abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22566843
Lees net een deel van de colum "Drink melk, (En krijg kanker). Het lijkt net of je tegenwoordig overal kanker van krijgt.... Hebben jullie dat ook zo door? Straks krijgen we nog te horen dat we penis kanker krijgen als je met iemand seks hebt... :S. Ik vind al die resaerch maar belachelijk om te zien of je kanker kan krijgen van een bepaald product.
Wie denkt nou ook zo erover?
pi_22567007
Het lijkt of je tegenwoordig overal kanker van krijgt..

Ik vind die research juist wél goed, alleen kanker van melk?
Is wel érg raar hoor...
( tenzij je 5 liter melk per dag drinkt, té veel is nooit goed en zo...)
Что было, то прошло..
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 01:01:49 #3
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_22567129
Ja ik weet ook niet precies wat ik er nou van moet denken, ik drink minimaal een liter melk per dag.
Maar vaak is het inderdaad zo dat teveel van iets niet goed is en dat zal wel hetzelfde zijn met melk.
Ik denk ook dat mensen die gevoelig zijn voor bepaalde stoffen die in melk zitten, zoals vet, meer kans hebben op een slechter effect.. of is dat bullshit?
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 oktober 2004 @ 01:04:28 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_22567165
Straks gaat iemand column nog goed spellen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_22567195
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 01:04 schreef tong80 het volgende:
Straks gaat iemand column nog goed spellen.

Ja, of melk......

of research.....

of........
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 01:10:35 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22567260
Titelfix, het leidt zo af anders
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_22567365
Het klopt wel dat je overal kanker van kan krijgen omdat het nog al een breed ziekte beeld is. Zo heb ik ook wel eens gehoord dat je met anti-oxidanten, schadelijke vrije zuurstof radialen tegen zou gaan en die zuurstof deeltjes bij botsing met een celkern ook flinke schade aan kan richten.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 01:36:41 #8
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_22567537
Dood ga ik toch, en ik betwijfel ten zeerste of het (afzien van) drinken van zuivel daar invloed op zal hebben.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_22569630
Als je de hele dag door een mobiele telefoon belt snap ik best dat je de kans op kanker vergroot zodoende met alles wat TE veel is. TE veel is nooit goed maar het word nogal verdraait overal in de media en door het publiek!

[ Bericht 8% gewijzigd door blablasjit op 12-10-2004 10:09:19 ]
pi_22569651
In principe krijgt ieder mens kanker, maar de meeste mensen leven niet lang genoeg om het te krijgen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_22573069
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 10:05 schreef Mr_Belvedere het volgende:
In principe krijgt ieder mens kanker, maar de meeste mensen leven niet lang genoeg om het te krijgen.
flauw... dus als je niet lang genoeg leeft krijg j het ook niet
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 13:31:25 #12
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_22573130
Kanker is niet iets wat je krijgt. In ieder lichaam zitten kankercellen.

Deze kunnen alleen geactiveerd worden. Dit gebeurt vaak door een combinatie van producten cq. emoties.
Van stress kunnen, in combinatie met bepaalde voedingsstoffen, bijvoorbeeld deze cellen al actief worden.

Overigens krijg je geen kanker van seks. Er is zelfs uit onderzoek gebleken dat ejaculeren helpt tegen prostaatkanker (bron)
pi_22573449
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 13:31 schreef QuietGuy het volgende:

Deze kunnen alleen geactiveerd worden. Dit gebeurt vaak door een combinatie van producten cq. emoties.
Van stress kunnen, in combinatie met bepaalde voedingsstoffen, bijvoorbeeld deze cellen al actief worden.

Overigens krijg je geen kanker van seks. Er is zelfs uit onderzoek gebleken dat ejaculeren helpt tegen prostaatkanker (bron)
waar ik op doelde is gewoon kwaadaardige kanker cellen die ook echt in tumoren veranderen etc... en actief worden en zich delen!
pi_22573470
Een tijdje geleden kreeg je ook nog kanker van chips of zo. Het is inderdaad wel iedere keer weer wat anders.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_22573519
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 13:31 schreef QuietGuy het volgende:
Deze kunnen alleen geactiveerd worden.
Klopt. Kanker is eigenlijk gewoon een cel die niet (meer) doorheeft dat hij zich niet onbeperkt mag delen. Normaliter pleegt een cel zelfmoord als er iets mis is in de cel. Een kankercel doet dat niet en gaat "vrolijk" door met delen.
Naar gelang de vorm van kanker blijft het een klein compact bolletje of zaait het uit naar de rest van je lichaam.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_22577154
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 13:58 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Klopt. Kanker is eigenlijk gewoon een cel die niet (meer) doorheeft dat hij zich niet onbeperkt mag delen. Normaliter pleegt een cel zelfmoord als er iets mis is in de cel. Een kankercel doet dat niet en gaat "vrolijk" door met delen.
Naar gelang de vorm van kanker blijft het een klein compact bolletje of zaait het uit naar de rest van je lichaam.
Precies
Om het nog wat wetenschappelijker uit te leggen
DNA strings kunnen aangetast worden door bepaalde stoffen. Zo'n DNA string bevat ook een gen dat zegt dat een cel niet extreem mag delen.

Als een stof dat gen aantast en wel gaat delen, gaat een ander gen daar weer wat aan doen.

Zo krijg je geen kanker.
Maar als een stof én dat ene gen én dat andere gen aantast dan stopt niets de cel meer. Dan is er sprake van kanker.

Maar in principe zal chips zelf ook wel een gen aantasten. Maar als je teveel vreet zal dat meer genen aantasten en dus meer kans op kanker geven.

Daarom (wat laatst in t nieuws was) kan 1 trekje van een sigaret ook al meteen kanker geven. Zelfs even achter een auto staan. Dus wat er zo bijzonder aan dat nieuws was weet ik ook niet.

Je kunt gewoon overal kanker van krijgen. Je moet gewoon leven zoals je leeft en niet gaan denken straks krijg ik kanker. Straks doe je niets leuks, en krijg je kanker van een sigaret van iemand anders en ga je dood.
Kusje
  Redactie Frontpage dinsdag 12 oktober 2004 @ 17:44:38 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_22578494
Melk is goed voor elk! Melk, de witte motor. Melk moet! Met melk meer mans. Melk is goed voor je botten. Met drie glazen melk per dag word je een grote jongen. Melk is gezond… Melk is gezond? Ja, dat doet de melkmaffia ons geloven. Maar melk en melkproducten zoals kaas en slagroom zijn helemaal niet gezond. Sterker nog, ze veroorzaken talloze ziektes, zoals diabetes en kanker. Wist je niet, hè? Tuurlijk niet, want dan zou de economie instorten. Maar als je echt gezond wilt leven schaf je het eten en drinken van melk vandaag nog af.

Het is bizar hoe de melkmaffia ons heeft doen laten geloven dat melk goed is, gezond voor lijf en leden, dat je botten er sterker door worden en dat je er oud mee kunt worden. Maar de enige reden dat wij melk drinken is om de economie op te krikken. Even terug naar begin jaren dertig. Er was een enorm melkoverschot en het ging slecht met de economie. Dus werd besloten deze twee feiten samen te brengen: wat als er meer melk gedronken zou worden, dan zou én het overschot worden opgeheven én het zou beter gaan met de economie. Dus werd het Zuivelbureau opgericht, een zogenaamd onafhankelijke instantie die melk bij ons moest promoten. Het zat het Zuivelbureau mee, de kids in de jaren dertig waren mager en schraal en melk maakte hen dikker. Een welkom wapen voor het bureau dus. De jeugd werd de doelgroep: ‘Melk moet’, ‘Joris Driepinter’ en de ‘M-brigade’ brachten de kinderen aan de melk. Maar wat niemand door had was dat het Zuivelbureau geen overheidsinstantie was, maar werd gefinancierd door de industrie zelf. Belangenverstrengeling dus, een bedenksel van de Melkmaffia. Drie glazen melk per dag was het devies. En waarom denk je? Juist, om melk te verkopen.

Melk is niet gezond en nooit gezond geweest. In feite is een half glas melk net zo ongezond als twee speklapjes. Melk bevat dierlijke vetten en eiwitten. En waarom drinken wij het eigenlijk? Melk is zuigelingenvoeding, om te zorgen dat een kalf in twee jaar tijd een grote, dikke vette koe wordt. Dat betekent dat hij van 2 kilo ruim 2000 kilo gaat wegen. In twee jaar tijd! De mens is bovendien het enige zoogdier dat melk van een ander zoogdier drinkt. Zelfs gorilla’s - mensapen- drinken geen melk.
Maar je hebt kalk nodig voor je botten, hoor ik jullie denken. Nou, die kalk hoef je niet uit melk te halen. In bladgroente zit bijvoorbeeld meer dan voldoende kalk. Bovendien krijg je van melk geen stevigere botten, onderzoek wees namelijk uit dat melk botbreuken bevordert. Wie teveel eiwitten binnenkrijgt veroorzaakt namelijk verlies van kalk via de nieren!

De Harvard Universiteit deed onderzoek bij 120.000 verpleegsters. Gedurende twaalf jaar werd hun melkconsumptie en hun lichamelijke conditie bijgehouden. Vrouwen die twee of meer glazen melk per dag dronken hadden 45% meer kans op een botbreuk, dan vrouwen die één glas of minder dronken. En deze onderzoeken zijn in meer landen gedaan, allemaal met dezelfde conclusies: melk maakt je botten zwakker.

Het ergste is dat de melkmaffia kinderen aanzet tot het drinken van melk. Alsof je kinderen op het schoolplein een zakje cocaïne toestopt of paar XTC-pillen. Terwijl het fenomeen schoolmelk niet is weg te denken van het schoolplein. Vreemd, omdat melk een kind kapot maakt. Want melk bevordert onder meer migraine, huidproblemen, astma, bronchitis, voorhoofdsholteontsteking, diaree, hartproblemen, chronische verkoudheid, allergieën en artritis. Sterker nog, je hebt meer kans om kanker of diabetes te krijgen als je melk drinkt.
Deze ziektes zijn niet alleen een gevaar voor kinderen, ook voor volwassenen is het funest. Misschien heb je wel een van bovenstaande klachten en drink je veel melk of eet je veel melkproducten. Je zou het in ieder geval kunnen proberen het te laten staan. Gek he, dat er miljoenen worden gepompt in campagnes om ons te laten stoppen met roken, drinken en ongezond eten en dat er geen een Postbus 51-spotje is dat ons waarschuwt voor melk. Maar intussen kost het miljarden om aandoeningen door het drinken van melk te bestrijden.

Behalve melk om te drinken hebben we ook melk om te eten: kaas, toetjes, yoghurt, slagroom, ijs. Het is allemaal net zo slecht. Maar het is soms zo lekker, zul je zeggen. Dat klopt. Ik ben zelf overgevoelig voor melk(producten) maar ik houd van kaas en slagroom. En ik eet het ook wel eens. Kijk, ik vertel jou niet dat je moet stoppen met het innemen van melkproducten. Mag je helemaal zelf weten. Net zoals jij zelf mag weten of je rookt, blowt, drinkt, slikt of elke dag fastfood eet.
Maar je zou op zijn minst een keer kunnen Googlen om te kijken of melk misschien niet zo goed is als jij dacht. Je hoeft mij en de duizenden onderzoeken die het tegendeel bewijzen echt niet klakkeloos te geloven. Zolang je de Melkmaffia ook maar niet klakkeloos gelooft.

Proost!

Geraadpleegde bronnen, behalve eigen ervaring en gezond verstand:
<i>
Voeding en Gezondheid
Not Milk
The Milk Letter
Pillie Willie
Milk Sucks
Vegetarian Diets</i>
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 17:50:48 #18
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_22578618
Waarom staat er [column] in de titel ?

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_22579112
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 17:50 schreef Furby het volgende:
Waarom staat er [column] in de titel ?

Hij staat ook als collumn op de fp (dat antwoord had je vast verwacht)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_22579186
hmmm ik drink sinds een aantal maanden al geen melk meer..

Ik houd het nu bij verse sinaasappelsap.. welliswaar haal ik die bij de Aldi weg, maar die zooi is echt vers!
Erg lekker
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 18:53:03 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_22579766
Toevallig vandaag een toespraak gehoord van een man die een eerlijke supermarkt heeft, geen reform, want reform is ook niet je van het, ben ff de naam kwijt. Maar het is ook bij vlees zo, bij bespoten groenten en fruit.

Je betaald bij de eerlijke supermarkt meer, maar krijgt dan geen giftige stoffen binnen. Een doosje drop kost dan rond de 3 euro, een fles appelsap 2,99 euro. Jammer van de hoge prijzen nog.

Albert Heyn is dan een supermarkt die wel rekening houdt ermee.

Tja, maffia kan het juiste woord zijn, vroeger was het allemaal eerlijker. Vandaag ook een video-band gezien met Lex Goudsmidt in de hoofdrol, dat ging dat hij depressief werd van de slechte producten van nu, daarna ging hij na de biologische winkel en kocht hij producten en voelde hij zich beter.

De hele wereld zou in principe zich moeten verzetten tegen die zooi die ze erin stoppen, ook al die E-2030 nog wat zooi. Het product bevat van nature genoeg smaak, schijnt het.

Maar dit is inderdaad weer zo'n kwestie waar je lang over kunt praten, de consumenten hebben dan ook een taak, en dat is zoveel mogelijk de slechte producten links laten liggen zodat het weer back to basic wordt.

Blup. Ik ben een vis. Ook vis eten is niet gezond, maar dat komt omdat ze van alles in de zee dumpen. Varkensboeren schijnen ook vissen te telen met kunstmatige zooi, waar ze vroeger de varkens 1 mm ruimte gunden.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_22645280
Van leven ga je dood!!

En wat men vooral vergeet is stress. Als je je druk maakt of je van iets kanker krijgt,dan trek je het vaak ook nog naar je toe. Want kanker krijg je VOLGENS MIJ door een aantal factoren niet door 1 ding te eten. Net als een hartaanval. Zelfs mensen die een normaal cholestrol hebben kunnen een hartaanval krijgen. Een lichaam is een chemische fabriek. MIjn advies: GENIET VAN ALLES EN ZEKER NIET MET MATE.
pi_23513768
melk is uit de schijf van 5 gehaald
pi_23514048
Hmm... dus nu is het niet meer; "Melk de witte motor", maar "Melk de witte sloper"?
The sky is unlimited!
pi_23514117
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:13 schreef Skylar het volgende:
Hmm... dus nu is het niet meer; "Melk de witte motor", maar "Melk de witte sloper"?
dat kunnen ze er beter van maken inderdaad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')