewust keuzevrijheden ontmomen om een politieke handeling af te dwingen. We hebben het over chantage van het kabinet door de vakbonden. Mij dunkt dat je in dit geval niet over toegeven moet gaan nadenken want dan willen Lodewijk en kornuiten gesterkt door een eventueel succes morgen weer wat anders binnenhalen dat langs democratische weg niet binnenkwam.
pi_22619028
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gek, dat zeggen wij nu al dit hele topic en het vorige. Deze stakingen zijn niet alleen onrechtmatig, ze treffen de verkeerden. Zoals ik al eerder zei, de enige juiste weg is met de volgende verkiezingen je mening kenbaar te maken.
Dat is een beetje te laat, he?

Verder zijn ze niet onrechtmatig en treffen ze ook de regering, aangezien deze de belangen hoort te behartigen van niet alleen de stakers, maar ook de niet stakers. Zichzelf compleet afzijdig houden is niet alleen een signaal van "lik m'n reet" naar de stakers, maar ook een signaal van "Zoek het maar lekker zelf uit" naar de niet stakers.

Wil jij zo'n regering? Een regering die onder eigen verantwoordelijkheid niets anders verstaat dan "Zoek het zelf maar uit", terwijl diezelfde regering wel met alle plezier jouw belastingcenten aanneemt en zichzelf vast een salarisverhoging van 30% in het vooruitzicht stelt???
pi_22619120
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 12:42 schreef sjun het volgende:

[..]

en welke middelen heeft de NS dan wel ter beschikking Vhiper?
- dossiervorming om potententiënle stakers te ontslaan?
- inhuren van stakingsbrekers?
Kom eens met wat voorbeelden van je bewering.
Blind? Al zo vaak gezegt dat de NS naar de rechter had kunnen stappen om de staking te verbieden.
quote:
In eenzelfde geest geredeneerd:

Als iemand op het idee komt de sloten van het FNV-kantoor in Amsterdam dicht te lijmen en daar uitvoering aan geeft kan zeker dezelfde redenering worden gebruikt. Door immers de politieke chantage actie tijdig af te blazen had het FNV dit kunnen voorkomen...

Het lijkt me niet dat we die kant opmoeten met onze samenleving.
Heeft de FNV de rechtsmiddelen om iemand er van te weerhouden hun sloten dicht te lijmen? Nee he? Zie daar het juridische verschil.
pi_22619130
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:18 schreef Vhiper het volgende:
Verder zijn ze niet onrechtmatig en treffen ze ook de regering, aangezien deze de belangen hoort te behartigen van niet alleen de stakers, maar ook de niet stakers. Zichzelf compleet afzijdig houden is niet alleen een signaal van "lik m'n reet" naar de stakers, maar ook een signaal van "Zoek het maar lekker zelf uit" naar de niet stakers.
Toch fijn die arrogantie van de vakbonden, zo kunnen beslissen dat als de regering de schade niet verhelpt die de vakbonden aandoen, de regering dus niet het beste met mij voor heeft.

Weet je wat voor mij een goed signaal naar de niet-stakers zou zijn? Met de knuppel er overheen, .
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:22:01 #216
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22619131
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:18 schreef Vhiper het volgende:
Dat is een beetje te laat, he?

Heb je dan liever dat de regering de staking met geweld gaat breken? Gaat mij wat ver.
quote:
Wil jij zo'n regering? Een regering die onder eigen verantwoordelijkheid niets anders verstaat dan "Zoek het zelf maar uit", terwijl diezelfde regering wel met alle plezier jouw belastingcenten aanneemt en zichzelf vast een salarisverhoging van 30% in het vooruitzicht stelt???
Het principe boekhouden is aan jou niet besteed geloof ik. Dat gaat over het balanceren van inkomsten en uitgaven en zo, en verstandig met de toekomst omgaan.

Die 30% verhoging is voor het volgende kabinet. Jij gelooft toch dat de PvdAsociaal gaat regeren?
pi_22619205
Het is jammer dat de stakingen maar een dag duren.

Het land zou plat moeten voor onbepaalde tijd, dat werk tenminste ook. Nu krijg je allemaal van dat gehuil maar voor de meeste mensen is het wel een apart dagje. Terwijl de boel gewoon in de hens moet.

Het kabinetsbeleid wordt met het teletekstregeltje a-socialer en ik ben ervan overtuigd dat het vuurtje nog maar net brandt, dit gaat vreselijk uit de hand lopen en daar is het kabinet verantwoordelijk voor.

Het is natuurlijk waanzin om dit met terrorisme te vergelijken maar als een wanhopig iemand binnenkort Hoogervorst iets aandoet, zou ik niet verbaasd zijn
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:26:08 #218
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22619233
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:21 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Blind? Al zo vaak gezegt dat de NS naar de rechter had kunnen stappen om de staking te verbieden.
[..]

Heeft de FNV de rechtsmiddelen om iemand er van te weerhouden hun sloten dicht te lijmen? Nee he? Zie daar het juridische verschil.
Het FNV kan toch tijdig bewakers inhuren nu bekend is dat er mensen op dergelijke ideeën komen?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:26:34 #219
105769 Zapp
Pim, Theo...jij?
pi_22619243
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:24 schreef SCH het volgende:

Het land zou plat moeten voor onbepaalde tijd, dat werk tenminste ook. Nu krijg je allemaal van dat gehuil maar voor de meeste mensen is het wel een apart dagje. Terwijl de boel gewoon in de hens moet.

Het kabinetsbeleid wordt met het teletekstregeltje a-socialer en ik ben ervan overtuigd dat het vuurtje nog maar net brandt, dit gaat vreselijk uit de hand lopen en daar is het kabinet verantwoordelijk voor.

Het is natuurlijk waanzin om dit met terrorisme te vergelijken maar als een wanhopig iemand binnenkort Hoogervorst iets aandoet, zou ik niet verbaasd zijn
Jij bent echt ziek in je hoofd.
Van Aartsen zegt dat nu zichtbaar is geworden waar Hirsi Ali en ook de VVD al zo lang op hebben gewezen. "Ik hoop dat we in Nederland de ontkennende fase voorbij zijn. Wat past bij een weerbare democratie is werkelijk tot actie overgaan."
pi_22619266
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 12:57 schreef sjun het volgende:

[..]

Men kan ook gokken op het tijdig afblazen van de actie wegens te weinig stakingsvrijwilligers.
Kan, maar dat is dan de gok, zoals je zelf al zegt, die ze nemen. Dan niet achteraf zeiken als je gok verkeert uitpakt.
quote:
In het verleden werden nazipartijen ook toegestaan en werd kleine criminaliteit van junks bij mij in de wijk ook slechts in naam bestreden. Je redenering is daarmee af te schieten ant tegenwoordig is nazisme verboden en worden eindelijk ook draaideurcriminelen aangepakt voordat burgers het zat worden en zelf als rechter gaan optreden.
Als ik nazisme of WOII erbij haal, wordt ik "onfatsoenlijk" genoemd en geacht m'n bek te houden. Ik ga hier dus maar niet op in. WOII en vergelijkingen met nazi's schijnt een "dooddoener" te zijn.
quote:
Lodewijk maakt misbruik van het stakingsrecht door het middel staking oneigenlijk in te zetten. Hierdoor roept hij de roep om afschaffing van dit recht over zich af. Ik zelf vind dat recht een groot goed mits het deugdelijk gebruikt wordt.
In het verleden is het vaak en altijd legitiem op dezelfde wijze gebruikt. De huidige staking is dus geen misbruik van het stakingsrecht.
quote:
Ik denk dat de kostprijs van een dag geen inkomsten als extra last zal worden meegerekend bi de prijsverhogingen als deze dag niet tot extra ontslagen leidt. We weten het echter geen van beiden. Eén ding is wel zeker, een onderneming die slechts rode cijfers genereert verliest op de lange duur bestaansrecht. Zover laten slagkrachtige ondernemingen het daarom niet komen.
Dus de stakingen kosten niets extra's? Stop dan met zeiken.

Verder maakt de NS de laatste tijd winst, dus ook dat is geen reden om te zeiken.
pi_22619294
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:26 schreef sjun het volgende:

[..]

Het FNV kan toch tijdig bewakers inhuren nu bekend is dat er mensen op dergelijke ideeën komen?
Zeg, hoe dikgedrukt moet ik rechtsmiddelen weergeven voordat je het ziet??
pi_22619305
wie weet of er bussen rijden in ALMERE ?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:32:36 #223
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22619373
quote:

Ik ben geen voorstander van een oproep tot geweld zoals jij die hier etaleert. Mogelijk hebben we te maken met wat politieke cultuurverschillen.
quote:
Verantwoordelijk is de oproerkraaier die het nodig vindt op te roepen tot maatschappelijke chaos om de eigen politieke zin doorgedrukt te krijgen. Zolang we hier onder pseudoniem schrijven zal je oproep weinig schadelijk zijn voor je carrière. Denk er nog eens over na tot wat je eigenlijk oproept SCH
quote:
Nee het schijnt dat mensen vaker doordraaien als ze hun politieke zin niet krijgen. Zo kwam onlangs een advocate in het nieuws die een poging tot doodslag op van Aartsen deed. Tot op heden waren de doorgedraaide mensen in Nederland die politici meenden te moeten aanvallen te linken aan één politieke kant van het spectrum.
pi_22619430
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:26 schreef Zapp het volgende:

[..]

Waarom? Of bedoel je Hoogervorst?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:36:52 #225
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22619481
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:21 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wat denk je dat die grap van procederen aan voorbereiding en mensuren kost?
quote:
Zeker. Men kan toch alvast een proefproces aanspannen om potentiële dichtlijmers af te schrikken?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:38:57 #226
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22619531
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:26 schreef Zapp het volgende:

[..]

De man schrijft nergens dat hij zelf tot uitvoering van verwoorde gedachtenspinsels wenst over te gaan. Zo ziek is hij dus niet.
pi_22619580
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:38 schreef sjun het volgende:

[..]

De man schrijft nergens dat hij zelf tot uitvoering van verwoorde gedachtenspinsels wenst over te gaan. Zo ziek is hij dus niet.
Ik geef aan dat ik niet verbaasd zal zijn.

Verder is in de hens een metafoor voor: het mag wat ruiger. Ik roep niet op tot geweld, dat weet je toch wel?
pi_22619582
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:22 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Heb je dan liever dat de regering de staking met geweld gaat breken? Gaat mij wat ver.
Ach, daar zie ik de regering op een gegeven moment wel voor aan...Ik zie het ze eerder doen dan gewoon weer met de vakbonden gaan praten, zoals het hoort.
quote:
Het principe boekhouden is aan jou niet besteed geloof ik. Dat gaat over het balanceren van inkomsten en uitgaven en zo, en verstandig met de toekomst omgaan.
Verstandig met de toekomst omgaan, dat is een goed punt. In de toekomst wil ik, en jij waarschijnlijk ook, een hogere welvaart. Echter, dit beleid vermindert op korte termijn de welvaart, terwijl op lange termijn er geen zinnig woord over gezegd kan worden. waar blijven de goede punten uit het beleid? Wat is er uberhaupt zo goed aan? Niemand, jij niet, niemand op dit forum, zelfs Zalm niet, kan mij ook maar 1 positief, onderbouwd gevolg van dit beleid geven.
quote:
Die 30% verhoging is voor het volgende kabinet. Jij gelooft toch dat de PvdAsociaal gaat regeren?
Socialer dan VVD/CDA/D66 nu, zeker, maar ik heb geen zin in een volgend puinruim kabinet. Er moet eens worden opgebouwd! En dat doet dit kabinet dus zeker niet!
pi_22619651
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:41 schreef Vhiper het volgende:
Ach, daar zie ik de regering op een gegeven moment wel voor aan...Ik zie het ze eerder doen dan gewoon weer met de vakbonden gaan praten, zoals het hoort.!
Het kabinet "hoort" helemaal niet te luisteren naar de vakbonden, de vakbonden horen echter wel de democratische rechtsstaat te respecteren, maar gezien de knokploegen die ze eropuit sturen, zit dat er wel niet in.
pi_22619668
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:36 schreef sjun het volgende:

[..]

Wat denk je dat die grap van procederen aan voorbereiding en mensuren kost?
Minder dan een dag staken
[..]
quote:
Zeker. Men kan toch alvast een proefproces aanspannen om potentiële dichtlijmers af te schrikken?
Niet nodig, in de wet staat al dat vandalisme verboden is. Echter, staken is dat niet.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:45:43 #231
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22619677
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik geef aan dat ik niet verbaasd zal zijn.

Verder is in de hens een metafoor voor: het mag wat ruiger. Ik roep niet op tot geweld, dat weet je toch wel?
ik had begrepen dat in de hens een uitdrukking was dat zoiets als: in de brand steken betekende. Kennelijk bedoelde jij er wat anders mee. Goed dat je dat even verduidelijkt.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:47:24 #232
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22619719
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:45 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Minder dan een dag staken
[..]
[..]

Niet nodig, in de wet staat al dat vandalisme verboden is. Echter, staken is dat niet.
Misbruik van het stakingsrecht zou onder het strafrecht moeten vallen. In Nederland is dit echter weer via losse eindjes geregeld zodat niets volkomen duidelijk wordt en onze rechters altijd werk houden.
pi_22619778
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het kabinet "hoort" helemaal niet te luisteren naar de vakbonden, de vakbonden horen echter wel de democratische rechtsstaat te respecteren, maar gezien de knokploegen die ze eropuit sturen, zit dat er wel niet in.
Ach, vakbonden noemen het beestje graag bij de naam. Ze hadden ook gewoon alle reperaties voor het kabinetsbeleid op het bordje van de werkgevers kunnen gooien bij de volgende CAO rondes. Had je dat liever gezien? Had geen enkel verschil gemaakt hoor....

Een ""knokploeg" van 2 man, kom nou zeg.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 oktober 2004 @ 13:50:36 #234
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22619788
quote:

Die vakbond is met deze staking als deze minstens zo asociaal, zo niet asocialer omdat degenen die getroffen worden juist degenen zijn die geen alternatief voor openbaar vervoer hebben of voor wie een alternatief onbetaalbaar is.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:51:44 #235
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_22619814
We kunnen fluiten wat we willen naar die treinen,.. maar die deuren gaan niet dicht..of open
kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
pi_22619824
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:47 schreef sjun het volgende:

[..]

Misbruik van het stakingsrecht zou onder het strafrecht moeten vallen. In Nederland is dit echter weer via losse eindjes geregeld zodat niets volkomen duidelijk wordt en onze rechters altijd werk houden.
Hou de oogkleppen maar op joh...Er is geen sprake van misbruik, hoe graag je dat ook zou willen
pi_22619850
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:50 schreef Doc het volgende:

[..]

Die vakbond is met deze staking als deze minstens zo asociaal, zo niet asocialer omdat degenen die getroffen worden juist degenen zijn die geen alternatief voor openbaar vervoer hebben of voor wie een alternatief onbetaalbaar is.
Ja ja, miljoenen zitten vast in hun huisjes, want de trein rijdt niet...
pi_22619857
quote:

[..]

Een dagje overlast, het is me wat
pi_22619882
quote:

[..]

Als je dit dagje staken asocialer vindt dan het grove effect van de kabinetsmaatregelen voor bijvoorbeeld de chronisch zieken dan moet je dat maar even uitleggen.
pi_22619885
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:52 schreef Vhiper het volgende:
Er is geen sprake van misbruik, hoe graag je dat ook zou willen
Die beslissing ga ik toch fijn overlaten aan de rechter als je het niet erg vindt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 oktober 2004 @ 13:56:41 #241
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22619922
De "slogan" van het hele verhaal is dat het tegen het "a-sociale beleid van de regering" is.

Maar welke exacte maatregelen zijn dan zo enorm asociaal?

De klachten zijn dat iedereen er op achteruit en met name de zwakkere in de samenleving. Maar met deze staking gaat ook iedereen er op achteruit en worden ook weer met name de zwakkeren in de maatschappij getroffen.

In mijn ogen zijn de bonden niet socialer dan de regering.
pi_22619932
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:55 schreef Litpho het volgende:

[..]

Die beslissing ga ik toch fijn overlaten aan de rechter als je het niet erg vindt.
Ik heb nog niemand gezien die het uberhaupt heeft aangedurft naar de rechter te stappen, ben jij persoonlijk de eerste?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 oktober 2004 @ 13:58:23 #243
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22619953
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je dit dagje staken asocialer vindt dan het grove effect van de kabinetsmaatregelen voor bijvoorbeeld de chronisch zieken dan moet je dat maar even uitleggen.
Je bedoeld de chronisch zieken die nu niet naar het ziekhuis kunnen omdat het openbaar vervoer staakt en zij dus vele euroos moeten dokken voor een taxi? Die chronisch zieken?
pi_22619955
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:56 schreef Doc het volgende:
en worden ook weer met name de zwakkeren in de maatschappij getroffen.
Die hoor je niet, die staan vierkant achter deze actie.

Dat gehuil om 1 zo'n dagje. Het land moet weken plat, totdat de regering bakzeil haalt.

Weg met het eigen risico in de zorg, weg met al die maatregelen die de rijken rijker maken, weg met al dat gezeik over eigen verantwoordelijkheid waardoor een recht van de sterkste-maatschappij ontstaat.
pi_22619969
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:58 schreef Doc het volgende:

[..]

Je bedoeld de chronisch zieken die nu niet naar het ziekhuis kunnen omdat het openbaar vervoer staakt en zij dus vele euroos moeten dokken voor een taxi? Die chronisch zieken?
Die zijn het zeer eens met de acties Doc. Die hoor je niet huilen, dat zijn juist de grote verdieners.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:59:15 #246
105769 Zapp
Pim, Theo...jij?
pi_22619970
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Die hoor je niet, die staan vierkant achter deze actie.

Dat gehuil om 1 zo'n dagje. Het land moet weken plat, totdat de regering bakzeil haalt.

Weg met het eigen risico in de zorg, weg met al die maatregelen die de rijken rijker maken, weg met al dat gezeik over eigen verantwoordelijkheid waardoor een recht van de sterkste-maatschappij ontstaat.
En als ik het er nou gewoon mee eens ben? Mag dat ook nog? Of is daar geen plek voor?
Van Aartsen zegt dat nu zichtbaar is geworden waar Hirsi Ali en ook de VVD al zo lang op hebben gewezen. "Ik hoop dat we in Nederland de ontkennende fase voorbij zijn. Wat past bij een weerbare democratie is werkelijk tot actie overgaan."
pi_22619995
quote:
Ik vraag mij toch af waarom ik stem. Een groep mensen, niet gekozen, gaat wel even beslissen wat het beste is voor het land. Alsof het Centrale Orgaan beslist waar en hoeveel geproduceerd moet worden.
pi_22620000
quote:
Het land moet weken plat, totdat de regering bakzeil haalt.
Tot de regering de mening van de vakbonden overneemt om erger te voorkomen bedoel je? Hoe is dit iets anders dan chantage?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_22620007
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:59 schreef Zapp het volgende:

[..]

En als ik het er nou gewoon mee eens ben? Mag dat ook nog? Of is daar geen plek voor?
Waar ben je het mee eens?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:01:01 #250
105769 Zapp
Pim, Theo...jij?
pi_22620018
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar ben je het mee eens?
Het kabinetsbeleid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')