Gegevens van de 2004 Gransport editie met 10pk meer dan eerst.
![]()
De gransport heb ik ook mogen aanschouwen in Parijs op de autosalon, niet slecht moet ik zeggen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die achterlichten zijn er wel op achteruit gegaan sinds het geen bogen meer zijn,
maar volgens mij is iedereen het daar wel mee eens
![]()
Dat leer zit ook helemaal niet slecht
![]()
Manufacturer Maserati
Type V-8
in 90° vee
Dry sumped
DOHC
32 valves total
4 valves per cylinder
Main bearings 5
Construction
Bore × stroke 92.00mm × 79.80mm
3.62 in × 3.14 in
Bore/Stroke ratio 1.15
Displacement 4244 cc
(258.985 cu in)
Unitary capacity 530.5 cc/cylinder
Compression ratio 11.10:1
Fuel system EFi
Aspiration Normal
Compressor type N/A
Intercooler None
Catalytic Converter Y
Max. output 399.5 PS (394.0 bhp) (
293.8 kW)
@7000 rpm
Max. torque 451.0 Nm (333 lbft) (46 kgm)
@4500 rpm
Maximum rpm 7600 rpm
Coolant Water
Specific output 92.8 bhp/litre
1.52 bhp/cu in
Specific torque 106.27 Nm/litre
![]()
BLING
![]()
![]()
![]()
![]()
Details, altijd belangrijk.
Spider broertje met "maar" 390pk
![]()
![]()
![]()