abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22589786
Deze post:
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:08 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik zit al jaren midden in het studentenleven. Jaren te lang ook al, maar dat doet er niet toe. Ik leef in meerdere steden tegelijk. Heb alle feestjes al zo'n beetje gehad. Heb al heel veel studentes bekeken, gesproken, soms mocht ik ze zelfs (voorzichtig) aanraken. Van Vindicat- kutto tot ski-hut-breezer-chick, heb ze allemaal de revue zien passeren. Ik neem echter een lichte cultuuromslag waar. Waar de meningloze studente een paar jaar terug zich manifesteerde als een vrouwelijke lullo. De dispuutkut. De bierzuipende schreeuwlelijk. Schorre strot, timberlandjes met zwarte "neus", trui met capuchon, roken om 't leven. Deze prototype studente begint langzaam maar zeker plaats te maken voor de huppelkut. Waar eerder in veel steden en bij veel verenigingensavonden, dispuutavonden de geur van wanhoop hing en vrouwen wanhopig om zich heenkeken om een logee te kunnen scoren, is er nu een soort kusje-knuffel-trend in opkomst. Neuken wordt steeds meer taboe. Het is nu kusjes en lichte knuffeltjes, typerend voor de cultuuromslag.
De moderne studente is een preutse, pseudo-zelfverzekerde huppelkut. Bestaat er een overtreffende trap van vrouwelijkheid? Nou die proberen ze uit te beelden. De schorre shag-stem maakt langzaam plaats voor een tuttig hoog stemmetje. Zo'n calimero-stemmetje lijkt 't wel. Elke ochtend zit ik met twintig calimero's in de stadsbus. Beentjes over elkaar, gelakte nageltjes en elkaars spa-flesjes bewonderen. Waar zijn die tijden, dat de geur van alcohol en opgerookte tabak je ochtendhonger wegnamen. Ik mis die platgestampte timberland-neuzen, die plaatsgemaakt hebben voor weer zo'n truttensymbool; de extreem lage puntschoen.
De gesprekken over studies (bij de studente "ouwe stijl" vooral dan de gemiste) colleges en studiepunten zijn niet langer taboe. Er wordt serieus over maatschappelijke trends, kansen, vervolgstudies, politiek gesproken. Iedereen volgt trouw college. De moderne studente is loyaal aan wat de maatschappij van een vrouw verlangt. Zelfstandigheid, initiatief, assertiviteit, emancipatie enz.
Wie flikkert er wodka in die vervloekte spa-flesjes? Ik mis de chaos in de kroegen. De katers om me heen. De spongebob-instelling aka lang-leve-de-lol. Het dienblad bier bestaat niet meer. De etiquette heeft zich in dat opzicht getransformeerd in spa-blauw in voorzichtige doses. Hooguit een zoet-wit-wijntje met veel ijs (want we lusten het eigenlijk niet). Vroeger fietsten ze op van junks gekochte krotten, maar nu staan er bij de faculteit steeds meer moderne(re) hybride-achtige ouwe wijvenfietsen met 4 sloten. How typical..

Zijn de studentes nu echt zo aan het ver-Balkenenden? Of ligt dit nu aan mij?
resulteerde in dit topic: Van dronken dispuutwijven naar huppelkutjescultuur

En hier verder
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_22589821
Sticky!

The gum you like, is coming back in style.
pi_22589840
Timberlandjes
pi_22589858
Morgen weer, ik ga naar m'n nest.
The gum you like, is coming back in style.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 01:57:24 #5
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_22589891
owh ja, daar begon het allemaal mee... hoe dan ook, als ze er maar lekker uit zien en in zijn voor one night stands dan heb ik er geen moeite mee
Neerkomen wel!
pi_22589953
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 01:53 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Morgen weer, ik ga naar m'n nest.
Tukken was het toch?

Anyway, ik ook
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_22590009
hier is er 1!!!

present
pi_22590033
Kan niet. Huppelkutjes slapen nu, tenzij ze een gezichtsmasker vergeten zijn of het uit is met het vriendje.
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!
  woensdag 13 oktober 2004 @ 02:18:46 #9
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_22590093
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 02:10 schreef Lauraatje007 het volgende:
hier is er 1!!!

present
foto
Neerkomen wel!
pi_22590137
prachtige OP
doch zeer zeker op waarheid belustend

* mr.marcus is ook student en ook in Groningen
Life sucks
  woensdag 13 oktober 2004 @ 04:59:42 #11
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_22590511
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 01:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Deze post:
[..]

resulteerde in dit topic: Van dronken dispuutwijven naar huppelkutjescultuur

En hier verder
mijn god wat een vermakelijk en herkenbaar verhaal in dat stuk tekst

ik ben al paar jaar niet meer naar studentenfeesten geweest ... toen ik net begon te studeren was het nog harstikke leuk, maar sinds de breezers op begonnen te komen werd het allemaal kut... waar eerst alleen bier, wijn en jus d'orange (als alternatief voor kraanwater) de middelen waren om jezelf en anderen een hele leuke gezellige avond te bezorgen, is het tegenwoordig alleen nog maar van die mixjes die prevaleren en geprefereerd worden boven hét gerstennat van dé student; de leuke mensen (mensen die net zoveel waarde hechten aan goede drank op een feest als goede muziek) verdwijnen vanzelf door afstuderen danwel simpelweg niet meer leuk vinden, waardoor er langzamerhand steeds meer uitschot overblijft en je dus GODVERDOMME NIET EENS MEER EEN FEEST KAN BINNENWANDELEN ZONDER JE AF TE VRAGEN OF JE NIET 1. BOCHT TE ZUIPEN KRIJGT 2. JE DE HELE AVOND NAAR KUT-MUZIEK VOOR A-RHYTMISCHE EN NIET-MUSICALE MENSEN MOET GAAN LUISTEREN TUSSEN 3. ONDERONTWIKKELDE KNEUZEN DIE PLACHTEN NET ZO LEUK TE ZIJN ALS DE STUDENTEN VAN WELEER

zo het is eruit
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 05:05:38 #12
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_22590515
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 01:57 schreef Freeflyer het volgende:
owh ja, daar begon het allemaal mee... hoe dan ook, als ze er maar lekker uit zien en in zijn voor one night stands dan heb ik er geen moeite mee
* mompelt iets over hoog van de toren blazen en huid niet verkopen voor de beer geschoten is.
pi_22590719
Tsjah, de hele uitgaansscene heeft last van het breezer-fenomeen. Dat is niet echt voorbehouden aan de studentenfeestjes. De studenten zijn natuurlijk wel degenen met recht van spreken (lees: afzeiken).
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!
pi_22591078
Tvp, voelt zich lichtelijk aangesproken.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_22591163
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 09:03 schreef Avani het volgende:
Tvp, voelt zich lichtelijk aangesproken.
Jij bent nog veel te jong voor dit soort topics .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22591322
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 09:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jij bent nog veel te jong voor dit soort topics .
Ik zeg toch lichtelijk
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_22592105
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 09:32 schreef Avani het volgende:

[..]

Ik zeg toch lichtelijk
Bij jou bestaat er nog wel een redelijke kans dat het goed komt, getuige je sig.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22592607
tvp

Maar volgensmij zijn mannelijke studenten ook steeds meer aan het veranderen op de manier zoals jullie het beschrijven. Ben pas net begonnen met studeren, dus moet er nog 's wat langer op gaan letten, maar ze gedragen zich niet zoals een gezonde student zich zou horen te gedragen...
Sweet and innocent...
pi_22594532
Ik ga ook altijd braaf naar college, maar meer omdat ik 23 ben, en nu eerstejaars ben. Ik heb weinig zin om op mijn 30ste nog te studeren, voel me nu al oud tussen al die eerstejaars van 18/19
  woensdag 13 oktober 2004 @ 18:04:42 #21
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_22601821
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:44 schreef Innocence het volgende:
Voelde me ook wel een beetje aangesproken toen het over waterflesjes met zo'n zuigdopje ging
Mijn onafscheidbare accesoire

Maar volgensmij zijn mannelijke studenten ook steeds meer aan het veranderen op de manier zoals jullie het beschrijven. Ben pas net begonnen met studeren, dus moet er nog 's wat langer op gaan letten, maar ze gedragen zich niet zoals een gezonde student zich zou horen te gedragen...
Dus de mannen moeten ook gaan stinken en boeren?

Is er nog wel verschil tussen de normale student en de verenigingsstudent?
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  woensdag 13 oktober 2004 @ 18:04:46 #22
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_22601825
tsja... de student uithangen is ook een lifestyle he, vroegah waren er alleen meer mensen in geinteresseerd
Neerkomen wel!
  woensdag 13 oktober 2004 @ 23:08:59 #23
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_22609536
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:44 schreef Innocence het volgende:
verwijfd noemen we dat.
pi_22609990
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:04 schreef Wuder het volgende:

[..]

Dus de mannen moeten ook gaan stinken en boeren?
Ach, zou in ieder geval fijn zijn als je een keer een gesprek over wat anders kan hebben dan:
het oh zo moeilijke vak
de totaal nutteloze en saaie colleges (ga dan niet en ga zeker niet nog 's uitgebreid al dat saais bespreken!)
de aankomende tentamenperiode (duurt naar mijn idee nog eeuwen)
de drukte met huiswerk (???)

Snap dat het een lekker makkelijk gespreksonderwerp is, maar is er dan niemand die buiten de collegebanken of een nog wat saaiere, liefst binnen een paar jaar bereikbare goedverdienende baan, ook nog een leven heeft?!

[ Bericht 11% gewijzigd door Innocence op 13-10-2004 23:33:31 ]
Sweet and innocent...
pi_22610254
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:08 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

verwijfd noemen we dat.
Nee. Metro sexueel ..
Что было, то прошло..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: