resulteerde in dit topic: Van dronken dispuutwijven naar huppelkutjescultuurquote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:08 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik zit al jaren midden in het studentenleven. Jaren te lang ook al, maar dat doet er niet toe. Ik leef in meerdere steden tegelijk. Heb alle feestjes al zo'n beetje gehad. Heb al heel veel studentes bekeken, gesproken, soms mocht ik ze zelfs (voorzichtig) aanraken. Van Vindicat- kutto tot ski-hut-breezer-chick, heb ze allemaal de revue zien passeren. Ik neem echter een lichte cultuuromslag waar. Waar de meningloze studente een paar jaar terug zich manifesteerde als een vrouwelijke lullo. De dispuutkut. De bierzuipende schreeuwlelijk. Schorre strot, timberlandjes met zwarte "neus", trui met capuchon, roken om 't leven. Deze prototype studente begint langzaam maar zeker plaats te maken voor de huppelkut. Waar eerder in veel steden en bij veel verenigingensavonden, dispuutavonden de geur van wanhoop hing en vrouwen wanhopig om zich heenkeken om een logee te kunnen scoren, is er nu een soort kusje-knuffel-trend in opkomst. Neuken wordt steeds meer taboe. Het is nu kusjes en lichte knuffeltjes, typerend voor de cultuuromslag.
De moderne studente is een preutse, pseudo-zelfverzekerde huppelkut. Bestaat er een overtreffende trap van vrouwelijkheid? Nou die proberen ze uit te beelden. De schorre shag-stem maakt langzaam plaats voor een tuttig hoog stemmetje. Zo'n calimero-stemmetje lijkt 't wel. Elke ochtend zit ik met twintig calimero's in de stadsbus. Beentjes over elkaar, gelakte nageltjes en elkaars spa-flesjes bewonderen. Waar zijn die tijden, dat de geur van alcohol en opgerookte tabak je ochtendhonger wegnamen. Ik mis die platgestampte timberland-neuzen, die plaatsgemaakt hebben voor weer zo'n truttensymbool; de extreem lage puntschoen.
De gesprekken over studies (bij de studente "ouwe stijl" vooral dan de gemiste) colleges en studiepunten zijn niet langer taboe. Er wordt serieus over maatschappelijke trends, kansen, vervolgstudies, politiek gesproken. Iedereen volgt trouw college. De moderne studente is loyaal aan wat de maatschappij van een vrouw verlangt. Zelfstandigheid, initiatief, assertiviteit, emancipatie enz.
Wie flikkert er wodka in die vervloekte spa-flesjes? Ik mis de chaos in de kroegen. De katers om me heen. De spongebob-instelling aka lang-leve-de-lol. Het dienblad bier bestaat niet meer. De etiquette heeft zich in dat opzicht getransformeerd in spa-blauw in voorzichtige doses. Hooguit een zoet-wit-wijntje met veel ijs (want we lusten het eigenlijk niet). Vroeger fietsten ze op van junks gekochte krotten, maar nu staan er bij de faculteit steeds meer moderne(re) hybride-achtige ouwe wijvenfietsen met 4 sloten. How typical..
Zijn de studentes nu echt zo aan het ver-Balkenenden? Of ligt dit nu aan mij?
Tukken was het toch?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 01:53 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Morgen weer, ik ga naar m'n nest.
fotoquote:Op woensdag 13 oktober 2004 02:10 schreef Lauraatje007 het volgende:
hier is er 1!!!
present
mijn god wat een vermakelijk en herkenbaar verhaal in dat stuk tekstquote:Op woensdag 13 oktober 2004 01:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Deze post:
[..]
resulteerde in dit topic: Van dronken dispuutwijven naar huppelkutjescultuur
En hier verder
* mompelt iets over hoog van de toren blazen en huid niet verkopen voor de beer geschoten is.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 01:57 schreef Freeflyer het volgende:
owh ja, daar begon het allemaal mee... hoe dan ook, als ze er maar lekker uit zien en in zijn voor one night stands dan heb ik er geen moeite mee
Jij bent nog veel te jong voor dit soort topicsquote:Op woensdag 13 oktober 2004 09:03 schreef Avani het volgende:
Tvp, voelt zich lichtelijk aangesproken.![]()
Ik zeg toch lichtelijkquote:Op woensdag 13 oktober 2004 09:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij bent nog veel te jong voor dit soort topics.
Bij jou bestaat er nog wel een redelijke kans dat het goed komt, getuige je sig.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 09:32 schreef Avani het volgende:
[..]
Ik zeg toch lichtelijk![]()
Dus de mannen moeten ook gaan stinken en boeren?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:44 schreef Innocence het volgende:
Voelde me ook wel een beetje aangesproken toen het over waterflesjes met zo'n zuigdopje ging
Mijn onafscheidbare accesoire
Maar volgensmij zijn mannelijke studenten ook steeds meer aan het veranderen op de manier zoals jullie het beschrijven. Ben pas net begonnen met studeren, dus moet er nog 's wat langer op gaan letten, maar ze gedragen zich niet zoals een gezonde student zich zou horen te gedragen...
verwijfd noemen we dat.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:44 schreef Innocence het volgende:
Maar volgensmij zijn mannelijke studenten ook steeds meer aan het veranderen op de manier zoals jullie het beschrijven. Ben pas net begonnen met studeren, dus moet er nog 's wat langer op gaan letten, maar ze gedragen zich niet zoals een gezonde student zich zou horen te gedragen...
Ach, zou in ieder geval fijn zijn als je een keer een gesprek over wat anders kan hebben dan:quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:04 schreef Wuder het volgende:
[..]
Dus de mannen moeten ook gaan stinken en boeren?
Nee. Metro sexueel ..quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:08 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
verwijfd noemen we dat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |