abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1578493
Vrijdag 7 september. EINDHOVEN - Verdriet, kwaadheid en onbegrip vechten bij haar om voorrang. De 24-jarige Maureen van Gemert uit Strijp kan er nog steeds niet over uit. Haar bijna drie jaar oude hond Nicki, een Amerikaanse bulldog, werd afgelopen maandag vergiftigd. 'Wie doet er nou zoiets?', vraagt de Strijpse zich af. 'En waarom?'

Het zijn vragen waar ze waarschijnlijk nooit antwoord op krijgt. 'Het was een schat van een hond die met iedereen in de buurt hartstikke goed kon opschieten. Het idee dat iemand uit de buurt dit mogelijk gedaan heeft... Ik hoop dat ik erachter kom wie het was. En waarom Nicki? Niemand heeft ooit tegen me gezegd dat ze vervelend was.'

Toen ze maandagmiddag van haar werk thuiskwam, vond ze haar hond dood in de keuken. 'Je kon aan de rommel in de keuken zien dat Nicki een lange doodstrijd heeft gehad. Haar tandafdrukken stonden zelfs in de deur naar de woonkamer. Ik dacht eerst dat ze sliep. Maar ze reageerde helemaal niet. Toen werd het me duidelijk dat ze dood was.' De zekerheid dat haar hond vergiftigd is, baseert Maureen van Gemert op het feit dat er een bakje met verdachte korrels, vermengd met kippevlees, werd gevonden op het veldje waar de hond was uitgelaten. 'Omdat ik werk wordt Nicki tussen de middag altijd uitgelaten door een familie hier uit de buurt. Die hadden gezien dat de hond op het veldje aan Kleinakkerweg aan een bakje met felblauwe korrels had gezeten. Later hebben we dat bakje aan de politie gegeven. Die zou laten onderzoeken of het gif was en zo ja welk. De uitslag heb ik nog niet ontvangen.' Kelly (17) en Jamie (14) Bertrams lieten de afgelopen maanden de hond bijna dagelijks uit. De zusjes zijn net als Maureen boos en verdrietig. 'Toen ik hoorde dat Nicki dood was, moest ik heel hard huilen', zegt Jamie. 'Ik kan het eigenlijk nog niet geloven.' Kelly: 'Omdat mijn moeder maandag de hond uitliet, voelt ze zich schuldig.' 'Maar dat hoeft echt niet', haast Maureen van Gemert zich te zeggen. 'Het had net zo goed mij kunnen overkomen.'

Ze neemt voorlopig geen andere hond. 'Eerst dit verlies maar eens verwerken', zegt ze. 'Bovendien werk ik hele dagen.' Ze laat haar hond Nicki cremeren. 'En dan strooi ik zaterdag de as uit over de Oirschotse hei. Daar gingen we vaak wandelen...'

Bron: Eindhovens Dagblad
URL: http://www.eindhovensdagblad.nl/CDA/regioportal/1,2078,2429__736162_,00.html

============================================================

Dit snap ik niet...als je toch (over)last hebt van een hond, waarschuw de eigenaar dan even maar dit vind ik wel erg rigoreus...

#geen
  vrijdag 7 september 2001 @ 15:51:41 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1578515
AAAAAAAAAAAAAAAAhhhhhhhhhhhhhhhhh

wat zielig!

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1578524
Denk dat ze niet perse last van die hond hadden.. zijn gewoon domme mensen ... die een hekel hebben aan alle huisdieren... zelf heb ik 2 katten... vorig jaar had je dus ook zo'n eikel die bij ons in de buurt van die gif bolletjes strooide.. gelukkig was ik op tijd gewaarschuwd.. en hield mijn katten binnen tot alles was opgelost... helaas voor 2 andere huisdieren van iemand bij ons in de buurt kwam de waarschuwing te laat...
ReohgnireT
  vrijdag 7 september 2001 @ 15:55:43 #4
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_1578563
tja je hebt van die mensen... Heb het zelf niet zo op honden, maar om ze dan dood te maken zonder reden...
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_1578722
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  vrijdag 7 september 2001 @ 16:16:09 #6
11782 mad26
--==geen==--
pi_1578729
Het had "Hart van Nederland" kunnen zijn... Wat een tranentrekkerij zeg!
Niet dat ik het niet onwijs klote vind dat dit gebeurt is en de bazin mijn sympathie heeft, maar is dit nou echt nieuws? Het gebeurt dagelijks, ik ken drie mensen bij wie de hond is vergiftigd, en eentje daarvan is overleden, dus...
Vu ja dé, the odd feeling nothing has ever happened before...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 september 2001 @ 16:35:17 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1578921
Als mijn huisdier vergiftigd wordt
en ik heb maar een vermoeden wie het gedaan heeft
maak ik hem af.
Dit is geen geintje, meen ik echt
heb namelijk een bloedhekel aan laffe mensen en vergiftigen is een laffe daad.
pi_1578942
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 16:35 schreef Swetsenegger het volgende:
maak ik hem af.
IDEM
pi_1580189
quote:
maak ik hem af.
helemaal mee eens
mocht je in dat geval een alibi nodig hebben.. jij zat toen toch bij ons, die avond?
  zaterdag 8 september 2001 @ 04:46:39 #10
14281 KomMaar
I've got the power
pi_1583347
Het zullen wel Duitsers geweest zijn
pi_1583349
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 04:46 schreef KomMaar het volgende:
Tjonge wat ben jij dom.
Duitsers zijn blank, die eten geen hond.
Het waren die marrokanen weer.
Lees dit forum eens beter, die plegen alle misdaden.

Eikel.

zaterdag 8 september 2001 @ 05:08:00 #12
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1583359
Laf is dit inderdaad.
Grr van mijn ouders is ook ooit eens een hond vergiftigd.
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 04:49 schreef Topic het volgende:

[..]

Tjonge wat ben jij dom.
Duitsers zijn blank, die eten geen hond.
Het waren die marrokanen weer.
Lees dit forum eens beter, die plegen alle misdaden.

Eikel.

Hallo...
Ga je niet wat ver door deze conlusie te trekken?
Ik zie in het artikel geen aanwijzingen hiervoor.
pi_1583365
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 05:08 schreef nipeng het volgende:
Laf is dit inderdaad.
Grr van mijn ouders is ook ooit eens een hond vergiftigd.
[..]

Hallo...
Ga je niet wat ver door deze conlusie te trekken?
Ik zie in het artikel geen aanwijzingen hiervoor.

Je hebt gelijk. Ik lees te vaak die topics over marrokanen. Ik word bevooroordeeld
  zaterdag 8 september 2001 @ 17:05:56 #14
12047 Wake-Up
Tijd voor Aktie !
pi_1586614
Het gebeurd regelmatig dat er huisdieren vergiftigd worden. De mensen die dit doen zijn ziek in de kop. Maar de eigenaren van huisdieren nemen veel te weinig of geen verantwoording voor hun dieren. Honden worden te veel los gelaten en er wordt niet of nauwlijks op gelet. Bij de uitlaatplek aangekomen staat men te kletsen of te dromen en let totaal niet meer op de hond. Men laat de hond ook veel te ver weg lopen; deze hoort binnen 100 meter te zijn zodat je op tijd in kan grijpen. Met katten zijn mensen helemaal een ramp die worden gewoon naar buiten geschopt en pissen en schijten overal, vangen (soms zeldzame) vogels en janken met z'n alle de boel bij elkaar als ze krols zijn.
Een varken is zeven keer zo intelligent als een hond de eerste wordt opgegeten en de tweede krijgt zoveel vrijheid en (te) goed eten dat ze er aan onder door gaan.
Ik heb zelf een hond en volg iedere beweging nauwkeurig als er wat aan de hand is sprint ik er heen en grijp der en sta niet stom te kijken en met zo'n ijl piep stemmetje te roepen zoals de meeste mensen doen.
Deze oppas zag de hond wat eten en heeft niet gereageert; je hoort er heen te sprinten om te kijken wat het is, trek de bek open desnoods, weet je het niet zeker direkt naar de arts; doe ik ook altijd.

Een dier is jou verantwoording als er iets mee gebeurd is het jou schuld.

Dringt er al iets tot je botte hersens door?
pi_1590282
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 04:46 schreef KomMaar het volgende:
Nee marokkanen nou goed
  maandag 10 september 2001 @ 13:26:50 #16
12582 EXX
EXtended eXchange
pi_1601040
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 17:05 schreef Wake-Up het volgende:
Het gebeurd regelmatig dat er huisdieren vergiftigd worden. De mensen die dit doen zijn ziek in de kop. Maar de eigenaren van huisdieren nemen veel te weinig of geen verantwoording voor hun dieren. Honden worden te veel los gelaten en er wordt niet of nauwlijks op gelet. Bij de uitlaatplek aangekomen staat men te kletsen of te dromen en let totaal niet meer op de hond. Men laat de hond ook veel te ver weg lopen; deze hoort binnen 100 meter te zijn zodat je op tijd in kan grijpen. Met katten zijn mensen helemaal een ramp die worden gewoon naar buiten geschopt en pissen en schijten overal, vangen (soms zeldzame) vogels en janken met z'n alle de boel bij elkaar als ze krols zijn.
Een varken is zeven keer zo intelligent als een hond de eerste wordt opgegeten en de tweede krijgt zoveel vrijheid en (te) goed eten dat ze er aan onder door gaan.
Ik heb zelf een hond en volg iedere beweging nauwkeurig als er wat aan de hand is sprint ik er heen en grijp der en sta niet stom te kijken en met zo'n ijl piep stemmetje te roepen zoals de meeste mensen doen.
Deze oppas zag de hond wat eten en heeft niet gereageert; je hoort er heen te sprinten om te kijken wat het is, trek de bek open desnoods, weet je het niet zeker direkt naar de arts; doe ik ook altijd.

Een dier is jou verantwoording als er iets mee gebeurd is het jou schuld.

Mee eens: veel problemen met huisdieren zouden vermeden worden als mensen goed met hun huisdieren zouden omgaan.

Overigens: ik vind het ook heel rot dat je hond vergiftigd is. Zoiets is gewoon ziek. Als mensen een probleem hebben moeten ze de eigenaar van een dier aanspreken en niet lafhartig met dier maar vergiftigen. Bah! De hond is altijd de pineut.

In dem wogenden Schwall, in dem tönenden Schall, in des Welt-Atems, wehendem All......ertrinken.......versinken......unbewußt......höchste Lust!
  maandag 10 september 2001 @ 14:35:30 #17
15058 Troeltje
eigenaardig...
pi_1601585
Ik kan het wel eens zijn met Wake-Up, die mensen hebben gezien dat die hond uit een bakje at wat zomaar op het veld staat, dan ga er toch naar toe, ervoor zorgen dat de hond niets binnenkrijgt?? Als ie al wat heeft binnen gekregen ga je naar de dierenarts
Ja het kan iedereen gebeuren en het is ziek, die mensen die zomaar huisdieren vermoorden, maar je hebt zelf ook verantwoordelijkheid.
Loesje: [br]KERNENERGIE [br] Het lijkt alsof die conservatieven nu iets gevonden hebben om de toekomst voor altijd tegen te houden.
  maandag 10 september 2001 @ 15:21:50 #18
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_1601961
Een dier is inderdaad je iegen verantwoordelijkheid. Toch is het te zot voor woorden dat er gewoon korrels gif op een grasveldje staan. En achteraf praten is natuurlijk altijd makkelijk.
G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_1602725
Je huisdier is idd je eigen verantwoordelijkheid, maar je kan hem niet continu in de gaten houden en zeker niet als ze een stuk vergiftigd vlees over de schutting gooien.

Die mensen zijn idd erg ziek en laf, ik vraag me ook af wat voor mensen het zullen zijn, iig niet veel soeps en het getuigt van een zeer lage mentaliteit. Als je last van een hond of kat hebt bel dan gewoon netjes aan en niet tot zo'n rigoreuze actie, echt te gek voor woorden..

Heb het zelf ook een keer meegemaakt dat er stukken vlees in mijn tuin lagen, gelukkig had ik het snel genoeg in de gaten, ben er alleen nooit achter gekomen wie het waren, alleen vermoedens. Je kan ook niet zomaar iemand beschuldigen....alleen maar alert zijn dat er zulke a-sociale lui rondlopen

tomorrow has to start somewhere
pi_1602892
quote:
maak ik hem af.
Hm , dan kan ik denk ik maar beter niet naast je gaan wonen. Je hebt hopelijk toch geen kat? Die vergiftig ik niet, ik gooi alleen stenen naar hun kop.
Be careful what you wish...You just might get it.
pi_1603375
quote:
Op maandag 10 september 2001 17:08 schreef ButcherBird het volgende:

[..]

Hm , dan kan ik denk ik maar beter niet naast je gaan wonen. Je hebt hopelijk toch geen kat? Die vergiftig ik niet, ik gooi alleen stenen naar hun kop.

Dan ben je dus best wel een zielig ventje, als je je verlaagt tot dat soort acties.
tomorrow has to start somewhere
  maandag 10 september 2001 @ 18:16:30 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_1603410
Ik moet de eerste eigenaar nog zien die er wat aan doet als je klaagt over hun hond. En niet gewoon jou de schuld geven c.q. een zeikerd vinden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1603536
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 16:16 schreef mad26 het volgende:
Het had "Hart van Nederland" kunnen zijn... Wat een tranentrekkerij zeg!
Niet dat ik het niet onwijs klote vind dat dit gebeurt is en de bazin mijn sympathie heeft, maar is dit nou echt nieuws? Het gebeurt dagelijks, ik ken drie mensen bij wie de hond is vergiftigd, en eentje daarvan is overleden, dus...
Jee als je er zo emotioneel van wordt, kan je het misschien maar beter niet lezen...nee ik denk dat jij je maar beter kunt houden bij die Jack-offparties van je.

Als ik je nou een zakdoekje aanbiedt, kan je die eerst gebruiken om je tranen af te drogen en om naderhand mee te nemen naar zo'n Jack-offparty.

#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')